pi_110889076
registreer om deze reclame te verbergen
Ik denk dat het de Dell gaat worden. De 2412.
"Sure... imprisoning innocent people is not 'ideal'.... but isnt the greater tragedy that we are finding out about it!?" - Colbert.
pi_110889211
Goede keus! Laat ff weten hoe-ie bevalt.
Op woensdag 22 augustus 2007 18:28 schreef nightfall het volgende:Is ook zo met apen.. degene die het hardste schreeuwt is de baas en krijgt alle nootjes en bananen.
pi_110889652
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 01:51 schreef Drommelsch85 het volgende:
Zal ik doen. Ik maak me wel een beetje zorgen over of ik me ga ergeren aan de speciale coating op het scherm, dat veel van die IPS-schermen schijnen te hebben, maar in de winkel bij andere IPS monitoren zag ik niks bijzonders...
"Sure... imprisoning innocent people is not 'ideal'.... but isnt the greater tragedy that we are finding out about it!?" - Colbert.
  zaterdag 28 april 2012 @ 02:48:28 #54
358119 Xetran
lachen gieren brullen
pi_110889951
Coating? Alsin wat?
pi_110897734
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 april 2012 02:48 schreef Xetran het volgende:
Coating? Alsin wat?
Geen idee, schijnt een speciale anti-glare coating ofzo te zijn. Je hoort veel mensen erover mopperen wannee rhet over IPS screens gaat.
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:02:01 #56
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_110900312
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:22 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Geen idee, schijnt een speciale anti-glare coating ofzo te zijn. Je hoort veel mensen erover mopperen wannee rhet over IPS screens gaat.
Klopt. Best irritant. De goedkopere eIPS-panelen hebben dat eigenlijk structureel. Het is gewoon iets dat je moet accepteren voor (iets) betere kleuren en de veel betere inkijkhoek. Als je dicht op het scherm kijkt zie je het, en wanneer je van de zijkant kijkt zie je een zilverkleurige waas. Ook in het donker. Maar in deze prijsklasse kun je het amper beter doen dan een 2412. Wat alleen wel jammer is, is dat de zwartweergave erg tegenvalt. Dat was bij de vorige generatie sowieso beter. Ook had ik minder het idee dat die coating opviel. Maar daar heb ik minder lang achter gezeten. Het hoekige design was sowieso veel mooier. Maar goed, kwa stroomverbruik deden ze het weer wat minder.
Overigens heeft de 2412 geen HDMI. IPS, 24" soortgelijke prijs, mèt HDMI, dan zou je moeten kijken naar de Lenovo LT2452p.

Als je overigens een toegewijde gamer bent, zou ik sowieso naar iets anders kijken. De BenQ XL2410T (heeft 120Hz) is waarschijnlijk de beste gamemonitor van dit formaat. In een lager segment (als je dat geld niet wil betalen voor een niet-IPS monitor) zou je kunnen kijken naar de Monitor - Iiyama ProLite E2473HDS-B1. Als gamer wil je geen IPS, vanwege de reactietijd.

Overigens heb je ook de Iiyama ProLite G2773HS. Geen IPS, maar wel (S-)PVA wat ook beter is dan TN, en 27" en HDMI. Voor gamen nog slechter dan IPS, dus daarvoor geen aanrader.

[ Bericht 2% gewijzigd door Xaobotnik op 28-04-2012 16:07:25 ]
pi_110917568
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:02 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Klopt. Best irritant. De goedkopere eIPS-panelen hebben dat eigenlijk structureel. Het is gewoon iets dat je moet accepteren voor (iets) betere kleuren en de veel betere inkijkhoek. Als je dicht op het scherm kijkt zie je het, en wanneer je van de zijkant kijkt zie je een zilverkleurige waas. Ook in het donker. Maar in deze prijsklasse kun je het amper beter doen dan een 2412. Wat alleen wel jammer is, is dat de zwartweergave erg tegenvalt. Dat was bij de vorige generatie sowieso beter. Ook had ik minder het idee dat die coating opviel. Maar daar heb ik minder lang achter gezeten. Het hoekige design was sowieso veel mooier. Maar goed, kwa stroomverbruik deden ze het weer wat minder.
Overigens heeft de 2412 geen HDMI. IPS, 24" soortgelijke prijs, mèt HDMI, dan zou je moeten kijken naar de Lenovo LT2452p.

Als je overigens een toegewijde gamer bent, zou ik sowieso naar iets anders kijken. De BenQ XL2410T (heeft 120Hz) is waarschijnlijk de beste gamemonitor van dit formaat. In een lager segment (als je dat geld niet wil betalen voor een niet-IPS monitor) zou je kunnen kijken naar de Monitor - Iiyama ProLite E2473HDS-B1. Als gamer wil je geen IPS, vanwege de reactietijd.

