pi_110683659
registreer om deze reclame te verbergen
Je zou maar 1 film kunnen zien, welke zou je kiezen! :P
pi_110683775
Avengers.

Batman kun je alleen maar raden, een uitgemolken onderwerp dat al tig keer verfilmd is.

In deze hoedanige versie is The Avengers (geloof ik) nog nooit verfilmd, en met dezelfde actie die de vorige Marvel-films gekend hebben, móet deze wel goed zijn.
Google is your friend, abuse your friends
pi_110703169
Bij de avengers verwacht ik popcorn vermaak van acteurs die die ene rol redelijk kunnen. Vooral veel groene scherm actie. Onderhoudend op zich, maar ik denk dat het niveau van acteren van de volgende batman iets hoger is en daar ga ik meer voor. Daarnaast is het het laatste deel en voldoende budget om er iets moois van te maken, ik ben heel benieuwd.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:43:27 #4
233131 ikbennieuwopfok
In forever new splendor!
pi_110704907
Een topfilm of een duizend-in-een-dozijn actiefilm. Moeilijk. :')
Nieuw is niet altijd beter.
pi_110713183
Ik ben blij verrast met de positieve reviews die The Avengers krijgt, maar van The Dark Knight Rises verwacht ik gewoon ook weer een prima film, dus moeilijke keus.

Ik kies voor The Raid
"Sure... imprisoning innocent people is not 'ideal'.... but isnt the greater tragedy that we are finding out about it!?" - Colbert.
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:35:10 #6
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_110713277
dan moet ik ze eerst beiden zien dan kan ik een keuze maken :{
I could have been wild and I could have
been free
But Nature played this trick on me
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:57:59 #7
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_110716057
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:01 schreef WALL-E het volgende:
Bij de avengers verwacht ik popcorn vermaak van acteurs die die ene rol redelijk kunnen. Vooral veel groene scherm actie. Onderhoudend op zich, maar ik denk dat het niveau van acteren van de volgende batman iets hoger is en daar ga ik meer voor. Daarnaast is het het laatste deel en voldoende budget om er iets moois van te maken, ik ben heel benieuwd.
Klopt.
Ik denk dat Batman inhoudelijk iets dieper gaat dan The Avengers en daarom denk ik dat het een betere film is (voor mij)
Daarnaast is heb je natuurlijk het voltooien van een trilogie die heel interessant kan zijn.

Wil niet zeggen dat ik The Avengers ook graag wil zien, maar ik ga er wel naar toe met een andere instelling.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_110716159
kijk iedereen hier doen of the dark knight zo intellectueel en diepgaand is. :')
Cliffs of Dover
pi_110716253
Ondanks de scores van de Avengers en Christopher Nolan's verwoede pogingen Batman te deconstrueren tot een fantasieloze crime thriller, vind ik Batman gewoon een veel interessanter karakter dan alle Avengers bij elkaar. Dus Dark Knight Rises.
For you, the day I graced your village was the most important day of your life
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:54:14 #10
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_110721113
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:00 schreef Dawnbreaker het volgende:
kijk iedereen hier doen of the dark knight zo intellectueel en diepgaand is. :')
Batman vind ik sowieso al een veel uitgebreider karakter dan alle Avengers bij elkaar. Zeker de sfeer en instelling van Batman (als personage, niet de films) vind ik heel erg interessant. Is ook mijn favoriete superheld dus dat maakt het nog wat makkelijker.

Daarnaast is TDK gewoon een hele goede film.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:55:47 #11
373639 aestiva
www.totaalfotografie.nl
pi_110721185
Beide films lijken mij echt super!
Professionele Bruidsfotografie | Bedrijfsfotografie | Studio | Trouwalbums
pi_110725061
TDKR. Ik ga vast van the Avengers genieten, maar TDKR gaat veel interessanter worden. Daarnaast is Batman mijn favoriete superheld.
pi_110726151
Batman vind ik een veel interessanter karakter dan the Avengers, alleen TDK viel bij mij nogal tegen. Misschien dat ik gewoon te veel had verwacht, maar de film had van mij wel iets duisterder gemogen en Gotham City kwam niet echt grimmig over.

