pi_110635568
registreer om deze reclame te verbergen
Scheids EK '76: "Mijn fout kostte jullie de titel"

Scheidsrechter Clive Thomas heeft ruim dertig jaar na dato toegegeven dat Nederland door zijn fouten de titel bij het EK '76 misliep. In de halve finale tegen Tsjechoslowakije benadeelde de leidsman Oranje.

Nederland verloor het duel met 3-1, maar Clive Thomas speelde een cruciale rol. Johan Cruijff werd bedolven onder salvo's vliegende tackles, maar de leidsman weigerde te fluiten. Daarentegen kreeg Johan Neeskens een rode kaart, toen hij een tegenstander onderuit schoffelde om de tackles op Cruijff te wreken.

Toen de nummer veertien van Oranje wederom hardhandig werd gevloerd en Tsjechoslowakije uit de actie daarop volgend de 2-1 maakte, was het genoeg voor Willem van Hanegem. De Kromme weigerde af te trappen, waarop Thomas besloot ook hem met rood weg te sturen.

In het kader van het programma Andere Tijden Sport bekeek scheidsrechter Thomas de beelden nog eens en concludeerde dat hij zich moet schamen. "Sorry Holland. Dat was een fout van mij. Mijn fout heeft jullie de titel gekost".

De misschien wel beste lichting van Nederland. We speelden België weg in de voorronde. We zouden wel even europees kampioen worden. Herinner me het nog goed. Cruijff werd echt uit de wedstrijd geschopt. Zoals Messi nu kan schitteren was het destijds aan de verdedigers om de wedstrijd te vermoorden.

:P
Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld en een Tony van Heemschut
pi_110635608
Jammer. Gelukkig werden we het in '88 wel. Dit jaar gaan we weer ten onder helaas ;(
AFC Ajax O+ // Barça O+ // Είμαι το αφεντικό // Op zondag 14 april 2013 23:18 schreef RensAjacied het volgende:
Ik hoop maar dat Mark straks niet geschorst is voor zijn eigen afscheidswedstrijd.
pi_110636069
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 16:16 schreef OverRated het volgende:
Jammer. Gelukkig werden we het in '88 wel.
Ik was blij in 88 maar in 92 speelden we beter. Het geluk dat we in 88 hadden komt zelden voor.
We speelden niet slecht maar tegen Engeland kregen we 2 ballen op de paal, tegen Ierland een gelukskopbal van Kieft en tegen West - Duitsland een belachelijke strafschop mee.

Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld en een Tony van Heemschut
pi_110636538
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:24 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik was blij in 88 maar in 92 speelden we beter. Het geluk dat we in 88 hadden komt zelden voor.
We speelden niet slecht maar tegen Engeland kregen we 2 ballen op de paal, tegen Ierland een gelukskopbal van Kieft en tegen West - Duitsland een belachelijke strafschop mee.

Heb het zelf niet meegemaakt. Knap dat je dat allemaal weet altijd :P
AFC Ajax O+ // Barça O+ // Είμαι το αφεντικό // Op zondag 14 april 2013 23:18 schreef RensAjacied het volgende:
Ik hoop maar dat Mark straks niet geschorst is voor zijn eigen afscheidswedstrijd.
pi_110636672
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 16:35 schreef OverRated het volgende:

[..]

Heb het zelf niet meegemaakt. Knap dat je dat allemaal weet altijd :P
Dat krijg je als je in 1962 geboren bent ;)

pi_110691892
Alsof je de finale automatisch wint als je de halve finale had gewonnen... _O-

Heb even gekeken, Jaroslav Pollák kreeg zijn 2de gele kaart in de 60ste minuut. ;)
http://www.uefa.com/uefae(...)atch=3690/index.html
pi_110698672
quote:

[..]

en tegen West - Duitsland een belachelijke strafschop mee.

En een belachelijke strafschop tegen, was gewoon een goedmakertje
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  dinsdag 24 april 2012 @ 03:32:46 #8
329599 Typisch
that shit cray
pi_110707548
Ik kan mij nog een corner herinneren.
When a well-packaged web of lies has been sold gradually to the masses over generations, the truth will seem utterly preposterous and its speaker a raving lunatic.
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:39:33 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_110713447
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:36 schreef Fyodor het volgende:

[..]

En een belachelijke strafschop tegen, was gewoon een goedmakertje
Inderdaad, het waren twee volledig onterechte pienanties.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_110722585
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Inderdaad, het waren twee volledig onterechte pienanties.
De scheids verklaarde later geblesseerd te zijn geweest. Maar wilde dolgraag fluiten. Als je de beelden terugziet loopt ie ook ver van de bal af en hinkt ie tussendoor.

woensdag 25 april 2012 @ 19:28:46 #11
144926 Outpost76
Pijnacker-Nootdorp ZH
pi_110779866
In de Finale van 74 zijn we ook genaaid helaas.... Wennen doet het nooit... :{

http://www.sportkroniek.nl/sporthistorie1/740707_wk74.html
Ik is groupie van DJ Symphonic :@
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_110789342
quote:

[..]

Dat waren mooie toernooien ja, en ik verdom het om te aanvaarden dat Oranje in mijn leven nooit meer zo'n beker zal winnen, dus Hup Holland Hup w/
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_110799096
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:44 schreef TLC het volgende:

[..]

Dat waren mooie toernooien ja, en ik verdom het om te aanvaarden dat Oranje in mijn leven nooit meer zo'n beker zal winnen, dus Hup Holland Hup w/
Des te dramatischer dat het WK-90 zo desastreus verliep.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')