quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 12:37 schreef The_Substitute het volgende:[..]
Ze zullen het best weten. Dat is simpel uit te leggen, doordat de reapers zo zelfverzekerd en overtuigd zijn van hun visie. Zo van, laat al de advanced races zich vastklampen aan het laatste beetje hoop dat ze hebben, laat ze het (de crucible) afmaken, hun fleets combineren en je hebt de mogelijkheid alle serieuze weerstand in 1 klap uit te schakelen.
Dat laatste ja, dat van de crucible afmaken: nee. Dat ding is de combinatie van meerdere cycles aan verzet, en het is al aangetoond dat zelfs 1 cycle alleen al een (of meerdere) reapers kan omleggen. Getuige de uitleg van de catalyst is dat zeer ongewenst. De scope van de crucible was onbekend, ook voor de reapers, zoals ook uit het einde blijkt.
quote:
En welke andere plotholes heb je het over?
Je groundteam op de Normandy, de Normandy die opeens een jump aan het maken is, het negeren van de Catalyst van ongeveer alles wat je hebt uitgespookt wat in directe tegenspraak is met zijn filosofie, op aarde weer wat adem trekken terwijl je bent opgeblazen, Anderson die wel ongeschonden langs Harbinger komt en naar binnen sneakt (eerder dan jou terwijl hij achter jou langs kwam), een compleet verlaten citadel op jou, Anderson, TIM en wat keepers na (je zou denken dat je wat meer geindoctrineerde slaafjes als beveiliging rondhoudt als je zoiets doet als, wel, het bouwen van een nieuwe reaper), het negeren van letterlijk al je acties gedurende het niet-einde op een enkele Krogan speech en een verdwaalde Turian generaal na. En dan de explosie en de aarde; hoe helpt het aannemen van een journalist (arbitraire `war asset') de explosie van de crucible/catalyst verminderen? Hoezo kan een 'alleen-synthetics-slopende' explosie uberhaupt fataal zijn voor de aarde? En als de aarde kapot is gebrand, waarom overleven al die scheepjes eromheen wel?
quote:
[..]
Volgens mij zei je net zoiets na DA2, en toch - hier ben je!

Point taken, maar nu hebben ze tenminste geen nieuwe delen in de pipeline die ik nog
moet spelen, als je begrijpt wat ik bedoel

. Bovendien is Bioware onderhand ook behoorlijk wat oldschool employees kwijt, ik betwijfel echt of er ooit weer iets goeds vandaan komt.
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 12:55 schreef The_Substitute het volgende:Het zou leuk zijn als mensen duidelijk melden wat ze met 'het einde' bedoelen. Als jullie het alleen hebben over de cutscene, dan ben ik het met jullie eens. Bedoelen jullie ook alles wat voorafgaat, dan is het grotendeels onzin.
Het einde begint nadat je Sol binnen gaat. De cutscene van je arriverende leger is bijna het enige wat daar goedgegaan is. Zoals eerder gezegd: je keuzes maken inhoudelijk geen zak uit (behalve je laatste 2 of 3 choose your favourite colour). Het enige wat je voorgaande 7 uur aan gameplay uitmaken is de contributie aan een rekensommetje dat niets anders dan bepalen hoe kapot de aarde gaat, wat ook helemaal nergens op slaat (zie boven).
De Catalyst kraamt alleen onzin uit; dat de schijnbare helft van de bedenker daarvan, toevallig ook de project lead, een doctorstitel heeft doet daar echt niets aan af. Hoezo bewijst Shephard dat zijn 'oplossing' (fascisme) niet meer werkt? Blijkbaar kun je de crucible niet direct controleren en moet de catalyst instemmen, en dus was inactie van de catalyst genoeg om zijn genocideplan minstens 1 cycle door te laten gaan.
Of permanent door te laten gaan door zichzelf van kant te maken. Maar nee, hij pussy't uit en laat het aan Shephard over om hem van kant te maken of, nog leuker, zijn vrije wil aan Shephard over te dragen. Ik heb kleine problemen met de logica.