pi_110611504
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Ga minimaal mijn bachelor afronden. Master wordt een andere verhaal. Dat zien we tegen die tijd wel.
Hoe lang is de Master's? Een jaar?
quote:
Volg de studie rechten. Garantie op een baan is er zeker. Maar als pas afgestudeerde verdien je nog niet echt veel.
Deze bezuiniging raakt natuurlijk vooral studenten in studies waar de arbeidsmarkt minder krap is. De vraag is dan natuurlijk of de belastingbetaler dit soort studies moet sponseren (want waarschijnlijk zijn ze niet allemaal zo nuttig. Elk jaar >1000 nieuwe psychologen?)
pi_110611529
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:45 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Hoe lang is de Master's? Een jaar?

[..]

Deze bezuiniging raakt natuurlijk vooral studenten in studies waar de arbeidsmarkt minder krap is. De vraag is dan natuurlijk of de belastingbetaler dit soort studies moet sponseren (want waarschijnlijk zijn ze niet allemaal zo nuttig. Elk jaar >1000 nieuwe psychologen?)
Dat klopt. Maar voor de masterfase wil ik gerust lenen. Gelukkig is DUO soepeltjes in haar voorwaarden.

Heb echt het besef gekregen dat studiefinanciering een luxe is.
pi_110611915
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:45 schreef Sdre het volgende:

[..]

Studeer je in Leiden? :p
Nee hoezo? :P

[ Bericht 9% gewijzigd door H-D op 21-04-2012 22:10:13 ]
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:30:51 #54
345445 Sdre
optimist tot in de kist
pi_110613766
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:54 schreef H-D het volgende:

[..]

Nee hoezo? :P
vanwege dat dure woord
pi_110613907
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:30 schreef Sdre het volgende:

[..]

vanwege dat dure woord
Mwah gebruik dat woord regelmatig xd
En ik dacht....studenten onder elkaar? :P
pi_110617209
Is ambivalent tegenwoordig een duur woord?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_110617473
We mogen helemaal niet blij zijn.. ons land gaat naar de @#$%#..
pi_110617686
quote:
In een ander topic commentaar op "prudent" en "exogeen". :')
pi_110617743
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:50 schreef Quir het volgende:
:|W
pi_110617814
Ambivalent is niet goedkoop, maar ook niet duur.
pi_110618677
De regering maakt studeren er niet aantrekkelijker op. Wordt weer een beetje iets voor de rijken op die manier. Krijg je ongemotiveerde leerlingen van, als men de reiskosten niet vergoed krijgt. Dan gaan ze dichterbij studeren in iets wat ze geen bal interesseert. En werken om het collegegeld te betalen, waardoor ze weinig toekomen aan studeren.

Voorlichtster van DUO had ook al helemaal haar mond vol van het leenstelsel. Hartstikke leuk, de student maar krom liggen en de overheid profiteren van die 'rentedragende leningen'.
  zondag 22 april 2012 @ 09:45:16 #62
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_110623363
Dat sociale leenstelsel komt er op den duur wel. Het vallen van de gedoogconstructie is uitstel van executie.

Studieschulden van rond de 30 a 40k zijn nu redelijk uitzonderlijk. Maar kunnen over een kleine 10 jaar gebruik zijn. Huishoudens met twee hoogopgeleide personen hebben dan een schuld van rond de 60k die in (naar alle waarschijnlijkheid) 22 jaar weg gewerkt moet worden.

