abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_110595243




League of Legends

League of Legends EU

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waarin twee teams het tegen elkaar op nemen met als doel elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

Nee.

Je moet een weg naar je vijand vrij maken, om zo bij de basis te kunnen komen en zo de Nexus te vernietigen, lees een stukje verder.

Het draait om twee teams, elk bestaande uit 5 Champions die elkaars Nexus moeten zien te vernietigen.
Dit is kan alleen gebeuren als er één van de drie Lanes vrij is gemaakt van de Turrets en de Inhibitor die het verdedigen tegen Minions en vijandelijke Champions.

Nu vraag je je misschien af wat is een Nexus, een Inhibitor en een Minion?

Champion = Een Champion is een held die je kiest om mee te strijden, er zijn verschillende varianten en types, denk aan een Tank, een Damage Dealer, een Support
Minion/Creep = Een hersenloze strijder die tot de dood de Lane aanvalt met de Turrets en de Champions die het verdedigen totdat de vijandelijke Inhibitor is vernietigt.
Turret = Kanon dat de Lane verdedigt tegen Champions en Minions.
Nexus = Een groot crystal in het midden van het kasteel, hier spawnen de minions uit, deze wil je dus verdedigen en die van de vijand vernietigen.
Inhibitor = Een crystal dat de Nexus beschermd, deze word weer beschermd door de Turrets.
Jungle/Forrest = Gebied tussen de Lanes waar monsters zitten die exp, gold en een tijdelijke kracht bonus geven.
Map/Arena = Veld waar je in strijdt.

Nou, hoe gaat dit te werk dan?
Als volgt;

Je hebt een Map/Arena;

Summoners Rift een 5v5 map.

SPOILER: Jungle!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.

Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.

De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.

De 2 turrets bij de Nexus en de Nexus zelf kunnen alleen aangevallen worden wanneer 1 van de 3 inhibitors vernietigd is.

Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.



Er zijn er op het moment (01-12-2011) 88 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

uitleg over turrets

Cinematic trailer

Dominion trailer (nieuwe gamemode)

Meer uitleg over minions/creatures

Community site links

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site met handige info, tournaments etc

Chaox Marathon Overzicht van alle vids van de Chaox marathon

Lolstatistics Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden

Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.

Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!

Ingame name van FOK!kers

FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86
Naam Ingame US: -

FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
Naam ingame US: -

FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo
Naam ingame US: -

FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless

FOK!ker: Salamando
Naam ingame EU: Salamand0

FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba
Naam Ingame US: -

FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan (30)
Naam ingame EU: Necrodeath1 (lvl 11)
Naam Ingame US: -

FOK!ker: MrManuel
Naam ingame EU: Melfino
Naam Ingame US: Melfino

FOK!ker: Zeroku
Naam ingame EU: HEER Jeffrey ( :') )
Naam ingame US: -

FOK!ker: Silv
Naam ingame EU: SlLV (kleine L gevolgd door hoofdletter L)

FOK!ker: Adames
Naam ingame EU:
Naam ingame US: Klara de Koe

FOK!ker: daankes
Naam ingame EU: Vraatje
Naam Ingame US: Vraatjuh

FOK!ker: Skweezer
Naam ingame EU: skz (30)
Naam ingame EU: skwzaR (13)
Naam Ingame US: skwzR (30)

FoK!ker: Waywardone
Naam ingame EU: Voarex
Naam ingame US:

FOK!ker: jespertje
Naam ingame EU: jespertje
Naam Ingame US: (US Nickname)

FOK!ker: Keselo
Naam ingame EU: Lujan
Naam Ingame US Lujan

FOK!ker: Nystiq
Naam ingame EU: Nystiq

FOK!ker: Xa1pt
Naam Ingame EU: Xaipt
Naam Ingame US: -

FOK!ker znarch
Naam Ingame EU: karaqz
Naam Ingame US: -

FOK!ker: Beardslasher
Naam ingame EU: Solyl (level 25 atm)
Naam Ingame US: Solyl (level 8)

