abonnement Unibet Coolblue
pi_110759954
Over Roaccutane:

quote:
Voor wie is deze behandeling bedoeld
Roaccutane (werkzame stof, isotretinoïne) wordt gebruikt bij ernstige vormen van acne (zoals nodulaire acne of acne conglobata of acne met het risico van blijvende littekens) die niet verholpen konden worden door andere behandelingen, waaronder die met orale antibiotica.

Roaccutane wordt al vele jaren en door miljoenen patiënten overal ter wereld gebruikt. Het wordt door artsen beschouwd als één van de meest effectieve methoden die er bestaan bij het behandelen van ernstige vormen van acne. U moet echter weten dat Roaccutane een aantal ernstige bijwerkingen kan hebben en u moet de ernst van uw acne en de mogelijke voordelen en bijwerkingen van Roaccutane samen met uw arts bespreken, voordat u besluit dit middel te gebruiken. Het is belangrijk dat u weet hoe u het moet gebruiken en wat u ervan mag verwachten.

Wat houdt de behandeling in
WERKING
De werkzame stof isotretinoïne, is afgeleid van vitamine A. Vitamine A heeft in hoge doseringen een gunstig effect op ziekten waarbij de verhoorning van de huid gestoord is, maar veroorzaakt ook ernstige bijwerkingen. Isotretinoïne heeft een andere chemische samenstelling en daardoor een betere werking dan het oorspronkelijke vitamine A. Sinds 1984 is Roaccutane in Nederland verkrijgbaar. Roaccutane heeft een uniek viervoudig werkingsmechanisme. Het remt de overvloedige vorming van talg en voorkomt het groter worden van de talgklier. Hierdoor komt er minder talg vrij, zodat de afvoerkanaaltjes van de talg niet verstopt raken. Er worden geen nieuwe puistjes of mee-eters meer gevormd. Roaccutane zorgt er verder voor dat de mee-eters loslaten van de huid en vervolgens verdwijnen. Bovendient remt roaccutane de ontstekingsreactie (die gepaard gaat met roodheid) en zorgt het ervoor dat de bacterie die de ontsteking veroorzaakt langzaam maar zeker verdwijnt.

HOE MOET IK ROACCUTANE INNEMEN?
- De dosis Roaccutane die uw arts u heeft voorgeschreven (het aantal capsules dat u neemt) is speciaal -afgestemd op uw behoefte en kan tijdens de behandeling worden veranderd. Breng geen verandering aan in de dosis tenzij uw arts u dat vertelt.
- Roaccutane wordt gewoonlijk één of twee keer per dag ingenomen. Dit moet tijdens een maaltijd gebeuren. Het is echter mogelijk dat uw arts u een ander advies heeft gegeven en u dient het advies van uw arts op te volgen.
- Als u een dosis bent vergeten, neem deze dan zo snel mogelijk alsnog in. Als het alweer bijna tijd is voor uw volgende dosis, sla dan de vergeten dosis over en ga verder met uw normale doseringsschema. Neem nooit een dubbele dosis van Roaccutane om zo de vergeten dosis in te halen.
- U dient uw arts te consulteren zoals voorgeschreven om ervoor te zorgen dat de behandeling veilig verloopt. In enkele gevallen kan Roaccutane bijwerkingen hebben die alleen aan te tonen zijn in een bloedonderzoek en daarom vindt er bij enkele van deze consulten mogelijk een bloedonderzoek plaats. Vrouwelijke patiënten dienen maandelijks een bezoek aan hun arts te brengen waarbij altijd een zwangerschapsonderzoek zal plaatsvinden.

Wat zijn de resultaten van de behandeling
Het resultaat van de behandeling hangt af van een aantal factoren, zoals de aard en de ernst van de acne, de dosering, het al dan niet optreden van bijwerkingen, etc. De individuele gevoeligheid kan van patiënt tot patiënt verschillen. Meestal treedt de eerste verbetering pas in de derde of vierde week op (in de eerste 2-3 weken kan zelfs een tijdelijke verergering van de acne optreden).
Het “maximale” resultaat kan men pas na twee tot drie maanden verwachten. Bij een goede indicatiestelling en adequate begeleiding leidt gebruik van Roaccutane tot een goed tot zeer goed resultaat bij ongeveer 95% van de patiënten. Een groot aantal van deze patiënten (65%) is na 1 kuur zelfs jarenlang klachten vrij.
pi_110760000
Koopman misschien handig op het knopje 'open een nieuw deel' te drukken, ik zei dat er al een topic is maar die is nu niet gekoppeld aan de reeks. Nu krijgen mensen dit deel wel in hun active topics.
pi_110770810
Ah sorry, ja had er verder geen idee van haha;).
Deze is nu gekoppeld aan de reeks zodat ik die andere kan verwijderen?
pi_110805197
Hebben jullie ook wel eens last van bloedneuzen?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_110805536
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:08 schreef Miniem het volgende:
Hebben jullie ook wel eens last van bloedneuzen?
Ja, 's ochtends lijkt het alsof er in mn neus af en toe een kleine oorlog heeft plaatsgevonden. Vaak opgedroogd in mijn slaap, maar ook als ik iets te hard aan mijn neus zit komt het voor. Nu had ik voor het gebruik ook al last van, maar is wel duidelijk erger geworden. Nu was het bij mijn eerste kuur wel erger vanwege de hogere dosis.
pi_110805731
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:20 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Ja, 's ochtends lijkt het alsof er in mn neus af en toe een kleine oorlog heeft plaatsgevonden. Vaak opgedroogd in mijn slaap, maar ook als ik iets te hard aan mijn neus zit komt het voor. Nu had ik voor het gebruik ook al last van, maar is wel duidelijk erger geworden. Nu was het bij mijn eerste kuur wel erger vanwege de hogere dosis.
Hmm, oke.
Als ik een bloedneus heb blijft het ook ff stromen :P

Nog meer mensen last van bloedneuzen?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_110806593
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:27 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hmm, oke.
Als ik een bloedneus heb blijft het ook ff stromen :P

Nog meer mensen last van bloedneuzen?
Tijdens mijn eerste kuur kon het ook wel blijven stromen, soms een half uur lang. Erg vervelend als je dan met vrienden ergens zit :P Ligt denk ik aan de dosis gezien het nu met 2 minuutjes wel over is.
pi_110810515
zal nog evve me vraag stellen uit het vorige topic:

Me huid is op dit moment echt oke, maar heb onder me oog ( naast me neus ong) aan een onsteking zitten pulken ( hoe dom ) je voelt het niet, maar is het een grote rode vlek, ong. 1 cm bij 1 cm. Ziet er natuurlijk niet uit. Ik weet dat het gewoon moet rusten, maar heeft iemand toch nog een tip om het iets sneller te laten genezen,?
pi_110811580
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:55 schreef k00pman het volgende:
zal nog evve me vraag stellen uit het vorige topic:

Me huid is op dit moment echt oke, maar heb onder me oog ( naast me neus ong) aan een onsteking zitten pulken ( hoe dom ) je voelt het niet, maar is het een grote rode vlek, ong. 1 cm bij 1 cm. Ziet er natuurlijk niet uit. Ik weet dat het gewoon moet rusten, maar heeft iemand toch nog een tip om het iets sneller te laten genezen,?
Heb een zelfde soort plek, ook onder m'n oog / naast m'n neus. Had nog een tweede op de zijkant van m'n neus. Die ene op mn neus werd erg raar. Bloederig geval ofzo. Ontsteking zelf was nog redelijk beperkt (mss 0,5cm*0,5cm) maar er kwam telkens een soort bloederige/slijmerige traan uitzetten die er dan een beetje afdroop maar wel bleef hangen :') Heeft denk ik een week of 6 zo'n gekke bloedvlek opgeleverd en nu sinds een week begint ie flink in te zakken. Nu gewoon een puist die wat extra rood eruit ziet. Onder mn oog is nu ook aan het afzwakken.
Ik wilde er nog wel eens met een pincet dat velletje vanaf trekken wat er telkens overheen kwam zetten, maar dat was eerder contraproductief dan nuttig.
Zit trouwens op ongeveer 2/3e van de cumulatieve dosis (6,500 mg van de 10,000)
pi_110815394
ja zo erg is het niet zoals jij het omschrijft haha.
Ik moet nog 28 dagen, zitop 7920 mg al 8-)!
pi_110817067
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:20 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Ja, 's ochtends lijkt het alsof er in mn neus af en toe een kleine oorlog heeft plaatsgevonden. Vaak opgedroogd in mijn slaap, maar ook als ik iets te hard aan mijn neus zit komt het voor. Nu had ik voor het gebruik ook al last van, maar is wel duidelijk erger geworden. Nu was het bij mijn eerste kuur wel erger vanwege de hogere dosis.
Nisita neuszalf gebruiken, te koop bij de apotheek.
pi_110823562
Ben nu ook maar overgegaan van vaseline naar blistex med plus. Werkt inderdaad beter!!
Heb nog nooit in mijn leven een bloedneus gehad, nu ook niet gelukkig!
wel steeds opgedroogde (bloed) korsten in mijn neus...
pi_110944738
Nu een maand gestopt en nog geen puistje gehad! :D heb overigens 9 maanden 20 mg gedaan dus langer op een lage dosis, dan is er ook een hogere slagingskans geloof ik.

Heb wel nog steeds last een beetje last van droge lippen...
pi_110944855
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 21:17 schreef jut23 het volgende:
Nu een maand gestopt en nog geen puistje gehad! :D heb overigens 9 maanden 20 mg gedaan dus langer op een lage dosis, dan is er ook een hogere slagingskans geloof ik.

Heb wel nog steeds last een beetje last van droge lippen...
Hoezo is er dan een hogere slagingskans?

Droge lippen wordt wel minder, ik had het na het stoppen ook nog een tijdje best erg. :)
  zondag 29 april 2012 @ 21:26:27 #15
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_110945171
Ik ga achter een weekje stopen met mijn kuur. Kijken als het dan heeft gewerkt en hopen dat het kleurverschil zo snel mogelijk weg gaat.
Trotse Belg.
pi_110945971
quote:
14s.gif Op zondag 29 april 2012 21:26 schreef Sasman het volgende:
Ik ga achter een weekje stopen met mijn kuur. Kijken als het dan heeft gewerkt en hopen dat het kleurverschil zo snel mogelijk weg gaat.
Ik zou langzaam afbouwen eerlijk gezegd. :) En niet per direct stoppen met alles.
  zondag 29 april 2012 @ 22:09:43 #17
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_110947430
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 21:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik zou langzaam afbouwen eerlijk gezegd. :) En niet per direct stoppen met alles.
De laatste 2-3 weken heb ik nog maar 2 pilletjes genomen terwijl het normaal 3 pilletjes waren..Mss ook nog een weekje 1 pil per dag maar dat moet ik nog bekijken.
Trotse Belg.
pi_110960670
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 21:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik zou langzaam afbouwen eerlijk gezegd. :) En niet per direct stoppen met alles.
waarom langzaam afbouwen?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:21:10 #19
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_110991615
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 12:08 schreef k00pman het volgende:

[..]

waarom langzaam afbouwen?
Dat de shock voor je lichaam van 3 pilletjes per dag naar 0 pilletjes per dag kleiner is?
Trotse Belg.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:31:32 #20
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_110991932
Het blijft toch nog een maand in je systeem dus afbouwen heeft volgens mij niet echt nut
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_110993669
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:31 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Het blijft toch nog een maand in je systeem dus afbouwen heeft volgens mij niet echt nut
Als het geen nut zou hebben, waarom zou een dermatoloog mij dan laten afbouwen ipv per direct stoppen?
pi_110994996
Ja kijk :
Toen ik de dermatoloog voor het laatst sprak; zei ze: we zetten gewoon een afspraak als je klaar bent. ( moest toen nog 2 maanden ) Dus nog moet ik er aan het einde van de maand naar toe. En dna zit ik dus ongeveer op de 9600mg. Dus ja dan is van afbouwen geen sprake?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:08:26 #23
372037 ikWilSpoilersKunnenLezen
Alleen daarom werd ik lid
pi_111002197
Ben nu een maandje en paar dagen gestopt. Mijn gezicht viel eigenlijk best mee (gelukkig), lang niet zo erg als de meesten hier denk ik. Maar vond het gewoon vervelend en heb na veel moeite verwijzing gekregen naar de derma en dit spul gekregen.

Half jaartje geslikt ong. eerste 2 maanden 30mg en daarna 40mg. Bijwerkingen viel eigenlijk wel mee.. Tja droge huid maar dat had ik toch al. En droge lippen vooral, maar niet enorm storend. Geen kapotte mondhoeken ofzo. Bloedneuzen eigenlijk geen last van, wel van een droge neus.

Enige waar ik wel mee zit, en waar ik nog steeds last van heb, zijn momenten van enorme buikpijn. Begonnen toen ik met de roa begon. Wilde zelf doorgaan met de kuur want ik dacht ja ik overleef dat wel en daarna is het weer over. Maar helaas :N Weet niet zeker of het door de roa komt, maar het is wel toevallig.

Ben daarvoor nu ook naar dokter geweest maar uit onderzoeken is nog niks naar voren gekomen ofz.

Maar goed, huid is nog steeds vrij goed. Heel af en toe last van een klein puistje, zon klein wit ding :p maar meestal kan ik die er half afvegen en zie je er bijna niks van na t douchen.

Dus als het zo blijft en beter word ben ik blij :)

Wel een tip, mocht je ook last van enorme buikpijn krijgen ga dan niet zoals ik door, want met een beetje pech ben je de lul :r
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:38:30 #24
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_111003316
Dit was een zwaar weekendje voor mn lever :o
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_111018789
Ik ben nu een week gestopt na mijn kuur van 6 maanden: ik heb bereikt wat ik wil bereiken. Mijn gezicht ziet er nu veel beter uit. Ik heb geen last meer van pukkels of andere uitslag.

In de afgelopen maanden had ik de normale bijwerkingen: droge lippen en ogen, slechter kunnen zien en wat vermoeider dan normaal. Nu ik een week gestopt ben zijn deze bijwerkingen eigenlijk allemaal weer verdwenen.

Over drie weken moet ik voor de laatste keer bloedprikken en naar het ziekenhuis om te kijken of mijn lever zich weer hersteld heeft.
Ik heb alvast een voorschotje genomen en heb tijdens het mooie weer genoten van mijn eerste biertje in zes maanden!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')