Klopt volgens mij ook. Dat eerder al eens gehoord.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:18 schreef ganzenherder het volgende:
Je had eigenlijk de hond de dode hond moeten laten besnuffelen zodat hij weet dat hij overleden is. Nu weet hij dat niet en kan het zoeken naar het andere hondje nog lang doorgaan. Soms zelfs tot de dood (zie Hachii)
quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:32 schreef Vaseline_ het volgende:
Bel je dierenarts even die zal dit soort dingen wel weten.
Dit lijkt me sowieso de beste oplossing. Of misschien een andere hond erbij nemen zodat je hond afleiding krijgt.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:08 schreef SpecialK het volgende:
Hond meenemen naar dode hond. Even laten snuffelen en voila.
Gecondoleerd.
Ik zou het andersom doen, de dode hond meenemen naar huis en de ander daar in eigen vertrouwde omgeving laten ruiken.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:08 schreef SpecialK het volgende:
Hond meenemen naar dode hond. Even laten snuffelen en voila.
Gecondoleerd.
Hoorde het gister nog op TV bij Drukte in de dierentuin.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:18 schreef blup het volgende:
Ik heb ooit op TV gezien dat ze in dierentuinen ook altijd de andere laten snuffelen aan hun dode mededier. Ze lieten het toen zien bij kleine apen. Best wel raar gezicht, je ziet duidelijk dat ze weten wat er loos is.. Voorzichtig eventjes aanraken, even erbij blijven zitten.. nog eens aanraken..
Dit dus. Ik heb hier hetzelfde met mijn cavia's. Je ziet echt dat ze op hun manier rouwen, dus ik laat een overleden huisgenootje altijd even liggen. Bij onze katten en honden vroeger ook, ze hebben dan meer rust.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik zou het andersom doen, de dode hond meenemen naar huis en de ander daar in eigen vertrouwde omgeving laten ruiken.
Als je het bij de dierenarts doet kan ik me voorstellen dat de andere hond de geur van de dierenarts voortaan gaat associëren met de dood, heb je voortaan een panische hond bij de dierenarts.
andere hond nemen zou ik voorlopig even mee wachten, 3 tot 6 maanden.
Liefst na 6 maanden pas omdat dan de rouwperiode van dieren zo'n beetje is afgelopen.
ophalen. echt. afscheid laten nemen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:16 schreef allesmetkaas het volgende:
Nee, de andere hond ligt bij de dierenarts....
Haal die hond dan even opquote:Op zaterdag 28 april 2012 19:16 schreef allesmetkaas het volgende:
Dit.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ophalen. echt. afscheid laten nemen.
De dierenarts bewaart de hond meestal in de diepvries totdat die opgehaald wordt.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:16 schreef allesmetkaas het volgende:
Dit is idd het allerbeste voor de overgebleven hond.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ophalen. echt. afscheid laten nemen.
ik zou het thuis doen. allerlei redenen, vertrouwde omgeving, dierenarts die anders nog minder populair wordt bij de overgebleven hond, etc.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:52 schreef Mirjam het volgende:
kan het niet andersom?
de levende hond meenemen naar de dierenarts om daar afscheid te nemen?
gewoon bellen en het regelen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:00 schreef allesmetkaas het volgende:
jezus, die reacties zeg..... doe is normaal het is echt een groot verlies voor mij, breng aub het respect op om even normaal te doen..
hij zoekt zich nu kapot, en de dierenarts is gesloten tot maandag, en dan wordt ze gecremeerd..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |