donderdag 26 april 2012 @ 14:12:33 #1
369415 Bendoe
I lift, therefore I am.
pi_110813809
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Samsom wil meepraten over noodpakket
Laatste update: 26 april 2012 13:53 info .DEN HAAG - In Den Haag wordt donderdag opnieuw druk overlegd over een mogelijk alternatief bezuinigingspakket. Donderdagmiddag debatteert de Tweede Kamer daarover.

De Jager spreekt oppositiepartijen
Fotoserie Op dit moment zijn de fractieleiders en hun secondanten van VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie met minister De Jager (Financiën) bijeen in de Tweede Kamer.

PvdA-leider Diederik Samsom vindt het merkwaardig dat hij niet is uitgenodigd bij dit gesprek. Hij zegt dat hij bereid was zonder taboes te praten.

Ook het terugdringen van het begrotingstekort naar 3 procent in 2013 is voor hem geen taboe. ''Ook de 3 procent mag in zicht komen. Dat zou genoeg basis moeten zijn om verder te praten.''

Eerder zei Samsom nog dat hij het niet nodig vond het tekort al in 2013 naar 3 procent terug te schroeven.

De PvdA-leider vreest dat de partijen plannen op tafel hebben liggen waarin de pijn van de bezuinigingen niet eerlijk wordt verdeeld. Hij wil donderdag nog een gesprek met de minister.

PvdA

Donderdagochtend spraken de fractievoorzitters van GroenLinks, D66, de ChristenUnie wel met Samsom om hem over te halen om mee te doen met mogelijke bezuinigingen. De PvdA-leider zei na afloop een koopkrachtverlies van 4 procent voor mensen met een kleine AOW niet te zien zitten.

Vrijwel tegelijkertijd was er op het departement van Financiën overleg tussen de fractievoorzitters van VVD en CDA en De Jager, premier Mark Rutte en vicepremier Maxime Verhagen.

Rutte zei daarna: ''We werken er allemaal verschrikkelijk hard aan. Ik durf geen voorspelling te doen. We willen zover mogelijk te komen.''

Gesprek

De Jager wilde donderdagmiddag bij aankomst niet veel kwijt, maar zei wel: "Het feit dat ik er ben, geeft aan dat er reden is om verder te praten."

Van Haersma Buma zei vooraf: "De 3 procent is niet vloeibaar. Dat is het doel. Het is echter de vraag of we dat met zijn allen gaan redden." Volgens de CDA-leider is de tijd kort en "onder druk wordt alles vloeibaar".

Debat

Donderdagmiddag om 15.30 uur begint het debat over de miljardenbezuinigingen die ertoe moeten leiden dat Nederland volgend jaar het begrotingstekort binnen de perken houdt.

Woensdag was er tot diep in de nacht al veelvuldig overleg tussen verschillende partijen onderling en met de minister.

30 april

Nadat de onderhandelingen tussen VVD, CDA en PVV zaterdag klapten, ontstond de vraag hoe alsnog voor de deadline van 30 april een pakket maatregelen naar Brussel kan worden gestuurd die aan de Europese begrotingseisen tegemoet komt.

Brussel eist dat Nederland in 2013 uitkomt op een begrotingstekort van ten hoogste drie procent. Lukt dat niet, dan kan Brussel Nederland een boete geven van 1,2 miljard euro.
http://www.nu.nl/kabinets(...)aten-noodpakket.html

Het was de norm van 3% waar de PvdA niet aan vast wilde houden, dat ze niet zijn uitgenodigd voor gesprekken.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_110813922
Ik denk dat de vervanging van Cohen erop ingespeeld heeft dat Samsom niet was uitgenodigd om als deel van deze aanpak te mogen uitmaken, omdat hij niet alles van het begin af aan als fractievoorzitter heeft meegemaakt.

[ Bericht 54% gewijzigd door Metalfrost op 26-04-2012 14:34:12 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_110814153
Voorlopig is die rakker niet uitgenodigd _O-
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_110814447
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:12 schreef Bendoe het volgende:

Het was de norm van 3% waar de PvdA niet aan vast wilde houden, dat ze niet zijn uitgenodigd voor gesprekken.
Het zou echt geweldig zijn als het huidige clubje eruit komt met een tekort onder de 3% :D
Het populisme de van PvdA en PVV wordt zo genadeloos afgestraft!
De beurs is zwaar overgewaardeerd, dus waarom niet gratis je geld uitlenen als microkrediet aan kleine ondernemers in de derde wereld? Join het Kiva Fok!-Team
  donderdag 26 april 2012 @ 14:28:36 #5
337465 Bram_van_Loon
Wegens boete voor een ander
pi_110814479
Rechts kan beter maar voorzichtig zijn, bij de verkiezingen zou het wel eens spijkerhard kunnen worden afgestraft als de pijn weer bij de armen en modalen wordt gelegd en de rijken weer worden ontzien.
Vervoegen van werkwoorden: http://www.dr-lex.be/info-stuff/werkwoorden.html
Samenstellingen: www.spatiegebruik.nl/
  donderdag 26 april 2012 @ 14:33:46 #6
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110814667
Te laat, Diederikje, eerste strategische blunder. :')
  donderdag 26 april 2012 @ 14:33:52 #7
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_110814671
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:12 schreef Bendoe het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/kabinets(...)aten-noodpakket.html

Zou Samsom dat zelf ook snappen? Meneer draaikont wil zich er niet aan houden, nu wel dan hoef je ook niet mee te praten. Dan zal hij vanavond wel gaan zeggen dat ze er toch wel aan zullen/willen houden.
  donderdag 26 april 2012 @ 14:38:29 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_110814871
Nu "het kabinet" gevallen is zouden dergelijke besprekingen gewoon helemaal openbaar moeten zijn.
pi_110814936
Die Samsom begint dramatisch. Het begon al over de verkiezingsdatum en nu dit.

