pi_111138158
registreer om deze reclame te verbergen
Filmpje ga ik thuis even bekijken Gerberaatje, ben nu aan het werk.

Ik vind het gedrag van Sarah gewoon lastig omdat ik geneigd ben steeds allemaal redenen te verzinnen waarom ze zo doet terwijl het ook gewoon aandacht trekken kan zijn. Vind het gewoon lastig in te schatten bij haar. Wil ook niet dat ze een tijd met pijn loopt terwijl dat niet nodig is omdat ik denk dat het aandacht vragen is zeg maar.( Dit gevoel komt denk ik deels voort uit het feit dat ze natuurlijk lange tijd met die verborgen reflux heeft gelopen terwijl dat niet nodig was.)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_111138192
Ow en luier veschonen is hier geen probleem gelukkig!!
pi_111141248
Ook wat de aanpak betreft sluit het een het ander niet uit. Ik streef er ook bij Ivan naar om hem én serieus te nemen én duidelijke grenzen te stellen. De weg naar mijn doel toe is altijd wel doorspekt met begrip en zorgen dat m'n kind zich serieus genomen voelt. Wat voor mij drama om niks is, kan voor een kind immers drama om iets heel reëels zijn.

Als ik bijvoorbeeld vind dat Ivan genoeg van iets lekkers heeft gehad dan krijgt hij niet nog meer, maar ik maak wel duidelijk dat ik begrijp dat het voor hem vervelend is. En ik doe mijn best om hem af te leiden of een alternatief te bieden. Ik laat hem niet in zijn sop gaarkoken en ik word ook niet boos op hem.

Van Lena heb ik wel veel lagere verwachtingen. Je kunt allerlei regels hanteren omdat ze je zinnig lijken, maar als ze niet realistisch zijn gezien de leeftijd van je dreumes dan creëer je er vooral een boel strijd mee. Stel jezelf dus de vraag waar je nee tegen wilt zeggen en wees consequent met de zaken die belangrijk voor je zijn, zou ik zeggen. Als je daarbij begripvol blijft en niet onnodig boos wordt (ik probeer alleen boos te worden bij het overschrijden van heel belangrijke regels) dan kun je volgens mij niet echt de fout ingaan.

Dat Sarah's verleden hier nog een rol in speelt is natuurlijk begrijpelijk. En ik vind het juist goed dat je daardoor extra alert bent!

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 04-05-2012 19:50:23 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_111141562
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:34 schreef Gerberaatje het volgende:
Mag ik even ongegeneerd spammen? 8-)

Dit kan niet lang meer gaan duren toch? Nergens wil ze mee lopen, alleen aan je vinger, en met dit (zéér onstabiele :')) poppen kinderstoeltje loopt ze zo weg :? soms tilt ze hem gewoon even op :') zonder dat ze het doorheeft... het zit echt zo tussen haar oren....

Oh en doe je geluid maar zacht, dan hoor je mijn gegil niet zo :') /trotse moeder

[ link | afbeelding ]
Je hebt gelijk, ze heeft het ook echt niet nodig! :D *O* Goed man!
pi_111146208
Thnx claudia vooral voor het eerste stukje. Elk drama is reeël inderdaad. Ik ga eens zien of ik daar een manier in kan vinden om idd begrip te hebben en het serieus te nemen maar toch een grens te trekken.
pi_111146878
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:19 schreef MamaPurk het volgende:
Thnx claudia vooral voor het eerste stukje. Elk drama is reeël inderdaad. Ik ga eens zien of ik daar een manier in kan vinden om idd begrip te hebben en het serieus te nemen maar toch een grens te trekken.
Dat vind ik een hele hoop schelen. Ook met kleintjes voorbereiden op dingen en ze niet voor de gek houden. Bijvoorbeeld in het ziekenhuis had je zo'n gek die net deed alsof het heus helemaal niet erg is dat je een naald in zo'n kind steekt. Zonder enige voorbereiding vanuit coochiecoochie wat ben je schattig en ik ook HAK zo erin.
Natuurlijk is dat erg. Het doet pijn, kind schrikt ervan. Dat vertel je dus vantevoren. Al was het alleen omdat je kind anders ook niet meer weet of het wel vertrouwen kan hebben in de aardige benadering.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_111148698
oooh gerbera, dat duurt echt niet lang meer!!!

