Hè, wat lekker, de eerste rozen. Hier alleen nog knoppen. Twee rozen (mijn mooiste, natuurlijk

) hebben de winter niet overleefd. Een klein wit struikroosje dat betoverend geurde en waar ik @)*$*#(&$(*@ het kaartje van kwijt ben zodat ik geen nieuwe kan kopen omdat ik de naam niet meer weet (ik bewaar altijd ALLE kaartjes van ALLE planten die ik koop!
Behalve van deze) en een enorm groot bloeiende oudroze roos waarvan ik gelukkig nog wel weet waar ik 'm gekocht heb en hoe hij heette.
Verder momenteel nog niet veel bloeiende bloemen in de tuin, het zit allemaal nog een beetje in de afwachtende fase. Wel een paar vanzelf uitgezaaide oranjegele papavers en natuurlijk de ooievaarsbek, maar verder moet ik het eerlijk gezegd nog een beetje hebben van het zomergoed in de manden en baskets.

De phloxen heb ik op 1/3 van de hoogte afgeknipt, als het goed is komen er dan uit de okseltjes nieuwe stengels zodat ik a) minder hoge phloxen krijg en b) 2 x zoveel bloemen.
Met het koninginnekruid heb ik hetzelfde gedaan, want anders groeit dat boven de schutting uit en dan kan ik de vlinders niet zien die er (in goede vlinderjaren althans) bij bossen bovenop komen zitten.