pi_110855326
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja.... dat zeg ik ook altijd tegen de slachtoffers van een aanrijding... had je maar niet buiten op staat moeten lopen/fietsen etc.... 8)7
Lekkere vergelijking, katten kennen ook echt de verkeersregels :')
hardcoholic
pi_110855414
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:31 schreef Ferdii het volgende:
Volgende keer je kat dus binnen houden, kan ie ook niet aangereden worden :)
Nou dat zal hem leren ja! De ondoordachte rakker! :{

Mijn kat is voor mijn eigen neus doodgereden, omdat ie buiten liep ja. Ik had hem binnen kunnen houden, maar dan had ie zichzelf waarschijnlijk toch wel opgehangen uit pure ellende. Hij heeft een prachtig leven gehad en bloeide helemaal op buiten, en we vonden het heel erg dat ie dood is gegaan maar de katten die er nu zijn gaan gewoon nog naar buiten.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:02:02 #153
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_110858647
Onze kat heeft een vergelijkbaar incident (aanrijding -> gebroken bekken) overleefd. Wel 6 weken revalidatie (die voornamelijk bestond uit het uit de buurt houden van de andere kat). Het enige dat er nu (10 jaar later) nog van te zien is is een zwabberende kont als de kat op topsnelheid rent (en het is nogal een sportmodel)
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:03:00 #154
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_110867988
Ach gossie, je arme kat :'( Heeft ze al gepoept?

enne... 9 weken in een bench is erg vervelend, maar het is nou eenmaal nodig. Als jullie kat met 9 weken benchtijd nog een paar jaar een goed leven kan leiden, dan is dat 't toch wel waard?

Onze kat moest ook 9 weken in een bench na een schouderoperatie en ik vond 't ook helemaal niks, maar je kunt een aantal dingen voor het dier maken/doen: wij hebben een 'verhoogde vloer' in de bench gemaakt d.m.v. een MDF plank waar de kattenbak in verzonken was, zodat ze geen hoge opstap enz. had. Ook hebben we na een paar weken twee benches aan elkaar vastgemaakt, zodat ze wat meer ruimte had. Ook zijn we veel bij haar gaan zitten en hebben we intelligentiespelletjes met haar gedaan, om d'r bezig te houden. Daarnaast mochten onze andere katten af en toe bij haar in de bench, zodat ze gezelschap had. Na 7 weken mocht ze rondjes in de kamer maken, waarbij ze nergens op kon springen enz., maar toch de poten kon strekken en na 9 weken mocht ze weer 'los' en nu is ze weer lekker zichzelf, zonder problemen O+
pi_110868642
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:31 schreef Ferdii het volgende:
Volgende keer je kat dus binnen houden, kan ie ook niet aangereden worden :)
Een kat hoort buien rond te kunnen zwerven, vind ik. Met alle risico's die daarbij horen.

Hoe is het nu met je kat, TS?
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:54:01 #156
357659 sjipsjap
voorjekijkendoorlopen
pi_110869857
ZE HEEFT VANNACHT GEPOEPT :D
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:56:04 #157
13151 Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_110869920
Go cat *O*
pi_110870081
Dit is de eerste keer dat ik het fijn vind online te kunnen lezen dat er een kat heeft gescheten _O-
  vrijdag 27 april 2012 @ 18:03:16 #159
163650 Greys
Ik ben koel want ik sjoel
pi_110870147
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:01 schreef Nemephis het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik het fijn vind online te kunnen lezen dat er een kat heeft gescheten _O-
Wat kan je dan ineens blij zijn met poep he? :D
  vrijdag 27 april 2012 @ 18:05:04 #160
321210 jcdragon
Kwahinie!!!
pi_110870207
Poepen is goed nieuws :D
- What ever you do in life will be insignificant,
but it’s very important that you do it.
Because nobody else will.-
  vrijdag 27 april 2012 @ 22:40:26 #161
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_110882006
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:54 schreef sjipsjap het volgende:
Ach ja, dat wachten op het poepen... Onze kat moest aan de lactulose (laxeermiddel) dat in het begin wel lukte, maar naar mate de kat verder herrees steeds lastiger toe te dienen was (drankje met een spuit naar binnen werken...)

Kat eindigde met een baard van gestolde lactulose...

Maar ontopic: poepen en plassen is goed, want dan zitten de ingewanden nog goed aan elkaar *O*
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_110882474
Ik lees dit topic nu pas, wat fijn dat het nu weer beter lijkt te gaan. Mijn kat is ooit ook aangereden, heeft toen nog een dag ergens gelegen en is uiteindelijk naar huis gestrompeld. Het was echt zo'n zielig hoopje kat ;( helemaal verregend ook...
Gelukkig knapte het met wat pijnstillers en antibiotica een heel eind op, maar de DA dacht toen ook dat ze haar bekken had gebroken, haar hele staart was ook verlamd. Plassen en poepen ging ook heel moeizaam in het begin, uiteindelijk is het weer helemaal goedgekomen, ook haar staart kwam stukje bij beetje weer leven in, zenuwen helen maar heel langzaam.

Hopelijk komt de jouwe dit ook te boven, het is echt verschrikkelijk om je lieve kat zo machteloos te zien en je kunt niet uitleggen waarom ze pijn heeft ;( Sterkte voor jou en je kat :*
know'm sayin?
word? word.
pi_110894650
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:19 schreef Nemephis het volgende:

[..]
Een kat hoort buien rond te kunnen zwerven, vind ik. Met alle risico's die daarbij horen.
Ik ben het niet met je eens, maar da's nogal off-topic ;)

Jeeeeee, poep *O* Hoe doet je kat het verder? Miauwt ze nog zo? Wanneer mag ze onder het mes?

Geef d'r maar een dikke knuffel namens mij O+
  zaterdag 28 april 2012 @ 14:19:03 #164
357659 sjipsjap
voorjekijkendoorlopen
pi_110897653
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:17 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens, maar da's nogal off-topic ;)

Jeeeeee, poep *O* Hoe doet je kat het verder? Miauwt ze nog zo? Wanneer mag ze onder het mes?

Geef d'r maar een dikke knuffel namens mij O+
ze miauwt heel vrolijk en slaapt op t moment lekker, de dierenarts denkt dat ze niet eens onder eht mes hoeft *O* :)
  zaterdag 28 april 2012 @ 14:20:59 #165
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_110897701
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:19 schreef sjipsjap het volgende:

[..]

ze miauwt heel vrolijk en slaapt op t moment lekker, de dierenarts denkt dat ze niet eens onder eht mes hoeft *O* :)
goed nieuws :Y
I could have been wild and I could have
been free
But Nature played this trick on me
pi_110898028
Hou je kat dan binnen! Ik vind het heel erg voor je! Het lijkt mij vreselijk!! Maar het is buiten op straat geen veilige situatie voor een kat.

Ik woonde vroeger op een boerderij. Ik had twee katten. De ene is dood gereden en de ander is door een boer doodgeschoten.

Dat heeft mij doen besluiten om geen kat / poes meer te nemen. Ik heb twee keuzes: of ik laat het poezebeest lekker naar buiten met alle risico's van dien ( moet ik ook niet zeuren als het beest een ongeluk krijgt ), of ik hou het beest binnen. Dit laatste betekent dat ik binnen genoeg prikkels aan het beest moet bieden zodat het beest een leuk leven krijgt.

Nu een discussie met de buurman. Ik heb nu 2 duitse herders en een hollandse herder. Mijn buurman wil dat ik de honden niet meer los in mijn eigen tuin laat lopen. Want het is een gevaar voor zijn katten. Hij vind dat zijn katten recht hebben om in mijn tuin te lopen. Alleen mijn honden denken daar anders over.

[ Bericht 55% gewijzigd door BeffJeck op 28-04-2012 14:44:04 ]
pi_110898258
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:54 schreef sjipsjap het volgende:
Haha! en voor de eerste keer in je leven was je vast blij dat je kattenpoep kon opruimen!

Goed om te lezen zo te horen komt het weer goed met je kat! Super!
pi_110898310
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:43 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Haha! en voor de eerste keer in je leven was je vast blij dat je kattenpoep kon opruimen!

