donderdag 26 april 2012 @ 19:49:52 #1
283938 Sanddr
Met dubbel D.
pi_110828676
registreer om deze reclame te verbergen
Hoi!

Ik heb gisteren een set KRK RP6 Rokit G2 actieve studio-monitoren besteld en heb ze vandaag binnengekregen.

Nu is mijn vraag hoe ik deze het beste op mijn laptop kan aansluiten. Ik ben echt een totale nitwit op dit gebied en van zoekopdrachten via Google word ik ook niet veel wijzer.

Afbeelding van de achterkant:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb gelezen dat het het beste is om via de 'Balanced' uitgangen de set aan te sluiten zodat eventuele storingen beperkt blijven, maar dat moet dus via XLR of TRS. Mijn laptop heeft enkel een 3.5mm jack ingang. XLR naar jack kabels heb ik al bekeken, maar is het dan niet zo dat je 2 kabels en dus ook 2 jack ingangen nodig hebt? Die heb ik dus niet..

Hellup! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sanddr op 26-04-2012 19:56:38 ]
pi_110830204
Je kan een usb geluidskaart bestellen, ben je tussen de 50-100 euro kwijt, maar daar zit waarschijnlijk wel zo'n aansluiting op.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_110830880
je normale laptop geluids uitgang is analoog en onbalanced, dus gewoon op de RCA plug aansluiten.

tenzij je een serieuze externe geluidkaart hebt, waar netjes een balanced uitgang op zit.
of als je een luxere laptop hebt dan heb je ook digitaal (spdif of toslink) uit, maar dan heb je noig een D/A omzetter nodig. ook daar zullen bij de serieuze versies balanced op zitten, maar ook alle standaard omzetters zullen gewoon unbalanced zijn.
  vrijdag 27 april 2012 @ 00:04:21 #4
283938 Sanddr
Met dubbel D.
pi_110845978
Bedankt voor jullie antwoorden! 50-100 euro vind ik toch wat veel geld, dus denk dat ik maar gewoon een jack naar 2x RCA kabel ga bestellen.

Ik zit alleen met het feit dat de monitoren een redelijk eindje uit elkaar staan. Ik heb nu al een jack naar 2x RCA kabel, maar het snoer zit bij die twee plugs aan elkaar vast, waardoor ik ze niet op allebei de monitoren kan aansluiten. Is dat bij elke kabel zo? Want heb even rondgekeken, maar op foto's van kabels kan ik niet goed zien of de snoeren los van elkaar zitten dus weet ik ook niet welke ik nu moet bestellen.
pi_110846058
Vaak zit er zo'n plastic dingetje om het snoer heen. Wanneer je die voorzichtig met een mesje loshaalt kun je de kabel zo "splijten".
  vrijdag 27 april 2012 @ 00:11:13 #6
283938 Sanddr
Met dubbel D.
pi_110846245
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 00:06 schreef Sapstengel het volgende:
Vaak zit er zo'n plastic dingetje om het snoer heen. Wanneer je die voorzichtig met een mesje loshaalt kun je de kabel zo "splijten".
Die zit er inderdaad omheen. Als dat zou kunnen, zou dat natuurlijk idealer zijn. Ik ga het morgen eens proberen.

Bedankt!
pi_110846278
Wel oppassen dat je niet in de kabel snijdt natuurlijk, maar met een klein hobbymesje moet het best lukken.
  vrijdag 27 april 2012 @ 14:37:32 #8
283938 Sanddr
Met dubbel D.
pi_110862034
Gelukt! Werkt perfect nu. Bedankt. _O_
pi_110899944
ik bedenk me net dat het gebalanceerd aansluiten ook "redelijk goedkoop" kan

met een DI-box als http://www.bax-shop.nl/di(...)product-details.html
(Behringer DI20) kun je het laptop signaal omzetten naar balanced en kun je de monitors over zeer groot afstanden aansturen voor een 20-30 euro voor de DI box en dan de kabel kosten.
Wil je betere geluidskwaliteiten dan zullen de kosten voor de DI-box of balun erg snel oplopen

dit is echter veel kostbaarder dan je huidige oplossing :)
  zondag 29 april 2012 @ 01:37:42 #10
283938 Sanddr
Met dubbel D.
pi_110918936
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:45 schreef Duur het volgende:
ik bedenk me net dat het gebalanceerd aansluiten ook "redelijk goedkoop" kan

met een DI-box als http://www.bax-shop.nl/di(...)product-details.html
(Behringer DI20) kun je het laptop signaal omzetten naar balanced en kun je de monitors over zeer groot afstanden aansturen voor een 20-30 euro voor de DI box en dan de kabel kosten.
Wil je betere geluidskwaliteiten dan zullen de kosten voor de DI-box of balun erg snel oplopen

dit is echter veel kostbaarder dan je huidige oplossing :)
Voorlopig doe ik het maar gewoon even zo en als het toch niet bevalt ga ik dit proberen. ;) Bedankt voor de tip in ieder geval!

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')