quote:
Op donderdag 26 april 2012 01:21 schreef Scarface88 het volgende:[..]
Eens. Het is allemaal heel erg begrijpbaar en ik snap de insteek absoluut, alleen blijf ik vraagtekens zetten bij het feit dat er voor elke speler de hoofdprijs is betaald, dat is wanbeleid en hier zou je in elk ander bedrijf ontslag voor krijgen. Het lijkt allemaal alsof er niet over na is gedacht en er maar lukraak is gekocht. Er is amper onderhandeld en de clubs uit de eredivisie zijn natuurlijk ook niet helemaal gek, die wisten dat er sinds de deal met de gemeente een flinke zak geld beschikbaar was om te investeren. Brands mag toch wel de TD genoemd worden die bij elke club simpel aan de vraagprijs heeft voldaan.
We gaan het zien of het volgend seizoen wel rendeert, al heb ik er een hard hoofd in.
Strootman heeft inderdaad enorm veel potentie maar een speler als Mertens of Wijnaldum zie ik niet doorgroeien, sterker nog ze stagneren, ze hebben allebei beperkingen die niet op te lossen zijn door betere ploeg genoten of een trainer. Een speler als Matavz kan zich nog ontplooien mits hij in een juiste formatie komt te spelen.
Het mag ook worden gezegd, Jetro Willems vind ik wel een topaankoop van Brands. Talentvolle jongen waar we zeker nog een hoop plezier aan gaan beleven, en dat voor maar 800.000

De vraag is alleen of de mensen die ontslag zouden moeten geven, juist niet de mensen waren die herkenbare spelers wilde hebben. Het is een gerucht, maar ik denk dat daar een zekere kern van waarheid in zit. Die clubs wisten inderdaad dat PSV weer beschikking had over een zak met geld, dat maakt de onderhandelingspositie er niet beter op, maar ik neem toch aan dat daar flink aan onderhandeld is. Neem het getouwtrek om Matavz, dat was een hele soap wat mij de indruk geeft dat ze echt wel geprobeerd hebben het onderste uit de kan te halen.
Mertens is een 'one trick pony' die het geluk had dat in het begin van het seizoen alles wat hij aanraakte in goud veranderde. Ook de periode dat PSV nog fris voetbal speelde eigenlijk, ook Strootman blonk toen uit en Wijnaldum was ook nog niet zo ontzettend ver teruggezakt. Lijkt wel alsof naarmate spelers langer bij PSV zitten ze in een soort moeras wegzakken. Een goede trainer welke automatismen weet in te slijpen, dat is waar ik naar verlang. Momenteel is het los zand, ze weten elkaar niet te vinden.
Dit PSV herbergt teveel mooi-weer-voetballers, te grillig. De ene wedstrijd lukt een Lens, Mertens, Labyad, Wijnaldum alles, terwijl de daaropvolgende wedstrijd het brandhout is. Over Wijnaldum heb ik inderdaad mijn twijfels, vooral omdat hij zichzelf zo ziet als een 10. Ik vind het een leuk ventje, maar waar hij het vandaan haalt daar de capaciteiten voor te hebben is mij een raadsel.
Willems wordt inderdaad een topper. Ik vraag me wel af of ze hem voor de leeuwen durven te gooien wanneer Pieters vertrekt. Want zo'n Tamata komt natuurlijk kwaliteit te kort tot en met.