vrijdag 27 april 2012 @ 15:25:36 #1
372562 Peter9044
Universiteit Groningen
pi_110863849
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo! :)

Ik studeer nu Technische Bedrijfskunde en heb m'n tweede jaar bijna afgerond. Nu ben ik erachter gekomen dat mijn hart naar het onderwijs gaat en wil graag Economie of M&O Docent worden in het VO. Dus daarom lijkt de master opleiding Algemene Economie en Management en Organisatie mij wel wat, dit natuurlijk nadat ik een andere master afgerond heb. Ik moet ook een minor kiezen en vraag me af of jullie tips hebben van wat ik zou kunnen kiezen als minor en master om toelaatbaar te zijn tot deze master en zo les te kunnen geven. Ik vrees dat ik dan te kort aan economische EC heb om dan uiteindelijk voor deze master te kiezen. Denken jullie dat dit nog kan en hoe moet ik het aanpakken?

Groetjes!
peter
Student :)
pi_110863987
Eem master na een master.... hoe zit dat dan met de langstudeerboete en dingen als instellingscollege geld?

Niet om negatief te doen maar daar zou ik wel even serieus naar kijken

een minor heb je later in ieder geval niet zo veel aan (is vooral een mooi certificaatje)
en als je een master gaat doen dan moet je daarna ook nog je lesbevoegdheid halen...
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_110864813
http://www.rug.nl/leraren(...)catieveMasterVoorWie

Met Technische Bedrijfskunde heb je helaas geen toegang tot de onderwijsmasters.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_110865043
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:29 schreef rhubarbje het volgende:
Eem master na een master.... hoe zit dat dan met de langstudeerboete en dingen als instellingscollege geld?

Niet om negatief te doen maar daar zou ik wel even serieus naar kijken
Educatieve masters zijn toch vrijgesteld van die ongein?
pi_110865243
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:53 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Educatieve masters zijn toch vrijgesteld van die ongein?
maar de master die TS noemt is geen educatie master zo ver ik weet
en volgens mij zijn die plannen er maar is het nog niet door

doe zelf een educatieve master en loop nog steeds het risico voor een boete hoor
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:15:08 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_110865905
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:58 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar de master die TS noemt is geen educatie master zo ver ik weet
en volgens mij zijn die plannen er maar is het nog niet door

doe zelf een educatieve master en loop nog steeds het risico voor een boete hoor
Alleen langstudeerboete als je er te lang over doet. Maar instellingscollegegeld zou geen probleem moeten zijn. Ook zou de teller weer op nul moeten komen staan als je begint aan een educatieve master.

Er bestaan ook educatieve minoren die gedaan kunnen worden tijdens de bachelor. Helaas valt technische bedrijfskunde (reguliere bedrijfskunde wel) niet onder een van de kerndisciplines die nodig is voor toegang tot een dergelijke minor of major. Wat je zou kunnen doen is overleggen met de studieadviseur van de instelling waar je de educatieve master wil volgen welke aanvullende vakken je nodig hebt voor toegang. Die zou je dan via een minor kunnen volgen.

De kerndisciplines:
http://www.vo-raad.nl/the(...)r/verwantschapstabel
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
pi_110866659
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:15 schreef Ryon het volgende:

[..]

Alleen langstudeerboete als je er te lang over doet. Maar instellingscollegegeld zou geen probleem moeten zijn. Ook zou de teller weer op nul moeten komen staan als je begint aan een educatieve master.

Er bestaan ook educatieve minoren die gedaan kunnen worden tijdens de bachelor. Helaas valt technische bedrijfskunde (reguliere bedrijfskunde wel) niet onder een van de kerndisciplines die nodig is voor toegang tot een dergelijke minor of major. Wat je zou kunnen doen is overleggen met de studieadviseur van de instelling waar je de educatieve master wil volgen welke aanvullende vakken je nodig hebt voor toegang. Die zou je dan via een minor kunnen volgen.

De kerndisciplines:
http://www.vo-raad.nl/the(...)r/verwantschapstabel
maar de master die hij noe t is gwen educatieve master dus dit gaat allemaal niet op...
En op mijn onderwijsinstellong worden alle educatieve masters alleen in drie jaar aangeboden terwijl de overheid vind dat het in twee moet kunnen dus die boete is een reeel risico... (en zo ver ik weet is dit op veel meer instellingen het geval)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_110867152
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:34 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar de master die hij noe t is gwen educatieve master dus dit gaat allemaal niet op...
En op mijn onderwijsinstellong worden alle educatieve masters alleen in drie jaar aangeboden terwijl de overheid vind dat het in twee moet kunnen dus die boete is een reeel risico... (en zo ver ik weet is dit op veel meer instellingen het geval)
Op de rug worden ze zelfs in één jaar aangeboden. Maar dan moet je wel een relevante master hebben gedaan.
Maar TS moet sowieso zijn plannen aanpassen want anders komt hij niet in het voortgezet onderwijs terecht :)
pi_110867614
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:44 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Op de rug worden ze zelfs in één jaar aangeboden. Maar dan moet je wel een relevante master hebben gedaan.
Maar TS moet sowieso zijn plannen aanpassen want anders komt hij niet in het voortgezet onderwijs terecht :)
maar hij heeft toch geen relevante master gedaan? Dus een beetje nutteloze info verder
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 27 april 2012 @ 18:25:18 #10
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_110870902
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:34 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd welke master en aan welke instelling jij deze volgt dat jij die in 3 jaar moet doen i.p.v de reguliere 1 a 2 jaar afhankelijk van welke opleiding, minor en master je daarvoor hebt gedaan.

Juist het feit dat hij een educatieve master wil gaan doen zonder een kerndiscipline te volgen is relevant. Bedrijfskunde (de niet technische variant) is een kerndiscipline. Het zou mogelijk moeten zijn om toegang te krijgen tot de gewenste master door een paar extra bedrijfskundige vakken te gaan doen naast de normale studie. Welke dat zijn kan alleen de instelling vertellen die de gewenste master faciliteert.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:47:41 #11
337465 Bram_van_Loon
Wegens boete voor een ander
pi_110876850
quote:
Jij denkt dat voor 30-60 EC's aan vakken of iets dergelijks volstaat?
Ik ben namelijk benieuwd ofdat bijv. een werktuigkundig ingenieur in Nederland een leraar wiskunde of natuurkunde (bevoegd eerstegraads) kan worden door wat extra vakken te volgen. In het geval van wiskunde wat algebra en analysevakken, in het geval van natuurkunde de typische basisvakken voor natuurkunde: mechanica, optica, electriciteit en magnetisme, thermodynamica.
Vervoegen van werkwoorden: http://www.dr-lex.be/info-stuff/werkwoorden.html
Samenstellingen: www.spatiegebruik.nl/
pi_110883518
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:54 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar hij heeft toch geen relevante master gedaan? Dus een beetje nutteloze info verder
Hij heeft zijn tweede jaar nog niet afgerond dus nog genoeg kans om een relevante master te gaan doen.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')