abonnement Unibet Coolblue
pi_110663010
Van harte welkom in het Grote Bloemen & Planten in Eigen Tuin Topic!

Discussier hier mee over alle planten, van zaaigoed tot bananenbomen! Foto's worden altijd graag gezien!

Op zoek naar de Latijnse of Nederlandse naam van een plant?

Geen probleem! Maak een zo duidelijk mogelijke foto en post deze in dit topic.

Sfeerfoto's

Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 23 april 2012 @ 08:24:20 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_110663077
Ik heb deze krengen laatst gekregen voor in m'n tuin:
pi_110663081
Anyway ik kwam hier om foto's te plaatsen, niks bijzonders maar wel een kleine indruk.



Tuinhuisje naast de moestuin.



Achterburen.


De minikers bloeit volop!



Nieuwe aanwinst speciaal voor de hosta's



Puntjes al te zien!



De hortensia's doen ook goed hun best de marjolein komt ook weer op.
Iemand tips wat er nog meer mooi kan staan?

Voorzijde tuin, met knotwilgen aan iedere zijde.



Dezelfde wilgen staan ook voor de rest van het huis en het is dat we een betonnen garagepad hebben :+



Ook hier groeien alle kleine plantjes gezellig en er bloeit al heel veel!



De perenbomen doen goed hun best:



Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_110663083
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 08:24 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb deze krengen laatst gekregen voor in m'n tuin:
[ afbeelding ]
Mooi!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_110664768
http://www.wezooz.be/vide(...)en-verjongen-tuintip

En

http://www.wezooz.be/kanaal/tuin/1

Grappige site over van alles en advies filmpjes over de tuin.
( en reclame).
pi_110669197
Wat heb jij een lekkere ruime tuin, Ml-etje. :)

Ik heb weer een mozaïekje gemaakt als sfeerbeeld.


Van links naar rechts:
Iets van vorige zomer dat de winter in de hanging basket overleefd heeft, dicentra roze, dicentra wit, epimedium, epimedium detail van één bloem.
Kind op moeders schoot, iets waarvan ik niet weet hoe het heet maar waarvan ik wel weet dat het in Amerika inheems is en net zo berucht als zevenblad bij ons, de ontluikende varen, tulp, appelbloesem.
  maandag 23 april 2012 @ 19:54:55 #7
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_110688400
Wij willen ergens in de komende weken het gras tussen de pilaren voor de schutting weghalen en daar wat (bloeiende) planten neer zetten.


Tuininrichting ideeen gevraagd

Omdat dit nog niet het definitieve tuinontwerp is (daarvoor kunnen we trouwens ook nog altijd goede ideeen gebruiken) willen we hier niet al te veel geld aan uit geven en vooral ook wat planten hebben die de komende 2 jaar ook al leuk zijn en niet bv. een klimmer die eerst nog een aantal jaar moet groeien omdat er een grote kans bestaat dat hij dan weer weg moet/verplaatst moet worden.

Hebben jullie tips voor in deze miniborders (20cm diep) voor planten die we juist wel en juist niet moeten nemen. Qua bloemkleur denk ik aan roze, paars, blauw. Het zijn in totaal 6 vakjes die varieren van (half)schaduw tot zon. Verder is het denk ik goed om te weten dat we een hele vochtige grond hebben.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_110688745
Wat voor grond heb je? Klei, zuur, zand, kalk?
Dat is ook van belang voor je plantenkeus.
  maandag 23 april 2012 @ 20:05:25 #9
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_110689015
En in welke gevangenis woon je?
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_110689192
Ach, kom, een mooi stenen muurtje is wat mij betreft te prefereren boven zo'n standaard schutting van behandeld hout die je in 98% van de tuinen ziet.
Misschien kan SV er een leuk fruitboompje tegenaan leiden, stenen blijven lang warm en een geleid boompje neemt geen plek in.
pi_110694082
Als de zon erop staat, perziken leiden, net alsof het een kasteeltuin is.
pi_110694238
Mooie foto's weer Gwywen, zal ook eens close ups maken.
Maar ken van veel planten de naam niet :@ heb twee buurvrouwend die plantenidolaat zijn.

Vind die muur juist mooi :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:12:57 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_110719112
Wij hebben ondertussen in Engeland weer het nodige gras afgestoken. Aantal bollen in de grond gestopt voor lelies, verder heb ik nog bollen voor freesia's en gladiola's.

Coniferen staan echter nog, word er gek van. Zodra die weg zijn maak ik foto's.
Resistance is futile.
  maandag 30 april 2012 @ 17:22:34 #14
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_110966963
Vandaag de tuin aangekleed voor de lente. Volgend jaar gaan we de tuin aanpakken maar we wilden alvast graag wat meer kleur voor deze zomer.







Er staan oa dahlia's, spaanse margrieten, fuchsia's, cosmea's, sneeuwvlokje
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_110974645
Gezellig SV-tje!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_110980378
Wat doe je met klimplanten?
pi_110992419
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:12 schreef Seven. het volgende:
Wij hebben ondertussen in Engeland weer het nodige gras afgestoken. Aantal bollen in de grond gestopt voor lelies, verder heb ik nog bollen voor freesia's en gladiola's.

Coniferen staan echter nog, word er gek van. Zodra die weg zijn maak ik foto's.
Ik roep al jaren, wie die coniferen en/of klimop heeft bedacht moet meteen door naar de gevangenis zonder langs Start te gaan }:|

Oh en :
Welke Boom??
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:48:13 #18
244933 trovey
Nachtoele
pi_110992445
klimop kan best mooi zijn mits bijgehouden. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_110992496
ja ja :D
We zijn nu zover dat het bijhouden geblazen is... maar toch vind ik het zelden echt mooi.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:10:08 #20
244933 trovey
Nachtoele
pi_110993113
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:49 schreef Bluezz het volgende:
ja ja :D
We zijn nu zover dat het bijhouden geblazen is... maar toch vind ik het zelden echt mooi.
Die kleinbladige zijn wel mooi (en dan bedoel ik echt kleinbladig :P ) maar ja op een balkon is klimop toch geen optie. :') Ik heb wel klimop geplant op het graf van mijn grootouders, daar staat een immens grote conifee :( r achter de steen en de grond is zo droog dat er werkelijk niets meer groeit dus klimop even verderop planten en de uitlopers over de grond laten kruipen...groen. *O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_110993181
Mja, dat is het enige wat je ervan kan zeggen.
Groen :')
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:16:14 #22
244933 trovey
Nachtoele
pi_110993317
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:12 schreef Bluezz het volgende:
Mja, dat is het enige wat je ervan kan zeggen.
Groen :')
Beter toch dan een soort woestijn? :P Soms krijg ik de neiging om die conifeer te kappen (beetje link het ding staat er al sinds 1972 dus is een beetje groot :') ). Sinds mijn oma er ligt (opa lag er al) en ze de oorspronkelijke planten hebben weggehaald wil er niets meer groeien behalve op een klein randje bij het pad. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:36:04 #23
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_110998352
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:12 schreef Bluezz het volgende:
Mja, dat is het enige wat je ervan kan zeggen.
Groen :')
Functioneel groen is het meer.
pi_111001238
Kan je die conifieer niet kleiner maken? Om de paar jaar fors verkleinen, zodat het niet opvalt dat je bezig bent hem te vellen?

Coniferen en klimop zijn voor grote landgoederen, ginds in de verte in het bosje, evenals blauwe regen.

Tegen huistuinmuren zet je de bloeierds. Dan heb je gelijk geen randjesbeplanting meer nodig. Nieuw is het leuk, maar als je het niet bijhoudt, is het snel uitgebloeid. Alleen een bodembedekker (Alyssum of campanule) om de voeten te bedekken.
Combinatie van klimroos & clematis is mooi. Combinaties van clematissoorten kunnen mooi zijn (Bakker heeft een gemengd pakket, maar beter is de letten op bloeien bij toerbeurt) en bloeien in kleuren die bij het geheel passen.
Lathyrus is er als vaste plant en als eenjarige.
Vuurdoorn is handig als je inbrekers vreest. Of gedoornde bramen.
Leifruit is al genoemd. Ik zou zelf kijken of het wat werd met abrikozen langs de muur waar veel zon op komt en als rondomloopbare struiken bramen en jostibessen. Druiven is voor liefhebbers, want je moet die trosjes steeds dieven om rijpe druiven van fatsoenlijke grootte te krijgen. En als ze het goed doen, weet je niet wat je met die teilen vol druiven aan moet (tot sap persen!).
Niet spectaculair, maar wel lief in de winter is de winterjasmijn. Die bloeit dan met forsytha-achtige bloemetjes.

Kamperfoelie heeft dacht ik schaduw nodig. Jasmijn heeft misschien een zware zwoele lucht waar je tegen moet kunnen. Passiebloem weet ik niet, maar het is wel de moeite om te kijken naar vruchtzettende. (Je ziet wel dat ik een voorstander van nutstuinen ben - ha kleine moes- en fruittuin voor de deur!)
Pispotjes zijn niet meer uitroeibare eenjarigen die zichzelf tot in wijde omgeving kunnen uitzaaien. maar ze zijn wel lief om hier en daar om hoog te laten slingeren
pi_111003219
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:36 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Functioneel groen is het meer.
Dat :Y
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:03:47 #26
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_111004222
Wil iemand mij helpen?

Boom omgekapt en ik wilde de stam vrij hoog laten staan om er iets voor de vogels van te maken.
Maar ja, ik kom niet verder dan een paar planken en schorslatjes voor een vogelplateau.

Andere ideeën m.b.t. boomstammen zijn dus echt zeer welkom.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:46:41 #27
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111005700
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:03 schreef Staal het volgende:
Wil iemand mij helpen?

Boom omgekapt en ik wilde de stam vrij hoog laten staan om er iets voor de vogels van te maken.
Maar ja, ik kom niet verder dan een paar planken en schorslatjes voor een vogelplateau.

Andere ideeën m.b.t. boomstammen zijn dus echt zeer welkom.
Een sculptuur maken met de motorzaag.
pi_111005910
Dat blad erop moet flink groot zijn, anders wordt het een kattenfeestmaal.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:47:42 #29
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_111008544
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:46 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Een sculptuur maken met de motorzaag.
Ik heb serieus gekeken of ik er niet met een bijtel en hamer mee aan de slag kon. :@ .
Maar niets creatief gewoon een vreetbak voor de vogeltjes.

Vraag me af of er geen klimmertjes zijn die dat opleuken.
De reden dat ik deze stam wil houden is de prachtige paddenstoelenzee in het najaar. Dat vond ik wel zo mooi.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:49:08 #30
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111008623
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:03 schreef Staal het volgende:
Wil iemand mij helpen?

Boom omgekapt en ik wilde de stam vrij hoog laten staan om er iets voor de vogels van te maken.
Maar ja, ik kom niet verder dan een paar planken en schorslatjes voor een vogelplateau.

Andere ideeën m.b.t. boomstammen zijn dus echt zeer welkom.
Heb je een foto van de stam?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:27:36 #31
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_111010763
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:49 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Heb je een foto van de stam?
Nu gaat het niet maar daar kom ik graag op terug. Als je er dan naar wilt kijken graag.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:33:52 #32
244933 trovey
Nachtoele
pi_111011083
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:44 schreef Teslynd het volgende:
Kan je die conifieer niet kleiner maken? Om de paar jaar fors verkleinen, zodat het niet opvalt dat je bezig bent hem te vellen?

Coniferen en klimop zijn voor grote landgoederen, ginds in de verte in het bosje, evenals blauwe regen.

Ik ben al eens bezig geweest de takken aan de onderkant te snoeien (waren allemaal dood en ze zaten de grafsteen dwars :P) maar de beheerder woont op de begraafplaats zelf dus met een motorzaag aan de slag valt een beetje op :+ . Die conifeer is bovendien meters hoog (en dan bedoel ik de hoogte die een conifeer kan aannemen na 40 jaar zeer voorspoedige groei :o want meststof zat :Y) )dus verder snoeien is niet echt een optie, ik kom niet verder dan de onderste takken met handgereedschap en ondertussen slurpt die conifeer al het water op...zelfs flinke regenbuien kunnen daar niet tegenop. ;( Werkt het een stuk beter bij het graf van mijn ouders, die liggen in het bosgedeelte en alhoewel er flinke bomen staan is de grond altijd perfect voor schaduwminnende planten...ik heb daar hosta's, een gebroken hartje, varens, krokussen e.d. staan en in het voorjaar is het altijd een zee van vergeet me nietjes O+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:52:43 #33
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111012290
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:47 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik heb serieus gekeken of ik er niet met een bijtel en hamer mee aan de slag kon. :@ .
Maar niets creatief gewoon een vreetbak voor de vogeltjes.

Vraag me af of er geen klimmertjes zijn die dat opleuken.
De reden dat ik deze stam wil houden is de prachtige paddenstoelenzee in het najaar. Dat vond ik wel zo mooi.
Ja, daar heb je destijds nog een foto van gepost. Ik herinner het me. Je kan er wel een klimmer tegen zetten, of afzagen op een halve meter, wat inkerven hier en daar met een motorzaag en er wat vetplanten e.d. inplanten.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:01:47 #34
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111012940
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:27 schreef Staal het volgende:

[..]

Nu gaat het niet maar daar kom ik graag op terug. Als je er dan naar wilt kijken graag.
Wellicht een belletje richting vogelbescherming te Zeist doen, ik denk dat die je wel goed kunnen uitleggen wat de vogels wel en niet willen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:32:32 #35
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_111014762
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:03 schreef Staal het volgende:
Wil iemand mij helpen?

Boom omgekapt en ik wilde de stam vrij hoog laten staan om er iets voor de vogels van te maken.
Maar ja, ik kom niet verder dan een paar planken en schorslatjes voor een vogelplateau.

Andere ideeën m.b.t. boomstammen zijn dus echt zeer welkom.
Wat wil je precies? Alleen een plateau is erg nat lijkt me en niet echt handig als je er zaad wil neer leggen.


Zo iets? (zonder de poot uiteraard.)
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_111049210
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:01 schreef Erasmo het volgende:

Wellicht een belletje richting vogelbescherming te Zeist doen, ik denk dat die je wel goed kunnen uitleggen wat de vogels wel en niet willen.
Dit is wel een goeie tip!
pi_111049564
Speciaal voor AnneXX (van wie de akeleizaadjes kwamen vorig jaar) hoe het er nu bijstaat, het is echt zó groot O+ op de foto's komt het eigenlijk niet eens tot zijn recht :

Naast de hibiscus van pisa, het ene plukje akelei (met rechts een zee van bloeiend longkruid)



Dan links van het bankje de hele hoge pluk Akelei :



In verhouding tot de bovenkant schutting :



Ingezoemd op de akeleibloemetjes :



En de hibiscus van pisa die ik iets té gesnoeid had, begint toch uit te lopen gelukkig (hij leek wel dood :o ) :P

pi_111050006
Clamtis in de groei!

pi_111050429
Whoop Whoop ^O^
pi_111050478
Oh en Xeb of ik weet niet meer wie het was die het zei : Na het tot de grond toe snoeien van de hypericum gaat ie nu heeeel hard *O*
pi_111053483
Mooi resultaat Bluezzie, niks meer aandoen ! *)
Ieder jaar weer een kleurig feest.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:35:47 #42
244933 trovey
Nachtoele
pi_111055368
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:37 schreef Bluezz het volgende:
Speciaal voor AnneXX (van wie de akeleizaadjes kwamen vorig jaar) hoe het er nu bijstaat, het is echt zó groot O+ op de foto's komt het eigenlijk niet eens tot zijn recht :

Naast de hibiscus van pisa, het ene plukje akelei (met rechts een zee van bloeiend longkruid)

[ afbeelding ]

Dan links van het bankje de hele hoge pluk Akelei :

[ afbeelding ]

In verhouding tot de bovenkant schutting :

[ afbeelding ]

Ingezoemd op de akeleibloemetjes :

[ afbeelding ]

En de hibiscus van pisa die ik iets té gesnoeid had, begint toch uit te lopen gelukkig (hij leek wel dood :o ) :P

[ afbeelding ]
Als jouw hibiscus aan het uitlopen is zie ik het slecht in voor de mijne in pot....nog geen groen plekje te zien. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_111061364
Hoihoi!