Goed om te lezen zo te horen komt het weer goed met je kat! Super!
dat is een opluchting!
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:47:33 #169
244933 trovey
Nachtoele
pi_110901569
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:32 schreef BeffJeck het volgende:
Hou je kat dan binnen! Ik vind het heel erg voor je! Het lijkt mij vreselijk!! Maar het is buiten op straat geen veilige situatie voor een kat.

Ik woonde vroeger op een boerderij. Ik had twee katten. De ene is dood gereden en de ander is door een boer doodgeschoten.

Dat heeft mij doen besluiten om geen kat / poes meer te nemen. Ik heb twee keuzes: of ik laat het poezebeest lekker naar buiten met alle risico's van dien ( moet ik ook niet zeuren als het beest een ongeluk krijgt ), of ik hou het beest binnen. Dit laatste betekent dat ik binnen genoeg prikkels aan het beest moet bieden zodat het beest een leuk leven krijgt.

Nu een discussie met de buurman. Ik heb nu 2 duitse herders en een hollandse herder. Mijn buurman wil dat ik de honden niet meer los in mijn eigen tuin laat lopen. Want het is een gevaar voor zijn katten. Hij vind dat zijn katten recht hebben om in mijn tuin te lopen. Alleen mijn honden denken daar anders over.
Ik neem aan dat die katten wel zo slim zijn om door te hebben dat ze jouw tuin moeten overslaan i.v.m. je honden...die buurman is echter niet zo slim om dat niet door te hebben. :P
Overigens zijn mijn katten tevreden met het afgezette balkon...heerlijk, nooit discussies met buren. *O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
pi_110903742
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:19 schreef sjipsjap het volgende:

[..]

Mooi! O+ Maar ze moet zeker wel een tijd benchrust krijgen? Dan kun je bijvoorbeeld Nina Ottoson-speeltjes kopen, zodat ze voor haar brokjes moet denken en werken. Ook kun je zelf een fummelbrett maken om haar bezig te houden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:47 schreef trovey het volgende:

[..]
Overigens zijn mijn katten tevreden met het afgezette balkon...heerlijk, nooit discussies met buren. *O*
:Y Hetzelfde. Straks krijgen ze een lekker grote tuin tot hun beschikking O+
pi_110903813
quote:

Jouw buurman :')
Life is a B movie; it's stupid and it's strange. A directionless story, and the dialogue is lame.
pi_110907528
quote:

Je buurman heeft pech. Jouw tuin, jouw honden, zijn probleem. Als je net zoals je buurman denkt hebben jouw honden net zoveel recht om in zijn tuin te lopen. Wat een sukkel :D

Als ie bang is betaald ie maar een therapie sessie voor je honden met Cesar Milian, kan ie ze helemaal zen maken zodat je honden katten gaan knuffelen ofzo. :')
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  zaterdag 28 april 2012 @ 23:03:19 #173
357659 sjipsjap
voorjekijkendoorlopen
pi_110914070
de kat heeft vandaag weinig gegeten& gedronken :'( , ook bromt en miauwt ze als ze slaapt, zijn dit nachtmerries van de kat?
pi_110914397
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:03 schreef sjipsjap het volgende:
de kat heeft vandaag weinig gegeten& gedronken :'( , ook bromt en miauwt ze als ze slaapt, zijn dit nachtmerries van de kat?
Wat gaat er nou precies gebeuren? Poes gaat eerst 9 weken in een bench om te kijken of dat voldoende helpt. En werkt dat niet dan een operatie en weer weken in de bench? :{
Sig verwijderd door FA. Niet terugzetten.
  zaterdag 28 april 2012 @ 23:15:20 #175
357659 sjipsjap
voorjekijkendoorlopen
pi_110914467
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:13 schreef Oognip het volgende:

[..]

Wat gaat er nou precies gebeuren? Poes gaat eerst 9 weken in een bench om te kijken of dat voldoende helpt. En werkt dat niet dan een operatie en weer weken in de bench? :{
ja, maar waarschijnlijk hoeft ze geen operatie zei de dokter ,dus hopen :{

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')