abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_111873360
Geen idee, vandaar dat ik om wat tips vroeg ;)

ik moet er wel bij zeggen dat ik ziekte van lyme heb dus sporten is voor mij sowieso heel zwaar. Maar op die 80mm wieltjes kon ik wel met pijn en moeite een marathon rijden (wel ook met veel pauzes)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:22:50 #152
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_111873601
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:17 schreef hugsy33 het volgende:
Geen idee, vandaar dat ik om wat tips vroeg ;)

ik moet er wel bij zeggen dat ik ziekte van lyme heb dus sporten is voor mij sowieso heel zwaar. Maar op die 80mm wieltjes kon ik wel met pijn en moeite een marathon rijden (wel ook met veel pauzes)
Ik weet zelf niet hoe groot de effecten van de ziekte van Lyme zijn, maar ik denk dat je je er qua techniek op moet richten om je slagen goed af te maken en goed door te rollen. Probeer elke slag goed over te komen en wat langer boven je standbeen door te rollen. Veel mensen die ik zie skeeleren blijven er tussen hangen en maken daardoor korte slagen die heel vermoeiend zijn.

Probeer tijdens het doorrollen boven je standbeen ook je andere been voldoende ontspannen te houden, dit kan je heel veel energie schelen.
Maar goed, ik weet dus niet hoe jij rijdt. Dit zijn wat algemene tips.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_111873892
Dankje, t is idd lastig om tips via internet te geven maar ik zal er op letten

ik heb zelf het idee dat ik mijn slagen misschien juist te lang maak. Heb wel eens gelezen dat je bij grotere wielen je slagen korter moet houden?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:37:03 #154
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_111874148
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:30 schreef hugsy33 het volgende:
Dankje, t is idd lastig om tips via internet te geven maar ik zal er op letten

ik heb zelf het idee dat ik mijn slagen misschien juist te lang maak. Heb wel eens gelezen dat je bij grotere wielen je slagen korter moet houden?
Dat ligt ook aan de omstandigheden. Als je bijvoorbeeld met tegenwind rijdt, dan kun je ze beter wat kort houden. Als je meewind hebt, dan is het veel prettiger om lange slagen te maken.

Ik krijg bij mijn trainingen iig het commentaar dat ik mijn slagen lang moet houden en voor mijn gevoel rijdt dat ook veel prettiger. ;)
Het verschilt ook wat per persoon, ik maak mijn snelheid voornamelijk in de bochten en het rechte stuk is dan voor mij snelheid vasthouden en ontspanning zoeken, waarna je in de volgende bocht je snelheid en ritme weer probeert op te voeren.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_111874397
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:06 schreef hugsy33 het volgende:
Ik heb er nu zo'n 30km op gereden denk ik, maar moet echt om de paar honderd meter stoppen om bij te komen 8)7
1) Dieper veel dieper gaan zitten, echt dat het extreem voelt. (streven na 70-90% kniehoek)
2) Dit volhouden met een tempo van 12-15 km/u focus op techniek 100% techniek.
3) 1 hand of zelfs 2 handen voor je neus. kaasrecht en focus op je houding. Knie-neus-teen zitten op 1 lijn.
4) Concentreer je tevens op het bijhalen, je wilt die benen geen centimeter hoger tillen dan nodig is. Een goede training is je voorwiel niet van de grond halen/

Blijf in de houding zitten die je SNEL heel snel gaat irriteren en in eerste instantie loodzwaar lijkt te zijn. Houdt dit een stukje vol 300-400 meter en probeer dan door te versnellen. Waar je langzaam de nadruk steeds meer verschuift van houding naar snelheid.