Heel herkenbaar jullie luierproblemen en krijsen om niks.
Luier is hier heel lang een drama geweest, ik heb tijdelijk even broekjes gebruikt en het onderwerp laten rusten zeg maar. Bij een ernstige diarreeluier moet de houdgreep wel eens gebeuren, maar verder werkt het ook echt om er een goed moment voor uit te kiezen.
Als hij aan het spelen is, dan werkt het gewoon niet om even die luier te doen, of als hij een slechte bui heeft of honger.
Mex heeft vaak van die rustmomentjes, dan wil hij wat drinken en tvkijken en dan is de luier verwisselen geen probleem en nu is hij er wat meer aan gewend en gaat het stukken beter.
Alleen af en toe gaat hij nog worstelen.
Hij gooit nu ook zijn eigen luier in de prullenbak, vind ie leuk om te doen.

Heel erg huilen en sjaggerijnig zijn kwam meestal door honger,dorst of moeheid, maar sinds een maandje wil hij af en toe iets, maar dan weet ik niet wat of hij moet naar binnen ofzo en gaat hij ineens keihard huilen.
En dan laat ik hem meestal gewoon even huilen, want ik kan er niks aan doen of het moet gewoon en dat moet hij toch echt leren.

Als ik weg ga bij de oppas moet hij ook altijd huilen en veel mensen zeggen dan dat ik stiekem moet weg gaan, maar ik zeg eigenlijk juist altijd dat ik weg ga, geef hem een kus en zwaai naar hem, ik heb het idee dat dat beter is.
net zoiets als wat jij zegt van dat prikken vanyel, ik heb ook het idee dat dat beter is. Zo'n prik is gewoon niet leuk, dat veranderd echt niet als je dat zonder waarschuwing doet.
pi_111153856
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat vind ik een hele hoop schelen. Ook met kleintjes voorbereiden op dingen en ze niet voor de gek houden. Bijvoorbeeld in het ziekenhuis had je zo'n gek die net deed alsof het heus helemaal niet erg is dat je een naald in zo'n kind steekt. Zonder enige voorbereiding vanuit coochiecoochie wat ben je schattig en ik ook HAK zo erin.
Natuurlijk is dat erg. Het doet pijn, kind schrikt ervan. Dat vertel je dus vantevoren. Al was het alleen omdat je kind anders ook niet meer weet of het wel vertrouwen kan hebben in de aardige benadering.
Goed voorbeeld! Maar dit is vooraf uitleggen (ook al begrijpen ze het waarschijnlijk niet) geruststellende klanken en een uitstraling werken ook al.

Maar ik merk aan mezelf dat ik achteraf begripvol zijn na een zoveelste krijsbui wel lastig vind. Ik denk dan wel eens, ach zoek het uit, krijs maar en ga maar op de grond liggen.. Terwijl dat eigenlijk niet helemaal is zoals ik ermee om wil gaan. (Komt denk ik ook omdat ik het gevoel heb dat ze een spelletje met me speelt, maar als ik nou bedenk dat ze zich gewoon rot voelt en een offday heeft dan is dat begrip krijgen voor mezelf een stuk makkelijker denk ik, maar men wat heeft onze Sarah een temperament!)
pi_111154050
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:34 schreef Gerberaatje het volgende:
Mag ik even ongegeneerd spammen? 8-)

Dit kan niet lang meer gaan duren toch? Nergens wil ze mee lopen, alleen aan je vinger, en met dit (zéér onstabiele :')) poppen kinderstoeltje loopt ze zo weg :? soms tilt ze hem gewoon even op :') zonder dat ze het doorheeft... het zit echt zo tussen haar oren....

Oh en doe je geluid maar zacht, dan hoor je mijn gegil niet zo :') /trotse moeder

[ link | afbeelding ]
Jij hebt alle rede om dit ongegeneerd te spammen hoor. Ze loopt echt goed! En vooral de soepelheid waarmee ze opstaat, wauw! Ik geloof echt niet dat het nog langer dan een maand duurt voor ze loopt hoor!!
pi_111155575
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:29 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Goed voorbeeld! Maar dit is vooraf uitleggen (ook al begrijpen ze het waarschijnlijk niet) geruststellende klanken en een uitstraling werken ook al.

Maar ik merk aan mezelf dat ik achteraf begripvol zijn na een zoveelste krijsbui wel lastig vind. Ik denk dan wel eens, ach zoek het uit, krijs maar en ga maar op de grond liggen.. Terwijl dat eigenlijk niet helemaal is zoals ik ermee om wil gaan. (Komt denk ik ook omdat ik het gevoel heb dat ze een spelletje met me speelt, maar als ik nou bedenk dat ze zich gewoon rot voelt en een offday heeft dan is dat begrip krijgen voor mezelf een stuk makkelijker denk ik, maar men wat heeft onze Sarah een temperament!)
Dat maakt het ook lastig he, dat ze er niet bij vertellen wanneer het 'zomaar' is en wanneer ernstig. Zeker als het vaak gebeurt kan ik me wel voorstellen dat je die reactie op voelt komen. Goed dat je die probeert tegen te houden.