Ik heb het gevoel dat hij helemaal afgemaakt gaat worden in de TV-debatten. Hij komt erg onzeker over.
pi_110814965
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:33 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Zou Samsom dat zelf ook snappen? Meneer draaikont wil zich er niet aan houden, nu wel dan hoef je ook niet mee te praten. Dan zal hij vanavond wel gaan zeggen dat ze er toch wel aan zullen/willen houden.
Echt humor inderdaad. Eerst stoer doen met dat de 3% niet hoeft. Dan wordt ie niet uitgenodigd en dan was 3% opeens wel bespreekbaar :')

Dit is gewoon weer het ouderwetse plucheklevende regenten gedrag van de PvdA: er op voorhand vanuit gaan dat je zo belangrijk bent dat ze niets zonder jou zullen bespreken :')

Maar Samsom is eigenlijk ook gewoon een ouderwetse partij mastodont.
De beurs is zwaar overgewaardeerd, dus waarom niet gratis je geld uitlenen als microkrediet aan kleine ondernemers in de derde wereld? Join het Kiva Fok!-Team
pi_110815026
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:40 schreef Confetti het volgende:

Ik heb het gevoel dat hij helemaal afgemaakt gaat worden in de TV-debatten. Hij komt erg onzeker over.
Tijdens dat debat over de val van het kabinet en dat dat zich vertegenwoordigen tegenover de Kamer, draaide hij zich ook al continu om, om de glimlachen van zijn partijgenoten te aanschouwen. Dit duidt op een verminderd zelfvertrouwen en kan inderdaad de doodslag geven tijdens een TV-debat.
Google is your friend, abuse your friends
pi_110815027
samsom_850.jpg
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_110815345
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:40 schreef Confetti het volgende:

Iedere PvdA-er wordt genadeloos afgemaakt in debatten; dat is partij eigen met die zwakzinnige ideeën van ze.
28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.
pi_110815905
Dus er wordt nu iemand buiten de besprekingen gehouden, die kamerbreed zouden zijn na de afgang van dit kabinet, omdat Rutte en De Jager geen gezichtsverlies willen lijden maar een wit voetje willen halen bij hun bazen bij de EU?

En dat is het landsbelang?
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
  donderdag 26 april 2012 @ 15:05:00 #15
373754 mossad_agent
pi_110815968
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus er wordt nu iemand buiten de besprekingen gehouden, die kamerbreed zouden zijn na de afgang van dit kabinet, omdat Rutte en De Jager geen gezichtsverlies willen lijden maar een wit voetje willen halen bij hun bazen bij de EU?

De pvda overal buitenhouden is idd landsbelang. :Y
  donderdag 26 april 2012 @ 15:06:25 #16
862 Arcee
Look closer
pi_110816041
"Ook het terugdringen van het begrotingstekort naar 3 procent in 2013 is voor hem geen taboe."

Gisteravond nog wel. :D

Bang om de boot te missen is het ineens niet meer zo belangrijk blijkbaar.:')
Don't waste your time living someone else's life.
*** Automatische nieuwsberichtenparser. ***
pi_110816116
Absurd dit weer. De grootste oppositiepartij buiten de besprekingen houden.

Bovendien blijkt dat de PvdA meer wil bezuinigen dan bijvoorbeeld GroenLinks.

Maar men is weer bezig met partijpolitieke spelletjes.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move. - THGTTG
pi_110816332
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:08 schreef De_Guidance het volgende:
Absurd dit weer. De grootste oppositiepartij buiten de besprekingen houden.

Bovendien blijkt dat de PvdA meer wil bezuinigen dan bijvoorbeeld GroenLinks.

Maar men is weer bezig met partijpolitieke spelletjes.
Eens Samsom is een baas en dan hem niet eens uitnodigen, want de rest wil zo graag NL kapot bezuinigen :') Kansloze actie. Wat nog raarder is, is dat GL "maar" 8 miljard wil bezuinigen maar wel aan die 3 procent blijkbaar wil voldoen... Als de rest (vvd, cu, d66, cda) nou even die oogkleppen afdoen en toegeven dat 3 procent in 2013 niet hoeft, maar op termijn wel dan wordt NL weer steker.

Samsom was trouwens erg sterk in het debat dinsdag over de val van het kabinet. Lekker scherp en parreerde alles makkelijk van de andere rakkers in de tweede kamer.
  donderdag 26 april 2012 @ 15:15:24 #19
337465 Bram_van_Loon
pi_110816400
quote:
Gezien de crisis kan je beter in juni een nieuw kabinet hebben wat in de zomervakantie start dan in september. Wat mij betreft in juni verkiezingen en dit jaar geen zomervakantie voor iedereen die betrokken is bij de formatie en daarna voor alle bewindslieden.
pi_110816560
Uitstel van het debat tot 19:30 uur... :'(
pi_110818019
lijkt me duidelijk. minister de jager heeft in vvd,d66,cda,gl,cu een werkbare meerderheid gevonden. de pvda is te laat en de boot is nu vertrokken. begrijpelijk dat er niet zomaar nóg een partij bij betrokken wordt, met 5 partijen is het al moeilijk, en dan zou de 6e partij ook nog eens beginnen over de 3% die niet zo nodig hoeft?

