abonnement Unibet Coolblue
pi_111141169
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:36 schreef Keselo het volgende:
Natuurlijk heb je gelijk dat je graag zekerheid wilt, maar je moet gewoon zelfstandig en besluitvaardig kunnen rijden, hoe lullig dat ook misschien klinkt. Vertel het hem gewoon als je wilt dat hij helpt (dat hij privé belt en je niet wilt helpen is wel erg vreemd..) maar probeer het eerst eens zelf. Als je je auto rustig op de koppeling over dat terrein laat rollen kan er niets gebeuren, als je ook maar iets ziet waarbij je denkt dat het je aandacht nodig heeft sta je binnen een fractie van een seconde stil.

En de volgende keer als het zo druk is achteruit inparkeren? Is niet veel moeilijker (ik vind het zelf makkelijker) dan vooruit inparkeren en bij het wegrijden heb je prima zicht op de situatie.
Je hebt gelijk hoor, dat ik het misschien eerst zelf had moeten proberen. Ik was alleen echt heel erg boos en voelde me zwaar ongemakkelijk, omdat hij ook zei dat ie met een andere dame na een akkefietje "ook helemaal klaar was en ik wilde haar ook bijna de auto uitzetten". Ook. Mij dus ook, om niks. Ik denk dat het geen zak uit had gemaakt wat ik deed, want het was toch allemaal fout en als ik dan een echte fout maak heb je helemaal een probleem natuurlijk. Daarom koos ik even voor veilig en reed ik pas weg toen hij mee kon kijken
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_111141215
Altijd vervelend princess-a...

Maar wat de file/drukte betreft, ik heb zelf ook lessen meegemaakt dat ik ruim een uur heb moeten filerijden in een les van 1,5u. Echt kut, maar je leert ook heel veel. Mijn instructeur bleef tijdens de files dan ook uitleggen: "Kijk niet alleen naar de auto voor je, maar ook naar de rij auto's die daarvoor staat. Zo kun je je eerder voorbereiden op optrekken en remmen, wat de doorstroming bevordert." Ook moet je als het wat drukker is, meer werken met de koppeling wat je beheersing uiteindelijk ook ten goede komt.

En wat besluitvaardigheid betreft, ik kan niet oordelen hoe (on)besluitvaardig jij bent, maar het klopt wel dat het heel belangrijk is (al brengt jouw instructeur dit compleet fout). Maak gewoon beslissingen, dan kost het een fout, dan kost het een ingreep. Het is toch een rijLES en daarvan leer je uiteindelijk toch :)

Overigens is mijn instructeur ook vaak bezig met van alles en nog wat als we bijv. net beginnen met de les (betaling van leerling voor mij of nabespreken met die leerling) of als we tegen het einde aan komen (belt hij de volgende leerling). Ik rij in principe altijd door alsof hij wel gewoon oplet. Wanneer IK brokken maak, is het immers zijn schuld EN probleem. Ik ga er daarom wel van uit dat hij voldoende oplet of ik geen (grote) fouten maak. Ik denk dat je hiermee ook zelfstandiger en zelfverzekerder wordt. Ik keur het overigens niet goed, laat dat duidelijk zijn ;)
pi_111141304
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:43 schreef princess-a het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, dat ik het misschien eerst zelf had moeten proberen. Ik was alleen echt heel erg boos en voelde me zwaar ongemakkelijk, omdat hij ook zei dat ie met een andere dame na een akkefietje "ook helemaal klaar was en ik wilde haar ook bijna de auto uitzetten". Ook. Mij dus ook, om niks. Ik denk dat het geen zak uit had gemaakt wat ik deed, want het was toch allemaal fout en als ik dan een echte fout maak heb je helemaal een probleem natuurlijk. Daarom koos ik even voor veilig en reed ik pas weg toen hij mee kon kijken
Dat snap ik. Als je zo'n rotles hebt wil je absoluut niets fout meer doen.

quote:
Dan heb ik liever dat er 2 paar ogen opletten.
Nog even over dit. Als jij iets niet kunt zien omdat het onoverzichtelijk is (zoals op het parkeerterrein), dan kan jouw instructeur het ook niet zien. Dat moet je beseffen. Het heeft gewoon geen zin om stil te blijven staan, want jullie kunnen allebei niets zien voordat jij naar achteren rijdt. Je rijdt sowieso in een lesauto, dus mensen hebben er echt wel begrip voor en letten goed op wat je doet. Ze hebben immers allemaal moeten lessen en ze zullen echt niet van je verwachten dat je foutloos rijdt.
pi_111141310
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:41 schreef Keselo het volgende:
Als het je helpt, ik ben vandaag afgereden en had woensdag nog een les waarbij ik dacht dat ik het parkeerterrein niet af zou komen zonder te zakken, zo beroerd reed ik. Iedereen heeft weleens een rotdag wat rijden betreft.

