abonnement Unibet Coolblue
pi_110712923
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja maar dan ben je nog geen journalist ;) . Daar komt echt meer bij kijken. Die opleiding duurt niet voor de kat z'n viool vier jaar.
Ja, ik vraag me serieus af wat je daar leert. Either je kan leuk schrijven of je kan het niet. En dan ga je er verder in.

Enige beroepen waar je echt niet in kan rollen (onderaan beginnen dan) is artsen, politie, wetenschappers. Zulke dingen. En dat is ook goed. Anders zouden mensen zich iedere crisis moeten omscholen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:26:16 #52
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_110712972
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:24 schreef Tegan het volgende:

[..]

Ja, ik vraag me serieus af wat je daar leert. Either je kan leuk schrijven of je kan het niet. En dan ga je er verder in.

Enige beroepen waar je echt niet in kan rollen (onderaan beginnen dan) is artsen, politie, wetenschappers. Zulke dingen.
Niemand zal je tegenhouden om journalistiek werk te gaan verrichten. Maar bij schrijven komt wel veel meer kijken dan je denkt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_110713016
Ja, bij programmeren ook. Maar iedere mongool die een computer aan kan krijgen kan daar ook werk in krijgen. Tenminste als er geen crisis was.
pi_110713042
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:24 schreef Tegan het volgende:

[..]

Ja, ik vraag me serieus af wat je daar leert. Either je kan leuk schrijven of je kan het niet. En dan ga je er verder in.

Enige beroepen waar je echt niet in kan rollen (onderaan beginnen dan) is artsen, politie, wetenschappers. Zulke dingen. En dat is ook goed. Anders zouden mensen zich iedere crisis moeten omscholen.
Ik wilde ook journalistiek doen, maar ik was niet sociaal genoeg :@ Ik weet niet hoe ze die vier jaar vullen, maar je moet artikelen kunnen opzetten, de juiste vragen stellen, verhalen vinden en opvolgen, maatschappij-kritisch naar zaken kijken, connecties opbouwen, verdiepend schrijven, doorzettingsvermogen kweken en weet ik veel wat nog meer. En niet alleen geschreven tekst, maar ook filmpjes, documentaires, nieuwsberichten voor radio of tv, op locatie kunnen werken, weet ik veel.
Tap tap tap
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:28:48 #55
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_110713047
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:27 schreef Tegan het volgende:
Ja, bij programmeren ook. Maar iedere mongool die een computer aan kan krijgen kan daar ook werk in krijgen. Tenminste als er geen crisis was.
Eh nee! :D
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:29:06 #56
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_110713062
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:27 schreef Tegan het volgende:
Ja, bij programmeren ook. Maar iedere mongool die een computer aan kan krijgen kan daar ook werk in krijgen. Tenminste als er geen crisis was.
Dat zeg ik ook, je kunt het gaan doen als je wil, als je echt goed kunt schrijven kun je er ook vast wel werk in vinden. Maar door omstandigheden moet je wel echt goed zijn.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_110713070
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:27 schreef Tegan het volgende:
Ja, bij programmeren ook. Maar iedere mongool die een computer aan kan krijgen kan daar ook werk in krijgen. Tenminste als er geen crisis was.
Nee, want ik heb de ballen verstand van computers en programmeren. Jij bent een programmeermeisje, je houdt van wiskunde.
Ik niet.
Al zou ik me erin verdiepen, al zou ik er colleges in volgen, het gaat het ene oor in en het andere oor uit.
Tap tap tap
pi_110713111
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, want ik heb de ballen verstand van computers en programmeren. Jij bent een programmeermeisje, je houdt van wiskunde.
Ik niet.
Al zou ik me erin verdiepen, al zou ik er colleges in volgen, het gaat het ene oor in en het andere oor uit.
Precies. Je moet er affiniteit mee hebben. Geen ervaring.
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:31:35 #59
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_110713145
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:29 schreef CherryLips het volgende:
Nee, want ik heb de ballen verstand van computers en programmeren. Jij bent een programmeermeisje, je houdt van wiskunde.
Ik niet.
Al zou ik me erin verdiepen, al zou ik er colleges in volgen, het gaat het ene oor in en het andere oor uit.
En dan nog. Er is nogal een verschil tussen een beetje lukraak programmeren en een net stukje (object georiënteerde) code afleveren (waar bijvoorbeeld je collega's ook verder aan kunnen werken).
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_110713147
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:28 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Eh nee! :D
Helaas wel ;(. Zie ook die paar die altijd in het PHP-topic posten. Plus al die lekken overal :').
pi_110713170
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:30 schreef Tegan het volgende:

[..]