ik vermoed dat we om half 8 een concreet plan hebben van deze 5 partijen. daar kan dan nog wat over gebakkeleid worden, maar in principe hebben we een begroting met een meerderheid, die op tijd ingeleverd kan worden. dat lijkt me een stuk beter plan dan dat er eerst discussies tussen de pvda en de rest moeten komen, en dan uiteindelijk in de kamer nog eens tussen de pvv,sp, en de "gelegenheidscoalitie".
  donderdag 26 april 2012 @ 15:56:53 #22
128155 Fir3fly
Celebration Day
pi_110818353
Had liever de PvdA gezien dan dat achterlijke GL, krijgen we straks weer een verhoging van de windmolensubsidie ofzo :r.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 26 april 2012 @ 16:00:58 #23
373754 mossad_agent
pi_110818539
De pvda faalt in ieder geval alweer direct.

Me like :Y :Y *O* *O*
pi_110818732
quote:
Principe-akkoord over bezuinigingen

` De vijf partijen die vanmiddag hebben
overlegd over de begroting van 2013
hebben een principe-akkoord gesloten
over miljardenbezuinigingen.

VVD,CDA,D66,GroenLinks en ChristenUnie
zijn het met minister De Jager eens
geworden over een pakket aan
maatregelen.De fracties gaan er nu nog
intern over praten.

De Jager houdt er rekening mee dat er
vanavond nog groen licht komt.Volgens
De Jager kan het akkoord ertoe leiden
dat Nederland voldoet aan de 3%-norm
van de Europese Commissie.Volgens de
minister is de 3-procentnorm "in
zicht".
Het gaat dus gewoon lukken :D
Zonder PVV, zonder pvdA
pi_110819064
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zonder PVV, zonder pvdA
zou wel mooi zijn. :D
pi_110819131
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:11 schreef soklos het volgende:

[..]

zou wel mooi zijn. :D
....waarmee weer is aangetoond dat PvdA, SP en PVV kleuterpartijen zijn die jengelen om meer dan 3%
pi_110819217
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:49 schreef Asphias het volgende:
lijkt me duidelijk. minister de jager heeft in vvd,d66,cda,gl,cu een werkbare meerderheid gevonden. de pvda is te laat en de boot is nu vertrokken. begrijpelijk dat er niet zomaar nóg een partij bij betrokken wordt, met 5 partijen is het al moeilijk, en dan zou de 6e partij ook nog eens beginnen over de 3% die niet zo nodig hoeft?

ik vermoed dat we om half 8 een concreet plan hebben van deze 5 partijen. daar kan dan nog wat over gebakkeleid worden, maar in principe hebben we een begroting met een meerderheid, die op tijd ingeleverd kan worden. dat lijkt me een stuk beter plan dan dat er eerst discussies tussen de pvda en de rest moeten komen, en dan uiteindelijk in de kamer nog eens tussen de pvv,sp, en de "gelegenheidscoalitie".
Ik begrijp niet waarom er zo 'loser-achtig' over de PvdA wordt gepraat, de PvdA is niet te laat, de PvdA wil niet voldoen aan die drie procent! Althans, niet op de manier zoals dat pakket er nu waarschijnlijk ligt.

Dat is toch niet 'buiten de boot vallen'? Ik zou zeggen; prima. Op deze manier kan de PvdA blijven vasthouden aan eigen punten maar kan er wel een plan worden ingeleverd. Laat de PvdA het partijbelang niet in de steek.
  donderdag 26 april 2012 @ 16:17:02 #28
369415 Bendoe
I lift, therefore I am.
pi_110819287
quote:

[..]

Zonder PVV, zonder pvdA
Wat is dit baas zeg. De goede partijen die willen fixen het gwn even. Wilders is hard door de mand gevallen, Samsom buitenspel gezet. En van de SP hoor je niks. Geweldig.

Goede paar dagen voor Nederland! *O* *O* *O* w/
Boks van Bendoe _O_
pi_110819300
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:15 schreef Taurus het volgende: Laat de PvdA het partijbelang niet in de steek.
precies, het partijbelang.

cu, d66 en groenlinks hebben besloten over het partijbelang heen te stappen en voor het landsbelang te gaan.

pvda had hieraan mee kunnen doen, maar was bezig met zijn eigen partijbelang...
pi_110819321
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:15 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom er zo 'loser-achtig' over de PvdA wordt gepraat, de PvdA is niet te laat, de PvdA wil niet voldoen aan die drie procent!
Ik begrijp niet waar het idee vandaan komt dat er duscussie kan zijn over die 3%. Dat staat in een internationaal verdrag dat Nederland heeft ondertekend.
  donderdag 26 april 2012 @ 16:19:31 #31
373754 mossad_agent
pi_110819400
quote:

[..]

Ik begrijp niet waarom er zo 'loser-achtig' over de PvdA wordt gepraat, de PvdA is niet te laat, de PvdA wil niet voldoen aan die drie procent!
En wat is nu juist de insteek de laatste weken? Juist.
pi_110819429
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:17 schreef Asphias het volgende:

[..]

precies, het partijbelang.

cu, d66 en groenlinks hebben besloten over het partijbelang heen te stappen en voor het landsbelang te gaan.

pvda had hieraan mee kunnen doen, maar was bezig met zijn eigen partijbelang...
Applaus, nu kijken hoe zij het doen in de verkiezingen. Ja, ik ben ook blij dat er een akkoord is, en dan denk ik nu gewoon weer aan het partijbelang: prima voor de PvdA.
  donderdag 26 april 2012 @ 16:21:36 #33
369415 Bendoe
I lift, therefore I am.
pi_110819492
quote:

[..]

