pi_110777354
registreer om deze reclame te verbergen
phoronix2.jpg
quote:
Steam for Linux is coming, and after waiting epochs what's a few more months?
By Sharif Sakr posted Apr 25th 2012 6:19AM

Steam for Linux is coming, and after waiting epochs what's a few more months?

It's been a long-running saga as to when Linux users will finally see some native gaming action on Steam, but according to Phoronix that happy day will likely arrive within "months." Valve has been busily hiring Linux OpenGL boffins, including people recommended by Phoronix's founder, Michael Larabel, who certainly seems to be on the inside track. His photo above offers some proof of progress: it shows Left 4 Dead 2 running natively on Ubuntu 11.10 with AMD Catalysts drivers. Why has it taken so long since news of a Linux client was first floated (and officially denied) back in 2010? Larabel attributes it to Valve's "flat management structure" that allows its developers to work on what they want. (And you still question the importance of hierarchy?)
http://www.engadget.com/2012/04/25/steam-for-linux/

goede zaak dit, een enorm goede zaak, als steam begint volgen er snel meer.

Kan ik eindelijk die microsoft ( :r ) bende uit het raam flikkeren en volledig over op Linux.
  Moderator woensdag 25 april 2012 @ 18:58:51 #2
10402 STING
More of a letter opener
pi_110778444
Bagger verwijderd.
pi_110778472
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:58 schreef STING het volgende:
Bagger verwijderd.
Dankjewel sting *;
pi_110780755
OpenSuse 12.1 staat al klaar :D
pi_110780851
quote:
7s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:43 schreef De_Dakgoot het volgende:
OpenSuse 12.1 staat al klaar :D
ubuntu-fan hier :7
pi_110780901
quote:
4s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:45 schreef gogosweden het volgende:

[..]

ubuntu-fan hier :7
nee dat niet maar moest het voor school gebruiken en vond het wel fijn werken en heb het toen maar eens voor de gein op een oude laptop geinstalleerd.
pi_110780994
quote:
7s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:46 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

nee dat niet maar moest het voor school gebruiken en vond het wel fijn werken en heb het toen maar eens voor de gein op een oude laptop geinstalleerd.
^O^

maar welke linux je ook gebruikt, dit is geweldig nieuws. Linux krijgt zo een dikke boost, andoid (linux based) Nu dit, straks ubuntu-phone.

Gaat zeker de goede kant op ^O^
pi_114636870
http://blogs.valvesoftware.com/linux/

quote:
The goal of the Steam client project is a fully-featured Steam client running on Ubuntu 12.04. We’ve made good progress this year and now have the Steam client running on Ubuntu with all major features available. We’re still giving attention and effort to minor features but it’s a good experience at the moment. In the near future, we will be setting up an internal beta focusing on the auto-update experience and compatibility testing.

Since the Steam client isn’t much without a game, we’re also porting L4D2 to Ubuntu. This tests the game-related features of the Steam client, in addition to L4D2 gameplay on Ubuntu. Over the last few months, excellent progress has been made on several fronts and it now runs natively on Ubuntu 12.04. We’re working hard to improve the performance and have made good progress (more on that in a future post). Our goal is to have L4D2 performing under Linux as well as it performs under Windows.
er staat nog veel meer.
pi_114637298
Dus ze beginnen alleen met L4D2?
pi_114637485
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:35 schreef De_Dakgoot het volgende:
Dus ze beginnen alleen met L4D2?
:Y

maar als die draait draait je hele source engine eigenlijk al, en zullen counterstrike / portal etc snel volgen.

Daarna zal het wel hard gaan. Steam is ook succesvol over gegaan naar mac.

Als er één schaap over de dam is volgen er ( hopelijk ) snel meer.
pi_114637710
quote:
4s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:41 schreef gogosweden het volgende:

[..]

:Y

maar als die draait draait je hele source engine eigenlijk al, en zullen counterstrike / portal etc snel volgen.

Daarna zal het wel hard gaan. Steam is ook succesvol over gegaan naar mac.

Als er één schaap over de dam is volgen er ( hopelijk ) snel meer.
Zolang de strategie games maar goed werken :P
pi_114637746
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:48 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Zolang de strategie games maar goed werken :P
Als dit een succes word gaat dat zeker komen.