Precies. Je moet er affiniteit mee hebben. Geen ervaring.
T, serieus, het gaat echt echt echt niet zo makkelijk. Je bent echt te naïef hoor.
Tap tap tap
pi_110713176
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:31 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

En dan nog. Er is nogal een verschil tussen een beetje lukraak programmeren en een net stukje (object georiënteerde) code afleveren (waar bijvoorbeeld je collega's ook verder aan kunnen werken).
Neemt niet weg dat het gros van de websites gewoon crap is beveiligd/geschreven.
pi_110713202
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:31 schreef Tegan het volgende:

[..]

Helaas wel ;(. Zie ook die paar die altijd in het PHP-topic posten. Plus al die lekken overal :').
Ja, die denken dat ze het kunnen en die klooien lekker wat aan.

M'n oom was ook goed met computers en heeft een tijdje bij een computerzaak gewerkt, maar hij was hobbymatig bezig, niet beroepsmatig, dus het heeft niet lang geduurd. Hij had affiniteit, maar niet genoeg.
Tap tap tap
pi_110713204
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

T, serieus, het gaat echt echt echt niet zo makkelijk. Je bent echt te naïef hoor.
Je moet gewoon echt laag beginnen.
pi_110713211
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:32 schreef Tegan het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat het gros van de websites gewoon crap is beveiligd/geschreven.
En dat is dus gedaan door goedkope beunhazen die denken dat ze het kunnen.
Tap tap tap
pi_110713233
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En dat is dus gedaan door goedkope beunhazen die denken dat ze het kunnen.
Precies, maar het gebeurt in iedere sector. Dus je komt er wel tussen.
pi_110713240
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:33 schreef Tegan het volgende:

[..]

Je moet gewoon echt laag beginnen.
Ja, met een (onbetaalde) stage ofzo, niet door gelijk te reageren op een functie :D Hoe denk je dat ik ben begonnen?
Tap tap tap
pi_110713253
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:33 schreef Tegan het volgende:

[..]

Precies, maar het gebeurt in iedere sector. Dus je komt er wel tussen.
O, mooie profilering. Hoi ik ben een beunhaas zonder ervaring, maar volgens mij kan ik het net iets beter dan die andere beunhazen.
Tap tap tap
pi_110713275
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

O, mooie profilering. Hoi ik ben een beunhaas zonder ervaring, maar volgens mij kan ik het net iets beter dan die andere beunhazen.
Sad but true. Maar degene die je aanneemt is waarschijnlijk een ergere leek dan jij zelf dus win.
pi_110713278
Als je het echt echt echt graag wilt en je een natuurtalent bent dat zichzelf goed kan verkopen en de juiste connecties heeft en hobbymatig al een leuke portfolio heeft opgebouwd met projectjes en websites enzo, misschien dat je er dan in kunt rollen.
Maar anders echt niet hoor.
Tap tap tap
pi_110713285
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:35 schreef Tegan het volgende:

[..]

Sad but true. Maar degene die je aanneemt is waarschijnlijk een ergere leek dan jij zelf dus win.
:')
Natuurlijk.
Tap tap tap
pi_110713328
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:35 schreef CherryLips het volgende:
Als je het echt echt echt graag wilt en je een natuurtalent bent dat zichzelf goed kan verkopen en de juiste connecties heeft en hobbymatig al een leuke portfolio heeft opgebouwd met projectjes en websites enzo, misschien dat je er dan in kunt rollen.
Maar anders echt niet hoor.
Ik heb geen portfolio, en ik had zelfs een php-baan aangeboden gekregen.
pi_110713355
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:36 schreef Tegan het volgende:

[..]

Ik heb geen portfolio, en ik had zelfs een php-baan aangeboden gekregen.
En toen?

Ga je nu solliciteren op een vacature journalistiek? :D
Tap tap tap
pi_110713493
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En toen?
Zijn baas besloot toen ineens om ivp zoveel nieuwe mensen er maar eentje bij te nemen. En toen viel ik af want er was al iemand aangenomen.
quote:
Ga je nu solliciteren op een vacature journalistiek? :D
Nee, want ik kan niet leuk schrijven/heb er geen affiniteit mee.
pi_110713531
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:40 schreef Tegan het volgende:

[..]

Zijn baas besloot toen ineens om ivp zoveel nieuwe mensen er maar eentje bij te nemen. En toen viel ik af want er was al iemand aangenomen.

[..]

Nee, want ik kan niet leuk schrijven/heb er geen affiniteit mee.
Ik word nu echt even hartstikke gek.
Waarom begin je er dan over?
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')