abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_110970099
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
Haha, zo te horen ben je geen spat veranderd. Je laat jezelf nog tegenhouden zelfs nu het uit is. Wat denk je dat er gebeurt wanneer het weer aan is? Geef maar toe, dat grenzen stellen wordt helemaal niks jongen.

En dan gaan klagen dat jij thuis zit terwijl het superlekker weer is. Tja, dat doe je toch echt jezelf aan. Realiseer je alleen wel goed dat je alleen en vriendloos achterblijft als je zo doorgaat met haar.
Je hebt gelijk MC. Ik ben er nog niet klaar voor. Dat zeg ik ook tegen haar. Maar het wordt weer eens pijnlijk duidelijk dat ik alles ben kwijt geraakt om haar te plezieren.
pi_110970153
@dubrillion; alles kwijt raken om een ander te plezieren... als iemand al eisen gaat stellen aan je vrienden... (tenzij ze heel fout zijn is dat not done)
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_110970300
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2012 19:38 schreef dubrillion het volgende:

[..]

Je hebt gelijk MC. Ik ben er nog niet klaar voor. Dat zeg ik ook tegen haar. Maar het wordt weer eens pijnlijk duidelijk dat ik alles ben kwijt geraakt om haar te plezieren.
En wat deed je ex op deze dag? Laat me raden: ziek, moe, emo en chagrijnig? Bordies kunnen dit soort feestdagen slecht hebben omdat dan de aandacht eens niet op hun is gevestigd.
pi_110970752
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:44 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

En wat deed je ex op deze dag? Laat me raden: ziek, moe, emo en chagrijnig? Bordies kunnen dit soort feestdagen slecht hebben omdat dan de aandacht eens niet op hun is gevestigd.
Nee ze ging werken (horeca) en.ik zei dat ze lekker op het plein een.wijntje moest doen als ze klaar was.
  maandag 30 april 2012 @ 19:58:21 #155
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_110970813
LaLouchi, MiLalaa en QEX: Dank je voor jullie steun. Ondanks dat ik zelf degene ben geweest die de stekker eruit heeft getrokken doet het verrekt veel zeer. In ons geval waren we te verschillend, we hadden vrijwel geen overeenkomsten qua hobbies, interesses en, hoe lullig het ook klinkt, intelligentie ;(.

Achteraf bezien hebben we dat nooit echt gehad, maar we vonden elkaar desondanks aardig genoeg om zo lang samen te blijven, we hebben zelfs 3 jaar samengewoond. Tuurlijk, er waren wel een paar overeenkomsten (beetje muziek, beetje intimiteit, beetje film e.d.), maar uiteindelijk hield het voor mij op omdat ik haar niet de aandacht kon geven die zij graag wou. Ik ben nl. nogal een eenling, hoef niet continu tegen elkaar aan te hangen.

Zolang ik genoeg afleiding zoek in computeren, huishouden en winkels kijken gaat het wel maar met name een leeg bed naast me en de paar spulletjes van haar die ze (nog) niet heeft meegenomen doen pijn.

Zelf hoop ik dat we op termijn gewoon vrienden kunnen blijven want ondanks dat het "gevoel" weg is blijf ik haar erg aardig vinden, maar ik denk dat een hoop rust en ruimte in de eerste plaats het belangrijkst is als ik dit topic zo lees...
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  maandag 30 april 2012 @ 20:00:07 #156
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_110970898
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2012 19:56 schreef dubrillion het volgende:

[..]

Nee ze ging werken (horeca) en.ik zei dat ze lekker op het plein een.wijntje moest doen als ze klaar was.
En dan zou jij dat niet mogen :?
Als ik jou was zou ik me wat minder van d'r aantrekken. Sorry dat ik niet het hele verhaal gevolgd heb maar na een paar maanden, heck, vanaf het moment dat het uit is heeft een ex niets meer over je te zeggen wat wel en niet "mag"
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_110971018
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:58 schreef Blind_Guardian het volgende:
LaLouchi, MiLalaa en QEX: Dank je voor jullie steun. Ondanks dat ik zelf degene ben geweest die de stekker eruit heeft getrokken doet het verrekt veel zeer. In ons geval waren we te verschillend, we hadden vrijwel geen overeenkomsten qua hobbies, interesses en, hoe lullig het ook klinkt, intelligentie ;(.