De enige reden dat ik nog windows heb is voornamelijk de games, en gewoonte. Maar als games op linux kunnen draaien zie je mij snel windows van mijn hdd af knallen :P
  vrijdag 27 juli 2012 @ 09:40:10 #13
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_114710680
wel leuk voor linux gebruiker maar niks voor mij. ik heb een tijdje linux gebruikt en vond het vrij vervelend. windows is veel gebruiksvriendelijker.
maar OT
waarschijnlijk zal het wel net zoals bij MAC's zijn waarbij je maar een paar spellen kan spelen ipv allemaal
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
pi_114712284
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 09:40 schreef cool15 het volgende:
wel leuk voor linux gebruiker maar niks voor mij. ik heb een tijdje linux gebruikt en vond het vrij vervelend. windows is veel gebruiksvriendelijker.
maar OT
waarschijnlijk zal het wel net zoals bij MAC's zijn waarbij je maar een paar spellen kan spelen ipv allemaal
Nee, ze willen wel alle 2500 games werkbaar maken op alle verschillende operating systems ( ook mac op den duur )
  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:12:50 #15
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_114712930
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 10:50 schreef Zethiel het volgende:
Nee, ze willen wel alle 2500 games werkbaar maken op alle verschillende operating systems ( ook mac op den duur )
Dan hebben ze nog behoorlijk wat werk te doen.
Ik ga naar huis.
pi_115000142
Bumpje
quote:
Left 4 Dead 2 levert onder Linux meer frames per seconde dan onder Windows 7. Valve heeft de OpenGL-drivers samen met Nvidia, AMD en Intel geoptimaliseerd. De studio werkt nu aan het verbeteren van de Direct3D-prestaties.

Tijdens het ontwikkelen van de Linux-versie van Left 4 Dead 2 heeft Valve de framerates vergeleken met die van de Windows-versie. Bij gebruik van DirectX-drivers wist het spel 270 frames per seconde te produceren, waarbij de game draaide op een Intel Core i7 3930k met 32GB ram en een Nvidia GeForce GTX 680, onder de 64bits editie van Windows 7. Toen Valve de Linux-versie voor de eerste keer op hetzelfde systeem draaide, haalde de game slechts 6 frames per seconde. Dat is volgens Valve echter normaal voor een eerste poging op een nieuw besturingssysteem.

Inmiddels is de Linux-versie echter ingrijpend verbeterd. Zo paste Valve de geheugentoewijzing van de Source-engine aan. Verder wist de studio veel winst te boeken door samen te werken met Nvidia, AMD en Intel, die de gameprestaties hebben geanalyseerd. Dat resulteerde in betere Linux-drivers, onder andere door het inbouwen van ondersteuning voor multithreading. Daarvan profiteert niet alleen Left 4 Dead 2: alle Linux-games kunnen hierdoor sneller draaien.

Uiteindelijk produceerde de Linux-versie in combinatie met de 32bit-versie van Ubuntu 12.04 maar liefst 315 frames per seconde. Door de optimalisatie van de OpenGL-drivers wist Valve echter ook bij de Windows-versie betere resulaten te boeken: met OpenGL levert die versie nu 303 frames per seconde. Daarmee is de OpenGL-versie van de game onder Windows sneller dan de DirectX-versie. De programmeurs van Valve denken echter dat ze weten waar het verschil door veroorzaakt wordt en hopen de DirectX-drivers nog te kunnen verbeteren.
http://tweakers.net/nieuw(...)-onder-direct3d.html
beat that Windows :D
pi_115011650
Je denk dat je veel verschil zal merken tussen 270, 303 en 315 fps? :')
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:30:46 #18
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_115014553
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 10:50 schreef Zethiel het volgende:

[..]

Ze mogen willen wat je wilt maar als de Devs het niet porten dan kun je het niet spelen
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
pi_115015568
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:45 schreef gogosweden het volgende:

[..]

:D_!
als alle games ook op linux uitkomen wordt het veel chiller.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:49:40 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_115015716
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:30 schreef cool15 het volgende:

[..]

Ze mogen willen wat je wilt maar als de Devs het niet porten dan kun je het niet spelen
Zodra er een markt is porten ze het heus wel. En steam is een grote speler in deze dus er is hoop O+. Adapt or die.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
pi_115018647
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:47 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

als alle games ook op linux uitkomen wordt het veel chiller.
Ik hoop het van harte

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')