Behalve dan dat het allebei om superhelden gaat, vind ik de films ook niet echt met elkaar te vergelijken. Mij lijkt the Avengers meer gericht op actie en de bad guy pakken, terwijl bij Batman toch meer om het verhaal zelf en de achtergrond van de hoofdpersoon gaat.

Overigens wil ik ze wel allebei zien.
signatuurloos
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:47:39 #14
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_110727015
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:27 schreef Captain_Maximum het volgende:
Batman vind ik een veel interessanter karakter dan the Avengers, alleen TDK viel bij mij nogal tegen. Misschien dat ik gewoon te veel had verwacht, maar de film had van mij wel iets duisterder gemogen en Gotham City kwam niet echt grimmig over.

Behalve dan dat het allebei om superhelden gaat, vind ik de films ook niet echt met elkaar te vergelijken. Mij lijkt the Avengers meer gericht op actie en de bad guy pakken, terwijl bij Batman toch meer om het verhaal zelf en de achtergrond van de hoofdpersoon gaat.

Ik denk dat er meer personage ontwikkeling in TDKR zit. Dat komt uiteraard doordat je ook 2 voorgaande films hebt gehad. Die ontwikkeling vind ik erg interessant.

De manier waarop Gotham eruit zag vond ik ook 1 van de weinige mindere puntjes van TDK. Dat vond ik in Batman Begins beter gedaan.
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:52:26 #15
242120 Danielle83
Time discovers truth
pi_110727214
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:27 schreef Captain_Maximum het volgende:

Ik kan me wel vinden in jouw verhaal.
Ook ik ga ze beiden zien en daarna kan ik pas de conclusie trekken :)
pi_110739706
Ik vond The Avengers geweldig, maar ik keek (en kijk) in de aanloop naar dit zomerseizoen meer uit naar naar The Dark Knight Rises. Maar ze ontlopen elkaar niet veel.

Het lijkt overigens een beetje alsof Amazing Spider-Man het onderbelichte kindje van de comicfilms is. :)
Perhaps if we knew his name, we might have a clue to all this.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:16:48 #17
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_110740392
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:07 schreef Breuls het volgende:
Ik vond The Avengers geweldig, maar ik keek (en kijk) in de aanloop naar dit zomerseizoen meer uit naar naar The Dark Knight Rises. Maar ze ontlopen elkaar niet veel.

Het lijkt overigens een beetje alsof Amazing Spider-Man het onderbelichte kindje van de comicfilms is. :)
Waarschijnlijk omdat Batman zijn waarde al heeft bewezen en iedereen naar het vervolg op een hoog gewaardeerde film zit te wachten en de voorlopers van The Avengers waren ook erg goed (of een aantal) dus daar wordt ook naar uit gekeken.

Amazing Spiderman is gewoon een reboot van een serie die niet lang geleden voorbij is gekomen.
pi_110740594
Ja, dat is waarschijnlijk inderdaad wel precies waarom dat zo is. :)
Perhaps if we knew his name, we might have a clue to all this.
pi_110805224
Toch de Avengers voor nu, Batman wordt ook awesome maar de Avengers is epic in zijn clash met karakters zoiets is nog nooit eerder gedaan op deze manier.

Het is lastig kiezen aangezien ik nu de Avengers gezien heb en Batman nog niet. Ik kom er nog op terug!
  donderdag 26 april 2012 @ 16:05:35 #20
27648 Weakling
available in strong mint
pi_110818761
The Dark Knight Rises, want DC. Heb daar meer mee dan met Marvel helden. Niet dat me The Avengers niks lijkt, want wil ze beiden zien, maar dat was niet de vraag.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:19:10 #21
345054 Feanatieke
Fanatieke Heerenveensupporter
pi_112799818
The Dark Knight Rises natuurlijk! Heeft tenminste nog wat body, The Avengers speelt zich bijna alleen maar op drie terreinen af. De basis op het begin, het belachelijke vliegdekschipvliegtuig in het midden en uiteindelijk in de stad. Vrijwel geen verhaal. Vrijwel geen spanning.