Dat is niet leuk, en zal ook nooit leuk worden. Maar het is ook geen ramp. Wat het oplevert is dat er nog nooit zoveel mensen als nu de kans krijgen om te studeren en de controle over hun leven in eigen hand te houden. Nadeel is wel weer dat het hebben van een bachelor diploma (hbo/wo) praktisch verplicht gaat worden. Studenten en scholieren die sjezen hebben dan helemaal niets. De afschaffing van de langstudeerboete zou een drempel kunnen wegnemen om toch nog iets af te ronden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
  zondag 22 april 2012 @ 12:42:01 #63
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_110626780
Waar maakt TS zich eigenlijk druk om? Je bent al minimaal 19 jaar aan het werk. Hypotheek vraag
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_110628197
Blij? Dan moet je natuurlijk wel even het gehele pakket onder ogen krijgen. In het Catshuis lag namelijk op tafel dat de langstudeerboete niet door zou gaan en dat de stufi zou komen te vervallen. Dat betekent dat alle drie de partijen tot het inzicht zijn gekomen dat die langstudeerboete toch niet zo'n goed idee is. Nu wordt de langstudeerboete dus wél ingevoerd, met alle negatieve gevolgen van dien, terwijl eigenlijk alle partijen hierop tegen zijn. :')

Ik ben al langer van mening dat een sociaal leenstelsel niet zo'n slecht idee is, maar in het Catshuis was het opnieuw halfbakken werk. Laat ze nu verdomme eindelijk eens een goed doordacht plan invoeren:

-Afschaffing studiefinanciering

-Afschaffing collegegeld

-Omgooien financiering uni's en hbo's (want het is bezopen dat die worden gefinancierd op basis van aantal afgestudeerden)

-Duidelijke afspraken over terugbetaling naar draagkracht (dat een student geneeskunde of tandheelkunde nu eindelijk eens de daadwerkelijke studiekosten en hoger startsalaris compenseert t.o.v. student geschiedenis)

[ Bericht 0% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 22-04-2012 13:33:31 ]
pi_110628250
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:28 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Blij? Dan moet je natuurlijk wel even het gehele pakket onder ogen krijgen. In het Catshuis lag namelijk op tafel dat de langstudeerboete niet door zou gaan en dat de stufi zou komen te vervallen. Dat betekent dat alle drie de partijen tot het inzicht zijn gekomen dat die langstudeerboete toch niet zo'n goed idee is. Nu wordt de langstudeerboete dus wél ingevoerd, met alle negatieve gevolgen van dien, terwijl eigenlijk alle partijen hierop tegen zijn. :')
Liever stufi + langstudeerdersboete dan geen van beide ;)

quote:
-Afschaffing collegegeld
Was het maar zo'n feest. De overheid probeert juist geld bij elkaar te sprokkelen, dan kan je niet met dit soort maatregelen komen.
  zondag 22 april 2012 @ 14:10:33 #66
286575 Roces18
Gevaar is mijn tweede naam
pi_110629837
Erg goed dat wilders de stekker eruit heeft getrokken. Dit is reinste landverraad want ondertussen pompen we wel miljarden in Griekenland en consorten om hun in leven te houden maar dit moet niet ten koste gaan van je eigen inwoners. Dat is gewoon belachelijk.

Natuurlijk moet overal aan gesleuteld worden om overal wat geld weg te kunnen krijgen. Maar ik zie liever dat dit onze bevolking niet beïnvloed. Sluit bijv. de grenzen voor immigranten zodat wij die niet hoeven te onderhouden, en schaf ontwikkelingshulp af. Klinkt radicaal maar we moeten onszelf op de eerste plaats zetten.

Wat betreft het financiering van het onderwijs vind ik dat er ook gekeken moet worden naar financiering voor mbo studenten. Die krijgen nu 8 jaar als ze doorstromen naar het hbo wat ik belachelijk vind want hbo'ers krijgen dat weer niet.
Momenteel ben ik bezig met multi level marketing om deelnemers voor mijn piramidespel te zoeken. Interesse? Meld je aan via pm
pi_110629982
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:10 schreef Roces18 het volgende:
Erg goed dat wilders de stekker eruit heeft getrokken. Dit is reinste landverraad want ondertussen pompen we wel miljarden in Griekenland en consorten om hun in leven te houden maar dit moet niet ten koste gaan van je eigen inwoners. Dat is gewoon belachelijk.

Natuurlijk moet overal aan gesleuteld worden om overal wat geld weg te kunnen krijgen. Maar ik zie liever dat dit onze bevolking niet beïnvloed. Sluit bijv. de grenzen voor immigranten zodat wij die niet hoeven te onderhouden, en schaf ontwikkelingshulp af. Klinkt radicaal maar we moeten onszelf op de eerste plaats zetten.

Wat betreft het financiering van het onderwijs vind ik dat er ook gekeken moet worden naar financiering voor mbo studenten. Die krijgen nu 8 jaar als ze doorstromen naar het hbo wat ik belachelijk vind want hbo'ers krijgen dat weer niet.
En hoe moeten we precies die grenzen sluiten voor immigranten dan? En voor welke immigranten dan? Of gewoon voor alle?

En hoe bedoel je precies die krijgen nu 8 jr?
pi_110630087
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:30 schreef thenxero het volgende:

[..]

Liever stufi + langstudeerdersboete dan geen van beide ;)

Echt niet, langstudeersboete kost meer geld dan dat je stufi oplevert :{w
  zondag 22 april 2012 @ 14:19:30 #69
286575 Roces18
pi_110630292
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:13 schreef H-D het volgende:

[..]

En hoe moeten we precies die grenzen sluiten voor immigranten dan? En voor welke immigranten dan? Of gewoon voor alle?

En hoe bedoel je precies die krijgen nu 8 jr?
Mbo'ers krijgen op het mbo studiefinanciering maar als ze doorstromen naar het hbo krijgen ze nog eens 4 jaar. lijkt me niet echt eerlijk voor de hbo'ers.

grenzen sluiten voor alle immigranten die geen uitzicht op een baan hebben. kom je hier en heb je al een contract getekend en al dan mag je erin. zoniet linea recta naar huis, we hebben niet nog meer mensen nodig die we moeten voeden.
Momenteel ben ik bezig met multi level marketing om deelnemers voor mijn piramidespel te zoeken. Interesse? Meld je aan via pm
pi_110630390
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:19 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Mbo'ers krijgen op het mbo studiefinanciering maar als ze doorstromen naar het hbo krijgen ze nog eens 4 jaar. lijkt me niet echt eerlijk voor de hbo'ers.

Terecht, je word hard genaaid als hbo'r zijnde
pi_110630538
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

Echt niet, langstudeersboete kost meer geld dan dat je stufi oplevert :{w
Mwa, alleen als je veel te lang studeert :P
pi_110630955
Wacht even, ik was inderdaad voor de stufi in dit geval, sorry, foutje :')
  zondag 22 april 2012 @ 14:35:44 #73
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_110631093
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:19 schreef Roces18 het volgende:

[..]

grenzen sluiten voor alle immigranten die geen uitzicht op een baan hebben. kom je hier en heb je al een contract getekend en al dan mag je erin. zoniet linea recta naar huis, we hebben niet nog meer mensen nodig die we moeten voeden.
Dat is al jaren het beleid. Wil je een vergunning krijgen dan moet het werk ook aan allerlei eisen voldoen.
  zondag 22 april 2012 @ 15:27:31 #74
286575 Roces18
pi_110633579
Dat is al jaren het beleid?

Onder het mom van ""vluchtelingen"""komen er anders nog steeds duizenden naar binnen. Ze gaan maar ergens anders naartoe vluchten.
  zondag 22 april 2012 @ 15:37:48 #75
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_110634010
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:27 schreef Roces18 het volgende:
Dat is al jaren het beleid?

Onder het mom van ""vluchtelingen"""komen er anders nog steeds duizenden naar binnen. Ze gaan maar ergens anders naartoe vluchten.
Niet elke vluchteling is een goudzoeker en slechts een klein deel krijgt status. De meesten komen het Azc niet uit.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')