Dat is toch niet buiten de boot vallen?
Jawel, in eerste instantie was de PvdA tegen de 3% norm. VVD en CDA konden dat niet gebruiken en hebben steun gezocht bij andere partijen die het wel met ze eens waren.
Boks van Bendoe _O_
pi_110819511
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:19 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

En wat is nu juist de insteek de laatste weken? Juist.
Ja, PvdA kan dat niet verdedigen aan eigen achterban lijkt me. Sap natuurlijk ook niet - waarschijnlijk, en die zal dan ook wat uit te leggen hebben. Dat blijft Samsom op deze manier bespaart. Natuurlijk doet ie nu even 'boe' en 'bah', zodat het er niet uitziet alsof hij niets wilde inbrengen. Maar in feite is dit voor de PvdA geen slechte zaak.
pi_110819551
quote:

[..]

Ik begrijp niet waarom er zo 'loser-achtig' over de PvdA wordt gepraat, de PvdA is niet te laat, de PvdA wil niet voldoen aan die drie procent! Althans, niet op de manier zoals dat pakket er nu waarschijnlijk ligt.

Dat is toch niet 'buiten de boot vallen'? Ik zou zeggen; prima. Op deze manier kan de PvdA blijven vasthouden aan eigen punten maar kan er wel een plan worden ingeleverd. Laat de PvdA het partijbelang niet in de steek.
Sap krijgt het helemaal maar warm als ze ergens over mag meepraten en gooit de benen alvast open alsof het om een imperialistische militaire missie gaat. D66 doet ook niets liever dan in de houding springen, billen gespreid, wanneer de EU in de vingers knipt. Op die manier is het natuurlijk makkelijk voor VVD en CDA om de eigen keuzes als onvermijdelijkheden te presenteren.

Ik ben benieuwd wat er uit komt, maar ze zullen daar natuurlijk wel de verkiezingen mee in moeten.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
pi_110819579
En nu is de vraag: wie gaat Samsom opvolgen?
  donderdag 26 april 2012 @ 16:47:07 #37
366229 Oldie57
Trots op Maxima
pi_110820606
quote:

[..]

Zonder PVV, zonder pvdA
Ik ga dus stemmen op d66 of Groenlinks (wie had dat ooit gedacht van mij na 30 jaar lang op de VVD te hebben gestemd).

De PvdA kan van mij de tering krijgen, ze stellen voor de zoveelste keer het partijbelang boven het landsbelang. Naar mijn bescheiden mening is Samsong een even grote klootzak als Wilders.
pi_110820694
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:47 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Ik ga dus stemmen op d66 of Groenlinks (wie had dat ooit gedacht van mij na 30 jaar lang op de VVD te hebben gestemd).

De PvdA kan van mij de tering krijgen, ze stellen voor de zoveelste keer het partijbelang boven het landsbelang. Naar mijn bescheiden mening is Samsong een even grote klootzak als Wilders.
:')

Als jij serieus denkt dat de andere partijen niet aan het partijbelang denken en hebben gedacht, ben je vreselijk naief.
pi_110820735
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:21 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ja, PvdA kan dat niet verdedigen aan eigen achterban lijkt me. Sap natuurlijk ook niet - waarschijnlijk, en die zal dan ook wat uit te leggen hebben. Dat blijft Samsom op deze manier bespaart. Natuurlijk doet ie nu even 'boe' en 'bah', zodat het er niet uitziet alsof hij niets wilde inbrengen. Maar in feite is dit voor de PvdA geen slechte zaak.
Je kan toch beter mee aan tafel zitten zoals Groenlinks en daarbij proberen nog wat van je eigen punten binnen te halen, dan aan de zijlijn toe te kijken.

Zou het ook een tactische zet in de campagnes van CDA en VVD kunnen zijn? Zij zien in PvdA, SP en PVV grotere concurrenten dan in de partijen waarmee ze nu een akkoord proberen te bereiken, waardoor ze straks het argument van "politieke onwil van deze partijen wanneer het land het nodig heeft" tegen deze partijen kunnen gebruiken?
pi_110820797
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:47 schreef Oldie57 het volgende:
Misschien niet eens zo'n grote overstap, gezien het alledrie redelijk progressief ingestelde partijen zijn.
pi_110820900
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:50 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Je kan toch beter mee aan tafel zitten zoals Groenlinks en daarbij proberen nog wat van je eigen punten binnen te halen, dan aan de zijlijn toe te kijken.

Zou het ook een tactische zet in de campagnes van CDA en VVD kunnen zijn? Zij zien in PvdA, SP en PVV grotere concurrenten dan in de partijen waarmee ze nu een akkoord proberen te bereiken, waardoor ze straks het argument van "politieke onwil van deze partijen wanneer het land het nodig heeft" tegen deze partijen kunnen gebruiken?
Hij kijkt niet aan de zijlijn toe; hij is in gesprek en zegt (of acteert) ook verontwaardigd te zijn, zoals het hoort.

Iedereen is partijtactisch bezig, echt niet alleen de PvdA. Wat mij betreft is dit een verstandige zet van de PvdA. Althans, ligt er aan hoe het uitpakt, maar het is niet nu al een faalactie van Samsom te noemen.
  donderdag 26 april 2012 @ 16:55:08 #42
321876 Cherna
go LEGGE go!!!
pi_110820913
quote:

[..]