Achteraf bezien hebben we dat nooit echt gehad, maar we vonden elkaar desondanks aardig genoeg om zo lang samen te blijven, we hebben zelfs 3 jaar samengewoond. Tuurlijk, er waren wel een paar overeenkomsten (beetje muziek, beetje intimiteit, beetje film e.d.), maar uiteindelijk hield het voor mij op omdat ik haar niet de aandacht kon geven die zij graag wou. Ik ben nl. nogal een eenling, hoef niet continu tegen elkaar aan te hangen.

Zolang ik genoeg afleiding zoek in computeren, huishouden en winkels kijken gaat het wel maar met name een leeg bed naast me en de paar spulletjes van haar die ze (nog) niet heeft meegenomen doen pijn.

Zelf hoop ik dat we op termijn gewoon vrienden kunnen blijven want ondanks dat het "gevoel" weg is blijf ik haar erg aardig vinden, maar ik denk dat een hoop rust en ruimte in de eerste plaats het belangrijkst is als ik dit topic zo lees...
Wij hadden heeeeeel veel gemeen, behalve mijn hobby. Ze kon me niet los laten en kan dat nu nog niet makkelijk. Het gaat wel steeds beter en ze wil nu samen praten bij de psycholoog omdat ze graag wilt dat het goed komt. Pfff liefdesverdriet en zulke keuzes maken......
pi_110971462
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2012 20:02 schreef dubrillion het volgende:

[..]

Wij hadden heeeeeel veel gemeen, behalve mijn hobby. Ze kon me niet los laten en kan dat nu nog niet makkelijk. Het gaat wel steeds beter en ze wil nu samen praten bij de psycholoog omdat ze graag wilt dat het goed komt. Pfff liefdesverdriet en zulke keuzes maken......
Echt....wanneer ga jij eens je ogen opendoen? :')

Het gemanipuleer druipt ervan af en jij vindt het een moeilijke keuze :?

Ga eerst maar eens zorgen dat je weer ingeburgerd raakt bij je hobby en je vrienden.
Mocht zij daarna contact willen dan weet je wat jouw grens is: zodra ze weer met 1 woord rept over jouw vrienden of hobby direct kielhalen en vragen "wat zei je?" doet ze het opnieuw? weer kielhalen! Dat zijn grenzen jongen. En laat haar alsjeblieft lekker alleen naar haar psych gaan :')
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_110971798
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2012 20:02 schreef dubrillion het volgende:

[..]

Wij hadden heeeeeel veel gemeen, behalve mijn hobby. Ze kon me niet los laten en kan dat nu nog niet makkelijk. Het gaat wel steeds beter en ze wil nu samen praten bij de psycholoog omdat ze graag wilt dat het goed komt. Pfff liefdesverdriet en zulke keuzes maken......
Wat hadden jullie, behalve je hobby, gemeen dan?
pi_110972306
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:20 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Wat hadden jullie, behalve je hobby, gemeen dan?
We.hielden allebei van lekker eten, uit eten.Vakanties, film en series kijken, in het weekend heerlijk tegen elkaar aan liggen, rondjes rijden, koken, sporten en dezelfde smaak films eten muziek, vakantie bestemmingen en uitstapjes. Vaak zeggen we tegelijkertijd hetzelfde en.nog wel meer dinge
pi_110972681
Wauw, alsof je je een spiegel voorhoudt dus!
pi_110972849
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wauw, alsof je je een spiegel voorhoudt dus!
Wat ben jij verbitterd zeg. Kan je ook aardig reageren of wat?
In life, every ending is a new beginning..
pi_110975187
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2012 20:44 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Wat ben jij verbitterd zeg. Kan je ook aardig reageren of wat?
Natuurlijk kan dat, maar ik probeer iets duidelijk te maken.

