tweedegraads functies zijn in eerste instantie LB functies. Maar intern solliciteren op LC is niet uitgesloten per definitie - je kans is meestal wel kleiner.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:25 schreef CG het volgende:
Ik ben bezig met een opleiding tot eerstegraads en hoop deze binnenkort af te ronden.
Is het verstandig ook op tweedegraads functie te solliciteren, of doe ik mezelf daar mee te kort? En hoe zit het met de arbeidsvoorwaarden als je een eerstegraads bent, maar een tweedegraads functie vervuld?
Een goede tweede corrector doet dat gewoon. Ik stuur maandag de boel op...ik haat altijd als een tweede corrector veel gaat zeuren (onterecht), heb ik vorig jaar meegemaakt. Ben benieuwd.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:54 schreef Razztwizzle het volgende:
Jawel toch? Ik ben vorig jaar namelijk helemaal niet gebeld door de 2e corrector omdat hij geen verbeteringen had en dat vond ik zo apart. Dus dan dit jaar misschien zelf maar even bellen ofzo.
Oh en ik ben gesloopt van drie dagen Taaldorp in de gymzaal. Maar wat is het toch een leuk project om te doen! Leerlingen waren enthousiast, hebben hun best gedaan, waren érg onder de indruk van de native speakers waar ze mee moesten praten en hebben hard gewerkt om een echt dorpje te bouwen. Ik ben trots op ze .
Maar dit was de vierde keer en volgend jaar mag iemand anders het een keertje organiseren .
als je een master doet kun je les gaan geven in de bovenbouw, dat vind ik zelf veel leuker en uitdagender dan de onderbouw.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:10 schreef Montresor het volgende:
Wie van jullie zijn docenten die al van vroeg af aan weten dat ze docent wilde worden? Toen ik van de middelbare school af kwam stond docent namelijk in mijn top 3 van beroepen wat ik heel graag juist niet wilde worden. Na wat geklooi met een verkeerde studiekeuze ben ik vervolgens een taal gaan studeren en uiteindelijk sta ik nu dus voor een klas. Ik moet zeggen dat het best uitdagend is om voor de klas te staan, maar ik zie mijzelf dit niet tot mijn pensioen (als dat nog bestaat dan) doen. Wat ik voor nu het meest uitdagende vind is lesstof goed aanbieden en de groepen voldoende aan te kunnen sturen. Volgens mij gaat dit na verloop steeds beter en ben ik dus bang dat die uitdaging die het met zich meebrengt dan afzwakt. Is dat een verkeerd beeld wat ik heb?
Voor nu is dit is dan ook de reden dat ik ervoor ga kiezen om niet een master te gaan volgen die zich richt op het onderwijs maar meer op bedrijfsleven. Ik weet wel dat je door zou kunnen stromen tot afdeling/locatie/regioleider enz, alleen zie ik het niet zitten om eerst zo lang 25 lessen per week te geven.
Toen ik in mijn examenjaar tijdens het het verplichte gesprekje met de decaan te horen kreeg dat ik met mijn eerste keuze (studie Engels) niet veel anders zou kunnen dan voor de klas staan, heb ik heel hard geroepen 'dat nooit!'. Ik vond leraren maar trieste stumpers en het idee dat ik ook na school/studie nog op een school zou rondlopen, vond ik ronduit vreselijk.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:10 schreef Montresor het volgende:
Wie van jullie zijn docenten die al van vroeg af aan weten dat ze docent wilde worden? Toen ik van de middelbare school af kwam stond docent namelijk in mijn top 3 van beroepen wat ik heel graag juist niet wilde worden. Na wat geklooi met een verkeerde studiekeuze ben ik vervolgens een taal gaan studeren en uiteindelijk sta ik nu dus voor een klas. Ik moet zeggen dat het best uitdagend is om voor de klas te staan, maar ik zie mijzelf dit niet tot mijn pensioen (als dat nog bestaat dan) doen. Wat ik voor nu het meest uitdagende vind is lesstof goed aanbieden en de groepen voldoende aan te kunnen sturen. Volgens mij gaat dit na verloop steeds beter en ben ik dus bang dat die uitdaging die het met zich meebrengt dan afzwakt. Is dat een verkeerd beeld wat ik heb?