Wij zijn onze tuin al een uhm behoorlijke tijd aan het opknappen sinds we hier zijn komen wonen. En voor inspiratie kom ik hier even meelezen. De vorige bewoners vonden een opgehoogde tuin leuk. Wij niet gezien die niet zo heel groot is de tuin. Dus dat hebben we afgegraven. Een enorme klimop die tegen de schuur en in de schuur zat hebben we weggeknipt zodat we hem nu onder controle kunnen laten terug groeien. Gras is gezaaid en het terras is verlegd. maar we zijn nog lang maar dan ook nog lang niet klaar. Momenteel is het vooral een grijze bende. En dat komt ook vooral door de stenen. maar eerlijk gezegd hebben we geen zin/tijd of geld om daar in te steken, Zeker omdat we niet van plan zijn hier langer dan 5 a 10 jaar te wonen.

Sorry voor het lange verhaal.
Maar ik heb nog wel wat foto's om het te illustreren.

Zoals het was:
In de sneeuw met mijn hond toen hij nog een puppy was.


Vanuit het slaapkamerraam


Vanuit het slaapkamerraam 2


Borders en bestrating weg:

Klimop die we van en uit de schuur hebben gehaald


Bestrating en onkruid/[planten eruit


En vlak


Stapel stenen die begraven lag in de tuin (Alsof er een compleet huis gestaan heeft)


Met een begin van het hekwerk, en een paadje aangelegd


Stuk tussen schuur en huis


Met gras! Het begint nu lekker op te komen


Het stuk waar de stenen lagen


En het terras


Alles wordt nog opgeleukt met bloembakken en in de zandstroken komen plantjes te staan. Tuinhekje wordt nog afgemaakt. En dan hoop ik dat het leuk is,

Als mijn post te lang is sorry. Maar ik ben best wel enthousiast haha
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 3 mei 2012 @ 07:19:50 #44
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111072699
Ben benieuwd naar het eindresultaat, enne een post is niet snel te lang hoor.
pi_111073258
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 07:19 schreef kaasplankje het volgende:
Ben benieuwd naar het eindresultaat, enne een post is niet snel te lang hoor.
Dat zijn we zelf ook wel een beetje eigenlijk :Y :P

Hoe vaak moet je gras bij blijven zaaien eigenlijk? Wij hebben speelgras :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 3 mei 2012 @ 09:22:28 #46
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_111074085
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:00 schreef Bluezz het volgende:
Oh en Xeb of ik weet niet meer wie het was die het zei : Na het tot de grond toe snoeien van de hypericum gaat ie nu heeeel hard *O*
Dat is met mijn Spirea niet anders. :)
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:30:52 #47
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111095259
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 08:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Dat zijn we zelf ook wel een beetje eigenlijk :Y :P

Hoe vaak moet je gras bij blijven zaaien eigenlijk? Wij hebben speelgras :)
Als je een paar keer even wacht met maaien zaait 't zichzelf.
pi_111101546
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:30 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je een paar keer even wacht met maaien zaait 't zichzelf.
Ah oke :) Ja ik heb van de week nog bijgezaaid :) Maar heb nog graszaad staan dus weet niet of het kwaad kan om af en toe bij te zaaien. Eens in de 3 weken ofzo om de gaten op te vullen?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_111103346
Kwaad kan het zeker niet :)

Vandaag even goed geruimd:

Van



Naar





Hosta's in verschillende tinten



Bakken gevuld:





Clematis als ik het goed heb :)



De hortensia's doen het steeds beter

Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:07:47 #50
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111103386
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Ah oke :) Ja ik heb van de week nog bijgezaaid :) Maar heb nog graszaad staan dus weet niet of het kwaad kan om af en toe bij te zaaien. Eens in de 3 weken ofzo om de gaten op te vullen?
Als je wilt dathet gaat groeien moet er flink water op. je kan het nog wel een beetje bijzaaien maar als het vochtig genoeg is en voldoende licht krijgt moet het vanzelf ook groeien.
pi_111103643
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je wilt dathet gaat groeien moet er flink water op. je kan het nog wel een beetje bijzaaien maar als het vochtig genoeg is en voldoende licht krijgt moet het vanzelf ook groeien.
Regen genoeg de laatste tijd :P
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:20:11 #52
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111104075
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Regen genoeg de laatste tijd :P
Niet overal. op sommige plekken bij mij in de tuin is het nog best droog. Odner de bomen vooral.
pi_111104216
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:20 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Niet overal. op sommige plekken bij mij in de tuin is het nog best droog. Odner de bomen vooral.
Hier heeft het water zat gehad. Houd het goed in de gaten :) En op dagen als Maandag heb ik nog gesproeit 's avonds
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:41:09 #54
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111154467
Ik had dus een heleboel planten eruitgehaald die ik wil meenemen als we gaan verhuizen.
Nou daar zie je dus niks van, alles is nu al weer helemaal vol gegroeid. :D



(Je kunt er nog wel tussendoor lopen hoor, er is een pad naar het bankje) ;)

Schaduwhoekje met witte bloeiers. Dat pluizige spul links onderin is kind op moeders schoot, kamerplantje dus, maar doet het heel goed in de tuin als bodembedekker. Rechts staan alliums en boshyacintjes en in het midden de witte dicentra.



En we hebben een broedende merel in het hok waar mijn tuingereedschap hangt, ik moest vanmiddag even héél voorzichtig een spade pakken. O+
pi_111154615
Mooi :Y die voederplek ook O+
Weer eens wat anders dan een lelijk houten vogelhuis :D

Zit ondertussen de site van directplant af te struinen, niet goed voor de portomonnee.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:47:39 #56
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_111154737
Ik ben op zoek naar een (paarse) alium, maar ben die nog bij geen tuincentrum tegengekomen. Weten jullie waar ik kans heb om er een te vinden?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_111155985
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:47 schreef SV-tje het volgende:
Ik ben op zoek naar een (paarse) alium, maar ben die nog bij geen tuincentrum tegengekomen. Weten jullie waar ik kans heb om er een te vinden?
Kleine tuincentra of hobby kwekers. Al wordt het bij de intratuin steeds hipper, daar al geweest?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 5 mei 2012 @ 11:45:19 #58
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_111163167
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Kleine tuincentra of hobby kwekers. Al wordt het bij de intratuin steeds hipper, daar al geweest?
Toevallig gisteren bij een hele grote Intratuin (Halsteren), hobby kwekers moet ik hier in de buurt nog vinden. Ik kom uit de buurt van Zundert en daar struikel je over de kwekers, maar hier in de buurt van Tilburg is dat toch lastiger. Maar we zoeken gewoon verder.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 5 mei 2012 @ 12:16:18 #59
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111163812
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:47 schreef SV-tje het volgende:
Ik ben op zoek naar een (paarse) alium, maar ben die nog bij geen tuincentrum tegengekomen. Weten jullie waar ik kans heb om er een te vinden?
Deze?


Allium giganteum. Feitelijk is het gewoon een sierui. Een bol dus.
  zondag 6 mei 2012 @ 01:27:21 #60
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111191549
* Gwywen zet paarse alliums op lijstje voor nieuwe tuin O+

Die site van Directplant kende ik nog niet. Bezorgen zij ook buiten Nederland?
Ik haal nu vaak planten bij de kweker. Soms ook bij het tuincentrum maar die hebben meestal alleen maar een standaardassortiment, en ik zoek nogal eens een speciale uitvoering van bekende planten.
  zondag 6 mei 2012 @ 12:22:41 #61
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_111198966
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:47 schreef SV-tje het volgende:
Ik ben op zoek naar een (paarse) alium, maar ben die nog bij geen tuincentrum tegengekomen. Weten jullie waar ik kans heb om er een te vinden?
Bij coppelmans in oirschot
I solemnly swear i'm up to no good
pi_111199033
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 01:27 schreef Gwywen het volgende:
* Gwywen zet paarse alliums op lijstje voor nieuwe tuin O+

Die site van Directplant kende ik nog niet. Bezorgen zij ook buiten Nederland?
Ik haal nu vaak planten bij de kweker. Soms ook bij het tuincentrum maar die hebben meestal alleen maar een standaardassortiment, en ik zoek nogal eens een speciale uitvoering van bekende planten.
Ze bezorgen buiten Nederland op aanvraag.
Wat je ook kunt doen is afhalen bij een afhaalpunt.

Die sieruien/aliums heb ik ook staan die komen alweer tevoorschijn O+ je hebt ze in het groot en klein.
Kan ik die verpoten als ze uitgebloeid zijn?
Maar je hebt ze ook als plantje, klein dat wel.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 6 mei 2012 @ 19:05:01 #63
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_111215516
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Bij coppelmans in oirschot
Dan zal ik er bij Coppelmans in Oisterwijk wel langs hebben gekeken.

Ik ga het in de gaten houden, ook als bol. Ik heb hier in de buurt ook vaste planten zien staan die een vergelijkbare manier van groeien hebben, dus onderin heel weinig plant en dan op een lange steel paarse bloemen. Weet iemand misschien hoe die heten?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 6 mei 2012 @ 20:03:49 #64
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111217980
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:05 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Dan zal ik er bij Coppelmans in Oisterwijk wel langs hebben gekeken.

Ik ga het in de gaten houden, ook als bol. Ik heb hier in de buurt ook vaste planten zien staan die een vergelijkbare manier van groeien hebben, dus onderin heel weinig plant en dan op een lange steel paarse bloemen. Weet iemand misschien hoe die heten?
Tulpen? :P

Kun je wat meer vertellen over de bloeiwijze van de planten die je hebt gezien? Of foto?
pi_111218704
Met zo'n bolletje bloemen. Moet je inderdaad bij de bloembollen kijken, ik had dit voorjaar wat in de uitverkoop gekocht en ze hebben nog gebloeid ook. Naam kwijt, misschien vogelmelk.

Yep:
Vogelmelk - Wikipedia
nl.wikipedia.org/wiki/Vogelmelk
Vogelmelk (Ornithogalum) is een geslacht van bolgewassen uit de aspergefamilie (Asparagaceae). Eerder werd het geslacht bij de hyacintenfamilie ...

De bol is niet zo strak als bij allium. En er zijn grote verschillen tussen de diverse soorten. Hier een van de vele plaatjes:
  zondag 6 mei 2012 @ 21:04:26 #66
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111221662
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:05 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Dan zal ik er bij Coppelmans in Oisterwijk wel langs hebben gekeken.

Ik ga het in de gaten houden, ook als bol. Ik heb hier in de buurt ook vaste planten zien staan die een vergelijkbare manier van groeien hebben, dus onderin heel weinig plant en dan op een lange steel paarse bloemen. Weet iemand misschien hoe die heten?
Agapanthus africanus?

  zondag 6 mei 2012 @ 21:07:54 #67
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_111221874
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 21:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Agapanthus africanus?

[ afbeelding ]
Die waren het volgens mij niet, maar zijn wel heel leuk :)

@Gwywen zijn op dit moment nog niet opgekomen hier in de buurt, maar ik ga er een foto van maken als ze er weer staan.
Het is voor bij ons in de voortuin tussen 5 stuks (hopen) siergras. Willen hiermee wat hoogte en kleur creeeren, dus alle opties zijn welkom.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_111224459
Bergje basisplanten besteld *O*

Jammer dat ze de viburnum en beukhaagjes niet meer hadden ;(

Uw bestelling op te halen vanaf zaterdag 12 mei 2012
Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om de afhaaldatum vast te stellen.

Witte Lavendel Lavandula angustifolia 'Edelweiss' - P9

Zwenkgras Festuca glauca 'Elijah Blue' - P9

Pampasgras Cortaderia selloana 'Pumila' - C 5

Rozemarijn Rosmarinus officinalis - P9

Kruipende munt/Corsikaanse munt Mentha requienii - P9

Viooltje Viola labradorica - P9

Lampepoetsersgras Pennisetum alopecuroides - P9 Pot

Toorts Verbascum 'Jackie' - P9

Zonneroosje Helianthemum 'Wisley Pink' - P9 Pot

Zeeuws Knoopje Astrantia major 'Snow Star' - P9
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 6 mei 2012 @ 21:54:51 #69
3185 Adelante
To let it go now
pi_111225157
Iemand nog tips voor vulling van 6 bakken aan ons balkon? We hebben een soort dakterras bovenop de bijkeuken en willen daar dus wat groene aankleding voor. Het mag lekker groeien en qua kleur liefst iets in wit, roze of blauw....



witte hangviooltjes lijken mij wel gaaf :7

maar om daar nou zes bakken mee te vullen :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_111225224
Petunia's doen het hier enorm goed :Y
En je hebt speciale nieuwe hangbegonia's ook erg mooi.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 6 mei 2012 @ 22:07:43 #71
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_111226143
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:05 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Dan zal ik er bij Coppelmans in Oisterwijk wel langs hebben gekeken.

Ik ga het in de gaten houden, ook als bol. Ik heb hier in de buurt ook vaste planten zien staan die een vergelijkbare manier van groeien hebben, dus onderin heel weinig plant en dan op een lange steel paarse bloemen. Weet iemand misschien hoe die heten?
Oisterwijk weet ik het niet maar in Oirschot stonden ze vandaag buiten :) Heb het ook ter plekke hier op Fok gepost omdat ik er aan moest denken dat iemand die zocht haha.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 6 mei 2012 @ 23:16:17 #72
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111230662
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 21:54 schreef Adelante het volgende:
Iemand nog tips voor vulling van 6 bakken aan ons balkon? We hebben een soort dakterras bovenop de bijkeuken en willen daar dus wat groene aankleding voor. Het mag lekker groeien en qua kleur liefst iets in wit, roze of blauw....