Ook al wil dubrillion er nog niet aan (gezien het feit hoe makkelijk hij zich weer aan diezelfde steen aan het stoten is), zijn ex is een textbook borderliner. Het feit dat ze zoveel dezelfde interesses hebben heeft een reden. Die reden is:

When you met the BPD in your life, did you feel like you had met your soul mate?
Did you feel like that person had the same interests as you?
Did you feel like that person had same taste in style? The same taste in food? The same taste in, most anything?
Did you feel like this person was just that person that you'd always dreamed about?

It's one of those things that pulls you in and makes you feel like you're in heaven despite all the flags that are going off in your head. It's called BPD Mirroring -- what the borderline personality disordered do that helps pull you into the relationship, makes the non feel like they are head over heels in love, and keeps them committed for way longer than they should.

Borderline Mirroring is the technique that they use to come close to the Non in their life when they are first entering the relationship. The borderline will align themselves with the Non, determining the Non's needs, then giving those needs to the Non. From the Non's perspective, they feel like they have met their partner for life. Someone finally gets them.


Daarbij heb ik dat manipulatiespelletje twee jaar lang aan den lijve mogen ondervinden, dus ik heb er - tijdens en na die periode - een zesde zintuig voor ontwikkeld. En geloof mij: duidelijker dan dit krijg je ze doorgaans niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mint_Clansell op 30-04-2012 21:48:51 ]
pi_110975398
Wat zijn ex heeft kan hij niks aan doen. Ik begrijp heel goed dat hij het daar moeilijk mee heeft, die harde woorden steeds doen hem alleen maar meer pijn imo. Lijkt me niet leuk voor hem. Border line of niet, hij hield van haar, dus ook hij kan terugvallen, betekend niet meteen dat hij haar terug wil toch?
In life, every ending is a new beginning..
  maandag 30 april 2012 @ 23:58:08 #165
331081 Livra
Dat zeg ik.
pi_110981837
Ik lees al een tijdje mee en weet helaas precies hoe het voelt nu. Als ik niet zo'n weekdier was zou ik hem qua alles blokkeren. Ik ben alleen zo kansloos dat ik dat niet kan. Zo 'zie' ik via alle social media wat hij doet, denkt, zegt en met wie. Wat een ongelooflijk kut-gevoel. Kende hem al lang, jaar relatie gehad en nu uit vanwege de vele ruzies. Zijn voor een groot deel aan mij toe te schrijven. Qua afvallen is dit wel ideaal. Krijg geen hap door mijn keel.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 08:00:33 #166
367380 LaLouchi
Lalouchi
pi_110986337
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 23:58 schreef Livra het volgende:
Ik lees al een tijdje mee en weet helaas precies hoe het voelt nu. Als ik niet zo'n weekdier was zou ik hem qua alles blokkeren. Ik ben alleen zo kansloos dat ik dat niet kan. Zo 'zie' ik via alle social media wat hij doet, denkt, zegt en met wie. Wat een ongelooflijk kut-gevoel. Kende hem al lang, jaar relatie gehad en nu uit vanwege de vele ruzies. Zijn voor een groot deel aan mij toe te schrijven. Qua afvallen is dit wel ideaal. Krijg geen hap door mijn keel.
Toch is dat blokkeren iets wat je wel echt moet doen. Op deze manier kom je namelijk.niet los, en duurt het proces alleen maar langer.

En onthoud ook, waar twee vechten, hebben twee schuld.

Sterkte.
In life, every ending is a new beginning..
  dinsdag 1 mei 2012 @ 09:57:17 #167
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_110987917
Om de boel nog maar eens complexer te maken ga ik met mijn ex maar Het festival waar we elkaarontmoet hebben 2 jaar terug.

Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. Wil er echt heen gaan op vriendschappelijke basis, hoop dat het me lukt. Ze loopt er toch wel rond, dus waarom ook niet?

Heb ook wel grotere zorgen dan haar, dus waar hebben we het over?
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
  dinsdag 1 mei 2012 @ 10:56:42 #168
367380 LaLouchi
Lalouchi
pi_110989055
Net bij de arbo geweest, viel gelukkig mee, hoef sowieso tot 12 juni nog niet op volle kracht maar op 70% ERG fijn vooral met de hele situatie mbt scheiden enz. Heel blij mee :) geeft me nog even 6 weken adempauze..

Voor wat betreft mijn gemoedstoestand, tja heel veel gepraat met mijn moeder de afgelopen dagen. Helpt al veel :) ik moet het leven nemen zoals hetkomt, niet meer hele rampscrnarios afspelen in mijn hoofd. Scheiden heeft voor en nadelen, maar goed komt het altijd. Ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen.
In life, every ending is a new beginning..
pi_110990189
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 23:58 schreef Livra het volgende:
Ik lees al een tijdje mee en weet helaas precies hoe het voelt nu. Als ik niet zo'n weekdier was zou ik hem qua alles blokkeren. Ik ben alleen zo kansloos dat ik dat niet kan. Zo 'zie' ik via alle social media wat hij doet, denkt, zegt en met wie. Wat een ongelooflijk kut-gevoel. Kende hem al lang, jaar relatie gehad en nu uit vanwege de vele ruzies. Zijn voor een groot deel aan mij toe te schrijven. Qua afvallen is dit wel ideaal. Krijg geen hap door mijn keel.
Het is ook heel moeilijk, maar toch een keer diep ademhalen en alles blokkeren.
Is ook even een rot gevoel, maar het steeds kunnen lezen wat/wie/waar is een ergere zelfkwelling die, zoals Lalouchi al zegt, veel langer duurt.

Sterkte!
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:45:18 #170
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_110990406
Nou, dat hele blokkeren op facebook, dat dacht ik ook eens even stoer te doen in een labiele bui toen het net over was. Want ik dacht, dat is wel sterk van me.
Eens kijken hoe het werkt. Ik blokkeer hem. Daarna snap ik hoe het werkt, en denk, maar nu nog ff niet.. dus ik deblokkeer weer. :')
Zie ik tot mijn schrik dat ik hem daarmee wel direct ont-vriend heb (ik dacht; deblokkeren is weer terug naar de oude status). Dus ik mijn paniek stuur ik weer een vriendschapsverzoek 8)7 met daarna, sorry, er ging ff wat mis..

Nou, vrienden is ie natuurlijk niet meer willen worden dat begrijp je. Ik kan hem nu wel te pas en te onpas blokkeren en deblokkeren. En nog op z'n site kijken want dat heeft ie niet afgeschermd.

facebook :r hoezo mezelf compleet belachelijk maken.
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_110992827
ik heb mijn ex wel geblokkeerd en ontvriend en alles wat je meer kan doen om iemand uit je systeem te krijgen.

trouwens een redelijk lekker weekend bij vrienden doorgebracht in haarlem,
voelde me redelijk goed, veel gepraat dat ook dat helpt ook wel, maar ja ben nu weer thuis....
dan krijg je dat eenzame gevoel toch weer terug, nou ja we komen er wel doorheen.
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
pi_110993633
Wat is het toch moeilijk allemaal. Sinds een week weer 'normaal' contact met ex... Maar het slaat gewoon nergens op, waarom kunnen twee mensen die jaren intiem zijn geweest niet op een echt normale manier met elkaar communiceren... Toch absurd. Het is toch nog altijd haar en ik...

