abonnement Unibet Coolblue
pi_112658941
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:12 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Interview met Nick O'Swagley in de gloednieuwe uitgave van OOR, met The Smiths op de voorkant.
Jammer dat ik het niet kan lezen, maar wou hem sowieso al kopen :)
pi_112769980
*insert melodramatische tranentrekkende post over wat er zich 1 jaar geleden rondstreeks deze tijd afspeelde

  dinsdag 12 juni 2012 @ 00:06:36 #78
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_112770701
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 02:12 schreef Aisumasen het volgende:
Zag van de week op BBC4 Alex Turner als 'talking head' in een documentaire over John Cooper Clarke, een van zijn grootste helden en een grote inspiratiebron voor vooral zijn eerdere werk. 'From The Ritz Of The Rubble' (beelden Jools Holland) wordt aangehaald. Behalve de Arctic Monkeys-link is de gehele docu interessant om te zien. Google/torrent het maar, want ik geloof niet dat het nog herhaald wordt.

[ afbeelding ]

Opnames van zijn gedeelte zagen er vrij recent uit, al zal het ergens tussen de tournees in zijn opgenomen, gezien zijn flink uitgegroeide kuif. De SIAS-promo pilotenjas zou je nog bijna op het verkeerde been zetten :P.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_112834121
quote:
12s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:52 schreef Aisumasen het volgende:
*insert melodramatische tranentrekkende post over wat er zich 1 jaar geleden rondstreeks deze tijd afspeelde

Dat je een lul bent :(

Bij het horen van Matador moet ik ook nog steeds aan Paradiso denken...
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:49:43 #80
159761 Arn0
Abbey Road
pi_113113428
De nacht van zaterdag op zondag omstreeks twee uur kunnen we naar het állerlaatste optreden van de SIAS-era kijken, namelijk het Metallica festival. Leuk dat het gestreamd wordt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_113113945
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:49 schreef Arn0 het volgende:
De nacht van zaterdag op zondag omstreeks twee uur kunnen we naar het állerlaatste optreden van de SIAS-era kijken, namelijk het Metallica festival. Leuk dat het gestreamd wordt.
Leuk! Nog voor de laatste keer genieten van de live topics en dan wel weer een flinke tijd wachten (Glastonbury?)..
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:07:44 #82
192683 AMDB
Visionair.
pi_113114287
Oeh, misschien ga ik ook wel kijken.

Aisumasen herinnert me er wel aan toch? :P
pi_113277223
Die live-stream gaat niet plaatsvinden. Maar het goede nieuws is, als je een van de 25 volledig gefilmde optredens deze periode tegelijkertijd aanzet krijg je waarschijnlijk simultaan de knie-slidings, het gewijs op commando en de 'tha knows'-uitingen mee :7.

Weten jullie wat vandaag een jaar geleden is?

pi_113277656
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:04 schreef Aisumasen het volgende:
Die live-stream gaat niet plaatsvinden. Maar het goede nieuws is, als je een van de 25 volledig gefilmde optredens deze periode tegelijkertijd aanzet krijg je waarschijnlijk simultaan de knie-slidings, het gewijs op commando en de 'tha knows'-uitingen mee :7.

Weten jullie wat vandaag een jaar geleden is?

Had het al gehoord inderdaad, jammer maar ja wat je zegt is natuurlijk helemaal waar :P. Al was het natuurlijk wel een leuk afscheid geweest.

_O_
Ga straks nog wel even de opnames van die avond terug luisteren. Voor die rip ben ik je nog steeds dankbaar trouwens ^O^.

Wel opmerkelijk trouwens, op dat moment was AMOS een vaste keuze in de setlist maar later in de tour is ie eigenlijk nauwelijks meer gespeeld. Hebben we toch nog iets redelijk exclusiefs gehad.
pi_113278974
Mooie week was dat sowieso, de 3 intieme optredens in Europa - en zoals we nu weten de enige 3... - met telkens een afwisselende setlist en elke avond verrassend andere nieuwe nummers. Sowieso vaak de meest spannende live-periode, als ze in de kleinere zalen nog aftasten welke nieuwe nummers op welke plek in de set het best werken. (Niet te verwarren met de beste live-periode, die nog een paar maanden op zich liet wachten!)

quote:
20 juni 2011 - Admiralsplast, Berlijn

Library Pictures
Brianstorm
This House Is A Circus
Still Take You Home
Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
Pretty Visitors
Teddy Picker
Crying Lightning
Brick by Brick
Reckless Serenade
Cornerstone
The View From The Afternoon
I Bet You Look Good On The Dancefloor
All My Own Stunts
If You Were There, Beware
Do Me A Favour
That's Where You're Wrong
When The Sun Goes Down

The Hellcat Spangled Shalalala
Fluorescent Adolescent
505 (met Miles Kane)