[ afbeelding ]

witte hangviooltjes lijken mij wel gaaf :7

maar om daar nou zes bakken mee te vullen :P
Diascia is altijd leuk en blijft tot november bloeien. Hanglobelia's. Petunia's (die met kleine bloemen, Million Bells), verbena. En een hangmand moet ook altijd iets verticaals hebben (zeggen de profs ;) ), ik zet er meestal een Spaanse margriet of zo tussen maar een mooie geranium of een fuchsia is natuurlijk ook leuk daarvoor. Keus zat momenteel bij de tuincentra en het kost bijna niks, laatst voor een paar euro twee hanging baskets gevuld. :)

[ Bericht 25% gewijzigd door Gwywen op 06-05-2012 23:21:48 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:06:43 #73
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111281646
Even een vraagje, er zitten gaatjes in mijn splinternieuwe esdoornbladeren. Welk beest zit mijn boom op te vreten, denken jullie?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:20:24 #74
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_111282113
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:06 schreef Gwywen het volgende:
Even een vraagje, er zitten gaatjes in mijn splinternieuwe esdoornbladeren. Welk beest zit mijn boom op te vreten, denken jullie?
[ afbeelding ]
Worden de gaatjes groter? Hier zitten er ook gaatjes in bladeren maar dat komt door een hagel bui van 2 weken terug.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:22:13 #75
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111282171
Als ik over twee weken weer een foto maak zien alle blaadjes eruit zoals dat blad rechts onder het midden (op "vier uur"). Vorig jaar was het voor het eerst, dit jaar dus helaas weer.
Ik zie geen rupsen of torren, wel een zesbaans mierensnelweg langs de stam omhoog. Doen zij dat, die gaatjes? Komen ze op het zoete sap van de esdoorn af?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:22:52 #76
244933 trovey
Nachtoele
pi_111282194
Sieruien zijn hier hopeloos in de pot...jaren achtereen pogingen gedaan en nooit is er iets opgekomen....zouden toch zulke makkelijke planten zijn? ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:23:56 #77
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_111282242
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:22 schreef Gwywen het volgende:
Als ik over twee weken weer een foto maak zien alle blaadjes eruit zoals dat blad rechts onder het midden (op "vier uur"). Vorig jaar was het voor het eerst, dit jaar dus helaas weer.
Dan moet je even op zoek aan de onderkant van het blad. Het lijken mij rupsen. -O-

Of 1 of ander kever beest dinges..

[ Bericht 2% gewijzigd door Outpost76 op 08-05-2012 11:29:04 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:29:05 #78
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111282466
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:23 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Dan moet je even op zoek aan de onderkant van het blad. Het lijken mij rupsen. -O-
Er zit een soort spinsel aan de onderkant van de bladeren, kijk. Is dat een teken dat er rupsen in zitten?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:36:59 #79
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_111282785
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:29 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Er zit een soort spinsel aan de onderkant van de bladeren, kijk. Is dat een teken dat er rupsen in zitten?
[ afbeelding ]
Ik zie het niet op de foto maar spinsel is een heel duidelijk teken dat er rupsen in zitten ja. Helaas. -O-

Ik heb geen idee wat je daar tegen kan doen... -O- -O-
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:38:34 #80
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111282843
Rupsen worden vlinders O+
Ik zal eens een rups proberen te vinden in mijn boom, als het dagvlinders worden mogen ze m'n hele boom opvreten.
Vlinders O+
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:42:30 #81
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_111283016
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:38 schreef Gwywen het volgende:
Rupsen worden vlinders O+
Ik zal eens een rups proberen te vinden in mijn boom, als het dagvlinders worden mogen ze m'n hele boom opvreten.
Vlinders O+
_O- _O- Ja en motjes en andere lelijke vlieg beestjes. Niet elke rups word een mooie vlinder. :P
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_111284546
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:22 schreef trovey het volgende:
Sieruien zijn hier hopeloos in de pot...jaren achtereen pogingen gedaan en nooit is er iets opgekomen....zouden toch zulke makkelijke planten zijn? ;(
Te nat misschien?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111285472
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:22 schreef trovey het volgende:
Sieruien zijn hier hopeloos in de pot...jaren achtereen pogingen gedaan en nooit is er iets opgekomen....zouden toch zulke makkelijke planten zijn? ;(
wij hadden al een stel in de schuur liggen met het plan ze ooit te planten
een jaar later ( :X ) pas weer tegengekomen en ze waren al aan het uitlopen :o
(snel maar geplant :P )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:14:04 #84
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111286172
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:42 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

_O- _O- Ja en motjes en andere lelijke vlieg beestjes. Niet elke rups word een mooie vlinder. :P
Daarom zei ik ook: als het dagvlinders worden. ;)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:36:18 #85
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111286946
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:06 schreef Gwywen het volgende:
Even een vraagje, er zitten gaatjes in mijn splinternieuwe esdoornbladeren. Welk beest zit mijn boom op te vreten, denken jullie?
[ afbeelding ]
Rupsen eten vanaf de rand het blad op. Slakken zuigen in het midden van het blad. Als er rupsen in je boom zitten zou je ze met een grondige inspectie kunnen ontdekken. Slakken zijn nachtdieren. Dus als je die wilt betrappen moet je vroeg opstaan.

Het kan ook een combinatie zijn van slakken en rupsen. Zolang het niet te erg wordt zou ik het gewoon laten gaan. Het hoort een beetje bij de tijd van het jaar. die beestjes zijn ook weer voedsel voor andere dieren in je tuin.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:00:48 #86
244933 trovey
Nachtoele
pi_111287862
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:23 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Te nat misschien?
Nat/droog...ik heb alles al gedaan....ik ben geen uienmens ;( ...blijkbaar. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:50 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

wij hadden al een stel in de schuur liggen met het plan ze ooit te planten
een jaar later ( :X ) pas weer tegengekomen en ze waren al aan het uitlopen :o
(snel maar geplant :P )
Maar die deden het wel...hier worden vergeten bollen lege zakjes (als in de bol zelf :P ).
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_111292816
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:00 schreef trovey het volgende:

[..]

Nat/droog...ik heb alles al gedaan....ik ben geen uienmens ;( ...blijkbaar. :')

[..]

Maar die deden het wel...hier worden vergeten bollen lege zakjes (als in de bol zelf :P ).
Informatie over sieruien: http://www.bbc.co.uk/gard(...)nt_pages/12110.shtml
Ze moeten dus een plaats in de volle zon hebben en grond die water goed afvoert. Zat er überhaupt wel een gat onder in de pot voor afvoer van overtollig water? En wat voor grond heb je gebruikt om ze in te zetten?
pi_111294888
Ja, die worden groter. Het blad gaat er van schrompelen en dan heb je er niets meer aan.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:02:50 #89
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111295092
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:36 schreef kaasplankje het volgende:
Zolang het niet te erg wordt zou ik het gewoon laten gaan. Het hoort een beetje bij de tijd van het jaar. die beestjes zijn ook weer voedsel voor andere dieren in je tuin.
Het valt op zich wel mee, alleen in m'n boom heb ik sinds vorig jaar gaatjes. En zolang er hier in de tuin een merel broedt zal de meeste rupsen ook geen lang leven beschoren zijn. ;)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:20:56 #90
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111300978
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:58 schreef Teslynd het volgende:
Ja, die worden groter. Het blad gaat er van schrompelen en dan heb je er niets meer aan.
Teslynd, als je op iemand wil reageren kan je beter rechts boven de post waar je op reageren wilt op het knopje klikken met je cursor met het teken: "

Dan verschijnt die post waar je op wilt reageren in je venster en kan je jouw reactie daaronder typen. Op deze manier kunnen andere lezers zien op welke post je reageert. Wel zo overzichtelijk.

Ik heb nl. zo geen idee op wie je nu reageert.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:20:20 #91
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_111304380
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:20 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Teslynd, als je op iemand wil reageren kan je beter rechts boven de post waar je op reageren wilt op het knopje klikken met je cursor met het teken: "

Dan verschijnt die post waar je op wilt reageren in je venster en kan je jouw reactie daaronder typen. Op deze manier kunnen andere lezers zien op welke post je reageert. Wel zo overzichtelijk.

Ik heb nl. zo geen idee op wie je nu reageert.
Hij post al weken zo. Ik heb soms ook werkelijk geen idee waar hij op reageert maar vaak is het wel af te lezen aan de tekst in zn post. Nu heb ik ook geen idee. Ik denk dat het met de uien te maken heeft. :P
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_111314381
M'n tulpen hebben inmiddels al mooie bloemen, maar de rest van m'n tuin is nog kaal. Binnenkort maar es een plan maken qua beplanting, en de laatste restjes onkruid uit de grond halen.
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 23:48:12 #93
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_111316222
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:08 schreef DeHovenier het volgende:
M'n tulpen hebben inmiddels al mooie bloemen, maar de rest van m'n tuin is nog kaal. Binnenkort maar es een plan maken qua beplanting, en de laatste restjes onkruid uit de grond halen.
Dat lukt je niet. :P Er blijft altijd onkruid groeien in je tuin. ;)
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_111320028
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:20 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Teslynd, als je op iemand wil reageren kan je beter rechts boven de post waar je op reageren wilt op het knopje klikken met je cursor met het teken: "

Dan verschijnt die post waar je op wilt reageren in je venster en kan je jouw reactie daaronder typen. Op deze manier kunnen andere lezers zien op welke post je reageert. Wel zo overzichtelijk.

Ik heb nl. zo geen idee op wie je nu reageert.
Weet het, maar ik zie vaak niet dat er nog een bladzijde na komt. Hier dacht ik direct te reageren op de vraag of die gaten groter worden. Overigens ben ik een zij.

Bij rupsenvraat zie je slijmsporen glinsteren. Rupsen zijn vaak lastiger te vinden, omdat ze zich beter weten te verstoppen en omdat ze ook voor je wegschuifelen. Grote gaten lukraak komen van kevers of krekels. Ook lastig om ze te vinden. Vaak is het er maar een die van plant naar plant vliegt/kruipt.
pi_111320340
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:48 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Dat lukt je niet. :P Er blijft altijd onkruid groeien in je tuin. ;)
Ja idd, als je de tuin ziet die grenst aan m'n eigen tuin...hodfr....

Daar gaan je nekharen steil van overeind staan! Teh horror!
Children of the night. What music they make.
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:48:25 #96
244933 trovey
Nachtoele
pi_111335154
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:05 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Informatie over sieruien: http://www.bbc.co.uk/gard(...)nt_pages/12110.shtml
Ze moeten dus een plaats in de volle zon hebben en grond die water goed afvoert. Zat er überhaupt wel een gat onder in de pot voor afvoer van overtollig water? En wat voor grond heb je gebruikt om ze in te zetten?
Vol op het Zuiden en altijd potten met afvoer(geglazuurde of gewoon roodstenen buitenpotten)...gewone standaard potgrond...ik snap het niet. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:02:31 #97
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111351546
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 01:56 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ja idd, als je de tuin ziet die grenst aan m'n eigen tuin...hodfr....

Daar gaan je nekharen steil van overeind staan! Teh horror!
Volle borders werken prima tegen onkruid. Gewoon zorgen dat er geen plekje vrij blijft voor onkruid om zich te nestelen.
Schoffeltuintjes met zwarte grond en om de meter een plant, daar blijf je onkruid wieden.
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:05:46 #98
3185 Adelante
To let it go now
pi_111355462
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 21:02 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Volle borders werken prima tegen onkruid. Gewoon zorgen dat er geen plekje vrij blijft voor onkruid om zich te nestelen.
Schoffeltuintjes met zwarte grond en om de meter een plant, daar blijf je onkruid wieden.
het duurt even voor je volle borders hebt helaas :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:26:22 #99
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111356705
Vandaag heb ik even in de volkstuin gewerkt. Vuil geraapt; Ajuga sjeest de hele tuin door,zevenblad sjeest de hele tuin door vanonder de heg vandaan waar het helemaal tussen zit :r Heksenkruid sjeest de hele tuin door; etc. Wat een bende weer.

Ik heb de Gunnera's na 5 jaar eindelijk verplaatst naar de slootkant want ze staan te droog vlakbij een grote boom en ze blijven daardoor klein. Grond vanuit de potten her en der in de tuin gedumpt en wat Petunia's, paars wit gestreept in de potten gezet met verse potgrond.

Al het stokrozenzaad wat ik had (op 1 klein zakje na wat ik uit Frankrijk heb meegenomen) gezaaid in de buurt rond ons huis.

Nu moet ik a.s. zaterdag nog de enorme composthoop wegkruien op de volkstuin want er is een groencontainer op het complex en die hoop in mijn tuin wordt veel te groot. :{w
pi_111357393
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:48 schreef trovey het volgende:

[..]

Vol op het Zuiden en altijd potten met afvoer(geglazuurde of gewoon roodstenen buitenpotten)...gewone standaard potgrond...ik snap het niet. ;(
Het zou wel eens aan de potgrond kunnen liggen. Uien zijn bolgewassen en hebben de voedingsstoffen in de potgrond en het vochtvasthoudend vermogen van de potgrond niet nodig. Als je het nog eens aandurft, kun je beter scherp zand of zelfs grit pakken. En weinig water geven.
pi_111360214
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:26 schreef kaasplankje het volgende:
Vandaag heb ik even in de volkstuin gewerkt. Vuil geraapt; Ajuga sjeest de hele tuin door,zevenblad sjeest de hele tuin door vanonder de heg vandaan waar het helemaal tussen zit :r Heksenkruid sjeest de hele tuin door; etc. Wat een bende weer.

Ik heb de Gunnera's na 5 jaar eindelijk verplaatst naar de slootkant want ze staan te droog vlakbij een grote boom en ze blijven daardoor klein. Grond vanuit de potten her en der in de tuin gedumpt en wat Petunia's, paars wit gestreept in de potten gezet met verse potgrond.

Al het stokrozenzaad wat ik had (op 1 klein zakje na wat ik uit Frankrijk heb meegenomen) gezaaid in de buurt rond ons huis.

Nu moet ik a.s. zaterdag nog de enorme composthoop wegkruien op de volkstuin want er is een groencontainer op het complex en die hoop in mijn tuin wordt veel te groot. :{w
Is je volkstuin vlakbij je huis nu Kaas?
  donderdag 10 mei 2012 @ 07:03:22 #102
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111365421
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:39 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Is je volkstuin vlakbij je huis nu Kaas?
Ja, 15-20 min. fietsen.
pi_111366088
Hoihoi :-)

Gisteren al m'n bestrating met de hogedruk reiniger gedaan. Alleen ik had zondag nieuwe plantjes gepland.. maar die zijn nu heeeeeeeeel erg modderig. Kan ik dat het beste zo laten en wachten op de eerste regenbui of moet ik er wat aan doen? De plantjes zijn nog best wel fragiel :-)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_111366218
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 08:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi :-)

Gisteren al m'n bestrating met de hogedruk reiniger gedaan. Alleen ik had zondag nieuwe plantjes gepland.. maar die zijn nu heeeeeeeeel erg modderig. Kan ik dat het beste zo laten en wachten op de eerste regenbui of moet ik er wat aan doen? De plantjes zijn nog best wel fragiel :-)
Zo laten en de volgende keer even wat beschutten ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111366333
of even met een lichte broes je planten afsproeien

en de volgende keer een terrasreiniger gebruiken op de hogedruk ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_111366567
Lichte broes dat kent dit ding niet. Kan alleen hard. Terras reiniger had ik gebruikt als dit niet zou werken. Maar het is ineens schoon.. haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_111367621
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 08:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Lichte broes dat kent dit ding niet. Kan alleen hard. Terras reiniger had ik gebruikt als dit niet zou werken. Maar het is ineens schoon.. haha.
"Lichte broes" als in tuinslang en zo'n ding:


Niet de plantjes afspoelen met de Kärcher!! o|O
pi_111367630
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 09:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

"Lichte broes" als in tuinslang en zo'n ding:
[ afbeelding ]

Niet de plantjes afspoelen met de Kärcher!! o|O
_O-
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111369427
Bij m'n klimop werkte dat prima hihi.
Zal is een keer zo'n ding halen bij het tuincentrum. Nu staat het toch te regenen.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:22:52 #110
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111388760
Lekker regen. Goed voor de plantjes! *O*
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:43:18 #111
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111389763
Het had wel wat minder hard gemogen, alles ligt plat ;(
pi_111392741
Ja, de akelei begint gevaarlijk over te hellen :{
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:43:26 #113
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_111393083
Amsterdam heeft tot nu toe nog geen onweer gehad. Hoop dat het zo blijft. Straks hangt alles naast de bak. :{
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:12:14 #114
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_111394800
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:37 schreef Bluezz het volgende:
Ja, de akelei begint gevaarlijk over te hellen :{
Stok naast zetten en dan daar losjes aan vast maken met een boterhamzakjes ijzer dinges waar je je boterham zakje mee dicht maakt. Of pak een grotere die bij de vuilniszakken zitten. ;)
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:36:08 #115
244933 trovey
Nachtoele
pi_111396150
quote:
3s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:12 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Stok naast zetten en dan daar losjes aan vast maken met een boterhamzakjes ijzer dinges waar je je boterham zakje mee dicht maakt. Of pak een grotere die bij de vuilniszakken zitten. ;)
Kan ook met een stukje touw, met beiden echter wel een 8-tje maken van het touw/de sluiting om de stengel de ruimte te geven zodat deze niet gaat kneuzen door het touw/de sluiting.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_111396213
quote:
3s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:12 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Stok naast zetten en dan daar losjes aan vast maken met een boterhamzakjes ijzer dinges waar je je boterham zakje mee dicht maakt. Of pak een grotere die bij de vuilniszakken zitten. ;)
Ja, ik weet! Tnx :)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 01:07:23 #117
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_111405433
Hebben hier echt 3 spatten water gehad.. te weinig dus maar anderzijds wel lekker :-)
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 12 mei 2012 @ 18:55:17 #118
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111466524
Lekker heel de dag in de tuin gewerkt vandaag.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 19:06:09 #119
3185 Adelante
To let it go now
pi_111466811
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 18:55 schreef kaasplankje het volgende:
Lekker heel de dag in de tuin gewerkt vandaag.
Daar was het hier te slecht voor :o

Heb wel even een toscaanse jasmijn gepland (geurt super :9) en ook nog een clematis montana, voor veel roze bloemetjes volgend jaar :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 12 mei 2012 @ 19:35:26 #120
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111467924
In de morgen was het wat regen, maar om 10 uur was 't droog. Composthoop weg gereden, potten volgeplant, opgeruimd en geveegd, vuilgeraapt, alles weer netjes.
pi_111469150
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:06 schreef Adelante het volgende:

[..]

Daar was het hier te slecht voor :o

Heb wel even een toscaanse jasmijn gepland (geurt super :9) en ook nog een clematis montana, voor veel roze bloemetjes volgend jaar :7
Geurt de jouwe al :o jaloers!
Die clematis is inderdaad mooi ;Y als je hem de winter door krijgt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 12 mei 2012 @ 23:40:11 #122
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111477268
Clematis montana is prima winterhard. Andere clematissen kunnen er wat meer moeite mee hebben. Ik heb de mijne al tien jaar. Het enige nadeel vind ik het vele snoeien, de uitlopers groeien zo hard.
Mijne staat ook volop in bloei momenteel, en ja hij geurt :)
pi_111484307
Het gaat best hard nu! In tien dagen is er wel weer wat veranderd in de tuin.

Begin mei


Nu


Slamix ging goed


Puilt nu uit ;)


Veel aardbeien, moet misschien even iets overheen


pi_111486915
Aardbeien O+
Gaat goed in je tuin Lie!
Hier ook O+
  zondag 13 mei 2012 @ 12:36:45 #125
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111487437
Ik heb witte aardbeien, die bloeien nu ook.
pi_111488436
quote:
7s.gif Op zondag 13 mei 2012 12:36 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb witte aardbeien, die bloeien nu ook.
Nu nog even aan Lein vertellen... :9

Bedoel je Lie ? Een netje / stuk votrage eroverheen voor de vogels...

Zeg Bluezz.. Het was mij nooit zo opgevallen, dat akelei hoog is...
omdat ze bij mij tussen bodembedekkers omhoog komen, dus voor 10 cm
al in het groen staan.

Ben je er happy mee? De kleuren vind ik altijd mooi: roze en lila- tinten.
en ik zag ? In de gauwigheid dat bij jou een gele is meegekomen...! _O-
  zondag 13 mei 2012 @ 13:15:10 #127
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111488475
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2012 13:13 schreef AnneX het volgende:

Nu nog even aan Lein vertellen... :9

:?
pi_111489172
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 13:15 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

:?
Die wist niet of er nog witte aardbeien stonden hier of daar... :Y)
  zondag 13 mei 2012 @ 13:37:37 #129
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111489193
Op de vruchten moet ze nog even wachten heur.
pi_111490511
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2012 13:13 schreef AnneX het volgende:

[..]

Nu nog even aan Lein vertellen... :9

Bedoel je Lie ? Een netje / stuk votrage eroverheen voor de vogels...

Zeg Bluezz.. Het was mij nooit zo opgevallen, dat akelei hoog is...
omdat ze bij mij tussen bodembedekkers omhoog komen, dus voor 10 cm
al in het groen staan.

Ben je er happy mee? De kleuren vind ik altijd mooi: roze en lila- tinten.
en ik zag ? In de gauwigheid dat bij jou een gele is meegekomen...! _O-
Geel? Ik ga even kijken!

We hebben ons net uitgeleefd met een geleende elektrieke heggenschaar op de klimop bij de schutting en in het voortuintje (opritje eigenlijk) de enorm uitgelopen heg geschoren (en eentje iets te veel mishandeld, maar dan kunnen we er beter door bij de garagedeur >:) )
Ideaal zo'n apparaat zeg! Volgend jaar mei willen we hem weer lenen, dan is het achterstallige werk geen 8 jaar maar 1 :+
pi_111490638
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2012 13:13 schreef AnneX het volgende:

[..]

Nu nog even aan Lein vertellen... :9

Bedoel je Lie ? Een netje / stuk votrage eroverheen voor de vogels...

Zeg Bluezz.. Het was mij nooit zo opgevallen, dat akelei hoog is...
omdat ze bij mij tussen bodembedekkers omhoog komen, dus voor 10 cm
al in het groen staan.

Ben je er happy mee? De kleuren vind ik altijd mooi: roze en lila- tinten.
en ik zag ? In de gauwigheid dat bij jou een gele is meegekomen...! _O-
Ja, idd. Vorig jaar zijn veel aardbeien verloren gegaan aan vogels en ander gespuis ;)
  zondag 13 mei 2012 @ 15:01:27 #132
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111492305
De haagwinde heeft z'n kop weer opgestoken ;(
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:53:47 #133
375568 Wish30
kleine tuin vogelreservaat
pi_111657766
Paar fotoos


Acer palmatum little princess ik denk tot nu toe mijn mooiste acer, maar ik wil er nog meer!


Een malus evereste in thailand ;)


Campanula en kardinaalsmuts, de laatste heb ik ook in het hoekje met varen en kardinaalsmuts gepland onder de Acer palmatum orange dream, ben benieuwd hoe de varen en kardinaalsmuts gaan woekeren en wie er wint!

weet iemand trouwens wat ik kan doen met mijn Acer in de hoek? hij hangt enorm, ik las op internet dat ze na 10 jaar de 2 meter kunnen bereiken, maar die van mij is al bijna 2 meter en pas 1 jaar oud. De lange ranken kunnen hun eigen gewicht niet dragen, ik wil hem graag wat meer opgaand hebben
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:36:17 #134
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111658915
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2012 10:53 schreef Wish30 het volgende:
Paar fotoos

[ afbeelding ]
Acer palmatum little princess ik denk tot nu toe mijn mooiste acer, maar ik wil er nog meer!

[ afbeelding ]
Een malus evereste in thailand ;)

[ afbeelding ]
Campanula en kardinaalsmuts, de laatste heb ik ook in het hoekje met varen en kardinaalsmuts gepland onder de Acer palmatum orange dream, ben benieuwd hoe de varen en kardinaalsmuts gaan woekeren en wie er wint!

weet iemand trouwens wat ik kan doen met mijn Acer in de hoek? hij hangt enorm, ik las op internet dat ze na 10 jaar de 2 meter kunnen bereiken, maar die van mij is al bijna 2 meter en pas 1 jaar oud. De lange ranken kunnen hun eigen gewicht niet dragen, ik wil hem graag wat meer opgaand hebben
Dat hoort bij het type. Er is wel een opgaande palmatum maar ik weet even niet hoe die heet.
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:46:50 #135
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111661318
Vraag, als ik cacaodoppen of decoschors strooi in een sierperkje komen de bollen er volgend jaar nog doorheen?
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:47:34 #136
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111663382
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 12:46 schreef Erasmo het volgende:
Vraag, als ik cacaodoppen of decoschors strooi in een sierperkje komen de bollen er volgend jaar nog doorheen?
Jahoor, die vinden hun weg wel erdoorheen. Cacaodoppen hebben de naam snel te gaan schimmelen, dat heb ik met boomschors nog niet gemerkt.
  donderdag 17 mei 2012 @ 14:12:55 #137
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111664249
Ok het gaat me er vooral om dat ik geen onkruid meer hoef te trekken in de voortuin :P
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:10:05 #138
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_111678011
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2012 10:53 schreef Wish30 het volgende:
Paar fotoos

[ afbeelding ]
Acer palmatum little princess ik denk tot nu toe mijn mooiste acer, maar ik wil er nog meer!

*knip
Koop er zo 1 als de linker hier onder. ^O^
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_111683774
Die linker, prachtig :Y

Ik heb afgelopen winter de ooievaarsbek achterin de tuin uitgegraven omdat ie niet veel deed en op een heel verkeerde plek stond/lag en in een grote pot gezet, en hij doet het echt zoooo _O_ O+
De paarse http://home.tiscali.nl/corosa/tuin/planten/ooievaarsbek.html
Het weekend zal ik even een fotootje schieten *O*
  donderdag 17 mei 2012 @ 22:50:10 #140
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111686161
Geraniums zijn mooi hé? Dankbare bodembedekkers en solitairen zijn het. Ze doen het op bijna iedere standplaats. Ik vind die geranium clarkei "Kashmir white" erg mooi met die nerfjes in de bloemdekbladen. Grote bloem heeft die ook.
  donderdag 17 mei 2012 @ 22:50:41 #141
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_111686184
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 22:07 schreef Bluezz het volgende:
Die linker, prachtig :Y

Ik heb afgelopen winter de ooievaarsbek achterin de tuin uitgegraven omdat ie niet veel deed en op een heel verkeerde plek stond/lag en in een grote pot gezet, en hij doet het echt zoooo _O_ O+
De paarse http://home.tiscali.nl/corosa/tuin/planten/ooievaarsbek.html
Het weekend zal ik even een fotootje schieten *O*
En die heb ik dan gratis omdat ze bij het desbetreffende tuincentrum dachten dat ie dood was. :P Het prijs kaartje wat er aan hing was iets van 360¤ _O-

Tof dat ie t nu zo veel beter doet! ^O^
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  donderdag 17 mei 2012 @ 22:52:01 #142
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111686250
Ook een hoop geld voor zo'n klein boompje. :{w

Aan de dikte van de stam te zien heeft er ooit wel een flinke kroon op gezeten. Hij zal wel vergeten zijn met watergeven oid.
  donderdag 17 mei 2012 @ 23:05:23 #143
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_111687025
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 22:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ook een hoop geld voor zo'n klein boompje. :{w

Aan de dikte van de stam te zien heeft er ooit wel een flinke kroon op gezeten. Hij zal wel vergeten zijn met watergeven oid.
Klein ok misschien wel maar dat hoort bij het soort. Daarbij is hij niet geënt, wat bij veel Japanse Esdoorns wel gebeurt. Daarom dus zo duur omdat dit boompje al meer dan 20 jaar oud is voor hij in de winkel komt. ;)

Ze waren m een paar keer vergeten denk idd en hadden toen zn verdorde takken afgesnoeid en uit de winkel gehaald. Niemand koopt dat en ze hadden de hoop dat hij wel weer zou gaan uitlopen. Helaas voor hun deed ie dat pas toen hij bij mij was. :P
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  donderdag 17 mei 2012 @ 23:08:45 #144
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111687234
Wel mooi dat je die voor niks gekregen hebt. Ze groeien goed, uiteindelijk wordt 't wel weer een grote boom, lekker grote pot moet er om.
  donderdag 17 mei 2012 @ 23:18:01 #145
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_111687719
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 23:08 schreef kaasplankje het volgende:
Wel mooi dat je die voor niks gekregen hebt. Ze groeien goed, uiteindelijk wordt 't wel weer een grote boom, lekker grote pot moet er om.
Nog groter? Man hij is nu al bijna niet te tillen. _O- Ik zal het morgen wel eens op meten want volgens mij vertekent t nogal. Met pot zoals ie nu op de foto staat is ie bijna even groot als ik ben en ik tik net de 1.90 niet aan. :P
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_111692052
Dan is het inderdaad vertekend. Wel lekker zo'n brede galerij.
Kon je hem zo meenemen? Niet eens een prijsje voor die grote pot?
  vrijdag 18 mei 2012 @ 22:46:18 #147
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_111724294
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 00:57 schreef Teslynd het volgende:
Dan is het inderdaad vertekend. Wel lekker zo'n brede galerij.
Kon je hem zo meenemen? Niet eens een prijsje voor die grote pot?
Was 100% gratis. Ik was toen met mn zwager een verdieping op zijn aanbouw aan het maken en dus mocht ik m gratis mee nemen. :D
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  vrijdag 18 mei 2012 @ 22:52:46 #148
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_111724620
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 23:08 schreef kaasplankje het volgende:
Wel mooi dat je die voor niks gekregen hebt. Ze groeien goed, uiteindelijk wordt 't wel weer een grote boom, lekker grote pot moet er om.
De potten zijn 50 cm in doorsnee en 45 cm hoog. De linker boom is 1 meter 20 ongeveer vanaf de grond in de pot tot aan de bovenkant van de kruin.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_111725027
De meidoorn staat weer mooi in bloei hier O+

(foto van 2008 maar het ziet er hetzelfde uit, zelfde boompje)

  zaterdag 19 mei 2012 @ 08:50:14 #150
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_111733081
Crataegus. Mooie bomen zijn dat inderdaad. :Y
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_111739027
Mooi :Y

Iemand tips voor een grote bolboom of dak vormige boom?
Mag bloeien, niet té strak zijn en wil er een bankje (schaduw) omheen maken.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111739609
Meidoorn?

O wacht, had even over het hoofd gezien dat het een grote boom moest zijn.

[ Bericht 83% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2012 13:59:37 ]
pi_111741136
Ja het is een boom (pje) achter in de tuin.

De ooievaarsbek zoals beloofd :



Sering (ooit een klein plantje op een bovenhuis) nu een flinke struik en 2X per jaar geurige bloemen :



En nog maar een keer bloeiende akelei... de buurman zei ook al dat hij ineens akelei in zn tuin had :')



En ik ga nu ff stutten :+

  zaterdag 19 mei 2012 @ 15:21:12 #154
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_111742090
Aquilegia's wil ik volgend jaar gaan zaaien. Iemand die zaad kwijt wilt? :P

Hier wat tuinfoto's uit mijn tuin. :s)
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zaterdag 19 mei 2012 @ 15:51:58 #155
3185 Adelante
To let it go now
pi_111743084




Voor de rest bloeit er niet zo veel momenteel :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_111744644
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:56 schreef Igen het volgende:
Meidoorn?

O wacht, had even over het hoofd gezien dat het een grote boom moest zijn.
We moeten er wel onder kunnen zitten ;) maar dat kan idd bij een meidoorn.
Maar die zijn in de winter behoorlijk kaal.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:35:58 #157
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111746580
Ik moet ook nog foto's maken, en hier posten.
pi_111748918
Adelante, wat is het onderste?
  zaterdag 19 mei 2012 @ 20:11:59 #159
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_111752319
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 18:47 schreef Bluezz het volgende:
Adelante, wat is het onderste?
Kamperfoelie lijkt me.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zaterdag 19 mei 2012 @ 20:46:40 #160
3185 Adelante
To let it go now
pi_111754072
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 18:47 schreef Bluezz het volgende:
Adelante, wat is het onderste?
Trachelospermum jasminoides, nieuwe jonge plant want de vorige heeft de winter niet overleefd.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_111756286
Heeft iemand ervaring met het stekken van een winterjasmijn?
pi_111756921
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 20:11 schreef Xebber het volgende:

[..]

Kamperfoelie lijkt me.
Jij gaat niet door naar de volgende ronde :+
http://www.neerlandstuin.nl/plantenc/sterjasmijn.html
  zondag 20 mei 2012 @ 08:25:32 #163
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_111772941
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 21:41 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Jij gaat niet door naar de volgende ronde :+
http://www.neerlandstuin.nl/plantenc/sterjasmijn.html
Geen nieuwe koelkast voor deze jongen dus. ;(
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_111803010
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 21:30 schreef zaailand het volgende:
Heeft iemand ervaring met het stekken van een winterjasmijn?
Ja, ik heb vorig jaar om stekken gevraagd. Die zijn onder het afdak in een pot water gezet. Toen ze flinke wortels hadden, kreeg ik ze mee. Ik heb ze bij andere potten in gestopt. De milde winter hebben ze overleefd. Eentje stond ongunstig: de schaduw bleek fout, hij heeft de februarivorst nipt doorstaan. Hij stond ook te dicht bij het smalle looppad. Hij heeft het uiteindelijk niet gehaald. Van de overlevers zijn de knoppen pas na de winter uitgelopen. Het verpotten hebben ze ook overleefd. Nu zien of ze goed staan qua positie en qua pot.
pi_111819324
quote:
0s.Igif Op zondag 20 mei 2012 21:21 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ja, ik heb vorig jaar om stekken gevraagd. Die zijn onder het afdak in een pot water gezet. Toen ze flinke wortels hadden, kreeg ik ze mee. Ik heb ze bij andere potten in gestopt. De milde winter hebben ze overleefd. Eentje stond ongunstig: de schaduw bleek fout, hij heeft de februarivorst nipt doorstaan. Hij stond ook te dicht bij het smalle looppad. Hij heeft het uiteindelijk niet gehaald. Van de overlevers zijn de knoppen pas na de winter uitgelopen. Het verpotten hebben ze ook overleefd. Nu zien of ze goed staan qua positie en qua pot.
Dank je, ik ga het proberen :)
Ik heb vorig jaar een aantal nieuwe planten gekocht waaronder een winterjasmijn (die het heel goed doet) maar wil nu e.e.a. gaan stekken omdat niet alles de winter heeft overleefd.
  maandag 21 mei 2012 @ 19:56:58 #166
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111845012
Hupsa. Volkstuinfoto´s 2012 voorjaar.

Vandaag geschoten. Er bloeide nog best veel.

Jullie mogen raden.
1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


9.


10.


11.


12.


13.


14.


15.


16.


17.


18.


19.


20.


21.


22.


Straks de andere helft, eerst eten nu.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:24:26 #167
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111846821
Deel 2:

23.


24.


25.


26.


27.


28.


29.


30.


31.


32.


33.


34.


35.


36.


37.


38.


39.


40.


41.


42.
pi_111850994
Oh wauw jij hebt wel een hele mooie volkstuin!
Afwisselend ook qua kleur en hoogte O+

http://www.aldi.nl/aldi_v(...)2_48_214_2282_5.html

Voor de liefhebbers, klimplanten.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111851610
Kaasplankjes' park _O_ Botanisch park O+
  maandag 21 mei 2012 @ 23:40:54 #170
3185 Adelante
To let it go now
pi_111858863
Ik had een heel ander beeld bij volkstuin... :P

Kaas, ga je ons nog de benamingen geven van de foto's? Ben erg benieuwd naar sommigen uit je eerste shoot :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 22 mei 2012 @ 08:00:04 #171
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111864166
quote:
14s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:40 schreef Adelante het volgende:
Ik had een heel ander beeld bij volkstuin... :P

Kaas, ga je ons nog de benamingen geven van de foto's? Ben erg benieuwd naar sommigen uit je eerste shoot :7
Doe eerst zelf maar eens een poging. :P
pi_111872365
Mooie foto's en tuin, kaasplankje! _O_

Wat ik in ieder geval herkende:

31: aardbei
32: vingerhoedskruid
33: iris
42: clematis (of zeggen we nog clamtis? :P )

2 is een of andere varen, maar ik heb geen idee welke.
pi_111872848
Ah!, misschien weten jullie dit. 8-)
Ik heb een appelboompje met daaronder aardbeienplantjes op het balkon staan, alleen de bladeren van de plantjes zijn echt zo groot geworden dat de bloemetjes/aardbeien zelf geen zon krijgen.
Hebben de aardbeien op deze manier wel kans?

pi_111872975
Maak je geen zorgen, op bloemen / vruchten hoeft geen licht te komen. De voedingsstoffen voor de vruchten komen immers juist uit de bladeren.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2012 13:07:42 ]
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:46:32 #175
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111882092
@Kaasplankje
Mijn erbarmelijke botanische kennis:

1. Akelei
2. Varen (zal wel speciaal soort zijn, met die bolletjes?)
3. Japanse esdoorn
4. –
5. –
6. –
7. –
8. –
9. –
10. –
11. –
12. –
13. Epimedium
14. –
15. Lijkt een soort es?
16. Japanse esdoorn
17. Ooievaarsbek
18. Geraniums, dat grotere blad ertussen ken ik niet
19. Salomonszegel
20. Saxifraga/steenbreek
21. Clematis vraag me niet welke ondersoort
22. Idem
23. Ken het wel, kan niet op de naam komen
24. -
25. –
26. –
27. –
28. Ooievaarsbek
29. Magnolia?
30. Akelei
31. Aardbei
32. Digitalis/vingerhoedskruid
33. Iris
34. Schattig, heb ik ook in mijn tuin gehad, ken de naam niet meer
35. –
36. –
37. Fijn hoekje, zo zie ik een tuin graag, lekker vol en groen
38. Japanse esdoorn
39. Gewone esdoorn?
40. Epimedium
41. –
42. Clematis
pi_111882246
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:07 schreef Igen het volgende:
Maak je geen zorgen, op bloemen / vruchten hoeft geen licht te komen. De voedingsstoffen voor de vruchten komen immers juist uit de bladeren.
Dank je! Gelukkig :9
  dinsdag 22 mei 2012 @ 19:14:57 #177
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111888176
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:46 schreef Gwywen het volgende:
@Kaasplankje
Mijn erbarmelijke botanische kennis:

1. Akelei Ja, spontaan opgekomen zaailing in de tuin.
2. Varen (zal wel speciaal soort zijn, met die bolletjes?) Ja, Polystichum setiferum zachte naaldvaren op de achtergrond zie je nog koningsvaren, Osmunda regalis
3. Japanse esdoorn idd, vlnr Acer palmatum linearilobum, Acer shirasawanum "Aureum" en Acer palmatum "Atropurpureum"
4. – Akebia quinata vind ik een heel mooie klimmer
5. – Rhododendron type knaphill exbury "Berry Rose"geloof ik
6. – de Rhodo van hierboven tussen Alcea rosea (stokroos, een prunus "Spring Glow"en nog een Japanse esdoorn, weer een andere palmatum is dat.
7. – diverse azalea = Rhododendron eigenlijk hé op de voorgrond nog Rhododendron "Suomi" Die ga je niet zo gemakkelijk vinden.
8. – Rhododendron type knaphill exbury "Silver slipper" echt een prachtig ding is dat.
9. – idem
10. – Rhododendron type knaphill exbury "Feuerwerk" bladverliezend zijn deze azalea's trouwens. Ze hebben ook herfstkleur.
11. – Rhododendron type knaphill exbury cultivar onbekend, ik heb er 14 totaal en ik heb een vriend die ze allemaal weet. Ik zal 'm eens langsvragen want de meeste kaartjes en spaantjes zijn onleesbaar of gewoon pleite na 5 jaar.
12. – rechts een toverhazelaar, Hamamelis mollis, die ruik je goed als ze bloeit.
13. Epimedium Ja, Epimedium (nu moet ik even de boeken in) versicolor "Sulphureum"
14. – Toona chinensis Toona sinensis 'Flamingo'
15. Lijkt een soort es? Ja, die hebben ook samengesteld blad. Chinese toona dus. Roze in het voorjaar, straks gewoon groen.
16. Japanse esdoorn ja, achterop wel. Op de voorgrond staat een vreemde woekerende klimplant waar ik niet meer van weet wat 't is.
17. Ooievaarsbek klopt, Geranium macrorrhizum "Spessart"
18. Geraniums, dat grotere blad ertussen ken ik niet Pelargonium en Petunia, perkgoed is dat, op de achtergrond wederik, Lysimachia punctata
19. Salomonszegel idd Polygonatum ik heb ook nog valse salomonszegel maar dat is weer een ander plantje.
20. Saxifraga/steenbreek klopt, saxifraga urbium ofwel schildersverdriet
21. Clematis vraag me niet welke ondersoort klopt helemaal, diet is een voorjaarbloeiende kleinbloemige, Clematis montana var. "Wilsonii' en die bloeit later dan andere montana's

Niet slecht hoor die botanische kennis van jou. ^O^
  dinsdag 22 mei 2012 @ 19:28:57 #178
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111888895
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 19:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Niet slecht hoor die botanische kennis van jou. ^O^
Ik wist alleen de planten die ik zelf ook in m'n tuin heb :@

Dat er zo veel verschillende rodondendrons waren wist ik niet, ik ken eigenlijk alleen de standaard paarse.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 19:58:25 #179
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111890821
Als je veel Rhododendrons wilt zien moet je eens in Trompenburg in Rotterdam gaan kijken. De oude eigenaar van Hoey Smith heeft er echt veel aangeplant. Veel grote struiken staan er in honderden soorten.

Of in Den Haag, hoe heet dat ook alweer bij die Japanse tuin die maar 1 maand oid per jaar open is. Vooral in dat park rondom zijn er wandelpaden wat aan weerskanten een bloemenzee is van azalea's.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 20:18:53 #180
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111892226
Clingendaal bedoel je? Daar kwamen we vroeger vaak, toen we nog in Randcity woonden.
Waar ik nu woon heb je landgoed Rhodondendronlaan, maar daar staan alleen paarse.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 20:52:16 #181
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111894830
Ja, Clingendaal idd, de Japanse tuin zelf vond ik maar een tegenvaller.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 20:59:14 #182
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111895557
Daar moet je denk ik van houden, Japanse tuinen. Ik vind die stille sfeer altijd wel mooi, maar ik mis de bloemen. Doe mij maar een tikje rommelige Engelse cottagetuin. O+
  dinsdag 22 mei 2012 @ 21:06:59 #183
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111896295
Ik heb in Japan wel tuinen gezien die ik echt heel mooi vond. ik vond Clingendaal dendrologisch een beetje tegenvallen. Ik had verwacht er meer oude bomen aan te treffen.

Ik kijk naar het totaalplaatje en vooral naar de vegetatie. Want dat vind ik interessant. Als je een Wisteria van 1000 jaar oud ziet in Japan bij een Boeddhistische tempel, of een Cinnamomum camphora van dezelfde leeftijd. Dan word ik gewoon :'(

:')
  dinsdag 22 mei 2012 @ 21:12:24 #184
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111896780
Sowieso, oude bomen O+
Daar word ik ook altijd een beetje week van hoor ;)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 21:31:49 #185
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111898400
Hier wat foto's uit Japan:











De Wisteria, hij staat rechts en gaat schuin naar boven over 't pad. Zeker 40 meter lang.


de stronk, metershoog.




Kamferboom
pi_111903288
Wat een mooie ouwe bomen staan er in Japan.
In Palermo, Sicilië, stonden ook vreemde bomen met gedrochten van wortels
eraan - bóven de grond - in het buurtparkje.
Ergens staan foto's , komt nog wel eens.

Van de achtertuin vol met akelei heb ik een filmpje *O*
http://i81.photobucket.com/albums/j225/Brink20/FoK/dd576ea1.mp4
pi_111903302
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:31 schreef kaasplankje het volgende:
Hier wat foto's uit Japan:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De Wisteria, hij staat rechts en gaat schuin naar boven over 't pad. Zeker 40 meter lang.
[ afbeelding ]

de stronk, metershoog.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kamferboom
[ afbeelding ]
Ja idd heel erg mooi!
pi_111903520
quote:
7s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:24 schreef kaasplankje het volgende:
Deel 2:

23.
[ afbeelding ]

24.
[ afbeelding ]

25.
[ afbeelding ]

26.
[ afbeelding ]

27.
[ afbeelding ]

28.
[ afbeelding ]

29.
[ afbeelding ]

30.
[ afbeelding ]

31.
[ afbeelding ]

32.
[ afbeelding ]

33.
[ afbeelding ]

34.
[ afbeelding ]

35.
[ afbeelding ]

36.
[ afbeelding ]

37.
[ afbeelding ]

38.
[ afbeelding ]

39.
[ afbeelding ]

40.
[ afbeelding ]

41.
[ afbeelding ]

42.
[ afbeelding ]
Mooi hoor, heel vrolijk ook :)
pi_111911767
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 22:21 schreef AnneX het volgende:

Van de achtertuin vol met akelei heb ik een filmpje *O*
http://i81.photobucket.com/albums/j225/Brink20/FoK/dd576ea1.mp4
O+ Akelei, de hele buurt heeft hier ineens akelei _O-

of het valt me nu op omdat ik het herken ;)
pi_111914694
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 00:59 schreef Bluezz het volgende:

[..]

O+ Akelei, de hele buurt heeft hier ineens akelei _O-

of het valt me nu op omdat ik het herken ;)
Vermoedelijk het laatste... _O-
  woensdag 23 mei 2012 @ 20:13:37 #191
244933 trovey
Nachtoele
pi_111942045
Ik heb gras...op één hoog in mijn bloempotten :') ....en de katten laten het staan, die vreten liever de planten weg. }:|
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 23 mei 2012 @ 20:32:26 #192
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111943076
Wat een prachtige foto's uit Japan! ^O^
Ik mis alleen de bloemen... voor mij is een tuin echt niet compleet zonder bloemen, hoe sereen de sfeer ook is en hoe oud de bomen ook zijn.
pi_111951348
Er zit totaal geen gezelligheid in een Japanse tuin. In een Japanse omgeving (hoeft niet per se in Japan zelf te zijn) is het ook mooier dan hier een afzonderlijke tuin op z'n Japans.