Voor nu is dit is dan ook de reden dat ik ervoor ga kiezen om niet een master te gaan volgen die zich richt op het onderwijs maar meer op bedrijfsleven. Ik weet wel dat je door zou kunnen stromen tot afdeling/locatie/regioleider enz, alleen zie ik het niet zitten om eerst zo lang 25 lessen per week te geven.
Ikquote:Op zondag 3 juni 2012 13:10 schreef Montresor het volgende:
Wie van jullie zijn docenten die al van vroeg af aan weten dat ze docent wilde worden?
Het blijft m.i. uitdagend om stof steeds weer op een prikkelende manier aan te bieden. Het zijn steeds andere klassen, maar in de loop der tijd ben ik steeds meer gaan experimenteren om mezelf "op scherp" te houden.quote:Wat ik voor nu het meest uitdagende vind is lesstof goed aanbieden en de groepen voldoende aan te kunnen sturen. Volgens mij gaat dit na verloop steeds beter en ben ik dus bang dat die uitdaging die het met zich meebrengt dan afzwakt.
Er zijn nog wel meer zaken die het schoolse leven boeiend kunnen houden. Wanneer het klassenmanagement geen "uitdaging" meer is, betekent dat toch gewoon dat je zaakjes lekker lopen? Dan kun je je aandacht tenminste op andere zaken richten. Ik vond het net prettig als het mentoraat voor mij gesneden koek was. Ik geef nu nog 18 lessen, daarnaast zit ik vol met taken - zoals bijvoorbeeld de PR. Dat zorgt bij mij voor genoeg afwisseling om het nog wel een jaartje of tig uit te houden.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:15 schreef kwakz0r het volgende:
eerlijk gezegd denk ik niet dat ik dit tot mijn 65e ga doen... nu is klassenmanagement nog een uitdaging in sommige groepen, is mentoraat een grote uitdaging, en nu vind ik het nog leuk om op teamlid-niveau mee te denken en te werken, maar na 10 jaar schoolfeesten, pauzesurveillance, vergaderingen en vooral dat eeuwige k*tnakijkwerk ben ik denk ik wel toe aan iets nieuws...
ik heb nu 0,6 fte, dat kan makkelijk en mag ook in 3 dagen. ik heb maandag en donderdag vrij, vind ik ideaal!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:50 schreef Naamah het volgende:
Gewoon even nieuwsgierig, wat is jullie ideale rooster of wat geven jullie door aan rooster wensen? En welke redenen zitten daar achter?
Ik mag nu voor het eerst wat doorgeven en twijfel echt enorm. Lessen verdelen over drie of vier dagen (vier geeft meer relaxte dagen, maar ja, twee vrije dagen is ook wel fijn). En welke dag als vrije dag te kiezen. Ik heb nu donderdag en dat bevalt goed, maar maandag vrij zou ik ook helemaal niet verkeerd vinden (in het weekend echt weekend hebben, maandag alles voorbereiden). Maar maandag zijn leerlingen misschien wel iets rustiger en dat is dan ook niet verkeerd, of lijkt dat maar zo? En woensdag zou ook wel een fijne dag zijn, rustpuntje middenin de week.
Argh, weet het gewoon niet. Neig nu naar niks doorgeven en ze er maar wat moois van laten maken, maar dat is misschien ook niet helemaal handig :)
ah, bij ons plannen ze vergaderingen steeds op andere dagen, zodat iedereen wel eens de sjaak is.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik laat me verrassen. Elke dag heeft wel zo zijn voor- en nadelen, denk ik.
Als er een bepaalde dag in de week waarvan je weet dat er meestal vergaderingen plaatsvinden, zou ik die dag niet als vrije dag kiezen, trouwens. Bij ons is dat de dinsdag. Eén keer raden wie er zeer regelmatig op haar vrije dag naar school mag. .
dat staat in de CAO, even zoeken!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ach ja, ik vind het niet zo erg. Het is niet wekelijks. Als we op een andere dag zouden vergaderen, moeten er meerdere mensen er apart voor naar school komen, nu alleen ik.
Weet iemand trouwens hoe het zit met die verdeling van het aantal dagen dat je werkt en hoe veel fte je hebt?
Dank je!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |