quote:Op woensdag 25 april 2012 05:22 schreef rotflmao het volgende:
Inderdaad, een dag van tevoren lukt meestal prima voor dit traject. Als je op de dag dat je aankomt meteen een kaartje koopt zul je dus geen problemen hebben. De Chinese vakantie is dan ook alweer voorbij.
Als je in China als toerist bent zou ik trouwens de nachttrein aanbevelen. Je vertrekt dan 's avonds net na acht uur uit Shanghai en komt 's ochtends voor acht uur aan in Beijing. Het scheelt je een overnachting in een hotel en je houdt uiteindelijk heel wat meer tijd over om de toerist uit te hangen, doordat je overdag niet in de trein zit.
quote:Op woensdag 25 april 2012 10:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik ben wel toerist maar ik heb wel allemaal afspraken daar Redelijk strak schema. Ik wil dus zo snel mogelijk van Shanghai naar Beijing. Ik kan dus niet denken van och, ik ga wel een dagje later. Ik wil ergens sochtends de High-speed train nemen, dan ben ik begin van de middag al in Shanghai. En dan kan ik snachts gewoon relaxt slapen. (slapen in treinen lukt me meestal niet erg goed).
quote:Op woensdag 25 april 2012 10:46 schreef Jabberwocky het volgende:
Je krijgt in zo'n nachttrein gewoon een bed, dus dat is opzich wel relaxed hoor. Ik heb daar heel ok in geslapen.
Een ervaring is inderdaad de goede benamingquote:Op woensdag 25 april 2012 11:05 schreef Jabberwocky het volgende:
Zelf alleen maar hardsleeper gedaan inderdaad, prima vertoeven. Een bende aan eten meenemen, dat ronddelen aan de Chinezen in je buurt, op jouw beurt meedelen in hun eten, wat spelletjes Chinese chess spelen en uiteindelijk slapen. Ik vermaakte me wel.
Sleeperbussen zijn ook een ervaring overigens. Wel iets minder comfortabel dan de treinen, slapen ging daar minder vanzelfsprekend.
1,88 hier en ik kon prima slapen in die bedden.. Natuurlijk niet helemaal comfy, maar zo ver staken m'n voeten niet uit. De bus was in dat opzicht vervelender/krapper.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:08 schreef DzjieDub het volgende:
Chinese slaaptreinen zijn ok mits je korter bent dan 1.80 meter - anders lig je met je voeten in het gangpad. Of je moet eerste klas reizen natuurlijk. De trein naar Xian is bovendien nog van het oude type waar voor jou bepaald wordt wanneer je gaat slapen (23.00 uur gaan de lichten onverbiddelijk uit) en wanneer je wakker moet zijn - 07.00 uur. Om die tijd is de WC - zo'n gruwelijk hurktoilet - overigens tot de nok toe volgescheten (echt waar, Chinezen kunnen niet mikken en alles floddert!) en het washok - bedoeld voor vier mensen tegelijkertijd - bezet met tenminste 27 mensen.
Oei, dat is wel lang ja. Mijn ritten waren rond de 8 a 10 uur, dat was lang zat.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:12 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Een ervaring is inderdaad de goede benaming
23u in zo'n bus gezeten van Chengdu naar Lijiang.. Best aardig geslapen, maar je komt er toch wat gebroken uit hoor
Neen, iemand anders kan ook je visumaanvraag + paspoort afgeven aan de ambassade.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:25 schreef skit het volgende:
Moet je een visum persé persoonlijk aanvragen?
Heb het zelf via de anwb(winkel) gedaan. Ging prima, was met een klein weekje geregeld. Kost wel iets meer, maar je hoeft er dan niet voor in de rij te staan bij de ambassade.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:25 schreef skit het volgende:
Moet je een visum persé persoonlijk aanvragen?
Of via het VisumBuro. Als je niet in de randstad woont is het sowieso goedkoper om het via een bureau te regelen ivm de reiskosten naar de Chinese ambassade (Den Haag).quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:47 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Heb het zelf via de anwb(winkel) gedaan. Ging prima, was met een klein weekje geregeld. Kost wel iets meer, maar je hoeft er dan niet voor in de rij te staan bij de ambassade.
Heeft me wel 117 euro gekost. Prijzen zijn enorm omhoog gegaan opeens.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:35 schreef Hashtag het volgende:
[..]
Of via het VisumBuro. Als je niet in de randstad woont is het sowieso goedkoper om het via een bureau te regelen ivm de reiskosten naar de Chinese ambassade (Den Haag).
Ik wil echt lekker met die snelle trein gaan. Prijzen kunnen me niet zo heel veel schelen verder, als ik maar snel ben Hoe duur is een taxi naar dat station? Als je om 9 uur een trein neemt ben je voor 3en nog in Beijing.quote:Op woensdag 25 april 2012 15:57 schreef rotflmao het volgende:
De hardsleepers tussen Shanghai en Beijing zijn wel snel uitverkocht, aangezien dat de enige treinen zijn die voor veel Chinezen nog een beetje betaalbaar zijn gebleven. Als je echter de luxe D-trein neemt, dan heb je prima zachte bedden, persoonlijke air-conditioning, tv-scherm, radio, slippers, stewardessen, etc. Kost ongeveer 650 yuan, dus veel geld is het niet eens.
Als je echt niet in een trein kunt slapen, dan kun je natuurlijk 's ochtends vroeg de eerste trein om 7 uur nemen, dan ben je na de middag in Beijing. Wel een nadeel is dat deze treinen vertrekken van Shanghai Hongqiao, wat een stuk buiten de stad ligt.
De laatste keer dat ik een taxi naar Hongqiao pakte was ik ongeveer 30 RMB kwijt (zeg 3,5 euro), maar dat hangt natuurlijk sterk af waar vandaan je een taxi pakt. Alhoewel je vanaf het centrum nooit meer dan 60 - 80 RMB kwijt zult zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik wil echt lekker met die snelle trein gaan. Prijzen kunnen me niet zo heel veel schelen verder, als ik maar snel ben Hoe duur is een taxi naar dat station? Als je om 9 uur een trein neemt ben je voor 3en nog in Beijing.
Daar heb ik nog trauma's aan overquote:Op woensdag 2 mei 2012 05:28 schreef Fred_B het volgende:
Het enige probleem is dat de wachtrijen voor de loketten erg lang kunnen zijn, maar dat is op de meeste Chinese stations zo.
Oke, ja dan ga ik gewoon met de metro. De wachtrijen zijn idd een ramp, dat heb ik al eerder mogen ervaren. Je moet ook vaak door scanners heen welke in europa eigenlijk alleen op vliegvelden te vinden zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2012 05:28 schreef Fred_B het volgende:
Van en naar het station (en vliegveld) Hongqiao kun je prima met de metro. Zeker in de richting van de stad, want de metro begint daar, en is daardoor nog leeg. Tenzij je haast hebt, zou ik dus geen taxi nemen. Het station zelf is zeer groot, maar voorzien van duidelijke Engelse bewegwijzering. Het enige probleem is dat de wachtrijen voor de loketten erg lang kunnen zijn, maar dat is op de meeste Chinese stations zo.
Nah dat valt wel mee, ik heb zelf ook na de aanscherping aangevraagd.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heeft me wel 117 euro gekost. Prijzen zijn enorm omhoog gegaan opeens.
De eisen voor een visa ook trouwens! Hou er rekening mee dat ze je hele reis willen zien inclusief alle verblijfplaatsen waar je heen (inclusief bevestiging van bookingen!) en vliegtickets. Heeft me een week gekost om alles te regelen. Sinds januari is alles enorm aangescherpt. Ze willen zelfs een dag tot dag beschrijving zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |