quote:
Op vrijdag 27 april 2012 16:08 schreef Xa1pt het volgende:[..]
Die blijft altijd leuk. "We kunnen het onderbuikgevoel niet echt concreet en helder maken, maar het is er echt." Jaja, je moet er alleen hard genoeg in geloven om het te kunnen zien.

Dit dus. Eigenlijk hetzelfde riedeltje dat je hoort van samenzweringsfiguren met van die zilveren hoedjes op: "Wacht maar tot ik gelijk krijg, dan zullen jullie het wel merken! Ik heb geen argumenten, cijfers of bewijzen, maar ik
voel het zo, dus is het waar."
Wat daar vaak achter zit is iemand die diep teleurgesteld is in hoe zijn of haar
eigen leven verloopt. Een gevoel van machteloosheid. Iets of iemand daar de schuld van willen geven. Vooral niet kijken wat ze zelf kunt veranderen, want tegen zoiets 'groots' ben je natuurlijk nooit opgewassen. Nee, daar heb je een sterk figuur voor nodig waar je achteraan kunt marcheren. Lekker makkelijk.
Er worden hier door verschillende mensen feiten, cijfers en argumenten afgevuurd, die stuk voor stuk steekhoudend zijn, maar dat wordt door 'believers' (want dat wordt het zo langzamerhand) enkel gezien als één grote ontkenning: een cover-up van de 'linkse kerk'. Zo langzamerhand is logisch nadenken, argumenteren en met feiten komen een 'linkse hobby' geworden. Nog even het wordt verboden...
Waar de PVV fel van leer trekt tegen een geloof, beginnen hun volgelingen steeds meer op religieuze fanatici te lijken. Met als profeet Geert Wilders. Dat mensen binnen zijn eigen partij zo langzamerhand een béétje na beginnen te denken, tegen gaan sputteren en hun eigen mening vormen, dat is natuurlijk alleen maar lastig.
Geloven, dáár gaat het om: geloven in Geert's islamofobe nachtmerrie.
PVV-ers: kijk eens wat je zelf kunt veranderen, luister eens in plaats van alleen maar dezelfde dingen te roepen, en stop met wachten tot Geert je leven 'geneest', want die dag zal nooit komen.