abonnement Unibet Coolblue
pi_110602834
Hoi!

Ik heb vandaag een (algemene) sollicitatiebijeenkomst gehad, en de kans zit er dik in dat ik volgende week een contract mag ondertekenen.

Nu heb ik uiteraard niet verteld dat ik zwanger ben (8 en half week), aangezien ik anders wel kan fluiten naar die baan.

Nu;

Wanneer moet ik het gaan vertellen? Het gaat soms om redelijk zwaar werk (veel lopen etc), en mocht dat nou niet gaan met mijn zwangerschap dan zou ik wel graag passend werk willen hebben.
Ook zit ik met de zwangerschapsverlof. Stel ik krijg een half jaar contract, dan heb ik de laatste maand recht op verlof, dat is in oktober. Mocht mijn contract niet verlengd worden, hoe komt dat dan met de resterende weken? Wie betaald dat?

Alvast bedankt! :)
pi_110602941
je had het imho direct moeten melden, anders z.s.m.
pi_110602952
eh volgens mij moet je dat wel degelijk melden, helemaal wanneer het om een fysieke job gaat?
pi_110602974
ow en gefeliciteerd met de zwangerschap :)
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:45:22 #5
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_110602989
Maarrehhh... je weet het toch pas rond de derde maand O-)
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:46:18 #6
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_110603016
Mooie vliegende start in de relatie met je baas. O+.
Ik ga naar huis.
pi_110603031
Tegenwoordig kun je het wel vergeten om dan aangenomen te worden.. Dus dat was geen optie.

Officieel hoef je het uiterlijk in de 6e zwangerschapsmaand te vertellen, dat ga ik niet doen natuurlijk. Toch wil ik wel eerst een contract op zak hebben, dat is toch wel te begrijpen?
pi_110603047
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Tegenwoordig kun je het wel vergeten om dan aangenomen te worden.. Dus dat was geen optie.

Officieel hoef je het uiterlijk in de 6e zwangerschapsmaand te vertellen, dat ga ik niet doen natuurlijk. Toch wil ik wel eerst een contract op zak hebben, dat is toch wel te begrijpen?
Tegen die tijd kan hij het zelf ook wel zien
pi_110603055
Ik vind dat echt wel te begrijpen eigenlijk :)
Noot noot.
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:48:01 #10
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_110603078
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Tegenwoordig kun je het wel vergeten om dan aangenomen te worden..
Krijg je een proeftijd?
Ik ga naar huis.
pi_110603083
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:40 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoi!
Hoi! :W

quote:
Het gaat soms om redelijk zwaar werk (veel lopen etc)
Lol. Kansloos.
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:48:17 #12
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_110603089
Begint goed, iets belangrijks als een zwangerschap verzwijgen omdat je bang bent dat je de baan niet krijgt.

Als je echt goed bent in je functie houden ze je sowieso wel.
pi_110603118
Je hoeft dit niet te melden en als hij je er naar vraagt hoef je het ook niet te zeggen. Heeft met privacy te maken ;) Ik zou wachten tot je een contract hebt en het dan vertellen. Hoe het zit met een aflopend contract en zwangerschapsverlof weet ik niet. Dat zou je bij je vakbond na kunnen vragen ;)
Ik ben een Tukker
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:49:22 #14
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_110603125
Ik vind het begrijpelijk dat je bij je sollicitatie verzwijgt dat je zwanger bent, omdat je kansen anders kleiner worden.

Maar ik snap niet helemaal dat je "fysiek zwaar werk" wil gaan doen, terwijl je zwanger bent.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_110603132
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:48 schreef DeTolk het volgende:
Begint goed, iets belangrijks als een zwangerschap verzwijgen omdat je bang bent dat je de baan niet krijgt.

Als je echt goed bent in je functie houden ze je sowieso wel.
Ze weten toch nog niet of ze echt goed is. Tegenwoordig moet je in deze maatschappij aan jezelf denken en ze doet niks wat niet mag.
Noot noot.
pi_110603150
Houden ja, maar niet aannemen! Welke werkgever neemt nou een zwangere in dienst? Dat kost alleen maar geld..

En het gaat sóms om zwaar werk, wat ik dan eventueel niet hoef te doen. Ben nog maar net zwanger, dus dat is nu nog geen probleem.

Gelukkig zijn er ook mensen die het wel snappen, voelde me bijna een crimineel!
pi_110603167
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:48 schreef DeTolk het volgende:

Als je echt goed bent in je functie houden ze je sowieso wel.
Klets. Ze hebben iemand nodig en degene hier is al niet beschikbaar. Het is al productiewerk of iets dergelijks en voor haar 100 anderen die WEL kunnen werken.
pi_110603184
Ten eerste vind ik dit echt schandalig :r

Ten tweede hoeven ze je contract niet te verlengen, ook al ben je met verlof. Dat hoeft met ziekte ook niet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_110603233
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:51 schreef bijdehand het volgende:
Ten eerste vind ik dit echt schandalig :r

Ten tweede hoeven ze je contract niet te verlengen, ook al ben je met verlof. Dat hoeft met ziekte ook niet.
Waarom schandalig?
Noot noot.
pi_110603268
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:49 schreef Poesopstokje het volgende:

Gelukkig zijn er ook mensen die het wel snappen
Oh, maar ik (en de anderen) begrijpen jou ook wel. Ik bekijk het alleen even vanuit werkgever. Wat moet je met iemand die het eerste half jaar contract er al een heel groot gedeelte niet is? Je neemt iemand aan, je hebt iemand nodig en die valt weg en daar neem je NOG EENS een vervanger voor aan (uitzendkracht ofzo) en dat in deze tijden waar je genoeg mensen kan vinden.
pi_110603275
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Tegenwoordig kun je het wel vergeten om dan aangenomen te worden.. Dus dat was geen optie.

Officieel hoef je het uiterlijk in de 6e zwangerschapsmaand te vertellen, dat ga ik niet doen natuurlijk. Toch wil ik wel eerst een contract op zak hebben, dat is toch wel te begrijpen?
nee, was dan niet zwanger geworden als je WEET dat het problematisch is..
ik zou als werkgever een notitie zetten zodat je contract niet verlengt wordt...
pi_110603286
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:52 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Waarom schandalig?
Omdat mevrouw op een gegeven moment met (doorbetaald) verlof moet, wat uit de zak van de werkgever moet komen (in crisistijd). Ook kan je terwijl je zwanger bent niet zwaar sjouwen dus zal ze ander werk moeten krijgen. Dát is schandalig :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_110603292
Je had het gewoon gelijk moeten zeggen. Dat je de kans pakt om niet aangenomen te worden moet je dan maar voor lief nemen. Je kon natuurlijk waarschijnlijk ook wel van tevoren inschatten of het wel verstandig is om te kiezen voor zwangerschap als je nog geen contract binnen hebt (er vanuit gaande dat je zwangerschap niet ongewild was).
pi_110603333
Tjongejonge.. wat een reacties weer.. :{w

Ik lees vanavond wel weer verder, hier heb ik ook niks aan! Beetje begrip is niet zo erg toch?
pi_110603345
Sowieso wachten tot de drie maandengrens, je weet nooit of alle moeite voor niks is. Ik zou het vanaf maandje vier vertellen ofzo en dan maar liegen dat je het bij je sollicitatie nog niet wist. Succes met je baan en zwangerschap!
Find your prince, before you start kissing frogs
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')