Zonder PVV, zonder pvdA
En zonder de SP. Maar wat gebeurt er met die maatregelingen na de nieuwe verkiezingen? Ben benieuwd.
If only all of Brussels had just one neck
  donderdag 26 april 2012 @ 17:04:59 #43
128155 Fir3fly
Celebration Day
pi_110821273
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:54 schreef Taurus het volgende:

[..]

maar het is niet nu al een faalactie van Samsom te noemen.
Lijkt me vrij duidelijk, eerst claimen dat de partij niet geïnteresseerd is en vervolgens verontwaardigd reageren als ze ook niet uitgenodigd worden voor de gesprekken. Dan maakt het nog niet eens uit wat hij er werkelijk over denkt, dit roepen is simpelweg dom.
pi_110821690
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Lijkt me vrij duidelijk, eerst claimen dat de partij niet geïnteresseerd is en vervolgens verontwaardigd reageren als ze ook niet uitgenodigd worden voor de gesprekken. Dan maakt het nog niet eens uit wat hij er werkelijk over denkt, dit roepen is simpelweg dom.
Moeten we nog maar zien. Kan ook slim zijn om het principieel niet eens te zijn met de inhoud van dit akkoord, niet zo handig om dan 'toch maar' ermee akkoord te gaan zoals GL doet die dan ook wat uit te leggen heeft aan achterban. Voor die andere partijen hoeft dit akkoord niet vreselijk lastig te zijn, maar links heeft natuurlijk veel te verliezen en te winnen.

Ik weet niet wie er verstandiger bezig is; Sap of Samsom. Dat kun je alleen zeggen na de verkiezingen denk ik, het gaat er immers om hoe de kiezers dit opvatten. Wat dat betreft kan Samsom zich nu al bezig houden met de campagne en dat is geen domme zet.
  donderdag 26 april 2012 @ 17:16:45 #45
128155 Fir3fly
Celebration Day
pi_110821774
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:14 schreef Taurus het volgende:

[..]

Moeten we nog maar zien. Kan ook slim zijn om het principieel niet eens te zijn met de inhoud van dit akkoord, niet zo handig om dan 'toch maar' ermee akkoord te gaan zoals GL doet die dan ook wat uit te leggen heeft aan achterban. Voor die andere partijen hoeft dit akkoord niet vreselijk lastig te zijn, maar links heeft natuurlijk veel te verliezen en te winnen.

Ik weet niet wie er verstandiger bezig is; Sap of Samsom. Dat kun je alleen zeggen na de verkiezingen denk ik, het gaat er immers om hoe de kiezers dit opvatten. Wat dat betreft kan Samsom zich nu al bezig houden met de campagne en dat is geen domme zet.
Wat een slap gelul. Het gaat erom wat er in dat akkoord staat. Als GL er een puntje of twee van hun programma in krijgen is dat al veel meer waard (voor hun achterban) dan elke vage slogan Samsom mee op de proppen kan komen.
pi_110821878
quote:
10s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een slap gelul. Het gaat erom wat er in dat akkoord staat. Als GL er een puntje of twee van hun programma in krijgen is dat al veel meer waard (voor hun achterban) dan elke vage slogan Samsom mee op de proppen kan komen.
:N Als GL veel moet inleveren is dat juist minder waard. Alles behalve slap gelul, maar je mag het er wel mee oneens zijn. Het is duidelijk dat de PvdA niet jouw partij is, dus dat mijn visie niet de jouwe is, is logisch. Zo interpreteren we dit gewoon zoals we het zelf willen interpreteren. Jij ook.
  donderdag 26 april 2012 @ 17:22:28 #47
128155 Fir3fly
Celebration Day
pi_110822002
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:19 schreef Taurus het volgende:

[..]

:N Als GL veel moet inleveren is dat juist minder waard. Alles behalve slap gelul, maar je mag het er wel mee oneens zijn. Het is duidelijk dat de PvdA niet jouw partij is, dus dat mijn visie niet de jouwe is, is logisch. Zo interpreteren we dit gewoon zoals we het zelf willen interpreteren. Jij ook.
Inleveren? Wat heeft GL in vredesnaam om in te leveren :?? Ben je vergeten dat zij gewoon in de kamer zitten met een aantal vrijwel verwaarloosbare zetels?

Zij zien hier een kans en grijpen die waarschijnlijk. Het enige dat Samsom doet is achteraf zeuren.
  donderdag 26 april 2012 @ 17:24:18 #48
366229 Oldie57
Trots op Maxima
pi_110822076
quote:
10s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het komt er gewoon op neer dat Samsong helemaal niets naar binnen wist te harken. Een slechte leider die het moet hebben van slogans ipv slimme maatregelen.
  donderdag 26 april 2012 @ 17:26:57 #49
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_110822191
Die samson met zijn clownlippen is me d'r eentje.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_110822203
quote:
10s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Inleveren? Wat heeft GL in vredesnaam om in te leveren :?? Ben je vergeten dat zij gewoon in de kamer zitten met een aantal vrijwel verwaarloosbare zetels?

Zij zien hier een kans en grijpen die waarschijnlijk. Het enige dat Samsom doet is achteraf zeuren.
Welke kans? Onderdeel zijn van een rechts akkoord? Dat vind jij een kans? Dit betekent niet per se succes voor GL hoor, zeker niet nu de PvdA niet mee doet.
  donderdag 26 april 2012 @ 17:28:10 #51
366229 Oldie57
Trots op Maxima
pi_110822239
Dat wordt mij straks toch een vertoning van Samsong: eendrachtig met Wilders ten strijde trekken tegen de kabinetsplannen. Heeft die idioot daar wel over nagedacht?
  donderdag 26 april 2012 @ 17:29:02 #52
128155 Fir3fly
Celebration Day
pi_110822264
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:27 schreef Taurus het volgende:

[..]

Welke kans? Onderdeel zijn van een rechts akkoord? Dat vind jij een kans? Dit betekent niet per se succes voor GL hoor, zeker niet nu de PvdA niet mee doet.
Rechts? Probeer het eens vanuit het grote perspectief te zien.

GL zit in de kamer en krijgt nu de kans mee te praten over de begroting. En dus ook een kans om hun punten naar voren te brengen. Wat snap je daar niet aan?

Gezien de berichten lijkt het ook vrij succesvol te zijn. GL zou er niet mee akkoord gaan als er niet wat te halen valt. Of ze kunnen claimen uit landsbelang mee te doen. Beide scenario's zijn beter voor het imago van de partij dan deze onterechte klaagzang van Samsom.
  donderdag 26 april 2012 @ 17:30:06 #53
321876 Cherna
go LEGGE go!!!
pi_110822297
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:24 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Het komt er gewoon op neer dat Samsong helemaal niets naar binnen wist te harken. Een slechte leider die het moet hebben van slogans ipv slimme maatregelen.
Slimme maatregelingen? dat moet je nog maar afwachten. En om eerlijk te zijn heb ik ze nog niet geheel inhoudelijk gezien. iedereen juicht om de inhoud die niet eens bekend is.
Als ik moet juichen dat ze de 3% norm halen dan juich ik wel voor iets anders. Eerst eens kijken of de andere landen in de EU dat ook halen. mbt Frankrijk toch een grote speler twijfel ik hier sterk aan.
If only all of Brussels had just one neck
pi_110822357
quote:
10s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

GL zit in de kamer en krijgt nu de kans mee te praten over de begroting. En dus ook een kans om hun punten naar voren te brengen. Wat snap je daar niet aan?
Er is al gepraat over de begroting! Er is een akkoord! Daar staat ongetwijfeld veel in waar links het helemaal niet mee eens is, dat snap jij toch ook wel?
pi_110822439
quote:
10s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gezien de berichten lijkt het ook vrij succesvol te zijn. GL zou er niet mee akkoord gaan als er niet wat te halen valt. Of ze kunnen claimen uit landsbelang mee te doen. Beide scenario's zijn beter voor het imago van de partij dan deze onterechte klaagzang van Samsom.
Samsom kan zeggen dat hij het inhoudelijk niet eens is met dit akkoord en dat hij hier niet voor kon tekenen. Dat is helemaal geen slecht scenario, daarnaast heeft iedere partij aan partijbelang gedacht en niet alleen aan landsbelang. Jij weet niet of er wat te halen viel voor GL, Sap wil niet voor niets graag dat de PvdA mee doet. Liever twee linkse partijen dan zij in haar eentje met de VVD; leg dat maar eens uit aan de achterban, nogmaals.
  donderdag 26 april 2012 @ 17:34:08 #56
128155 Fir3fly
Celebration Day
pi_110822466
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:31 schreef Taurus het volgende:

[..]

Er is al gepraat over de begroting! Er is een akkoord! Daar staat ongetwijfeld veel in waar links het helemaal niet mee eens is, dat snap jij toch ook wel?
En er staat ook een hoop in waar rechtse partijen het niet mee eens zijn.

Dat heet compromissen sluiten. Een van de fundamenten van een op coalities gebaseerde regering.
pi_110822522
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En er staat ook een hoop in waar rechtse partijen het niet mee eens zijn.

Dat heet compromissen sluiten. Een van de fundamenten van een op coalities gebaseerde regering.
Ik heb het vermoeden dat dat niet veel zal zijn; het is gewoonweg niet duidelijk of dit GL in dank afgenomen gaat worden door eigen kiezers. Ook jij weet dat niet. Hier is nog weinig mee gezegd.
  donderdag 26 april 2012 @ 17:35:39 #58
128155 Fir3fly
Celebration Day
pi_110822531
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:33 schreef Taurus het volgende:

[..]

Jij weet niet of er wat te halen viel voor GL,
Dat zeg ik toch net? Zelfs als dat niet zo is kan Sap claimen mee te hebben gedaan uit landsbelang. Dus nogmaals, wat heeft GroenLinks in vredesnaam te verliezen?
  donderdag 26 april 2012 @ 17:36:43 #59
366229 Oldie57
Trots op Maxima
pi_110822584
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Slimme maatregelingen? dat moet je nog maar afwachten.
Volgens de berekeningen van het CPB vallen de koopkracht-effecten heel erg mee (dat was bij het pakket toen Wilders nog betrokken was ook zo).