Herhaal dit vaker en houdt dit een half uurtje vol o.i.d. en ga dan lekker ''gewoon'' skeeleren. Doe dit 2-3 keer per week en aan het einde van de week zal je al resultaten gaan merken. Skeeleren is en blijft een kracht sport maar enorm technisch. Ben zelf een mannetje van 1.93 met 72kg, maar genereer toch genoeg kracht met mijn techniek om in de 40-44 te komen op een gewone weg. (sprint)

-Edit-
en ONTSPAN, alleen tijdens afzetten staat er spanning op je spieren. Bovenlichaam en tijdens bijhalen zouden ontspannen moeten zijn.
pi_111874466
Ik ga zo rondje, Emmen-Nieuw-Amsterdam-Emlicheim-Coevorden-Emmen denk ik :).
pi_111874962
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:44 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

1) Dieper veel dieper gaan zitten, echt dat het extreem voelt. (streven na 70-90% kniehoek)
2) Dit volhouden met een tempo van 12-15 km/u focus op techniek 100% techniek.
3) 1 hand of zelfs 2 handen voor je neus. kaasrecht en focus op je houding. Knie-neus-teen zitten op 1 lijn.
4) Concentreer je tevens op het bijhalen, je wilt die benen geen centimeter hoger tillen dan nodig is. Een goede training is je voorwiel niet van de grond halen/

Blijf in de houding zitten die je SNEL heel snel gaat irriteren en in eerste instantie loodzwaar lijkt te zijn. Houdt dit een stukje vol 300-400 meter en probeer dan door te versnellen. Waar je langzaam de nadruk steeds meer verschuift van houding naar snelheid.

Herhaal dit vaker en houdt dit een half uurtje vol o.i.d. en ga dan lekker ''gewoon'' skeeleren. Doe dit 2-3 keer per week en aan het einde van de week zal je al resultaten gaan merken. Skeeleren is en blijft een kracht sport maar enorm technisch. Ben zelf een mannetje van 1.93 met 72kg, maar genereer toch genoeg kracht met mijn techniek om in de 40-44 te komen op een gewone weg. (sprint)

-Edit-
en ONTSPAN, alleen tijdens afzetten staat er spanning op je spieren. Bovenlichaam en tijdens bijhalen zouden ontspannen moeten zijn.
Bedankt voor je uitgebreide post! Zo te zien heb ik nog een hoop te leren maar des te groter de uitdaging zullen we maar denken ;)

ik snap alleen punt 3 niet helemaal, bedoel je zoals iemand slaapwandeld?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 14:22:46 #158
342418 VKV
Plausibel
pi_111875763
Hoi,

Ik kwam van het weekend m'n inline skates (zo heten ze geloof ik, vier wielen en een rem) tegen op zolder. Net een beschermset besteld + helm, dus hopelijk morgen voor het eerst weer een rondje rijden! Hebben jullie tips waar ik mee kan beginnen? Ik ben destijds gestopt omdat ik iedere keer na een paar minuten gigantisch last van m'n kuiten kreeg.

Heb al wel een leuke valpartij op m'n naam staan. Denken dat je wel even van de dijk af kan (over asfalt) en vervolgens niet helemaal meer kunnen remmen, op je kont vallen en een enorm eind doorschuiven. Oei oei, toen heb ik echt een week niet meer kunnen zitten ;(
  dinsdag 22 mei 2012 @ 14:22:55 #159
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_111875774
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:59 schreef hugsy33 het volgende:
ik snap alleen punt 3 niet helemaal, bedoel je zoals iemand slaapwandeld?
Alsof je van de duikplank wilt springen, handen plat tegen elkaar vlak voor je neus. Dan zitten ze niet in de weg bij het oefenen van de rest van je houding :)
pi_111876045
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:22 schreef Mappy het volgende:

[..]

Alsof je van de duikplank wilt springen, handen plat tegen elkaar vlak voor je neus. Dan zitten ze niet in de weg bij het oefenen van de rest van je houding :)
ah oké thx!

Heb er zin in, hopelijk blijft t mooi weer (heb nu griep :( )
  dinsdag 22 mei 2012 @ 14:32:07 #161
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_111876144
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:22 schreef VKV het volgende:
Hebben jullie tips waar ik mee kan beginnen? Ik ben destijds gestopt omdat ik iedere keer na een paar minuten gigantisch last van m'n kuiten kreeg.

Heb al wel een leuke valpartij op m'n naam staan. Denken dat je wel even van de dijk af kan (over asfalt) en vervolgens niet helemaal meer kunnen remmen, op je kont vallen en een enorm eind doorschuiven. Oei oei, toen heb ik echt een week niet meer kunnen zitten ;(
Begin inderdaad maar met die helm en beschermers :D

Kuiten: warming up, beetje strekken van tevoren. Skates zitten niet te strak om je been? (ze zitten vaker te los dan te strak, maar je weet nooit). Krijg je kramp of doet het zeer?