Wat een mooie volkstuin hebben jullie, Kaas. De volkstuinen die ik zag waren heel anders. Hoewel ik me nu herinner dat er ook van die parken zijn waar je met een woonwagen een vaste staplek huurt en daar echte tuintjes inrichten kan.
pi_111952315
Leuke Japanfoto's kaasie!!
  donderdag 24 mei 2012 @ 13:10:50 #195
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_111967392
O+ De eerste dit jaar O+

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_112045410
Nou ja... Wat hier aan een boom hangt ! :D
Nog nooit gezien! Zóoooo grote elfenbank.
http://i81.photobucket.com/albums/j225/Brink20/IMG_0691.mp4
pi_112054796
:o Wat mooi :Y
  zondag 27 mei 2012 @ 10:05:41 #198
3185 Adelante
To let it go now
pi_112081477
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 13:10 schreef Sanne het volgende:
O+ De eerste dit jaar O+

[ afbeelding ]
Hier zat er ook al een kleintje aan de struik :P



en de Delphinium Guinevere komen al aardig los :7



en ik moet zo een net over de Ribes gaan gooien...

"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 27 mei 2012 @ 23:39:43 #199
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112109308
Hè, wat lekker, de eerste rozen. Hier alleen nog knoppen. Twee rozen (mijn mooiste, natuurlijk ;( ) hebben de winter niet overleefd. Een klein wit struikroosje dat betoverend geurde en waar ik @)*$*#(&$(*@ het kaartje van kwijt ben zodat ik geen nieuwe kan kopen omdat ik de naam niet meer weet (ik bewaar altijd ALLE kaartjes van ALLE planten die ik koop! Behalve van deze) en een enorm groot bloeiende oudroze roos waarvan ik gelukkig nog wel weet waar ik 'm gekocht heb en hoe hij heette.

Verder momenteel nog niet veel bloeiende bloemen in de tuin, het zit allemaal nog een beetje in de afwachtende fase. Wel een paar vanzelf uitgezaaide oranjegele papavers en natuurlijk de ooievaarsbek, maar verder moet ik het eerlijk gezegd nog een beetje hebben van het zomergoed in de manden en baskets.



De phloxen heb ik op 1/3 van de hoogte afgeknipt, als het goed is komen er dan uit de okseltjes nieuwe stengels zodat ik a) minder hoge phloxen krijg en b) 2 x zoveel bloemen.
Met het koninginnekruid heb ik hetzelfde gedaan, want anders groeit dat boven de schutting uit en dan kan ik de vlinders niet zien die er (in goede vlinderjaren althans) bij bossen bovenop komen zitten.
  maandag 28 mei 2012 @ 00:50:33 #200
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_112112828




O+

En de koriander ziet er ook heerlijk uit!

^O^

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 29 mei 2012 @ 17:37:49 #201
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112176292
Hier nog steeds geen rozen... ;(

Gisteren naar Boomkamp Gardens geweest, lekker wat inspiratie opgedaan voor the next garden. :)
pi_112186514
Oh lekker, de Koriander.
Ga ik van de week ook eens zaaien ( en kijkt naar de zakjes die klaarliggen)

Rozen -in-de-knop zijn óok mooi.
Voor mijn deur staan ook knaloranje papavers te wiegen in andermans tuin.
En ik geniet ervan.





Oh, we gaan nu gezamenlijk de heggen snoeien...en aanharken.
/ buurmanprojekt. w/

[ Bericht 24% gewijzigd door AnneX op 29-05-2012 20:58:40 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:58:40 #203
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112187231
Mijn buurman had ooit zomaar vanzelf een prachtige rozerode papaver in zijn voortuin. Wetende hoeveel hij van planten hield (niet: want de rest was enkel grind) heb ik, toen hij uitgebloeid was, stiekem de zaadbol eraf geknipt en sindsdien heb ik elk jaar mijn hele tuin vol papavers O+



Prachtige foto's van jou AnneX, is dat bij jou?
pi_112187369
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:58 schreef Gwywen het volgende:
Mijn buurman had ooit zomaar vanzelf een prachtige rozerode papaver in zijn voortuin. Wetende hoeveel hij van planten hield (niet: want de rest was enkel grind) heb ik, toen hij uitgebloeid was, stiekem de zaadbol eraf geknipt en sindsdien heb ik elk jaar mijn hele tuin vol papavers O+

[ afbeelding ]

Prachtige foto's van jou AnneX, is dat bij jou?
Dank je.
Een beetje brakke fotoos met de aaipet.
De margrieten vooraan ( van de buurvrouw) zijn onscherp.
Aparte kleur papavers, de rose variant.

In ieder geval zijn de kleuren wel duidelijk.
pi_112187455
Oh wauw Anne en Gwywen.

Anne, de akelei doet het *O* O+

Overigens heeft de gemeente hier besloten de parkeervlakken (jaja) niet meer netjes te houden.
Neig dus naar zaaien O+ daar die vlakken 9 vd 10 keer leeg zijn.

Iemand tips?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_112187721
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:01 schreef Ml-etje het volgende:
Oh wauw Anne en Gwywen.

Anne, de akelei doet het *O* O+

Overigens heeft de gemeente hier besloten de parkeervlakken (jaja) niet meer netjes te houden.
Neig dus naar zaaien O+ daar die vlakken 9 vd 10 keer leeg zijn.

Iemand tips?
Kom niet weg zó :o

Had ik jou oók akelei gestuurd twee jaar geleden ? _O-
Dan heb ik / hebben wij een foto tegoed !

Zijn de P vlakken dan niet betegeld oid?
Bij de Spar heb ik zakjeszaad gekocht: Vlinderbloemenmix en een mix voor vogels.
Zit weinig in hoor !
/ denkt altijd dat er 4 x meer gezaaid moet worden met de kans dat het opkomt 8)7
pi_112187875
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:04 schreef AnneX het volgende:

[..]

Kom niet weg zó :o

Had ik jou oók akelei gestuurd twee jaar geleden ? _O-
Dan heb ik / hebben wij een foto tegoed !

Zijn de P vlakken dan niet betegeld oid?
Bij de Spar heb ik zakjeszaad gekocht: Vlinderbloemenmix en een mix voor vogels.
Zit weinig in hoor !
/ denkt altijd dat er 4 x meer gezaaid moet worden met de kans dat het opkomt 8)7
Jaaaa :D

Zal zo eens foto's maken.

Ze zijn betegeld en nu groeit er hoog onkruid tussen :X dus lijkt me leuker iets fijns ertussen te zetten.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:08:24 #208
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112188014
Gemengd bloemenzaad, weidebloemenmengsel, zoiets?

Ik heb de lege plekken in mijn tuin (we gaan verhuizen, sommige planten gaan mee) ook opgevuld met zulke mengsels, er komt al heel wat op.
Cosmea's zijn altijd leuk.
Ik hoop niet dat je buren hebt die dat soort dingen er dan uit gaan rukken, zoals ik ze heb. Ik dacht vorig jaar ook leuk een saai stukje niemandsland op te fleuren, hebben ze alles MIDDEN IN DE BLOEI weg geschoffeld. }:|
pi_112188346
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:08 schreef Gwywen het volgende:
Gemengd bloemenzaad, weidebloemenmengsel, zoiets?

Ik heb de lege plekken in mijn tuin (we gaan verhuizen, sommige planten gaan mee) ook opgevuld met zulke mengsels, er komt al heel wat op.
Cosmea's zijn altijd leuk.
Ik hoop niet dat je buren hebt die dat soort dingen er dan uit gaan rukken, zoals ik ze heb. Ik dacht vorig jaar ook leuk een saai stukje niemandsland op te fleuren, hebben ze alles MIDDEN IN DE BLOEI weg geschoffeld. }:|
Cosmea's waren mijn nieuwe "liefde" vorig jaar.
Allemaal opgegeten in notime.
/ leeft in slakkenwalhalla.

Zlefs bij de Welkoop een dorp verderop weten ze dat :D
Oh mevrouw, ja , woont u daar ??? Logisch...

Stomme mensen die fleurig spul niet herkennen en wegschoffelen. 8)7
pi_112188476
Ga inderdaad even naar de welkoop, die me mijn 4e courgette mogen leveren..lang leve de slakken.

Mijn buurman mag niet meer spuiten, dan helpt hij mijn bio (moes) tuin om zeep.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_112195386
Weten jullie wat voor eikels deze kleine, witte beestjes zijn?



Alleen m'n Photinia heeft er last van. Die lijkt er heel gevoelig voor te zijn. De jonge bladen zitten ook vol met groene bladluis.

-Edit- Blijken alle antwoorden al in een oud topic van me te staan: Wat is er mis met Jonkheer van Tets?

[ Bericht 19% gewijzigd door Claudia_x op 29-05-2012 23:13:11 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_112195726
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:08 schreef Gwywen het volgende:
Gemengd bloemenzaad, weidebloemenmengsel, zoiets?

Ik heb de lege plekken in mijn tuin (we gaan verhuizen, sommige planten gaan mee) ook opgevuld met zulke mengsels, er komt al heel wat op.
Cosmea's zijn altijd leuk.
Ik hoop niet dat je buren hebt die dat soort dingen er dan uit gaan rukken, zoals ik ze heb. Ik dacht vorig jaar ook leuk een saai stukje niemandsland op te fleuren, hebben ze alles MIDDEN IN DE BLOEI weg geschoffeld. }:|
}:|

Ooit ook 1 zakje achter in de tuin gestrooid, kwam/komt niks van op.. dus je moet véél zaaien om iets te zien :Y


Hier hebben ze een heel klasje paswerk op het dorp losgelaten, elke week wordt er druk geschoffeld, geharkt, geknipt en bijgehouden! Iets té naar mijn zin, maar ik hou nu eenmaal van wat verwildering ipv nette afgebakende dingetjes :@

Ik hou me aanbevolen voor wat papaverzaad *O*

@ AnneXX hoelang blijven die prachtige akeleieren bloeien ?
pi_112196192
Voor zolang als het duurt :D
Bij mij verschijnen de zaaddoosjes al, zag ik in P weekend.

Ben je het al zat... ?
pi_112196265
Ja hier takelen ze ook al af, plus regen dus foto's hou je tegoed ;)

Voor mij idem wbt de papavers O+ passen in het kleurenpalet hier O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_112196408
Neeee heul niet zat! Ik hoop dat ze nog lang bloeien :Y
De meidoorn is ook al zo mooi, en de ooievaarsbek, en omdat we het gras (nou ja gras...) niet zo vaak maaien, hebben we daar ook vanalles in, naast paardebloemen :P ook leuke kleine witte bloemekes!
Ik wil ze niet maaien O+
pi_112196644
Vandaag is het grote grasveld gemaaid ( door de gemeente).
Die komen nu 1 x week.

Bewoners hadden allerlei kleuren tulpen jungle wise ertussen gezet.
En daar maaide de man mooi omheen, al wekenlang.
Stapte van zijn machine om een foto te maken voor thuis c_/

En vandaag hebben ze een groot vlak van 4 x 4 laten staan met madelieven
en doorgeschoten gras en eromheen gemaaid ! *O*

Leuk hé!!!
pi_112196905
_O_ _O_
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:36:22 #218
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112197115
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:09 schreef Bluezz het volgende:

Ooit ook 1 zakje achter in de tuin gestrooid, kwam/komt niks van op.. dus je moet véél zaaien om iets te zien :Y
Hier komt juist extreem veel op, die twee zakjes zaad die ik heb uitgestrooid waren zeker voor 50 m2 of zo. 8)7

quote:
Ik hou me aanbevolen voor wat papaverzaad *O*
Ik zal aan je denken. Ze moeten eerst nog even in bloei komen.

Mag je dat gewoon per envelop versturen of word je dan meteen verdacht van opiumhandel? ;)
pi_112198094
Claudia, dat zijn de bladluisjes in de dop. Met je vingers plettend wegvegen.
Tegen luizen sproeien werkt alleen op de volwassen luizen. Een week later opnieuw sproeien om de volgende generatie te grazen te nemen.
pi_112198102
Ik heb al eerder verstuurd en ontvangen, gewoon in plastic zakjes in een envelop :D

/ruilhandeltje
pi_112198395
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:01 schreef Ml-etje het volgende:
Oh wauw Anne en Gwywen.

Anne, de akelei doet het *O* O+

Overigens heeft de gemeente hier besloten de parkeervlakken (jaja) niet meer netjes te houden.
Neig dus naar zaaien O+ daar die vlakken 9 vd 10 keer leeg zijn.

Iemand tips?
In elk geval lage planten uitzoeken, waar auto's overheen kunnen rijden. Hoge zullen als overlast beschouwd worden. Planten die tegen armoe kunnen, bijvoorbeeld in het midden bodembedekkers (campanula, alyssum) langs de randen hoger (stokroos).
pi_112200668
quote:
Prachtige foto's van jou AnneX, is dat bij jou?
Jaaa *O*

/ en er komt een huis vrij *O*

/ 2. Denk gerenoveerd daglonershuis - 110 m2 - 4 kamers , 12 automin. A27

/ 3 Unieke lokatie - naast klein kerkhof - HV kerk - Brink - water - de Spar w/
pi_112207078
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:54 schreef Teslynd het volgende:
Claudia, dat zijn de bladluisjes in de dop. Met je vingers plettend wegvegen.
Tegen luizen sproeien werkt alleen op de volwassen luizen. Een week later opnieuw sproeien om de volgende generatie te grazen te nemen.
Ah, ik had al zo'n vermoeden! De witte exemplaren zitten overal, maar de groene conglomereren in de jonge bladeren. Het valt me op dat de Photinia in de achtertuin er minder last van heeft. Ik vermoed dat het komt doordat ik in de achtertuin een tuinslang heb liggen waarmee ik de planten regelmatig een douche geef. In de voortuin houd ik het bij een gieter. Afijn, ik zal de komende tijd de beestjes eraf spuiten (met water). Ik vind het wel een leuk klusje.

Nog een vraag: ik heb de indruk dat de bladeren van de appelboom wat slapjes erbij hangen. Nu zag ik vandaag onderweg een andere vrij jonge boom die ook slap hangende bladeren had. Is dat normaal of duidt het op iets verontrustends? Het is hier in ieder geval geen droogtekwestie.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_112211114
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:54 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb al eerder verstuurd en ontvangen, gewoon in plastic zakjes in een envelop :D

/ruilhandeltje
Idem :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 30 mei 2012 @ 19:50:31 #225
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112231229
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, ik had al zo'n vermoeden! De witte exemplaren zitten overal, maar de groene conglomereren in de jonge bladeren. Het valt me op dat de Photinia in de achtertuin er minder last van heeft. Ik vermoed dat het komt doordat ik in de achtertuin een tuinslang heb liggen waarmee ik de planten regelmatig een douche geef. In de voortuin houd ik het bij een gieter. Afijn, ik zal de komende tijd de beestjes eraf spuiten (met water). Ik vind het wel een leuk klusje.

Nog een vraag: ik heb de indruk dat de bladeren van de appelboom wat slapjes erbij hangen. Nu zag ik vandaag onderweg een andere vrij jonge boom die ook slap hangende bladeren had. Is dat normaal of duidt het op iets verontrustends? Het is hier in ieder geval geen droogtekwestie.