Dot vindt het leuk om op haar bord te slaan. Dat mag niet, weet ze inmiddels. Niks is dan leuker dan het toch 1 of 2 keer doen met haar aandacht meer bij ons dan bij het bord. Als we corrigeren, lijkt ze bijna wel tevreden te knikken. Zie je, daar was de grens, dat had ik mooi door. Zoiets. Vind ik zo schattig.
pi_111162483
Haha dat uitdagen is wel herkenbaar ja. Sarah weet ook heel goed als ze iets niet mag en dan kijkt ze al zo naar me van ik ga iets doen en dan weet ze al dat er een reactie van mij komt.. Zo superondeugend O+
pi_111194682
Anne zegt tegenwoordig al: 'neeee Anne!' als ze iets stouts van plan is. :')
pi_111195728
Lotte zwaait met haar wijsvinger en zegt dan neehee :')
pi_111195761
Als ze dat toch gewoon bleven doen als pubers...
  zondag 6 mei 2012 @ 09:34:33 #140
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111195986
Olivier roept ook nee nee :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111218479
Iemand een tip voor een knieloopster? Ze loopt haar knieën kapot en ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Worden er kniebeschermers verkocht voor zulke kleine mensjes?

Ik moet tot mijn grote schaamte trouwens bekennen dat ik niet zo goed door heb gehad hoe goed Lena al kan praten. Ivan eist nu eenmaal veel aandacht op en Lena praat nogal binnensmonds. Gister heb ik de hele dag extra goed opgelet en toen kwamen onder andere voorbij: papa, mama, nee, ja, poep (dat zei ze uit zichzelf toen ze had gepoept; toevalstreffer? :o), Dikkie Dik, boekje, baby, auto, boterham. Damn. :o
  zondag 6 mei 2012 @ 20:16:21 #142
200695 kaatjejannie
k*tjejannie
pi_111218727
ik zag pas wel ergens in een webwinkel maillots met kniestukken. Alleen geen idee meer waar... Zal later eens kijken.
Sofie 23-10-2010
Luuk 26-11-2012
  zondag 6 mei 2012 @ 20:54:35 #143
372368 Lamb29
wollig
pi_111221032
Jeps deze! (Tee-knies)
imagehandler.aspx?filename=PB13-teeknees_241.jpg&type=medium
Wilde ze net in het winkelmandje gooien toendertijd toen ze ineens steeds vaker ging staan. Ik wilde ze ook vooral voor buiten spelen op t kdv zodat ze lekker buiten mocht kruipen.. (ze was lange tijd de kleinste van de groep en de rest liep... )

Hier een dame die Oh oh roept als ze iets verkeerd gedaan heeft haha... :D

Vanmogen even naar de kinderboerderij geweest.. Heerlijk hoe ze daar rondstampt alles benoemt.. Alle konijntjes waren nijntje O+

Ze heeft ook iets nieuws om van te smelten.. wanneer ze echt iets graag wil.. (Bumba kijken, koekje, samen boekje lezen enz) komt ze met haar gezicht heeel dicht bij de onze... en zegt dus heel vragend en met haar hoofdje knikkend: Bumba?! Ja? Oona Bumba? Ja?... Soms incl haar handjes op m'n wangen :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_111221506
Wat schattig Lamb! En hanige kniestukken!

Mex ging vandaag mee met grootoma naar Sealife en lekker naar de boulevard, maar hij viel in slaap voordat ze hem kwam halen en toen had ik hem al vast in de wandelwagen gelegd zodat ze hem slapend mee kon nemen.
Was ik dus z'n schoenen vergeten! En nu heeft hij nieuwe sandalen :+
pi_111221578
Wat schattig Lamb O+ :D en slim!

Die knie-pads zien er wel fijn uit. Heeft ze er zelf ook last van Claudia? Het stimuleert haar dus ook niet om juist te gaan staan, jammer. Wel een hoop woordjes kent ze al! Is damn jouw woord, of Lena's woord? :D

Hier begint de eenkennigheid écht in te slaan :D opa en oma kwamen vandaag langs en ze heeft echt 15 minuten moeten ontdooien :o :D nou waren die ook 2 weken op vakantie geweest, maar ik merkte het gisteren ook op de verjaardag waar we waren. Ze kroop nog net niet in me...

Het slechte slapen van laatst is denk ik echt verklaard, de hele middag is ze ontroostbaar geweest als ze iets at, en maar in haar mondje grijpen en heel hard auw roepen, en maar dikke tranen ;( stomme hoektanden, er zijn er nu 2 eindelijk een mini-randje door... flink gedentinoxt vandaag, lekker waterijsje gegeten na het eten O+ en met een pcm net naar bed...

Vanmorgen melde ze zich wel weer vóór 6 uur, en we hebben haar maar eens laten liggen... :o :D ze bleef rustig met haar konijn kroelen, af en toe mama, uit? zeggend.. en verder gebeurde er niet zoveel.. of ze nog heel geslapen weet ik niet, maar we hebben haar om half 8 bij ons genomen en zo hebben we nog een uur liggen kroelen :D we waren gewoon een keer pas 9 uur beneden, zo'n rare gewaarwording :')
pi_111224317
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 21:03 schreef Gerberaatje het volgende:
Wat schattig Lamb O+ :D en slim!

Die knie-pads zien er wel fijn uit. Heeft ze er zelf ook last van Claudia? Het stimuleert haar dus ook niet om juist te gaan staan, jammer. Wel een hoop woordjes kent ze al! Is damn jouw woord, of Lena's woord? :D
Ze heeft er totaal geen last van. En ze staat ook regelmatig op haar voeten. Zul je zien dat ik die dingen koop en ze ineens wel gaat lopen. Maarja, het is zo sneu dat ze buiten niet echt mee kan doen met Ivan en de buurtkindjes. De bovenkant van haar voeten gaat trouwens ook kapot, dus ik zou ook schoentjes met een zool aan de bovenkant moeten hebben. :')

Ik denk dat ik die kniebeschermers maar laat zitten. Met het warmer wordende weer zijn ze waarschijnlijk ronduit onaangenaam voor haar.
  zondag 6 mei 2012 @ 21:53:17 #147
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_111225052
Ik kom alvast meelezen hier, nog een paar weekjes en dan is mijn meisje 1 (slik)
Moeder van Dochter 12-06-11 en Zoon 14-06-13
  zondag 6 mei 2012 @ 22:01:32 #148
372368 Lamb29
wollig
pi_111225705
;) Precies die gedachte hier Claudia!
Uiteindelijk maar goed dat ik ze niet gekocht had, was zonde geweest..
Begreep uit ervaringen van anderen dat het wel prettige dingen zijn en niet eens zo warm..
O. kreeg een stevige spijkerbroek en een soort slofschoentjes van wibra voor het kruipen buiten..

Lekker Gebera zo lang liggen :D
Enne Heeeeeel slim van haar... daar kun je toch geen nee tegen zeggen??
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_111231170
Ow wauw dat zijn een hoop woorden Claudia!

Gerberaatje, lastig die eenkennigheid, maar het hoort er wel bij. En wat heerlijk dat ze zo lief in bed is en dat ze dat zo lang volhoudt! Sarah had het na 5 minuutjes lief geluidjes maken al op een brullen gezet geloof ik, met andere woorden, haal me eruit nu!

Wij overwegen om voor Jaël iets sneller dan gepland een groot bed aan te schaffen en Sarah dan in het bedje met de open zijkant te leggen. Gewoon om te kijken of ze dan beter slaapt en prettiger wakker word vooral. We hebben erg het idee dat ze iets tegen hekken heeft, het traphek daar houdt ze niet van, we hebben een hek tussen de huiskamer en de keuken als ik die dicht doe is het ook brullen (zelfs als ze daar helemaal niet mee bezig is). Ik vind het dus wel het proberen waard, ze is nog wel erg jong, maar we houden het andere bedje gewoon ook bij de hand. Maar het is nog niet zover hoor, volgende maand ofzo..
pi_111237159
wat gaat lena goed met woordjes!

en muppet gaat ervoor zeer binnenkort te lopen! hopelijk keert de rust nu door het tandenrandje ook terug

mini is vooral weer in een mama fase maar dat herkennen we duidelijk van haar
ze begint overigens steeds meer fantasie spel te spelen, kletst thuis de oren van mijn kop maar oh wee als er "vreemde" zijn
tegenwoordig geeft ze heel duidelijk aan ook of ze bijvb 1 of 2 staartjes wil en een haarknipje en heel handig ze doet haar billen omhoog bij luier verschonen

kortom duidelijk merkbaar dat ze volgende week 2 wordt!

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')