22 juni 2011 - E-Werk, Keulen

Library Pictures
Brianstorm
This House Is A Circus
Still Take You Home
Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
Pretty Visitors
Teddy Picker
Crying Lightning
Brick by Brick
Black Treacle
Cornerstone
I Bet You Look Good On The Dancefloor
All My Own Stunts
If You Were There, Beware
Do Me A Favour
Suck It And See
When The Sun Goes Down

The Hellcat Spangled Shalalala
The View From The Afternoon
Fluorescent Adolescent

23 juni 2011 - Paradiso, Amsterdam

Library Pictures
Brianstorm
This House Is A Circus
Still Take You Home
Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
Pretty Visitors
Teddy Picker
Crying Lightning
Brick by Brick
Black Treacle
Cornerstone
The View From The Afternoon
I Bet You Look Good On The Dancefloor
All My Own Stunts
If You Were There, Beware
Do Me A Favour
She's Thunderstorms
When The Sun Goes Down

The Hellcat Spangled Shalalala
Fluorescent Adolescent
505 (Alex op guitaar)
Ik had het geluk om de laatste 2 van deze avonden mee te maken (na eerst de spetterende set van Miles Kane in Bitterzoet gezien te hebben, terwijl hij zoals ik misschien al wel eens verklapt heb in eerste instantie 2 dagen later in Paradiso zou hebben gestaan), en vooral de onverwachte uitvoering van 'Suck It And See' in Keulen staat me nog goed bij, wat de tweede of derde keer ooit was dat ze die publiekelijk deden. Plus 'The View From The Afternoon' in de toegift, wat een zeer goede keus was, en ik ter plekke al niet meer aan gedacht had.

Zoals je zegt dat 'All Of My Stunts' in die tijd vaste prik was, was 'Suck It And See' live nog máánden zeldzamer dan 'Mardy Bum' in een moderne setlist. Een half jaar later was dat wel anders, toen het als single werd gekozen, terwijl toen 'All Of My Stunts' amper tot niet meer gespeeld werd. In een recent interview zei Matt Helders overigens het volgende over die song, als antwoord op de vraag wat zijn favoriete liedje van hun vierde album is: "I think maybe “All My Own Stunts” which we haven’t played for a long time, and I kind of forgot about that song. It’s not as musical as some of the other ones. It’s a bit more simple and straight forward, but it sounds quite tuff, and is quite exciting to play. "

Terugkomend op bovenstaande, hetzelfde gebeurde met 'Black Treacle', die echt uniek was live, en daarna ook een flinke inhaalslag maakte bij de single-release. Naar verloop van tijd kregen ze ook een beetje een luxe-probleem met de nieuwe songs. Ook raar om 'Cornerstone' nog zo vast in de set te zien, net zoals 'Potion Approaching' moeilijk te bedenken dat ze die een jaar geleden nog volop speelden. Alleen 'That's Where You're Wrong' en vooral 'Reckless Serenade' bleven achter, waarvan alleen die eerste recent toch weer gespeeld is. Anders als bij het vorige album, is het niet moeilijk om te zeggen welke songs ze live achterlaten in deze periode.
pi_113281048
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:05 schreef Aisumasen het volgende:
Mooie week was dat sowieso, de 3 intieme optredens in Europa - en zoals we nu weten de enige 3... - met telkens een afwisselende setlist en elke avond verrassend andere nieuwe nummers. Sowieso vaak de meest spannende live-periode, als ze in de kleinere zalen nog aftasten welke nieuwe nummers op welke plek in de set het best werken. (Niet te verwarren met de beste live-periode, die nog een paar maanden op zich liet wachten!)

[..]

Ik had het geluk om de laatste 2 van deze avonden mee te maken (na eerst de spetterende set van Miles Kane in Bitterzoet gezien te hebben, terwijl hij zoals ik misschien al wel eens verklapt heb in eerste instantie 2 dagen later in Paradiso zou hebben gestaan), en vooral de onverwachte uitvoering van 'Suck It And See' in Keulen staat me nog goed bij, wat de tweede of derde keer ooit was dat ze die publiekelijk deden. Plus 'The View From The Afternoon' in de toegift, wat een zeer goede keus was, en ik ter plekke al niet meer aan gedacht had.

