quote:
Op zondag 22 april 2012 17:08 schreef MetalIsAwesome het volgende:[..]
[quote]Dat kun je aannemen ja, maart dan kun je net zo goed aannemen dat je mensen moet stenigen, dat staat tenslotte ook in de Bijbel, toch?
Wat heeft met steniging ermee te maken?
Wat heeft dit nou met mijn antwoord te maken? Ik heb gezegd dat de Bijbel leert dat de Aarde jong is, je geeft wel een heel ander draai, maar ik zal wel op je nutteloze vraag antwoorden.
De Bijbel leert niet dat wij Christenen of Joden mensen moeten stenigen als men andere Goden aanbid of tot de Mens zelf wat Atheïstische geloof is, dat het in de Thora voorkomt is de wil van God als men andere Goden aanbid of andere zondes verrichtte, daarom is Jezus (God in vlees) zelf gekomen om die wet te vervullen. Jezus (God in vlees) zelf heeft zelf gezegd als je een steen gooit naar een iemand, dan zondig je zelf. Heb je verder nog meer selectieve vragen?
[..]
quote:
Wat is je bron?
En zo kan ik meerdere geven en wordt de lijst alleen maar groter.
[..]
quote:
Voor zover ik weet, is het laatste oordeel een theologisch (dat betekent godsdienstig) concept (idee dus), waarin men gelooft dat God op de laatste dag zal oordelen over de mensheid. Dit heeft niks te maken met een ijstijd of eventueel geen ijstijd voor de vloed, omdat het oordeel van God niet met begin, maar ht einde van de schepping te maken heeft. Ik denk echter dat je bedoelt dat God geoordeeld heeft hoe het leven zou zijn, er blijkt echter uit wetenschappelijk onderzoek dat er een ijstijd is geweest. Voor een vloed is geen direct wetenschappelijk bewijs, maar er zijn wel theorieën dat dat dat verhaal op een overstroming is gebaseerd. Er zijn ook theorieën dat dit een archetype is, dat komt van de psycholoog Freud en het betekent dat er oervormen overal te vinden zijn, bepaalde ideeën en vormen dus die over de hele wereld voorkomen, omdat dat al automatisch in de mens zit. Zo komen vloed verhalen in veel onafhankelijke culturen in de mythologie voor.
O jawel, de Bijbel zegt dat duidelijk dat God alles creëerde in 6 dagen en was perfect.
Geen kou/geen geweld/geen dood en noem maar op. Het was perfect.
Vervolgens tonen aan dat Mammoeten gevonden zijn in IJskappen zowel als Bomen en bladeren dat toont ook aan dat toen geen ijs was, de mammoeten waren staande bevroren, ze hebben bomen gevonden die nog stond onder 200 meter diepte van de ijslaag als ik zo heb gelezen alles toont aan dat er geen ijs was voordat de vloed kwam, Gods oordeel.
De hele aarde was vol met water bedekt tot de hoogste bergtop 14 ellen boven de bergtoppen.
Staat duidelijk in de Bijbel, dat kan je zien bijvoorbeeld Grand Canyon.
[..]
quote:
De wetenschap kan ook aantonen dat de aarde van nu heel anders is dan vroeger, vroeger was hij groter.
De landen van toen was groter omdat het minder water bevat dan wat wij nu kennen, want de meeste water zat in de Aarde zelf en zowel als boven de Aarde omheen. Als je alle water even uithaalt dan ziet men duidelijk sporen dat Nederland en Engeland verbonden elkaar waren om zo een voorbeeld te noemen. Natuurlijk is alles verbonden als men alle water uit haalt