FOK!ker: Tjado
Naam ingame EU: Tjado (level 13)
Naam ingame US: -

FOK!ker: flipp.
Naam ingame EU: Destregan (lvl 30)
Naam Ingame US: -

FOK!ker: X_FoutBijRegistratie
Naam ingame EU: Nraz
Naam Ingame US: -"

FOK!ker: Dekkered
Naam ingame EU: levines
Naam Ingame US: -

FOK!ker: TwenteFC
Naam ingame EU: DirkZz
Naam Ingame US: -

FOK!ker: ezelbayraktar
Naam ingame EU: Wh1tefall
Naam Ingame US: -

FOK!ker: Maisnon
Naam ingame EU: De Gulle Teef
Naam Ingame US:

FOK!ker: replay11nl
Naam ingame EU: iReplay
Naam Ingame US:

FOK!ker: Oplosthee
Naam ingame EU: Oploskoffie
Naam Ingame US:

FOK!ker: Cocotrimonium
Naam ingame EU: Nymphalidea
Naam Ingame US: -

FOK!ker: tankless
Naam ingame EU: tanklessgunit(lvl 30)
Naam Ingame US: heb ik niet.

FOK!ker: J95
Naam ingame EU: Jordykruse1
Naam Ingame US: -

FOK!ker: Chocolatebear
Naam ingame EU: Isidoor

FOK!ker: tdrone
Naam ingame EU: tdrone

FOK!ker: Xetran
Naam ingame EU: XoxoXetran
Naam Ingame US: n/a

FOK!ker: Cornelis83
Naam ingame EU: Avaressa
Naam ingame US: n/a

FOK!ker: Robbiee
Naam ingame EU: SharliesTeens
Naam Ingame US: n/a

Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;

FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)
No resentment ever evened out a weaker hand
  zaterdag 21 april 2012 @ 15:35:33 #2
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110595328
quote:
Waarom maakt niemand spirit visage op volli? Dan wordt die passive van hem OP en cooldown reduction en magic resist zijn ook nooit weg.
eerst wriggles/madreds om fatsoenlijk te kunnen farmen, boots.. warmogs atmas
je kunt altijd visage als laatste item kopen maar wits end is ook een must have dus je bent nogal ff bezig met farmen en teamfights vooraleer je visage kunt afforden.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_110603257
Wat een waardeloze titel zeg... :P
pi_110603346
Dan had die luie hond omnomnomnom gewoon een nieuwe moeten openen toen hij de lapo had.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_110604894
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:55 schreef nyny83 het volgende:
Dan had die luie hond omnomnomnom gewoon een nieuwe moeten openen toen hij de lapo had.
Niet zijn eerste keer ook!



edit: kut, ik d8 bij omnom dat de achtergrond wit was :'(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_110605424
Vanavond #1 ali nyny?
Conscience do cost.
pi_110609309
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:49 schreef ems. het volgende:
Vanavond #1 ali nyny?
hmm misschien heel laat, maar ik ga zo met freundin even fringe en supernatural kijken.
Had net kunnen spelen maar ik vond het nodig om de Diablo 3 open beta te doen. Kriebelde toch wel.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_110610839
Ik had geen idee dat ik de lapo had, zie ik niet op telefoon :/
pi_110617488
zzzz weer geen friendslist. Wordt niks zo gok ik emsz.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_110618692
Wees blij. Ik kan geeneens connecten met friends :')
Conscience do cost.
pi_110618802
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:58 schreef nyny83 het volgende:
zzzz weer geen friendslist. Wordt niks zo gok ik emsz.
Je kunt inviten op naam, dus als je de friends list niet krijgt is dat nog wel een mogelijkheid, als je dus maar geconnect bent met die pvp chat shit.
pi_110619287
ook dat lukt niet hier :'(
Conscience do cost.
pi_110619537
Waaaaah mijn friendlist! Is daar een fiks voor bekend?
pi_110621511
speel ik eens een potje op een account van een vriend met iets van 100 wins. word ik gematchmaked tegen mensen met 1495 wins.. is dat normaal? T_T
pi_110621798
Dat ligt eraan wie er allemaal in je team zitten (hoeveel games je team gespeeld heeft) en hoe hun Win/Lose ratio is.
  zondag 22 april 2012 @ 10:18:25 #16
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110623742
dan nog is matchmaking schijt.

Mn broertje net begonnen met dit spel dus we speelden zn 1e 5x5, samen met nog een rl vriend van me.

Hele enemy team was lvl 30.

wel gewonnen overigens aangezien ik nogal effectief gank met shen :P
(speelde shen al pre buff trouwens dus niet zeggen dat het is omdat hij op is oid, imo is wukong op-er)

wow.. just wow.. zonet een ongelovelijke randdebiele cho in mn team die de hele tijd mn cs verneukte (ik was kayle mid), 20x tegen em zeggen dat hij op moet mieteren dat hij mn farm naar de klote helpt, pakt hij later ff expres mn red buff weg en zegt hij dat niemand zeurde dat ik manamune kocht en hoe manamune op geen enkele champ viable is derp.
dat het je damage delayed :')

Wat een ongelovelijke noob zeg.

[ Bericht 36% gewijzigd door BaajGuardian op 22-04-2012 11:17:45 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_110626925
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2012 02:38 schreef Xetran het volgende:
speel ik eens een potje op een account van een vriend met iets van 100 wins. word ik gematchmaked tegen mensen met 1495 wins.. is dat normaal? T_T
Games played =/= skill. Ze delen je in op je hidden ELO niet op je aantal wins.

en BG, tegen wie zou jij twee level 30 + een level 1 indelen (als er geen vergelijkbare premades zijn)? Is ook lastig te matchen voor het systeem denk ik
  zondag 22 april 2012 @ 13:02:56 #18
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110627434
Nou dat geval stond niet alleen, zovaak matchmaking problemen gehad, toen ik zelf nog lvl 1 was en quede met andere lvl1-10s kwam ik dikwijls tegen lvl30s te spelen, leuk is dat als je nog geen masteries en runes hebt..

Maar goed wat nog erger is is dat veel mensen smurfs maken en lvl 1 echt nieuwe spelers op zichzelf al bij voorbaat geen kans hebben. Je moet ze dus wel een beetje carryen. :/
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 22 april 2012 @ 14:32:44 #19
148823 znarch
ondertitel
pi_110630967
De matchmaking in LoL is erg matig idd. Geloof dat er een Riot persoon mee bezig is though.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_110631061
Matchmaking is ook wel echt een lastig ding. Er zijn mensen die 10 potjes in totaal hebben gespeeld en al veel beter zijn dan mensen die er 1000+ hebben gedaan.

Het beste systeem is natuurlijk gewoon de ELO. Maarja, eerst maar eens uit de elo hell komen :P
Conscience do cost.
  zondag 22 april 2012 @ 14:40:36 #21
148823 znarch
ondertitel
pi_110631316
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:35 schreef ems. het volgende:
Matchmaking is ook wel echt een lastig ding. Er zijn mensen die 10 potjes in totaal hebben gespeeld en al veel beter zijn dan mensen die er 1000+ hebben gedaan.

Het beste systeem is natuurlijk gewoon de ELO. Maarja, eerst maar eens uit de elo hell komen :P
Ik zie gewoon erg vaak echt complete idioten. En dan heb ik het niet over mensen met een slechte dag ofzo. Herinner me een game van gisteren waar ik zo gefrustreerd was dat ik de persoon even opgezocht heb. Bleek het iemand te zijn met een AD masterie page waar hij random punten verdeelt had. De laatste in de Offense tree had hij niet eens (executioner). Verder had hij een Runepage met alleen maar AD runes. (Enkel flat ad en ad per lvl).

Meneer had 30 cs aan het eind (als AD carry). Ongeloofelijk dat je met zulke mensen in de matchmaking komt. Daar valt echt niet tegenaan te carryen. _O-
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zondag 22 april 2012 @ 14:44:56 #22
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110631562
Elo is helemaal geen goed systeem, andere mobas gebruiken dat systeem ook niet omdat het volledig van de pot gerukt is.

vooral in season 2 gezien je daarbij een 10 win bonus kreeg in elo.

