quote:
Op maandag 23 april 2012 09:00 schreef DroogDok het volgende:[..]
Inderdaad.
Of het nou wettelijk allemaal wel of niet mag is leuk en aardig, maar die meid moet daar nog een paar jaar wonen. Een goede relatie met je huisbaas lijkt me dan wel zo handig.
Sommige huisbazen valt gewoon niet mee te praten. Ik had er ook één tegen welke ik heel aardig was totdat die prutser er een maand over deed om een afgekeurde, 10 jaar niet gecontroleerde (niet overdreven), geiser te laten vervangen wat dus resulteerde in een maand lang koud water.
Dat ik vervolgens meldde dat ik dit op zijn allerminst een ongemak vond die zich mocht reflecteren in mijn huurbedrag voor de betreffende periode werd ook erg laconiek over gedaan omdat hij vond dat dat ding niet zijn verantwoordelijkheid is en ik, die er nog net geen twee jaar woonde, er maar eerder naar had moeten laten kijken...
Aardig doen brengt je nergens op deze planeet. Dat wordt keer op keer bewezen. Gewoon van je afbijten en gebruik maken van je rechten.
Dat die vent je dan niet meer zo aardig vind is dan maar jammer.
Een huisbaas die geld wil voor logee's lijkt me precies zo'n figuur, gelijk afkappen dat soort mafkezen. Dat mensen er alleen al over na gaan denken het te betalen voor zoiets futiels als de goede vrede die bewaard dient te worden doet mijn bloed koken. Precies dat onderdanige gedrag zorgt ervoor dat huisbazen met zo verschikkelijk veel bullshit wegkomen.Die hebben namelijk wel kak aan goede vrede omdat er meer mensen zijn die dat achterstallige krot van ze willen huren voor veel te veel geld.
[ Bericht 7% gewijzigd door Alpha_Bootis op 24-04-2012 21:15:37 ]