maar ik hoop dat je mijn punt snapt.
[..]
quote:
Waarom zou dat erop duiden dat er nooit ijs is geweest? IJs heeft toch geen invloed op het niet kunnen voortleven bladeren, kamelen en mammoeten?
Mammoeten zijn geen winter dieren evenals kamelen het niet zijn, evenals de bomen die 200 Meter onder de ijslagen liggen rechtstaande dus ik zou zeker even in verdiepen als ik jouw was.
[..]
quote:
Omdat niemand dat precies weet, daarom.
Jij noemde mij toch naïeve omdat ik vroeg hoe leven is ontstaan, dus moet je niet aan mij vragen.
[..]
quote:
Ja, dat is waar je in gelooft. Wij weten niks zeker, maar je kunt wel geloven dat er een God is, alleen kun je dat nooit bewijzen. Het existentialisme gaat ervanuit dat de mens zichzelf een doel moet geven hier op aarde, een zingeving kan daarbij geloof zijn, maar wat je nu zegt is puur geloof, je kunt beter zeggen dat je dit gelooft in plaats van dat je beweert dat het echt zo is gebeurd.
Jullie maak ons belachelijk door ons te beledigen, Bijbel dit en dat toverboek noem maar op niet dat ik daarop in ga maar jullie begonnen ermee de Bijbel aan te vallen niet wij wij volgen alleen de Bijbel de leer van Jezus (God in vlees) de Zoon van God als mens is gekomen om zijn bloed voor ons te geven voor onze zondes te vergeven.
Ik kan alleen zeggen, ontkennen dat God niet bestaat is het meest niet verstandige keuze wat een Mens maakt, alles om je heen is heel complex dat kan nooit per toeval zijn dat moet een intelligentie zijn om dat soort complex te creëren. Bijvoorbeeld, een Oog is zo complex dat het intelligentie te pas moet komen en dat een bacterie of een DNA zo complex gecodeerd is moet ook intelligentie zijn zoiets te maken.
Snap je mijn punt, het is niet toeval dat is puur misleiding want Satan houd jou bij Jezus weg.
Hier heb je een hoofdstuk:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2 Thessalonians Chapter 2
1 Now we beseech you, brethren, by the coming of our Lord Jesus Christ, and by our gathering together unto him,
2 That ye be not soon shaken in mind, or be troubled, neither by spirit, nor by word, nor by letter as from us, as that the day of Christ is at hand.
3 Let no man deceive you by any means: for that day shall not come, except there come a falling away first, and that man of sin be revealed, the son of perdition;
4 Who opposeth and exalteth himself above all that is called God, or that is worshipped; so that he as God sitteth in the temple of God, shewing himself that he is God.
5 Remember ye not, that, when I was yet with you, I told you these things?
6 And now ye know what withholdeth that he might be revealed in his time.
7 For the mystery of iniquity doth already work: only he who now letteth will let, until he be taken out of the way.
8 And then shall that Wicked be revealed, whom the Lord shall consume with the spirit of his mouth, and shall destroy with the brightness of his coming:
9 Even him, whose coming is after the working of Satan with all power and signs and lying wonders,
10 And with all deceivableness of unrighteousness in them that perish; because they received not the love of the truth, that they might be saved.
11And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie:
12 That they all might be damned who believed not the truth, but had pleasure in unrighteousness.
13 But we are bound to give thanks alway to God for you, brethren beloved of the Lord, because God hath from the beginning chosen you to salvation through sanctification of the Spirit and belief of the truth:
14 Whereunto he called you by our gospel, to the obtaining of the glory of our Lord Jesus Christ.
15 Therefore, brethren, stand fast, and hold the traditions which ye have been taught, whether by word, or our epistle.
16 Now our Lord Jesus Christ himself, and God, even our Father, which hath loved us, and hath given us everlasting consolation and good hope through grace,
17 Comfort your hearts, and stablish you in every good word and work.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[..]
quote:
Je kunt ook in zowel mensen als God geloven. Je kunt ook niet in mensen geloven maar wel in God, en dan aanslagen plegen.
Nee, ik geloof niet in Mensen alleen in God.
Ik kan wel Mensen leren vertrouwen, maar nooit in geloven ik ben geen Atheïst ben een Baptist volgeling van Jezus.
[..]
quote:
Heb ik gezegd dat ik in mensen geloof?
Nee, heb ik dat ook gezegd dat je het zei?
[..]
quote:
Waar staat dat in de Bijbel? Dat ben ik nooit tegengekomen namelijk.
Geloof me, er staat niets in de Bijbel dat er ander leven is op Aarde, de Koran daarin tegen kan wel zo zijn omdat de Koran zegt dat er 7 Hemelen zijn in plaats van 3 wat de Bijbel zegt.
[..]
quote:
Nee, dat klopt niet. Er zijn ook evolutionisten die geloven dat er alleen op aarde leven is en dat het zeer onwaarschijnlijk of onmogelijk is dat er leven is op andere planeten.
Jawel,als jij denkt dat er leven is in de ruimte dan ben je echt naïeve er is geen bewijs voor leven buiten de Aarde alleen. Zelf op bepaalde plekken op Aarde is er geen leven. Pas op wat je zegt vriend

Er is gewoon geen ander planeet wat zoals de Aarde is, dat bestaat alleen in fantasie boeken en films

[..]
quote:
Wat bedoel je met gesloten systeem?
Dat nergens leven is dan alleen op Aarde, dus Evolutionisten (Atheïsten) kunnen zoeken dat ze een ons wegen zullen nooit vinden.
[..]
quote:
Je weet er als gelovige zelf het antwoord niet op, terwijl ik je als niet-christen kan zeggen waar het staat in de Bijbel? Ik raad je aan om eens serieus de Bijbel te gaan bestuderen om dit soort discussies te kunnen voeren.
Lees eens heel goed, als je over Materie wilt hebben, dan moeten men eerst praten hoe Materie is ontstaan voordat we erover praten wat het is, niet dingen overslaan

Ik zal maar eens beginnen.
Genesis 1:1In the beginning God created the heaven and the earth.
Beginning ( Tijd ) Verleden, Heden en Toekomst/ Heaven (3 dimensies) Lengte, Breedte en Hoogte/ Earth (Materie) Vast,Vloeibaar en Gas.
Tijd/Ruimte en Materie zijn van elkaar afhankelijk. Dus Genesis 1:1 leert dat God alle 3 gelijktijdig heeft gesproken. Duidelijk ?
[..]
quote:
De verzen waarin het staat staan in Genesis:
[..]
Zoals je ziet, wordt veelvuldig in Genesis genoemd dat God zei, hiervan zijn verschillende interpretaties. Een interpretatie is dat God een idee had, God had ideeën voor zijn schepping en zei daarom wat hij wilde dat er geschapen zou worden en liet dit tot stand komen in zijn geest.
Oftewel, God heeft later de materie tot stand gebracht uit dat waar hij eerder over nadacht, in Genesis 1 staat namelijk:
Je vraagt je af, hoe kan dit? God had de mens toch al gemaakt? Maar hij heeft de mens pas later uit stof, dus uit materie gemaakt.
Ik vraag me af of jij het verschil weet tussen creatie van de Wereld en hemel Genesis 1 T/M Genesis 2:3 en Genesis 2:4 T/M Genesis 4:26 ? Hof van Eden?