quote:
Op vrijdag 27 april 2012 17:18 schreef SiGNe het volgende:[..]
Waarom zou de D6500 niet net zulk goed beeld kunnen geven?
verversingssnelheid en reactiesnelheid is erg hoog en als je e TV een beetje goed instelt heb je prachtige natuurlijke kleuren waar zwart ook gewoon zwart is en rood niet te fel is e.d.
M'n ouders hebben ook een Panasonic Plasma TV (of Pioneer, weet ik niet meer) maar ik vind het beeld bij mij thuis er beter en scherper uitzien.
Verversing, ook wel responstijd, van Plasma zit op 0,0001. Bij Samsung is dit onbekend, al zal dat Samsung kennende 5ms zijn. In elk geval heb ik al gemerkt dat bij donkere beelden een hele lichte ghosting ontstaat en dat is bekend bij LCD.
Daarnaast zijn de kleuren bij Plasma beter. Rood is rood, blauw is blauw, groen is groen etc..
Een van de dingen waar LCD televisie moeite mee heeft, is een correcte kleur rood neerzetten. Rood is dan ook altijd meer oranje.
Om het even als voorbeeld neer te zetten;
LCD tegenover Plasma
Natuurlijk kun je dit niet zien als je dit op een LCD monitor ziet. Maar het geeft een idee van hoe deze twee tegenover elkaar staan. Vooral de VT30 is een meester in het weergeven van juiste kleuren.
quote:
En waarom heeft de consumentenbond volgens jou geen goede tests?
Enige nadeel dat ik kan vinden is dat er (nog) niet heel veel TV's zijn getest.
De Plasma TV's die getest zijn krijgen ook een flink lager cijfer dan LED TV's
Consumentenbond wordt door een stel amateurs gedaan met zogenaamde "professionele apparatuur" terwijl dit gewoon niet zo is. Er zitten gewoon wat mensen naar die televisie te kijken en dan zeggen ze of dat ding goed is of slecht en het moet zo goedkoop mogelijk want ja, als consument wil je natuurlijk zoveel mogelijk geld in je zak houden. Dure televisies zullen er nooit als beste koop uitkomen.
Sowieso krijgt Plasma bij de consumentenbond al een slecht cijfer omdat het volgens hun teveel energie zuipt, het beeld nu eenmaal niet zo fel is dat je minstens factor 50 zonnebrand crème moet opsmeren en het een glasplaat gebruikt wat volgens hun ook slecht is. Terwijl de kwaliteit van het beeld en de kleuren toch wel echt het grootste deel van de televisie bepalen.
quote:
Ik weet ook niet hoe het tegenwoordig zit met het stroomverbruik en het inbranden van Plasma TV's?
Bij LED heb je daar geen problemen mee
Inbranden van Plasma komt alleen nog voor als je een hele dag hetzelfde beeld of logo op het scherm hebt staan. Maar even naar een andere zender of de televisie uit en het is weer weg. M.a.w., het komt eigenlijk niet meer voor dus.
Stroomverbruik ligt wel hoger, maar daar krijg je wel een veel beter kwaliteit beeld voor terug.
En stop met die televisie LED te noemen. Het is gewoon LCD en geen LED.