Vallen: probeer voorover te vallen :) Of duik het gras in langs de dijk. Op het moment dat je skates beginnen te zwabberen omdat je te hard gaat ben je eigenlijk te laat om normaal te kunnen remmen. Dat punt moet je dus kennen van je skates en zien te vermijden ;) Probeer verder niet krampachtig stil te staan een heuveltje af, maar juist rustige slagen te maken, dan sta je veel lekkerder.

Ik zou beginnen met wat remoefeningen (remblokje, lantaarnpaal, gras) en daarna van het weer genieten en wat mooie tochten maken, of gezellig met een nightskate meerijden. Later weer door met hard en ver skaten.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 14:37:21 #162
342418 VKV
Plausibel
pi_111876343
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:32 schreef Mappy het volgende:

[..]

Begin inderdaad maar met die helm en beschermers :D
Kuiten: warming up, beetje strekken van tevoren. Skates zitten niet te strak om je been? (ze zitten vaker te los dan te strak, maar je weet nooit). Krijg je kramp of doet het zeer?
Vallen: probeer voorover te vallen :) Of duik het gras in langs de dijk. Op het moment dat je skates beginnen te zwabberen omdat je te hard gaat ben je eigenlijk te laat om normaal te kunnen remmen. Dat punt moet je dus kennen van je skates en zien te vermijden ;) Probeer verder niet krampachtig stil te staan een heuveltje af, maar juist rustige slagen te maken, dan sta je veel lekkerder.
Ik zou beginnen met wat remoefeningen (remblokje, lantaarnpaal, gras) en daarna van het weer genieten en wat mooie tochten maken, of gezellig met een nightskate meerijden. Later weer door met hard en ver skaten.
Nee geen kramp, het doet gewoon pijn. Net of ik tig traptreden opgelopen ben zegmaar.
Ja dat vallen pak ik tegenwoordig ook anders aan :P Dat verhaaltje was van toen ik een jaar of negen was. De laatste keren dat ik ging skaten waren de lantaarnpalen m'n beste vrienden. Maar het remmen is wel iets wat ik moet oefenen, want als ik de dijk weer eens af moet dan is remmen nodig ivm de hoeveelheid verkeer onderaan de dijk.
Ik zal eerst beginnen met het stof van m'n skates af te halen :P
pi_111877190
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:29 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

ah oké thx!

Heb er zin in, hopelijk blijft t mooi weer (heb nu griep :( )
Wat mappy zegt,..

Probeer het ook een paar keer droog te oefenen :). Als je hier in de buurt had gewoond had je een keer mee kunnen rijden :) ;).
pi_111880889
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:37 schreef VKV het volgende:

[..]

Nee geen kramp, het doet gewoon pijn. Net of ik tig traptreden opgelopen ben zegmaar.
Ja dat vallen pak ik tegenwoordig ook anders aan :P Dat verhaaltje was van toen ik een jaar of negen was. De laatste keren dat ik ging skaten waren de lantaarnpalen m'n beste vrienden. Maar het remmen is wel iets wat ik moet oefenen, want als ik de dijk weer eens af moet dan is remmen nodig ivm de hoeveelheid verkeer onderaan de dijk.
Ik zal eerst beginnen met het stof van m'n skates af te halen :P
Je slag kent waarschijnlijk geen rust/ontspan moment. Nadat je met je afzetbeen de afzet hebt afgerond en je gaat deze bijhalen moet dit been ontspannen zijn. Net alsof je je voet een beetje laat ''bungelen'' pas als je hem bij hebt gehaald komt er weer spanning op je kuiten.

Ook kan het zijn dat je teveel op je tenen rijdt waardoor je teveel voorover hangt. DIt moet dan weer gecompenseerd worden vanuit je onderbenen wat ook weer zorgt voor spanning op de kuiten.