Overigens heb je ook de Iiyama ProLite G2773HS. Geen IPS, maar wel (S-)PVA wat ook beter is dan TN, en 27" en HDMI. Voor gamen nog slechter dan IPS, dus daarvoor geen aanrader.
Thanks, zal het morgenavond weer even allemaal doornemen en bekijken. Klote om te horen dat het zwart tegenvalt. Reactietijden wist ik van maar ik ben niet echt een FPS gamer. Soms even wat FIFA of rayman ofzo, maar dus niet games die het van een snelle reactietijd moeten hebben... :)

Ik maak me alleen zorgen over hoe het zich houdt met bewegende beelden tijdens een filmpje ofzo.
  zondag 29 april 2012 @ 16:37:51 #58
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_110934536
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:47 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Thanks, zal het morgenavond weer even allemaal doornemen en bekijken. Klote om te horen dat het zwart tegenvalt. Reactietijden wist ik van maar ik ben niet echt een FPS gamer. Soms even wat FIFA of rayman ofzo, maar dus niet games die het van een snelle reactietijd moeten hebben... :)

Ik maak me alleen zorgen over hoe het zich houdt met bewegende beelden tijdens een filmpje ofzo.
Dat zal echt geen probleem zijn. Het is echt alleen met snelle bewegingen waarbij het ook nog ven belang is dat je je snel moet oriënteren. Dus inderdaad de FPS-games. Dus lekker een monitor met IPS-paneel pakken. Wanneer HDMI echt belangrijk is kan die Dell echter geen optie zijn. Of je maakt gebruik van een convertor-kabeltje tussen DVI-HDMI of Displayport-HDMI. De eerste is goedkoop, de tweede iets prijziger maar nog steeds te doen (tussen de 10 en 20 euro). De garantieregeling bij Dell voor hun Ultrasharp monitoren is ook erg aantrekkelijk.
pi_110950983
Waarom kijk je hier niet even op dit is een test 27inch monitoren
http://nl.hardware.info/r(...)-prijsklassen-getest
pi_110954761
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 23:30 schreef Breaker.Faker het volgende:
Waarom kijk je hier niet even op dit is een test 27inch monitoren
http://nl.hardware.info/r(...)-prijsklassen-getest
Die test had ik ook al bekeken, maar ik heb de 27 inch monitoren een beetje links laten liggen vrij vroeg in de zoektocht omdat je toch van veel mensen hoort dat 1920x1080 toch beter tot zijn recht komt op schermen van ongeveer 24 inch, maar op 27 inch wil je al snel graag een NOG hogere resolutie om tevreden te blijven over het beeld. Daarnaast zit je dan natuurlijk met het 'probleem' dat je films vaak in 1080p download en dan ga je het toch iets 'uitrekken' wanneer je het bekijkt op hogere resoluties, waardoor het wat minder mooi is om te zien.

Dus vandaar dat ik het momenteel toch liever nog even hou bij 1920x1080 of 1920x1200, en dan lijkt 24 inch me de beste afmeting :)
pi_110958971
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 01:30 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Die test had ik ook al bekeken, maar ik heb de 27 inch monitoren een beetje links laten liggen vrij vroeg in de zoektocht omdat je toch van veel mensen hoort dat 1920x1080 toch beter tot zijn recht komt op schermen van ongeveer 24 inch, maar op 27 inch wil je al snel graag een NOG hogere resolutie om tevreden te blijven over het beeld. Daarnaast zit je dan natuurlijk met het 'probleem' dat je films vaak in 1080p download en dan ga je het toch iets 'uitrekken' wanneer je het bekijkt op hogere resoluties, waardoor het wat minder mooi is om te zien.
dat ligt er maar net aan hoe ver je er vanaf gaat zitten...

op een 40" tv kijkt men immers ook 1080p films...
pi_110969571
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 10:59 schreef mschol het volgende:

[..]

dat ligt er maar net aan hoe ver je er vanaf gaat zitten...

op een 40" tv kijkt men immers ook 1080p films...
Klopt, maar ik ben niet van plan om op 3 meter afstand van mijn monitor te zitten :P
pi_110977092
Ik kwam ook wat positieve reviews voor de Viewsonic VX2336s tegen, maar volgens mij is die niet uitgebracht hier in NL, want kieskeurig.nl, tweakers, etc etc etc kennen het model helemaal niet.

Op Amazon.co.uk wel gevonden, maar een monitor bestellen vanuit Engeland vind ik een net iets te grote gok...
pi_111097108
Het is de DELL 2412 geworden. Hopelijk morgen binnen en zonder defecten.
pi_111140796
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 01:51 schreef Drommelsch85 het volgende:
Uurtje geleden ofzo aangesloten. Eerste indruk is rdelijk positief, al zijn de zwart-waarden wat teleurstellend, heeft de monitor wat lichte problemen met bewegend beeld zoals een gedownloadde film, zien sommige plaatjes er opeens wel erg low-res uit, etc etc.