Geef mij maar de 16+ vleermuis (TDK) van Nolan. Beter dan dat kindervermaak van The Avengers.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:07 schreef Breuls het volgende:

The Amazing Spider-Man kan het - wereldwijd - nog wel eens beter gaan doen dan The Dark Knight Rises. Wij Nederlanders letten vooral op onszelf en zien dan dat er in Nederland amper aandacht is voor Spinneman. Maar wereldwijd is dat er absoluut wel. Kijk eens naar het verschil in aantal Facebookfans bij The Amazing Spider-Man (ruim 1.2 miljoen) en The Dark Knight Rises (iets rond de 750.000) (bron: officiële websites, www.theamazingspiderman.com, www.thedarkknightrises.com).

Als ik zelf ook de Nederland-bril opzet, dan gaat het meesterlijke The Dark Knight Rises natuurlijk volop scoren. Op Nederlands grootste filmrecensiesite www.moviemeter.nl is TKDR nu al meer besproken dan The Avengers, terwijl TDKR nog uit moet komen.
pi_112812464
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:19 schreef Feanatieke het volgende:
The Dark Knight Rises natuurlijk! Heeft tenminste nog wat body, The Avengers speelt zich bijna alleen maar op drie terreinen af. De basis op het begin, het belachelijke vliegdekschipvliegtuig in het midden en uiteindelijk in de stad. Vrijwel geen verhaal. Vrijwel geen spanning.

Geef mij maar de 16+ vleermuis (TDK) van Nolan. Beter dan dat kindervermaak van The Avengers.

[..]

The Amazing Spider-Man kan het - wereldwijd - nog wel eens beter gaan doen dan The Dark Knight Rises. Wij Nederlanders letten vooral op onszelf en zien dan dat er in Nederland amper aandacht is voor Spinneman. Maar wereldwijd is dat er absoluut wel. Kijk eens naar het verschil in aantal Facebookfans bij The Amazing Spider-Man (ruim 1.2 miljoen) en The Dark Knight Rises (iets rond de 750.000) (bron: officiële websites, www.theamazingspiderman.com, www.thedarkknightrises.com).

Als ik zelf ook de Nederland-bril opzet, dan gaat het meesterlijke The Dark Knight Rises natuurlijk volop scoren. Op Nederlands grootste filmrecensiesite www.moviemeter.nl is TKDR nu al meer besproken dan The Avengers, terwijl TDKR nog uit moet komen.
2 jaar geleden heb ik nog een scriptie geschreven (deed kunstacademie) over superhelden en aan kinderen uit groep 4 gevraagd om hun favoriete superheld te tekenen. Spider-Man was net zo populair als Batman.
signatuurloos
  dinsdag 12 juni 2012 @ 23:17:02 #23
345054 Feanatieke
Fanatieke Heerenveensupporter
pi_112815988
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:30 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

2 jaar geleden heb ik nog een scriptie geschreven (deed kunstacademie) over superhelden en aan kinderen uit groep 4 gevraagd om hun favoriete superheld te tekenen. Spider-Man was net zo populair als Batman.
Best interessant! Heb je die scriptie ook digitaal? Verder is het niet erg relevant denk ik, TDK was 16+ en TDKR zal dat waarschijnlijk ook worden (TDK had ook PG-13 in Amerika, 16+ in Europa). Heeft weinig meer met kinderen te maken. The Amazing Spider-Man zal wellicht 12+ zijn in Europa, waardoor die film wel weer meer kan verdienen.
pi_112826577
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:16 schreef kossikvassik2 het volgende:
Je zou maar 1 film kunnen zien, welke zou je kiezen! :P
Dark knight rises. Ik heb The Avengers gezien en dat is echt pure :')
pi_112827803
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:41 schreef Syntix het volgende:

[..]

Dark knight rises. Ik heb The Avengers gezien en dat is echt pure :')
Jammer, je mocht maar 1x kiezen, en dat heb je gedaan! :P
"Sure... imprisoning innocent people is not 'ideal'.... but isnt the greater tragedy that we are finding out about it!?" - Colbert.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')