Kortom: Ontspannen je kuiten tijdens het bijhalen en probeer zoveel mogelijk achterover te hangen tijdens het rijden (in het begint voelt het overdreven).
pi_111896095
Ik ben mijn skates ook weer tegengekomen op zolder, het stof heb ik er net afgehaald.
Ik ben van plan om morgen weer voor het eerst te gaan oefenen na ruim 10 jaar.... Ben benieuwd hoe dat zal gaan!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 21:12:43 #166
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_111896808
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:04 schreef Brandwacht het volgende:
Ik ben mijn skates ook weer tegengekomen op zolder, het stof heb ik er net afgehaald.
Ik ben van plan om morgen weer voor het eerst te gaan oefenen na ruim 10 jaar.... Ben benieuwd hoe dat zal gaan!
Veel plezier!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_111926784
Oww nice, een skeeler/skate topic!
Heb het al een lange tijd niet meer gedaan, maar vond het altijd leuk toen ik klein was. Overal op springen en lekker veel op me bek gaan (gelukkig wel met bescherming :P). Ze liggen al enkele jaren ergens weg te rotten in een schuurtje dus ik denk dat ik maar nieuwe ga halen.

Een nadeel: ik kan echt nergens in de buurt skates uitproberen of überhaupt kopen, dus zou iemand kunnen helpen met maatvoering? Ik heb maat 38,5 van Nike, 38 2/3 van Adidas. Dus US 6 of 24 cm.

http://skateshop.thisisso(...)-realm-wit.html#info
Ik zou dus maat 40 moeten halen?
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:52:10 #168
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_111927543
Ik zou als ik jou was, dan alleen voor de zwarte versie gaan kijken, maatje 40 had je inderdaad goed, en kost net geen 80euro.

http://skateshop.thisisso(...)usd-realm-zwart.html
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:54:32 #169
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_111927621
Vanochtend eindelijk weer eens een tochtje van 5 kilometer kunnen maken. Niet verwacht dat het asfalt van het oude Floriade park in Hoofddorp al zo snel verslechterd zou zijn.
Dankzij slechte asfalt en een paar keer moeten stoppen voor honden, toch in net iets meer dan 10 minuutjes kunnen doen.

Misschien voor de doorsnee hier niet zo heel erg snel, ware het niet, dat ik het op 58 mm wieltjes heb gedaan. ;)
pi_111927984
Dankje N00c. Heb de zwarte besteld.
  woensdag 23 mei 2012 @ 18:37:23 #171
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_111937231
Goed bezig!

Mocht het echter toch niet de goede maat zijn, gewoon ff contact opnemen met Ivo. (Dan kunnen jullie er vast wel samen uitkomen. ;) )
pi_111939600
Doe jij ook aggressive of free blade?
  woensdag 23 mei 2012 @ 20:41:17 #173
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_111943490
Ik heb jaren aggressive geskate, maar ben er inmiddels een jaartje of 8 uitgeweest.. Ik zit tegenwoordig weer wat te denken aan freeblade/-ride.

Ik moet alleen dan even eerst mijn nieuwe skates onder controle krijgen.

• 2012 USD Carbon 2 Olive Limited Edition boot
• Kaltik Stealth Team frames Black
• Chimera Dominik Wagner 58mm 88A flat setup
• Abec 7 bearings

Ben altijd gewend dat ik enige vorm van heel lift had, maar deze skates zijn helemaal recht.
Is eventjes wennen, maar niet onoverkoombaar.

Als ik hier aan gewend ben, maar eens kijken of ik zogeheten powerblade frames kan scoren, en met grotere wieltjes aan de slag kan. ;)
  woensdag 23 mei 2012 @ 22:58:22 #174
342418 VKV
Plausibel
pi_111951568
Lolll, ik ging net even een rondje rijden, nou na 5 minuten maar weer naar huis gegaan want wat deden mn benen zeer :P Voelde de blaren alweer opkomen haha. Heb wel even geprobeerd om zegmaar met je voorwiel op de grond je been terug te halen maar dat lukte niet echt. Heb wel even een stukje lekker tempo kunnen maken :)
pi_112001492
Voor de geïnteresseerde, ik heb m'n stuntskates in de verkoop gezet,zgan.
[TK] Anarchy stunt skates ZGAN
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')