[ afbeelding ]
Voor zover ik op deze foto kan beoordelen ziet die boom er goed uit. Esdoorn, of een amberboom. Dat laatste waarschijnlijk.
pi_112231490
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 19:50 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Voor zover ik op deze foto kan beoordelen ziet die boom er goed uit. Esdoorn, of een amberboom. Dat laatste waarschijnlijk.
Hangt dat blad niet te slap?

Ik heb op m'n eigen boom een paar beschimmelde bladeren ontdekt (meeldauw?). Op deze foto kun je ook goed zien wat ik bedoel met slap blad:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:03:37 #227
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112231867
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 19:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hangt dat blad niet te slap?

Ik heb op m'n eigen boom een paar beschimmelde bladeren ontdekt (meeldauw?). Op deze foto kun je ook goed zien wat ik bedoel met slap blad:

[ afbeelding ]
Ik ben geen deskundige ziekten ende plagen hoor, ik heb ook geen spuitlicentie oid.

Tegen meeldauw moet je preventief spuiten met Vital.
Je boom ziet er verder goed uit.

Vaak gaat het oudere blad wat hangen en zeker als het warm is. Ik heb een esdoorn in de tuin (met gestreepte bast Acer davidii "Serpentine") die vouwt zijn blaadjes op als het warm weer is.
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:15:16 #228
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_112232381
Iedere dag word ik begroet door minstens één nieuwe roos. O+
Ze doen het erg goed dit jaar, al zag ik wel dat de witte onder de luis zit.
(sopje en spiritus ertegenaan spuiten? of kan dat kwaad voor de rest van mijn plantjes/grond?)

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_112232534
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:03 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik ben geen deskundige ziekten ende plagen hoor, ik heb ook geen spuitlicentie oid.

Tegen meeldauw moet je preventief spuiten met Vital.
Je boom ziet er verder goed uit.

Vaak gaat het oudere blad wat hangen en zeker als het warm is. Ik heb een esdoorn in de tuin (met gestreepte bast Acer davidii "Serpentine") die vouwt zijn blaadjes op als het warm weer is.
Ik vind de boom er verder ook goed uitzien, niets verontrustends. Maar ik vind het ook wel lastig in te schatten of ik te veel of juist te weinig water geef. Van googelen werd ik niet heel vrolijk, want toen kwam ik de verwelkingsziekte tegen.

Wat doen jullie met bladeren op de grond? Weghalen of laten rotten en 'teruggeven aan de natuur'?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_112232599
Wat fijn, die rozen, Sannne. O+ Ik geniet heel erg van het opkomen van... eigenlijk alles. M'n hosta's zijn nu aan het uitlopen, net als m'n vrouwenmantel. De bloemen die ik 1,5 week geleden heb gezaaid komen ook op. De Clematis doet het heel goed en zelfs aan m'n Photinia (die het zwaar heeft door bladluis) zitten wat witte bloemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:28:23 #231
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112233099
Veel vraag naar mijn mooie papavers :)
Gelukkig hebben ze zich vorig jaar flink uitgezaaid, ik verwacht voor iedereen genoeg zaad.

Vanmiddag was ik even bij de kwekerij van Twickel, meteen maar weer een nieuwe roos Katharina Zeimet gekocht ter vervanging van degene die afgelopen winter de geest heeft gegeven.
Verder alle verleidingen weten te weerstaan en me beperkt tot foto's maken van de rozen die ik nog interessant vind voor mijn toekomstige tuin.
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:55:34 #232
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112235128
Ik was vandaag het tuinbankje op de volkstuin, wat hélemaal onder de duivendrek zit, aan het afspuiten met de tuinslang en schrobben en zulks en toen, :o en toen :o brak er een knop uit mijn roos omdat de tuinslang er over heen hing. :'( :'( :'(
pi_112243803
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:28 schreef Gwywen het volgende:
Veel vraag naar mijn mooie papavers :)
Gelukkig hebben ze zich vorig jaar flink uitgezaaid, ik verwacht voor iedereen genoeg zaad.

Vanmiddag was ik even bij de kwekerij van Twickel, meteen maar weer een nieuwe roos Katharina Zeimet gekocht ter vervanging van degene die afgelopen winter de geest heeft gegeven.
Verder alle verleidingen weten te weerstaan en me beperkt tot foto's maken van de rozen die ik nog interessant vind voor mijn toekomstige tuin.
O+

Benniet zo goed met foto's als jullie ;)

Hortensia's, Marjolein, Ribus, en die zwartbladerige vrindjes ken ik dan de naam weer niet van :)
Vooraan wat verdwaalde violen en express geplante aardbeien. Tussendoor nog wat juffertjes in het groen.















De knotjes doen het goed O+







Morgen nog wel eens wat knoppen fotograferen :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_112243926
Akelei overigens *O*

Alles paars dat wel :Y

Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_112328966
Mooi MI-tje!
Ook die Alliums (purple sensation?) - die wil ik volgend jaar ook wel - heel fraai! :)

Akelei kende ik helemaal niet, ook een mooie plant. Bloeit deze nou lang?

Ik zal dit weekend ook eens wat foto's posten (we hebben nog niet veel want vorig jaar hier naartoe verhuisd, maar wel rozen en pioenrozen).

[ Bericht 6% gewijzigd door pascal_s op 01-06-2012 23:10:40 ]
  vrijdag 1 juni 2012 @ 23:23:36 #236
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_112329828
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Wat doen jullie met bladeren op de grond? Weghalen of laten rotten en 'teruggeven aan de natuur'?
Als het op de aarde ligt laten liggen, binnen een paar dagen is het weggehaald door een worm die het weer omzet in plantenvoeding.
pi_112334577
Die bollen ML die zijn leuk O+
  zaterdag 2 juni 2012 @ 17:03:48 #238
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_112349014
ik had Afrikaanse irissen in een pot gezet afgelopen najaar. Die komen nu echt erg leuk uit, kende iemand die??

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_112349415
Nee, maar ze zijn leuk :Y

En stop nou es met roken }:|
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:03:13 #240
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_112351009
Ik heb vorig jaar een stukje gras opgespit en bloemenzaad gezaaid, komt allemaal vanzelf weer op, heb eigenlijk niets bijgezaaid. Erg leuk! Er staan ook wat bollen tussen en aan de zijkant aalbessen.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_112353175
Oh, dat is leuk BFH .

Dit jaar heb ik dat ws té laat = vorige week gezaaid.
Bij de buren staat het nu vol met margrieten in zo'n vak en duizendschoon
komt er doorheen.
Zij heeft het ook vorig jaar gezaaid.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 19:12:27 #242
3185 Adelante
To let it go now
pi_112353390
Ik heb vandaag nog papavers, afrikaantjes en klimwindes gezaaid. Ben benieuwd wat daarvan dit seizoen nog volop bloeien gaat :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:22:23 #243
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_112366444
1 jarige Afrikaantjes haal ik gewoon bij de kweker.. ;)



ik heb vorig jaar 3 cirkels gespit in het gras. 1 met een moestuin, 1, met bloemen, en 1 met vaste planten.. dit is de vaste planten circel, helaas is er wel wat van doodgevroren deze winter (oa mijn vijg.. :{ )

Vandaag heb ik mn druif geleid over de schuur dmv spannen van ijzerdraad. Loopt enorm uit (vorig jaar geplant) misschien volgend jaar de eerste druiven,,, :)


dit is mijn moestuin cirkel (ook al gepost in het moestuin topic.. ;) )
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 3 juni 2012 @ 00:19:28 #244
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_112368414
Dat is een flinke tuin, of ik daar naast bfhf? Wel netjes bijgehouden :Y
  zondag 3 juni 2012 @ 00:19:39 #245
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_112368422


mijn toscaanse jasmijn met de bijenkasten.

nog een doorkijkje

de druif op de voorgrond (die heb ik vandaag geleid) nu staat ie er nog wat raar bij. Verder de braam en framboos achter de regenton, petunias begonia's en geraniums in de bakken. Wat nog mist is een vijver, wil er nog een niet al te grote vijver bij voor de mooie libelles, kikkers en waterplanten.

de Brem in bloei mag natuurlijk niet ontbreken! (tussen de net uitgebloeide skimmia en jeneverbes)

poppy met hommel in de bloemencirkel

mijn grote rhodo , alleen bijna uitgebloeid, had ik eerder moeten fotograferen eigenlijk.. :) daaronder heb ik allemaal heide staan (ook zuurminnend) in de schaduw verder nog oa digitalis.

[ Bericht 3% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 03-06-2012 00:53:05 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 3 juni 2012 @ 00:25:06 #246
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_112368569
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 19:12 schreef Adelante het volgende:
Ik heb vandaag nog papavers, afrikaantjes en klimwindes gezaaid. Ben benieuwd wat daarvan dit seizoen nog volop bloeien gaat :o
papavers kunnen nog tot aan de eerste nachtvorst bloeien zo is mijn ervaring vorig jaar. Ik had toen ook vrij laat gezaaid en toch nog een mooie bloementuin in het najaar. :)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 3 juni 2012 @ 01:26:44 #247
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_112370064
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 17:17 schreef Bluezz het volgende:
Nee, maar ze zijn leuk :Y

En stop nou es met roken }:|
Ik lees dat het moeilijke planten zouden zijn:
quote:
Omschrijving:
Niet winterhard. H 40 cm - Bloei Juni / juli
De stervormige bloemen met zes kroonblaadjes staan op lange, stevige stengels. De soorten zijn niet winterhard. Ze zijn geschikt als snijbloem of als kamerplant.
De bladeren van de soorten en hybriden zijn smal zwaardvormig. De bloemen gaan 's avonds en bij bewolkt weer dicht.

Plantvoorschriften :
Zon / halfschaduw.
Plantdiepte 5 cm. Vrij moeilijke plant , die vaak niet aanpakt in ons klimaat.

Verzorging :
Opgraven voor de eerste vorst.
maar zo moeilijk was het niet. Ik heb de bolletjes gekocht, vorig jaar zomer in die pot gezet met verse potgrond, de hele winter heb ik ze binnen gehad in de bijkeuken en in het voorjaar weer buiten. Je moet wel ff geduld hebben (het bleven heel lang iele grasspritjes, die de katten ook nog eens lekker vonden om op te kauwen.... :( .... , maar met geduld heb je dan uiteindelijk ook wat, beter dan verwacht in ieder geval! :) Heb verder niets speciaals gedaan.! De bolletjes had ik gekocht bij vreekens in Dordrecht. ennuhh, ik rook niet!!! :D (op sporadisch de waterpijp na dan._ de asbak wordt gebruikt door anderen :)

https://www.vreeken.nl/2007/index1024x768.php?urloptions=

[ Bericht 3% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 03-06-2012 01:37:30 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 3 juni 2012 @ 02:02:39 #248
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112370800
quote:
19s.gif Op zondag 3 juni 2012 00:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[ afbeelding ]

mijn toscaanse jasmijn met de bijenkasten.
[ afbeelding ]
nog een doorkijkje
[ afbeelding ]
de druif op de voorgrond (die heb ik vandaag geleid) nu staat ie er nog wat raar bij. Verder de braam en framboos achter de regenton, petunias begonia's en geraniums in de bakken. Wat nog mist is een vijver, wil er nog een niet al te grote vijver bij voor de mooie libelles, kikkers en waterplanten.
[ afbeelding ]
de Brem in bloei mag natuurlijk niet ontbreken! (tussen de net uitgebloeide skimmia en jeneverbes)
[ afbeelding ]
poppy met hommel in de bloemencirkel
[ afbeelding ]
mijn grote rhodo , alleen bijna uitgebloeid, had ik eerder moeten fotograferen eigenlijk.. :) daaronder heb ik allemaal heide staan (ook zuurminnend) in de schaduw verder nog oa digitalis.

Mooie tuin zeg!
  zondag 3 juni 2012 @ 10:20:20 #249
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_112373975
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 21:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Agapanthus africanus?

[ afbeelding ]
die heb ik ook, maar dan als kuipplant, kunnen ze toch buiten blijven staan?? Ik heb de Agapanthus whitney overigens.

[ Bericht 8% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 03-06-2012 10:29:30 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 3 juni 2012 @ 11:04:55 #250
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112374793
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 10:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

die heb ik ook, maar dan als kuipplant, kunnen ze toch buiten blijven staan?? Ik heb de Agapanthus whitney overigens.
Met een paar graden vorst wel.
  zondag 3 juni 2012 @ 11:29:28 #251
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_112375301
quote:
14s.gif Op zondag 3 juni 2012 02:02 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mooie tuin zeg!
thanks, er valt nog genoeg te wensen over hoor, zo moeten veel planten nog wat "maturen" om echt goed tot zn recht te komen..(maar dat gaat vanzelf) een grote wens is in ieder geval de vijver. Verder wil ik eigenlijk altijd bloeiende planten in de tuin, nu zijn er nog periodes waarin er te weinig bloeit (vind ik) dus ik moet hier en daar nog wat aanpassingen doen qua beplanting.

Ik hou van een mooie volle tuin en vooral niet van te "strak" Ik heb een hekel aan te veel bestrating. Al vind ik een rustpunt qua belijning ook wel belangrijk, daarvoor hou ik ook het gazon in stand, ook omdat je er fijn op kan liggen en je boekje kan lezen. Jou volkstuin mag er ook wezen trouwens zag ik :)

[ Bericht 9% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 03-06-2012 11:37:25 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 3 juni 2012 @ 15:32:02 #252
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112383924
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 11:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Ik hou van een mooie volle tuin en vooral niet van te "strak" Ik heb een hekel aan te veel bestrating. Al vind ik een rustpunt qua belijning ook wel belangrijk, daarvoor hou ik ook het gazon in stand, ook omdat je er fijn op kan liggen en je boekje kan lezen. Jou volkstuin mag er ook wezen trouwens zag ik :)
Mooie tuin inderdaad, en je denkt er hetzelfde over als ik. :)
pi_112390108
quote:
19s.gif Op zondag 3 juni 2012 00:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[ afbeelding ]

mijn toscaanse jasmijn met de bijenkasten.
[ afbeelding ]
nog een doorkijkje
[ afbeelding ]
de druif op de voorgrond (die heb ik vandaag geleid) nu staat ie er nog wat raar bij. Verder de braam en framboos achter de regenton, petunias begonia's en geraniums in de bakken. Wat nog mist is een vijver, wil er nog een niet al te grote vijver bij voor de mooie libelles, kikkers en waterplanten.
[ afbeelding ]
de Brem in bloei mag natuurlijk niet ontbreken! (tussen de net uitgebloeide skimmia en jeneverbes)
[ afbeelding ]
poppy met hommel in de bloemencirkel
[ afbeelding ]
mijn grote rhodo , alleen bijna uitgebloeid, had ik eerder moeten fotograferen eigenlijk.. :) daaronder heb ik allemaal heide staan (ook zuurminnend) in de schaduw verder nog oa digitalis.

:D Da's geen tuin, dat is een landgoed! Nou ja, ik mag mezelf al gelukkig prijzen met m'n tuintje van 35m2 aangezien ik midden in Amsterdam woon.