Dus als je 10 games gecarried werd kwam je rond 1600 elo terecht.

Laat me je ook herinneren dat een nieuwe speler in 1200 geeject wordt, wint die door gecarried worden 3 potjes zit ie al in de 1300 elo. En dat terwijl voor mensen die pech hadden en trolls in hun team kregen in de eerste 10 matches (ik dus) met moeite moesten opklimmen, en dan zit je weer in 1300 elo en ben je er nog niet klaar mee, eindeloze matches vol trolls die je game expres naar de klote helpen, en newbies die nog nieteens weten wat een ward doet, laat staan last hitten..
En zelfs de redelijke spelers die dat wel weten kennen de jungle timers nieteens, focussen de tanks ipv de carry in tf en lopen te overextenden alsof het nuttig is.

Persoonlijk ben ik 2 weken na season 2 begon gestopt met ranked, ik zag er geen nut meer in om door die trollbende heen te graven om een niet ter zake doende digit achter mn naam te hebben en ben gewoon gaan spelen met en tegen 2.3 k elo mensen die ik kende, en via via leerde kennen.

Zolang mensen niet bij 0 elo beginnen en maar in mid elo gedropped worden als nieuwe speler zal er altijd elo hell blijven, en dat is niet van - tot - maar het hele systeem is 'hell.
elo = elo hell.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_110631597
Achja.

De ergste idioten zijn nog altijd de mensen die verschrikkelijk slecht spelen en dan zeggen dat het aan de champ ligt omdat ze daar nog niet zoveel mee hebben gespeeld.

Dan ligt het alsnog niet aan de champ, dan ligt het aan jou :P
Conscience do cost.
  zondag 22 april 2012 @ 14:49:37 #24
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110631780
wat ook zo mooi is: mensen die hard hun lane pushen, dmv auto attacks vaak ook nog en dan zeiken dat de jungler niet komt ganken. no shit einstein.

Of de tegenpool: de jungler die nooit gankt en lanes gepushed laat worden tot de toren weg is omdat top of bot gecounterpicked was, ja wat moet je dan.

Bijv urgot + soraka, daar moest ik eens tegen samen met een 2k elo nederlander waar ik mee speelde, hij had trist, ik had alistar.

gg.

onze jungler zat lekker te picknicken in het fucking bos terwijl we al in champselect hadden gevraagd of hij aub onze lane wilde permaganken omdat een endless sustain urgot gewoon onmogelijk tegen te lanen valt.

Nee tuurlijk niet, lekker junglen tot je lvl 15 bent, professional ..
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_110636899
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:49 schreef BaajGuardian het volgende:
wat ook zo mooi is: mensen die hard hun lane pushen, dmv auto attacks vaak ook nog en dan zeiken dat de jungler niet komt ganken. no shit einstein.

Of de tegenpool: de jungler die nooit gankt en lanes gepushed laat worden tot de toren weg is omdat top of bot gecounterpicked was, ja wat moet je dan.

Bijv urgot + soraka, daar moest ik eens tegen samen met een 2k elo nederlander waar ik mee speelde, hij had trist, ik had alistar.

gg.

onze jungler zat lekker te picknicken in het fucking bos terwijl we al in champselect hadden gevraagd of hij aub onze lane wilde permaganken omdat een endless sustain urgot gewoon onmogelijk tegen te lanen valt.

Nee tuurlijk niet, lekker junglen tot je lvl 15 bent, professional ..
Je ZOU in zo'n geval AP tristana kunnen gaan. Dan doe je een knockup combo met Alistar en doe je daarna lomp veel magic damage + heal reduction met Tristana. Die armor buff van Soraka helpt hem dan een stuk minder omdat je vooral veel magic damage doet. Maarja, hoe dat zich dan weer vertaalt naar lategame...
Vicariously I live while the whole world dies
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')