The Dark Knight Rises natuurlijk! Heeft tenminste nog wat body, The Avengers speelt zich bijna alleen maar op drie terreinen af. De basis op het begin, het belachelijke vliegdekschipvliegtuig in het midden en uiteindelijk in de stad. Vrijwel geen verhaal. Vrijwel geen spanning.
Geef mij maar de 16+ vleermuis (TDK) van Nolan. Beter dan dat kindervermaak van The Avengers.
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 21:07 schreef Breuls het volgende:Ik vond The Avengers geweldig, maar ik keek (en kijk) in de aanloop naar dit zomerseizoen meer uit naar naar The Dark Knight Rises. Maar ze ontlopen elkaar niet veel.
Het lijkt overigens een beetje alsof Amazing Spider-Man het onderbelichte kindje van de comicfilms is.

The Amazing Spider-Man kan het - wereldwijd - nog wel eens beter gaan doen dan The Dark Knight Rises. Wij Nederlanders letten vooral op onszelf en zien dan dat er in Nederland amper aandacht is voor Spinneman. Maar wereldwijd is dat er absoluut wel. Kijk eens naar het verschil in aantal Facebookfans bij The Amazing Spider-Man (ruim 1.2 miljoen) en The Dark Knight Rises (iets rond de 750.000) (bron: officiële websites,
www.theamazingspiderman.com,
www.thedarkknightrises.com).
Als ik zelf ook de Nederland-bril opzet, dan gaat het meesterlijke The Dark Knight Rises natuurlijk volop scoren. Op Nederlands grootste filmrecensiesite
www.moviemeter.nl is TKDR nu al meer besproken dan The Avengers, terwijl TDKR nog uit moet komen.