Erg mooi! ^O^
  vrijdag 8 juni 2012 @ 15:36:33 #254
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_112616654
De rozen gaan maar door! O+


DSC_8856 by Sanshine 020, on Flickr
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_112979883
O+
  zaterdag 16 juni 2012 @ 23:43:50 #256
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112988032
Rozen O+
Hier zijn ook ein-de-lijk de rozen open. Inclusief een heerlijk geurende roze die ik me van vorig jaar heul niet herinner 8)7
De papavers (die waarvan jullie zaad willen) staan op uitbarsten. Sommige stengels hebben drie knoppen!
Ik zal er foto's van maken, en zodra de boel uitgebloeid is ga ik maanzaad verzamelen. ;)

Ik heb ooit bij wijze van guerillagardening hier in de buurt op openbare plekken (waar niet gemaaid wordt) zaad uitgestrooid, maar daar heb ik nooit iets van zien opkomen.
Ik heb ooit gehoord dat papaverzaad een paar jaar kan slapen onder de grond, kan dat?
pi_112988790
Als de bermen weer eens opengelegd zijn voor kabelwerkzaamheden, heb je even later weer een streep onkruid. In het juiste seizoen zie je dan de klaprozen deinen.
  zondag 17 juni 2012 @ 22:17:11 #258
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113025531
O, zie je wel. Dat klopt dus.

Hier een foto van mijn mooie heerlijk geurende roos
  donderdag 21 juni 2012 @ 20:06:05 #259
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_113203336

kunnen jullie mij vertellen wat dit is? :p

  donderdag 21 juni 2012 @ 20:42:12 #260
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_113205628
hmm, een soort lelie??? het is wel de tijd voor lelies en het lijkt er wel wat op..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 21 juni 2012 @ 21:22:17 #261
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_113208059
Campanula!

[edit]Lijkt op een campanula latifolia



Pin me er niet op vast, er zijn duizenden soorten campanula.
Na wat beter te hebben gekeken is het ieder geval niet bovenstaande...[/edit]
pi_113208485
Misschien toch wel. Het lijkt qua blad wat op de kogelcompanula en het heeft klokjes.
  donderdag 21 juni 2012 @ 21:41:45 #263
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_113209318
Best overeenkomende lijkt de Campanula lactiflora 'Prichards variety':
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:37:07 #264
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113240912
Wat een mooie!

Onze inmiddels reusachtige papavers hebben voor een verrassing gezorgd: het zijn twee verschillende soorten!
De een mijn "eigen" soort, die ik al jaren in de tuin heb:


En tot mijn verrassing ook een heel donkerrood type, met gladde bloemblaadjes:

(Nog een beetje verkreukeld omdat-ie net open is)

Ik heb dus maar om de stelen van die roze een plakbandje gedaan, anders weet ik straks niet meer wat wat is als ik zaden ga oogsten.

Om het verhaal compleet te maken ontdekte ik op een braakliggend veldje hier in de buurt nóg een donkerdere papaversoort, nog donkerder rood dan die onderste van mij, bijna tegen zwart aan O+ . Binnenkort 's avonds even koppen snellen dus, voor iemand anders ze ontdekt. :{w
pi_113242711
Wat leuk O+ O+

Mag ik zaad w/
  vrijdag 22 juni 2012 @ 17:28:59 #266
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113242932
Welke, roze of donkerrode? Allebei zeker? :P
pi_113243401
:Y >:O
pi_113267062
Mooi die papavers!

Ik heb een probleem met mijn roos, er zitten namelijk (snuit)kevers in :(
Geen idee hoe ik er aan kom op mijn balkon. Heeft iemand huis, tuin en keukentips om er weer vanaf te komen?
  zaterdag 23 juni 2012 @ 11:54:28 #269
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113270155
Mooie papavers idd. Ik heb ook zaad gekregen van de volkstuinburen en gezaaid. Het komt al op hier en daar. Gisteren bloemen gesneden in de volkstuin en 3 boeketten gemaakt voor in huis. Mooi staan ze met rozen, pioenrozen, een soort kleinbloemige chrysant, vrouwenmantel, wederik en die vaste plant met dat zilvergrijsbehaarde blad en paarsroze bloemen. Weet 't even niet. :P
pi_113271099
Komen die papavers dus het jaar na het zaaien pas op?
  zaterdag 23 juni 2012 @ 16:49:13 #271
3185 Adelante
To let it go now
pi_113278520
Moet vorst over het zaad geloof ik :Y
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_113279705
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 12:30 schreef Bluezz het volgende:
Komen die papavers dus het jaar na het zaaien pas op?
Nee. Je moet alleen goed zaaien: het zijn lichtkiemers en moeten dus niet met aarde bedolven worden worden. Door de graafwerkzaamheden buiten komt het bedolven zaad per toeval bovenop te liggen en grijpt meteen zijn kans.
pi_113279730
Als vorst nodig is, kan je het zakje nog even in de koelkast, de vriezer en weer de koelkast leggen.
pi_113324575
^O^
  zondag 24 juni 2012 @ 19:15:04 #275
3185 Adelante
To let it go now
pi_113325177
Mijn aardbeienplantjes krijgen van die grote uitlopers, moet ik die stekken voor volgend jaar :?

En er staat me iets bij dat ik ze dan niet op dezelfde plek mag poten, omdat aardbeien niet ieder jaar op dezelfde plek mogen staan :?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_113328273
Wij zijn nu ook onze tuin aan het inrichten. De 2 borders zijn nu klaar en gevuld met aarde. Dus nu zijn we gisteren bij een kweekerij geweest om wat ideen op te doen. Nu heb ik er totaal geen verstand van en wat bomen en planten enz opgeschreven die ze opnoemde. Dus nu ben ik er de plaatjes aan het bijzoeken om nog even goed te kijken wat we waar willen. Maar nu heb ik denk ik de helf niet goed opgeschreven met de officiele naam. Misschien dat jullie weten hoe de planten echt heten itt hoe ik ze opgeschreven heb:

Ik heb opgeschreven:
Prunus Luci een boompje/struik die redelijk dicht is en wat kan bedekken. Maar ik kan via googe niks vinden. Hebben jullie enig idee wat voor boom/struik dit kan zijn?

Hetzelfde geld voor de:
Chipresse of Jurusnip blue
Platico
Kampernula's
Salvia

En weten jullie misschien ook nog een alternatief voor hedera? Wij hebben 2 stroken gaas van 90 breed en 1.80 hoog. We horen overal dat hedere wel het beste is en in de winter groen blijft. Maar dat vinden we ook weer zo standaar. Iemand enig idee voor een mooi alternatief hiervoor?

Alvast bedankt voor al jullie tuintips.
  zondag 24 juni 2012 @ 22:30:24 #277
3185 Adelante
To let it go now
pi_113337647
Prunus zijn honderden soorten van, bomen en struiken. Als je een kleine tuin hebt en je wilt toch wat hoogte creeeren zou ik voor de Prunus Serrulata Amanogawa gaan: groeit mooi slank in zuilvorm en wordt uiteindelijk een meter of 5 hoog.

Chipresse? Neem aan dat er cupressus wordt bedoeld: dit is een lange slanke conifeer die je in Italie veel ziet.

Kampernula? Ik neem aan campanula, blauw/paarse bodembedekker die onverwoestbaar is.

Salvia? Kun je gewoon op googlen. Ik vind de paarse pluimen wat weg hebben van lavendel, maar je mist de lekkere geur.

En hedera heeft als voordeel dat het snel dicht zit, maar je krijgt het nooit meer weg en voor je het weet zit het ook op plekken waar je het liever niet wilt. Wij hebben gekozen voor een Toscaanse Jasmijn (Trachelospermum jasminoides) als klimmer, blijft ook goed wintergroen en geurt heerlijk. Wat bij hedera ook een optie is, is om er diverse soorten clematis door te laten groeien voor wat meer kleur.

Succes met de tuininrichting!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 24 juni 2012 @ 22:38:08 #278
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113338411
Platycodon. Klokjesbloem. Nee kaas, ballonklokje.



Juniperus. Jeneverbes.



[ Bericht 6% gewijzigd door kaasplankje op 24-06-2012 23:14:14 ]
pi_113340831
Campanula's en salvia's zijn er in soorten en maten.

Campanula is of die vlijtige lage bodembedekker ("ronde" blaadjes), of hij stuurt stengels omhoog waaraan de klokjes bloeien (lange bladeren die lepelvormig kunnen beginnen). Er is ook nog de kogelcampanuli, die heeft een stok omhoog waarop een bol van klokjes bloeit. Staat hij gunstig, dan wordt hij ongunstig struis. Zullen meer vormen van zijn. De meeste zijn dat paarsige blauw òf wit. Rose is erin geteelt.

Salvia's zijn er in die vlammend rode toortjes die geliefd dan wel verafschuwd worden. Hierboven zal de lilablauwe bedoeld worden. De salvia om mee te koken, mag niet bloeien.

Ik moest wel lachen toen ik die namen zag. Natuurlijk hoor je die niet gelijk goed, het is een ratjetoe aan talen en toevoegingen. Volgende keer vragen of zij de namen even willen opschrijven.
pi_113345922
@Adelante en @Teslynd. Bedankt voor de juiste namen. Ik dacht dat dat wel makkelijk te vinden was in google. Maar ja als je zo fout zat als ik dan is er niks te vinden nee.
Hier kan ik weer verder mee. Nogmaals bedankt.
pi_113349715
En kaasplankje hè, hij deed er plaatjes bij.
Google zal je verrassen met de vele mogelijkheden.
pi_113353369
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 02:38 schreef Teslynd het volgende:
En kaasplankje hè, hij deed er plaatjes bij.
Google zal je verrassen met de vele mogelijkheden.
Oh ja die horen ook nog bij mijn vraag. Excuses.

Bedankt Kaasplankje.
  maandag 25 juni 2012 @ 12:06:52 #283
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113357162
Ik vind dat altijd knap, als mensen al die plantennamen kennen.
Ik ken alleen de namen van planten die ik zelf heb of nog wil aanschaffen. Je eigen planten niet kennen vind ik namelijk wel een tikje beschamend, zeker als je al zo lang tuiniert als ik.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:08:15 #284
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113413414
Ik weet ook niet alles hoor, soms weet ik ´t half en dan zoek ik het even op in een boek hier of op internet. Dat vind ik wel leuk ook dan houd ik ´t een beetje bij. Dat moet ook wel anders verwatert het.
pi_113414728
Ik zal vanavond of morgen nog even een foto plaatsen van een plantje wat in onze voortuin is geplaatst maar waarvan we de naam niet weten en we er wat meer van willen hebben.
pi_113447233
Wie weet wat voor plant dit is? Deze zat standaard in onze voortuin als afscheiding en nu willen we dit haagje wat volle rmaken door in de ruimte erachter ook zo'n rijtje te zetten. Niet de meest duidelijke foto's maar ik hoop dat iemand het weet.



  woensdag 27 juni 2012 @ 10:53:49 #287
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_113450828
quote:
Wie weet wat voor plant dit is? Deze zat standaard in onze voortuin als afscheiding en nu willen we dit haagje wat volle rmaken door in de ruimte erachter ook zo'n rijtje te zetten. Niet de meest duidelijke foto's maar ik hoop dat iemand het weet.

Dit is een liguster , vrij normale plant voor een haag wel bladverliezend in de winter , bloemetjes zullen mooie zwarte bessen vormen als je een beetje op let met snoeien.
Om wat sneller vol te krijgen afknippen op de gewenste hoogte.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:02:19 #288
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_113451110
Deze campanula lijkt op een punctata , volgens mij (?) een tweejarige plant , augustus zaaien juni bloeien. Net te zwak voor een vaste plant , erg mooi op de vaas maar het blad wordt snel lelijk maar dan haal je hem gewoon weg en laat je wat zaad achter voor volgend jaar :)
pi_113451254
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:53 schreef rac het volgende:

[..]

Dit is een liguster , vrij normale plant voor een haag wel bladverliezend in de winter , bloemetjes zullen mooie zwarte bessen vormen als je een beetje op let met snoeien.
Om wat sneller vol te krijgen afknippen op de gewenste hoogte.
Bedankt!
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:07:38 #290
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113451311
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:02 schreef rac het volgende:
Deze campanula lijkt op een punctata , volgens mij (?) een tweejarige plant , augustus zaaien juni bloeien. Net te zwak voor een vaste plant , erg mooi op de vaas maar het blad wordt snel lelijk maar dan haal je hem gewoon weg en laat je wat zaad achter voor volgend jaar :)
Campanula punctata bestaat niet voor zover ik weet?
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:28:06 #291
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113454420
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Campanula punctata bestaat niet voor zover ik weet?
Ik kende 'm ook niet, maar google wel :)
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:35:37 #292
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113454711
Ah, oké, ik heb de cultivar `Elisabeth` in de tuin gehad maar kende die alleen als Campanula takesimana `Elisabeth` maar dat is dus synoniem met punctata.

Mooi ding trouwens.
pi_113480428
Vanavond:


De Annabelle is vóor de winter gesnoeid tot 40 cm hoogte.

En dichterbij: eigenlijk kun je door het poortje lopen, áls die niet helemaal is
dichtgegroeid met hedera ( lees gewoekerd 8)7 ) en clematis die stampvol
knoppen zit.



De clematis gaf afgelopen oktober nog eens drie-vier bloemen !
pi_113485517
Oooh lekker Annxx O+
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:23:32 #295
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113485628
Mooi! ^O^
  vrijdag 29 juni 2012 @ 20:13:31 #296
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_113570450
Mijn zelf gezaaide Dagschone is gaan bloeien. :P

Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_113570784
Dag Schone :W O+
pi_113585438
hoi hoi.. leuk topic om te volgen :D
ik doe altijd maar wat in de tuin.. maar dat gaat eigelijk best goed. Planten doen het vaak retegoed.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  zaterdag 30 juni 2012 @ 09:59:06 #299
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113586913
Mijn witte aardbeien gaan als een speer in de volkstuin. Het wordt al een grote plant en hij maakt uitlopers de hele border door. *O*
pi_113600759
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 09:59 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn witte aardbeien gaan als een speer in de volkstuin. Het wordt al een grote plant en hij maakt uitlopers de hele border door. *O*
En je kunt ze eten ?

Gofferdomme... Nu pas zie ik dat twee hibiscus struiken na 9 jaar de kou niet hebben overleefd ! ;)
Moet ik dat weer uitgraven en vergelijkbare maat/kleur ertussen zetten?

Jammer, want het is bedoeld als bloemrijke afscheiding langs het achterpad.
Gelukje is dat de Annabelle behoorlijk aan de wandel is gegaan, vandaar dat het mij nog niet was opgevallen!
  zaterdag 30 juni 2012 @ 18:48:08 #301
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113601135
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 18:35 schreef AnneX het volgende:

[..]

En je kunt ze eten ?

Gofferdomme... Nu pas zie ik dat twee hibiscus struiken na 9 jaar de kou niet hebben overleefd ! ;)
Moet ik dat weer uitgraven en vergelijkbare maat/kleur ertussen zetten?

Jammer, want het is bedoeld als bloemrijke afscheiding langs het achterpad.
Gelukje is dat de Annabelle behoorlijk aan de wandel is gegaan, vandaar dat het mij nog niet was opgevallen!
[ afbeelding ]
Mijn aardbeien zijn nog niet rijp. Je kan ze wel eten. Ze zijn alleen bnu nog heel klein. Ik hoop dat ze een beetje willen rijpen daar 't is toch een wat donker hoekje, de plant zelf lijkt er geen last van te hebben.

Oeps, vol!

Hier verder:
Het Grote Bloemen en Planten in Eigen Tuin Topic #9Natte zomer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')