Er werd wel eens geopperd dat de schulden crisis in Zuid Europa misschien wel goed is, daar het de nood voor de noodzakelijke veranderingen verder aanzet. Op de lange termijn zou Zuid Europa er wel eens heel sterk uit kunnen komen. Alhoewel, ik het persoonlijk wel iets te overdreven vind zit er ook wel wat in. Nu hebben wij in Nederland een zelfde crisis. Alhoewel alleen al deze breuk ons nu miljarden gaat kosten aan extra rentelasten, die weer allemaal bezuinigd moeten worden ergens anders, levert het wel wat op. Wilders is een minder groot gevaar en ik denk dat we nu een stabieler kabinet krijgen in de toekomst.
Bij de laatste verkiezingen was een nieuw paars nog niet mogelijk, maar ik denk dat dat er na de komende verkiezingen wel aankomt. Ik denk niet dat SP gaat regeren. Verschrikkelijk hoe sommige mensen alleen maar denken dat extreme partijen zoals PVV en SP een oplossing kunnen bieden.
Wat ik verwacht dat nu wel snel gaat gebeuren:
- Afschaffing HRA
- Geen JSF
- AOW leeftijd sneller verhoogd en niet pas in 2186 met een jaartje.
- Misschien dat arbeidsmarkt nu toch flexibeler wordt?
Rente op onze bonds:

Waar staat Nederland in zo'n 20 jaar? Moeten we nou blij zijn met deze crisis? Gaan we de kant van Frankrijk op of blijven we toch meer in de richting van Duitsland?