Zoals je zegt dat 'All Of My Stunts' in die tijd vaste prik was, was 'Suck It And See' live nog máánden zeldzamer dan 'Mardy Bum' in een moderne setlist. Een half jaar later was dat wel anders, toen het als single werd gekozen, terwijl toen 'All Of My Stunts' amper tot niet meer gespeeld werd. In een recent interview zei Matt Helders overigens het volgende over die song, als antwoord op de vraag wat zijn favoriete liedje van hun vierde album is: "I think maybe “All My Own Stunts” which we haven’t played for a long time, and I kind of forgot about that song. It’s not as musical as some of the other ones. It’s a bit more simple and straight forward, but it sounds quite tuff, and is quite exciting to play. "

Terugkomend op bovenstaande, hetzelfde gebeurde met 'Black Treacle', die echt uniek was live, en daarna ook een flinke inhaalslag maakte bij de single-release. Naar verloop van tijd kregen ze ook een beetje een luxe-probleem met de nieuwe songs. Ook raar om 'Cornerstone' nog zo vast in de set te zien, net zoals 'Potion Approaching' moeilijk te bedenken dat ze die een jaar geleden nog volop speelden. Alleen 'That's Where You're Wrong' en vooral 'Reckless Serenade' bleven achter, waarvan alleen die eerste recent toch weer gespeeld is. Anders als bij het vorige album, is het niet moeilijk om te zeggen welke songs ze live achterlaten in deze periode.
Inderdaad, geen verkeerde week was dat. Al was ik natuurlijk niet naar Köln maar dan nog steeds!
Achteraf gezien had ik het liefst de setlist van Berlijn gehad, Reckless Serenade en That's where You're Wrong in één setlist _O_ (dat moet trouwens wel een unicum zijn geweest.)

Hoop dat we volgend jaar rond deze tijd weer net zo'n spannende live periode tegemoet gaan met weer allemaal nieuwe setlisten en dan kunnen we daar weer pagina's vol over lullen :D.

Maar inderdaad het is wel vrij duidelijk welke nummers we sowieso niet meer zullen zien. En ook welke nummers ze wel mee zullen nemen naar de volgende tour. Een uitzondering daargelaten ('Wrong' die ze opeens speelden in Amerika) hebben ze toch altijd wel de standaard SIAS nummers in de setlist. Al weet je het natuurlijk nooit zeker, zo hadden we ook niet meer verwacht 'Dance Little Liar' nog terug te zien.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 19:09:34 #87
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_113282459
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:04 schreef Aisumasen het volgende:
Die live-stream gaat niet plaatsvinden. Maar het goede nieuws is, als je een van de 25 volledig gefilmde optredens deze periode tegelijkertijd aanzet krijg je waarschijnlijk simultaan de knie-slidings, het gewijs op commando en de 'tha knows'-uitingen mee :7.

Weten jullie wat vandaag een jaar geleden is?

Hehe, ik zie mezelf duidelijk springen op dat filmpje :P
pi_113386398

Zwáár gemiste kans om 'From The Ritz To The Rubble' niet te spelen, setlist was zoals verwacht dezelfde.


Blijft één van de (zo niet dé) beste live-track(s) van afgelopen periode, 'Evil Twin'. Geweldig hoe Alex aan het eind van bovenstaande video de band voorstelt aan het (blijkbaar zeer enthousiaste) Metallica-publiek.
  maandag 25 juni 2012 @ 21:49:19 #89
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_113386750
quote:
14s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:42 schreef Aisumasen het volgende:

Zwáár gemiste kans om 'From The Ritz To The Rubble' niet te spelen, setlist was zoals verwacht dezelfde.
Wel cool dat hij zo enthousiast is :).
quote:

Blijft één van de (zo niet dé) beste live-track(s) van afgelopen periode, 'Evil Twin'. Geweldig hoe Alex aan het eind van bovenstaande video de band voorstelt aan het (blijkbaar zeer enthousiaste) Metallica-publiek.
Wat een energie :o .

Hoop dat ze deze vibe in hun nieuwe album kunnen overbrengen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Merkie op 25-06-2012 21:57:32 ]
2000 light years from home
pi_113390005
quote:
14s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:42 schreef Aisumasen het volgende:

Zwáár gemiste kans om 'From The Ritz To The Rubble' niet te spelen, setlist was zoals verwacht dezelfde.


Blijft één van de (zo niet dé) beste live-track(s) van afgelopen periode, 'Evil Twin'. Geweldig hoe Alex aan het eind van bovenstaande video de band voorstelt aan het (blijkbaar zeer enthousiaste) Metallica-publiek.
Ik blijf het raar vinden, dat ze dat nummer welgeteld één keer hebben gespeeld deze tour, en dan nog wel op het aller eerste concert. Het zal niet komen door hoe het publiek er op reageerde en ook met deze uitvoering is niks mis.

Wel leuk om zo terugkijkend te zien hoe Alex zo ontzettend veranderd is binnen de tour, vooral qua energie.

En in dat tweede geef ik je ook helemaal gelijk, jammer genoeg nooit live meegemaakt ( :'( ) Maar uit de vele filmpjes en opnames valt wel te zien en horen hoe goed ie live is!
Het voordeel wat ze natuurlijk wel hadden is dat ze op het andere podium stonden waardoor de die-hard Metallica fans iig niet bij de Monkeys stonden te wachten.
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:49 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wel cool dat hij zo enthousiast is :).