Het schijnt dus heel moeilijk te zijn om Nederland kapot te bezuinigen itt wat Samsong beweert. Die leugenaar valt dus weer net als Wilders vreselijk door de mand.
  donderdag 26 april 2012 @ 17:36:49 #60
128155 Fir3fly
Celebration Day
pi_110822587
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:35 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden dat dat niet veel zal zijn; het is gewoonweg niet duidelijk of dit GL in dank afgenomen gaat worden door eigen kiezers. Ook jij weet dat niet. Hier is nog weinig mee gezegd.
Ach, 'we kunnen het niet weten'. Altijd leuk om te zeggen als de argumenten op zijn.
pi_110822633
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ach, 'we kunnen het niet weten'. Altijd leuk om te zeggen als de argumenten op zijn.
Ik blijf bij wat ik eerst zei; Samsom heeft niet per definitie gefaald. Dat heb ik uitgelegd en meer is niet nodig. Jij interpreteert het toch wel zoals jij het het liefst ziet, net als ik doe. Argumenten heb ik sowieso niet echt gehoord, puur verschillende interpretaties.
  donderdag 26 april 2012 @ 17:40:01 #62
128155 Fir3fly
Celebration Day
pi_110822715
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:38 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik blijf bij wat ik eerst zei; Samsom heeft niet per definitie gefaald. Dat heb ik uitgelegd en meer is niet nodig. Jij interpreteert het toch wel zoals jij het het liefst ziet, net als ik doe. Argumenten heb ik sowieso niet echt gehoord, puur verschillende interpretaties.
Helemaal terug naar het begin dan. Samsom wil eerst niet meedoen omdat de '3% niet heilig' is.

Nu klaagt hij dat hij niet mee mag doen, en dat zelfs de '3%' geen taboe is. Dát is falen, hoe je het ook wendt of keert.

Is ook helemaal niet erg, iedereen faalt wel eens.
pi_110822866
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Helemaal terug naar het begin dan. Samsom wil eerst niet meedoen omdat de '3% niet heilig' is.

Nu klaagt hij dat hij niet mee mag doen, en dat zelfs de '3%' geen taboe is. Dát is falen, hoe je het ook wendt of keert.

Is ook helemaal niet erg, iedereen faalt wel eens.
De '3% is niet heilig' en de '3% is geen taboe' spreken elkaar helemaal niet tegen. Laat ruimte om erover te praten; dat is vandaag gebeurd, en de inhoud beviel Samsom niet. Ergo; hij tekent niet.

Dat is niet falen, zo kan het wel uitpakken tijdens de verkiezingen, maar het kan ook voor hem werken. Ik snap dat jij wil dat het falen is, evenals ik niet wil dat het falen is, maar dat is natuurlijk niet zo interessant.
pi_110822909
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Slimme maatregelingen? dat moet je nog maar afwachten. En om eerlijk te zijn heb ik ze nog niet geheel inhoudelijk gezien. iedereen juicht om de inhoud die niet eens bekend is.
Als ik moet juichen dat ze de 3% norm halen dan juich ik wel voor iets anders. Eerst eens kijken of de andere landen in de EU dat ook halen. mbt Frankrijk toch een grote speler twijfel ik hier sterk aan.
De volgende punten werden zojuist genoemd:

- Hoge BTW tarief met 2 % omhoog, lage tarrief blijft gelijk
- Terrugdraaien hoge btw tarrief op kunst
- KM vergoeding / reiskostenforfait maar tot 14cent belastingvrij
- overdrachtsbelasting 2% houden
- PGB en passend onderwijs bezuinigingen teruggedraaid
- geen bezuiniging op ontwikkelingssamenwerking
- AOW gaat volgend jaar al met een maand omhoog en daarna met 2 tot 3 maanden per jaar
- Ontslagrecht versoepeling; ww maximaal 6 maanden
- Accijnsverhoging op alcohol en tabak
- 1 miljard bezuiniging op zorg; geen 9 euro per recept eigen bijdrage; exacte invulling onbekend
- sneller in hoger inkomstentarrief --> meer belastinginkomsten
- minder belasting op zonnepanelen
- hedwigepolder mogelijk helemaal onder water
pi_110824230
Welja, even 10% verhoging van de omzetbelasting. Behalve dat die al hoog was en het al een uiterst dubieuze belastinggrondslag is, gaat iedereen er dus daarmee al bijna 2% in koopkracht op achteruit.
pi_110825150
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Rechts kan beter maar voorzichtig zijn, bij de verkiezingen zou het wel eens spijkerhard kunnen worden afgestraft als de pijn weer bij de armen en modalen wordt gelegd en de rijken weer worden ontzien.
Het volgende kabinet zou wel eens gevormd kunnen worden door SP en PvdA.
"Veel sneuvelt tussen later als ik groot ben en vroeger toen ik jong was."
  donderdag 26 april 2012 @ 18:41:53 #67
366229 Oldie57
Trots op Maxima
pi_110825279
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:39 schreef quo_ het volgende:

[..]

De PvdA gaat dan dus samen met de SP pleiten voor minder Europa en het terugtrekken van Nederland achter de dijken.
  donderdag 26 april 2012 @ 18:46:41 #68
373754 mossad_agent
pi_110825452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:33 schreef Taurus het volgende:

[..]

Samsom kan zeggen dat hij het inhoudelijk niet eens is met dit akkoord en dat hij hier niet voor kon tekenen.
In de volkmond noemen we dit een 'Geertje'. Zou Samsom een 'Geertje' doen denk je?
  donderdag 26 april 2012 @ 18:50:44 #69
366229 Oldie57
Trots op Maxima
pi_110825619
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:46 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

In de volkmond noemen we dit een 'Geertje'. Zou Samsom een 'Geertje' doen denk je?
:')
pi_110826374
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:

De PVV en SP zitten ook niet in het beraad, maar dat zijn niet van die huilende aandachtshoeren ala Samsom.
28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.
  donderdag 26 april 2012 @ 19:07:42 #71
337465 Bram_van_Loon
pi_110826408
quote:
Ik denk het ook.
Het is jammer dat Rutte en zijn kornuiten niet wat nederiger zijn na deze kabinetscrisis.
pi_110826409
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:39 schreef quo_ het volgende:

[..]