Daarnaast is het ook nog een beetje wennen, de overstap van 19 inch naar 24 inch en een hogere resolutie, maar goed, dat zal snel genoeg over zijn :)

Ik heb alleen de brightness en het contrast ietwat aangepast (naar beneden gezet), maar moet eigenlijk alles nog even goed instellen, maar dat doe ik waarschijnlijk pas na het weekend.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:45:33 #66
358119 Xetran
lachen gieren brullen
pi_111141269
Interessant. Ik had vroeger een 17" LCD scherm die echt prachtig beeld had, vergelijkbaar met IPS of dergelijken maar volgensmij was dat er toen nog niet. Tegenwoordig vind ik zulk kwaliteit beeld nergens meer in de winkels, sowieso amper glossy schermen uberhaupt.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:50:09 #67
300718 Kenju
Say It!!??
pi_111141482
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:45 schreef Xetran het volgende:
Interessant. Ik had vroeger een 17" LCD scherm die echt prachtig beeld had, vergelijkbaar met IPS of dergelijken maar volgensmij was dat er toen nog niet. Tegenwoordig vind ik zulk kwaliteit beeld nergens meer in de winkels, sowieso amper glossy schermen uberhaupt.
Niet om het een of ander, maar glossy schermen zijn kut. Nepcontrast en je hebt invloed van omgevingsfactoren.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:39:03 #68
358119 Xetran
lachen gieren brullen
pi_111143764
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:50 schreef Kenju het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar glossy schermen zijn kut. Nepcontrast en je hebt invloed van omgevingsfactoren.
Ik vond het veel fijner werken, en het beeld was prachtig.
pi_111156666
Mijn vorige was volgens mij ook een 'glossy', en dit is een matte. Ik vind/vond beide prima eerlijk gezegd.

Kleuren inmiddels ook redelijk goed gekregen. Had het contrast wat te ver naar beneden gegooid en brightness stond nog wat te hoog.
pi_111156860
Mijn 'oude' scherm, een IIyama Prolite E481S, doet het nog steeds perfect.. Geweldige kleuren en fijn contrast. De resolutie en formaat (19" 1280x1024) zijn de enige redenen dat ik 'm niet meer gebruik.
Op woensdag 22 augustus 2007 18:28 schreef nightfall het volgende:Is ook zo met apen.. degene die het hardste schreeuwt is de baas en krijgt alle nootjes en bananen.
pi_111255527
Hmmm... zit nu een aflevering van Nichijou te bekijken, en ik merk dat na verloop van tijd het geluid uit sync loopt met het beeld (geluid komt later dan het beeld).

Dit probleem had ik nooit met mijn oude monitor.

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen!?
pi_111269211
Ligt dat niet aan je gedownloade content? Of heb je er geen last van wanneer je die episode met je oude scherm kijkt?
pi_111269408
even een nagenoeg onmogelijk balletje opgooien: met de aanschaf van een nieuw scherm is je resolutie vergroot toch?
kan het zo zijn dat je videokaart de boel nu niet meer trekt?
  maandag 7 mei 2012 @ 23:58:46 #74
300718 Kenju
Say It!!??
pi_111273301
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 17:54 schreef Yi-Long het volgende:
Hmmm... zit nu een aflevering van Nichijou te bekijken, en ik merk dat na verloop van tijd het geluid uit sync loopt met het beeld (geluid komt later dan het beeld).

Dit probleem had ik nooit met mijn oude monitor.

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen!?
Andere aflevering downloaden om uit te sluiten dat het aan het specifieke bestand ligt?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_111276768
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:32 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ligt dat niet aan je gedownloade content? Of heb je er geen last van wanneer je die episode met je oude scherm kijkt?
Op oude scherm idd geen last.

quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:36 schreef mschol het volgende:
even een nagenoeg onmogelijk balletje opgooien: met de aanschaf van een nieuw scherm is je resolutie vergroot toch?
kan het zo zijn dat je videokaart de boel nu niet meer trekt?
Mijn videokaart heeft er geen problemen mee. Kan ook nieuwe games op 'Ultra' spelen, dus dan zal een tekenfilmpje op FullHD geen probleem moeten zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:58 schreef Kenju het volgende:

[..]

Andere aflevering downloaden om uit te sluiten dat het aan het specifieke bestand ligt?
Ligt niet aan het bestand, want als ik de aflevering stop, en vervolgens weer aanzet en meteen naar 15-20 minuten in de aflevering ga, dan loopt het geluid en het beeld WEL sync. Het is dus een vertraging die tijdens het afspelen zich voordoet.

Ik kreeg in een ander topic al het advies om even de oude codecs te verwijderen en nieuwe te installeren, zodat het zich aanpast aan de nieuwe hardware, dus dat doe ik morgen even :)

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')