Ben vorig jaar door groepje zonder aanleiding flink in elkaar geschopt. Dik een week niet kunnen werken / eten etc. en best van geschrokken.
Aangifte gedaan en bleek dat de dader(s) op camera stonden. Via Slachtofferhulp paar maanden terug soort formulier ingevuld waar ik kosten op kon geven welke naar de rechter gaat.
Nou kreeg ik vandaag een brief van:
www.slachtofferinbeeld.nlWaarin de dader mij uitnodigt voor een gesprek om zijn spijt te betuigen. Nou heb ik zelf weinig behoefte aan een spijtbetuiging en vraag ik me af of deze oprecht zal zijn. Er staat verder bij dat een gesprek los staat van de verdere rechtzaak.
Toch vertrouw ik dit niet helemaal, zal vast een advocaat / begeleider achter zitten welke deze jongen heeft aangeraden via deze weg zijn spijt te betuigen. Ik wil natuurlijk op geen enkele manier meewerken aan eventuele strafvermindering van de dader, en zou het liefst een leuk bedrag zien.
Toch zit ik er aan te denken in te stemmen met het verzoek, maar pas nadat de rechtspraak geweest is. Wat zouden jullie doen? En heeft iemand misschien ervaring met zo'n slachtoffer / dader gesprek?