Nooit. De PvdA wil geen links blok vormen.
pi_110826727
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:06 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

De PVV en SP zitten ook niet in het beraad, maar dat zijn niet van die huilende aandachtshoeren ala Samsom.
Met de PVV is het klaar. Die hebben 7 weken lang de rest buiten de deur gehouden. Maar als de kamer collectief zijn best gaat doen om de begroting rond te krijgen dan hoort de partij die slechts één zetel minder heeft dan die van de premier en redelijk in het politieke midden zit daarbij.

Sowieso hadden ze zelf keurig op tijd een plan klaar liggen wat snel richting begrotingsevenwicht ging. Ik kan me voorstellen dat dat iets beter in elkaar zit dan de btw met 10% verhogen. Dat kon ik ook nog wel bedenken, 3 jaar geleden. Als je met die botte bijl wil hakken dan vraag ik me af waar die andere bezuinigingen van afgelopen jaar voor nodig waren.
  donderdag 26 april 2012 @ 19:15:26 #74
366229 Oldie57
Trots op Maxima
pi_110826797
De socialisten kunnen in aanloop naar de verkiezingen lekker tegen dit akkoord trappen. Ergste is ook nog dat er flink wat naïeve kiezers zijn die dit spelletje niet kunnen of willen doorzien en hun stem weer geven aan dit stelletje dwazen.

Samsong is van de verkiezingsretoriek. Zou een doorsnee leraar of tramconducteur er wat van merken als hij een jaar geen 30 euro extra per maand zou vangen?

Nee.

En dan is 30 euro nog ruim bemeten. DS wil zich gewoon voordoen als de Grote Beschermer, omdat hij het lef noch de competentie heeft om als politicus te zeggen: Mensen, we zitten in een crisis. Die paar tientjes extra gaan niet gebeuren.

Maar hij wil weer tweedracht zaaien, de opstoker.

Mensen wordt eindelijk eens wakker! Voor de SP, PvdA en PVV is er maar één belang: hun eigen belang.
pi_110826862
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:15 schreef Oldie57 het volgende:
De socialisten kunnen in aanloop naar de verkiezingen lekker tegen dit akkoord trappen. Ergste is ook nog dat er flink wat naïeve kiezers zijn die dit spelletje niet kunnen of willen doorzien en hun stem weer geven aan dit stelletje dwazen.

Mensen wordt eindelijk eens wakker! Voor de SP, PvdA en PVV is er maar één belang: hun eigen belang.
Ik hou van jou met je heerlijke spins 8-)
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-award 2009 en 2011
  donderdag 26 april 2012 @ 20:09:08 #76
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110829820
Dit had Cohen toch een tikkie beter aangepakt. ;)
pi_110829827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Met de PVV is het klaar. Die hebben 7 weken lang de rest buiten de deur gehouden. Maar als de kamer collectief zijn best gaat doen om de begroting rond te krijgen dan hoort de partij die slechts één zetel minder heeft dan die van de premier en redelijk in het politieke midden zit daarbij.
Even vertaald naar de realiteit: de reden dat de PvdA, de SP én de PVV er niet bij zitten is één en dezelfde: een te groot begrotingsgat. Kennelijk vinden de andere partijen die drie procent topprioriteit. Dus ook bijvoorbeeld een GroenLinks die maandelang dagelijks tegen allerlei bezuinigingen van het kabinet aanpistte...
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:09 schreef Klummie het volgende:
Dit had Cohen toch een tikkie beter aangepakt. ;)
Inderdaad: die had stotterend in tranen uitgebarsten, zoals de gemiddelde PvdA-stemmer privé ook doet in tijden van crisis.
pi_110831679
Samson probeert in zijn betoog alsnog te onderhandelen tijdens dit debat? Snapt hij niet dat hij te laat is? :+
pi_110831776
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:41 schreef Peter het volgende:
Samson probeert in zijn betoog alsnog te onderhandelen tijdens dit debat? Snapt hij niet dat hij te laat is? :+
En als ik hem zo hoor bestaat het land alleen maar uit agenten en leraren.
"Veel sneuvelt tussen later als ik groot ben en vroeger toen ik jong was."
pi_110831834
Wat een verhaal van Samsom. Exact als Job en Rutte, alleen de "MOOI" ontbreekt nog.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 26 april 2012 @ 20:44:28 #81
337465 Bram_van_Loon
pi_110831894
quote:
In tegenstelling tot de VVD die alles best vindt zolang de rijkere kiezers en ondernemers maar ontzien worden? LOL
pi_110832311
Ik dacht dat samson een doener was maar dit valt me behoorlijk tegen.
pi_110834548
quote:
10s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:43 schreef Cerbie het volgende:
Wat een verhaal van Samsom. Exact als Job en Rutte, alleen de "MOOI" ontbreekt nog.
"Ik denk het niet Diederik!" - Rutte. :D _O-
pi_110834953
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:49 schreef TonyTonyChoppa het volgende:
Ik dacht dat samson een doener was maar dit valt me behoorlijk tegen.
dit scenario was te voorspellen. Ze hebben imo de PvdA bewust links laten liggen om hun uit de tent te lokken. De PvdA wilde wel, maar bewoog in de ogen van de andere partijen niet genoeg en te laat.

Ja, er valt de partij zeker wat te verwijten, want ze hadden nadrukkelijker op zoek moeten gaan naar het compromis ipv zeggen af te wachten.
Altijd onderweg naar het avontuur

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')