En ook elke keer als ik met haar op facebook of sms praat en ze reageert een paar uur of dag niet, denk ik meteen ja ben het contact weer kwijt, slaat nergens op, weet ik... Maar god wat een hel. Krijg ik wel een smsjes, ben ik plots helder in mijn hoofd, als dat geen verslaving is weet ik het ook niet meer :p

Ik heb de optie om haar volledig te negeren en zo mijn hoop op haar terug te kunnen krijgen kwijt te spelen, of ik kan machteloos afwachten en hopen... En beiden doen pijn, en beiden spelen 24 op 24 door mijn gedachten :'(

Positief is dat herinneringen minder pijn beginnen te doen, en er ook meer aanvaarding van haar definitief kwijt te zijn ook minder pijn doet... Maar het blijft zo messed up allemaal, gelukkig gaf ze dat ook vorige week onder precies dezelfde bewoording aan.

Soms denk ik mss maar eens kijken naar andere meisjes, maar het interesseert me gwn niet, ik wil haar, in mijn leven, aan de telefoon, in mijn bed, onder douche, een kusje geven op haar voorhoofd, op reis met haar... Ajajaj, niet goed, niet goed

Ah, en ze heeft haar facebook profielfoto weer veranderd naar de foto uit australie die ze ook gebruikte toen we nog samen waren... geeft me weer hoop, slaat opnieuw op niets, dit is echt een gevecht met mezelf
.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:33:22 #173
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110993877
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:25 schreef Tom84 het volgende:
Wat is het toch moeilijk allemaal. Sinds een week weer 'normaal' contact met ex... Maar het slaat gewoon nergens op, waarom kunnen twee mensen die jaren intiem zijn geweest niet op een echt normale manier met elkaar communiceren... Toch absurd. Het is toch nog altijd haar en ik...

En ook elke keer als ik met haar op facebook of sms praat en ze reageert een paar uur of dag niet, denk ik meteen ja ben het contact weer kwijt, slaat nergens op, weet ik... Maar god wat een hel. Krijg ik wel een smsjes, ben ik plots helder in mijn hoofd, als dat geen verslaving is weet ik het ook niet meer :p

Ik heb de optie om haar volledig te negeren en zo mijn hoop op haar terug te kunnen krijgen kwijt te spelen, of ik kan machteloos afwachten en hopen... En beiden doen pijn, en beiden spelen 24 op 24 door mijn gedachten :'(

Positief is dat herinneringen minder pijn beginnen te doen, en er ook meer aanvaarding van haar definitief kwijt te zijn ook minder pijn doet... Maar het blijft zo messed up allemaal, gelukkig gaf ze dat ook vorige week onder precies dezelfde bewoording aan.

Soms denk ik mss maar eens kijken naar andere meisjes, maar het interesseert me gwn niet, ik wil haar, in mijn leven, aan de telefoon, in mijn bed, onder douche, een kusje geven op haar voorhoofd, op reis met haar... Ajajaj, niet goed, niet goed

Ah, en ze heeft haar facebook profielfoto weer veranderd naar de foto uit australie die ze ook gebruikte toen we nog samen waren... geeft me weer hoop, slaat opnieuw op niets, dit is echt een gevecht met mezelf
zet die hoop uit je gedachten... dat is stap 1.
Niets doen! is stap 2.... dus niet bellen appen reageren facebook checken hyvesn pingen twitteren smsen emailen etc. Haar niet opzoeken etc.

stap 3: je eigen vooruitgang herkennen.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:47:32 #174
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_110994333
Iemand wel eens geprobeerd zijn of haar gevoelens en ideeën over een ex te respecteren (dwz er niet moedwillig afbreuk aan te doen in een poging vrede te krijgen met de breuk) en simultaan te accepteren dat het voorbij is?

Of is dat echt te veel gevraagd?
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:52:20 #175
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110994474
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:47 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Iemand wel eens geprobeerd zijn of haar gevoelens en ideeën over een ex te respecteren (dwz er niet moedwillig afbreuk aan te doen in een poging vrede te krijgen met de breuk) en simultaan te accepteren dat het voorbij is?

Of is dat echt te veel gevraagd?
I did.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')