[..]

Wat een energie :o .

Hoop dat ze deze vibe in hun nieuwe album kunnen overbrengen.
Ben benieuwd of iemand dit had verwacht na de toch wat ingetogenere (om het netjes te houden :P ) Humbug periode. Live zijn ze iig met grote stappen vooruit gegaan. Ben inderdaad benieuwd of we dit ook gaan terug horen op het volgende album. Maar ik denk dat dat wel goed moet komen als je naar tracks als 'Evil Twin' en 'R U Mine' luistert :) ,
pi_113404314
Even Evil Twin herontdekt (door dit topic). Heel fijn.
Assassin stabs you in your back.
pi_113440205
chrismcclure86 twitterde op dinsdag 26-06-2012 om 23:19:28 @matthelders @BearTrainer_ I want your house and your cars motherfuckers!! ha ha "Placebo album cover star threatens to sue band" reageer retweet
Hehe.
  woensdag 27 juni 2012 @ 00:18:47 #93
159761 Arn0
Abbey Road
pi_113441568
Haha, leuk dat hij zo reageert. Hij heeft wel eens wat meer bittere reacties geplaatst.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_113441792
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juni 2012 00:18 schreef Arn0 het volgende:
Haha, leuk dat hij zo reageert. Hij heeft wel eens wat meer bittere reacties geplaatst.
Hij of z'n broer?
  woensdag 27 juni 2012 @ 00:37:59 #95
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_113442588
Tell me more.
2000 light years from home
pi_113444504
Zijn broer is een clown maar bovenal woordvoerder van de working class: http://twitter.com/Reverend_Makers
Stay on my arm, you little charmer
pi_113444971
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 00:37 schreef Merkie het volgende:
Tell me more.
Niets spectaculairs. Vooral beetje inside-geneuzel wat niemand zou moeten interesseren. Nou, voorruit. Er was een tijd dat zodra het na middernacht werd die gasten bepaalde toespelingen op hun persoonlijke Facebook-accounts maakten over "sell-outs", "American sound", "surrounded by arselickers", en dat op het moment dat iemand met bijvoorbeeld "U t3lkin' bout Artics?" reageerde het de volgende ochtend plotsklaps nergens meer terug te vinden was. Er was zelfs een gelegenheid dat één van de twee het beestje bij de naam noemde, en nadat hij ontnuchtert was het uiteraard afdeed als een provocatie. Maak daar uit op wat je zelf wilt.

Heb de zanger van de McClure's altijd niets meer dan een coattail-rider gevonden, maar dat ter zijde.
  woensdag 27 juni 2012 @ 01:50:37 #98
159761 Arn0
Abbey Road
pi_113444997
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 01:32 schreef tim. het volgende:
Zijn broer is een clown maar bovenal woordvoerder van de working class: http://twitter.com/Reverend_Makers
Je merkt ook wel dat het talent van Alex Turner is doorgesijpeld bij Jon McClure, op het nieuwe album staan weer pareltjes zoals:
"Your profile pic divided by four equals your actual fitness"
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 27 juni 2012 @ 07:13:14 #99
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_113446677
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 01:49 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Niets spectaculairs. Vooral beetje inside-geneuzel wat niemand zou moeten interesseren. Nou, voorruit. Er was een tijd dat zodra het na middernacht werd die gasten bepaalde toespelingen op hun persoonlijke Facebook-accounts maakten over "sell-outs", "American sound", "surrounded by arselickers", en dat op het moment dat iemand met bijvoorbeeld "U t3lkin' bout Artics?" reageerde het de volgende ochtend plotsklaps nergens meer terug te vinden was. Er was zelfs een gelegenheid dat één van de twee het beestje bij de naam noemde, en nadat hij ontnuchtert was het uiteraard afdeed als een provocatie. Maak daar uit op wat je zelf wilt.

Heb de zanger van de McClure's altijd niets meer dan een coattail-rider gevonden, maar dat ter zijde.
Beetje triest ;(. Houd er niet zo van als mensen die vrienden van elkaar moeten zijn zo raar gaan doen :( .
2000 light years from home
  woensdag 27 juni 2012 @ 09:07:18 #100
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_113447895
Jammer dat ze geen vrienden meer zijn, hun verwantschap aan elkaar vond ik altijd een leuk gegeven. Toevallig heb ik vorige week het derde album van RaTM geluisterd en die zijn qua sound ook ineens een hele andere kant op gegaan, soort indie rave met (hoe origineel) dubstep-invloeden hier en daar. Op zich nog wel een paar aardige meezing-nummers maar het eerste album blijft nog altijd veruit hun beste.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')