pi_110896816
registreer om deze reclame te verbergen
We hebben een tamelijk kleine hal: 2 x 2,5 m. Het plafond bestaat uit de geel geverfde plafondbalken en daartussen gipsplaten (zie foto). We hebben nu zo'n lelijke stalen opbouwspot tegen een balk aan geschroefd. Erg ontsierend.

6974945106_585dd89009.jpg

Wie heeft ideeën voor net afgewerkte inbouwverlichting? Hoeft niet heel veel licht te geven totaal 25 - 50 Watt halogeen over verschillende bronnen, lijkt me meer dan voldoende.
De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Heidelbergse Catechismus, Antwoord 8.
pi_110897440
hallo, geen lampen.
Al is jouw leugen nog zo snel, mijn onzin inhaleert hem wel.
Een BMW rijdt het beste op twee wielen.
pi_110898094
Maar wat dan wel?
De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Heidelbergse Catechismus, Antwoord 8.
pi_110898300
Ik heb net zo'n hal en daar een grote jugendstill achtige-hanglamp in. Is wel geen inbouw maar ziet er wel mooi uit past qua stijl en is makkelijk aan te leggen.
pi_110898488
Een mooie glas-in-lood lamp. Heb ik ook, laten maken bij een vakman.
Al is jouw leugen nog zo snel, mijn onzin inhaleert hem wel.
Een BMW rijdt het beste op twee wielen.
pi_110898931
Machtpen, IBAZ, hebben jullie foto's van jullie lampen? Incl. de hal waar ie in hangt??
pi_110899983
Je wilt inbouw, dus neem aan dat je de balken wegwerkt onder gipsplaten, of wil je het gaan infrezen?
pi_110900255
Goeie!

Het plafond blijft zoals het nu is, dus incl. de balken in het zicht. Boven de gipsplaten zitten platen geperst strokarton (jaren '70), daarboven zit een dunne laag zachtboard (jaren '30) en daarboven de planken van de slaapkamervloer. IK denk dat ik een 5 cm diepte heb om een gat uit te boren.
pi_110902771
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:59 schreef blomke het volgende:
Goeie!

Het plafond blijft zoals het nu is, dus incl. de balken in het zicht. Boven de gipsplaten zitten platen geperst strokarton (jaren '70), daarboven zit een dunne laag zachtboard (jaren '30) en daarboven de planken van de slaapkamervloer. IK denk dat ik een 5 cm diepte heb om een gat uit te boren.
En hoe wil je de kabels verwerken?
Ga je dat van gat naar gat doen, gewoon over het gips of eventueel enkele planken in je slaapkamer eruit en later weer terug?
pi_110902829
Philips heeft een goeie set trouwens met led verlichting, geeft veel licht per spotje en toch zeer zuinig.
Verkrijgbaar in enkele spots of per serie van drie.

Halogeen zou ik in dit geval dus absoluut niet doen, halogeen moet namelijk zijn warmte kwijt kunnen en het lijkt me sterk dat dat bij jouw plafond op de manier zoals je nu wilt gaat lukken om voor een goede warmteafvoer van de halogeenlampen te zorgen.
pi_110902938
Ik zat te denken aan inbouwspotjes met daarin eventueel led GU-10 lampen zoals het soort lamp dat ik gebruik in de overloop. :)

Maar ik weet natuurlijk niet of je eenvoudig boven het plafond kunt komen met je bekabeling.
Een leven met electriciteit, onder hoogspanning opstaan, met weerstand naar je werk,
tegen de stroom inwerken, geladen naar huis gaan, Contact zoeken met je partner ...
en dan een opsodemieter krijgen !
pi_110903089
Ik denk dat ik mijn aversie tegen LED maar aan de kant moet zetten. Ik snap wel dat de warmte bij 25 Watt halogeen, niet afgevoerd wordt -> einde lampje.

Zit te denken aan Pretoria LED van Massive (Philips) 3 cm inbouwdiepte. De bekabeling kan óf over de gipsplaten (in K25 gootje) over boven de slaapkamervloer in de inbouwkast aldaar (ook in een gootje). Heeft die LED ook een trafo nodig?

@Vonkenboer:

P1100859.JPG

dit is te diep denk ik?
pi_110903160
Als ik ze even door google haal kom ik op het volgende.

quote:
Massive in/opbouwspots voor binnen gebruik. 3 vaste spots 3x module LED 0,96W, transformator 230/12V/10W en inbouwhandleiding. Inclusief aansluitkabel voor maximale onderlinge afstand van 0,5m, totale maximale lengte vanaf transformator 2m. Buitendiameter 60mm, boordiameter 55mm, in/opbouwhoogte minimaal 30mm. Materiaal: metaal/kunststof.
Er staat alleen jammer genoeg geen lichtkleur bij vermeld.

Die spotjes van mij hebben een inbouw diepte nodig van ongeveer 10 / 12 cm
Een leven met electriciteit, onder hoogspanning opstaan, met weerstand naar je werk,
tegen de stroom inwerken, geladen naar huis gaan, Contact zoeken met je partner ...
en dan een opsodemieter krijgen !
pi_110903464
Dat laatste is teveel, dan stoten we onze tenen tegen de fitting. Die eerste trafo is ook lastig.
pi_110903590
Je moet de ledino serie van Philips nemen, veel licht en weinig inbouwhoogte.
De Pretoria heeft te weinig licht ben ik bang.
pi_110903747
http://www.lampenzo.nl/ph(...)90774816-p-2929.html

Ook in wit verkrijgbaar, winkel is willekeurig, voor duurdere of juist goedkopere prijzen zul je zelf even verder moeten zoeken.
Deze prijs is overigens al lager dan de introductieprijs, die lag toen op ¤99,95
pi_110906873
Klipper, Vonkenboer bedankt!!!
  zaterdag 28 april 2012 @ 22:09:50 #18
3185 Adelante
Keep your bed up
pi_110912382
http://www.deblauwedeel-verlichting.nl

wij hebben hier al onze jaren '30 stijl hanglampen en plafonnieres vandaan, superkeuze voor oude woningen :Y
"I need to get back into the gym. I'm all for having boobs against my chest but not when they're mine."
pi_110960693
Is zoiets niet leuk?
http://womedi.nl/wandlamp-7459
pi_110961295
7459-33_1.jpg

Niet echt onze smaak. We houden meer van strak en glad. Vandaar mijn idee om de opbouwspots te vervangen door iets wat ingebouwd wordt in het plafond.

[ Bericht 37% gewijzigd door blomke op 30-04-2012 12:52:18 ]

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')