Als jij na 21 lessen het gevoel hebt dat je goed kunt rijden en je rijdt les 22 plots minder goed, zit de kans er goed in dat jij goed kunt rijden maar je dag niet had.
Oeii ik heb niet terug gelezen :@ maar gefeliciteerd *O* Hoe fijn moet dat zijn :D

Ik had zelf niet het gevoel dat ik er klaar voor was. Hij zei dat we het aan konden vragen, ik zei dat ik dat nog niet wil, ik wil wat zekerder zijn van m'n zaak. Daarom komt dit ook zo rauw op m'n dak vallen, hij doet net alsof ik het ineens helemaal niet kan. Terwijl we juist de laatste lessen gebruikt hadden om mij ook het vertrouwen te geven dat ik het wel kan, en dat gevoel kreeg ik ook eindelijk een beetje
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_111141552
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:46 schreef princess-a het volgende:

[..]

Oeii ik heb niet terug gelezen :@ maar gefeliciteerd *O* Hoe fijn moet dat zijn :D

Ik had zelf niet het gevoel dat ik er klaar voor was. Hij zei dat we het aan konden vragen, ik zei dat ik dat nog niet wil, ik wil wat zekerder zijn van m'n zaak. Daarom komt dit ook zo rauw op m'n dak vallen, hij doet net alsof ik het ineens helemaal niet kan. Terwijl we juist de laatste lessen gebruikt hadden om mij ook het vertrouwen te geven dat ik het wel kan, en dat gevoel kreeg ik ook eindelijk een beetje
Haha bedankt, inderdaad een hele opluchting, zeker na 3 maal gezakt te zijn :)

Goed inderdaad dat je je examen pas aanvraagt wanneer jij er klaar voor bent. Besef wel dat je eerste mogelijkheid tot examen ± een maand zal duren. Er kan dus nog een hoop verbeterd worden voor je daadwerkelijk je examen moet rijden.

En ik weet niet of je ooit lessen van 2 of 3 uur hebt gedaan? En in welke stad je rijdt? Dan kun je namelijk tijdens je lessen met je instructeur naar een andere stad. Ik heb zo vaak in Breda en Bergen op Zoom gereden, steden waar ik absoluut niet bekend was en daar leer je 10 keer meer van dan 5 uur in je eigen stad lessen, waar je alles al kent. Ook heb ik 2 maal een les van 3 uur gehad, zijn we naar Dordrecht gegaan. Kutstad, veel geleerd.
pi_111141641
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:08 schreef princess-a het volgende:
Zo, ik heb net een zéér enerverende les gehad, en flink zitten janken bij m'n moeder :@ echt zo ontzettend balen

[...]

Ik moest het even kwijt :@
Wow, dat is echt lullig. ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht dat je tijdens je rijlessen zomaar in een file verstrikt kunt raken en dat het dan lastig te zeggen is wie ervoor opdraait enz.
maar waarom kost dit hem meer brandstof vroeg ik mij af?
Regardant au tour de moi sur ce site, toujours partout continuellement, c'est moi qui tente de trouver ceux qui me veulent répondre tout ce que je me demande pendant ma randonnée de survie en grandissant.
pi_111141808
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:46 schreef princess-a het volgende:

[..]

Oeii ik heb niet terug gelezen :@ maar gefeliciteerd *O* Hoe fijn moet dat zijn :D

Ik had zelf niet het gevoel dat ik er klaar voor was. Hij zei dat we het aan konden vragen, ik zei dat ik dat nog niet wil, ik wil wat zekerder zijn van m'n zaak. Daarom komt dit ook zo rauw op m'n dak vallen, hij doet net alsof ik het ineens helemaal niet kan. Terwijl we juist de laatste lessen gebruikt hadden om mij ook het vertrouwen te geven dat ik het wel kan, en dat gevoel kreeg ik ook eindelijk een beetje
Nja iedereen heeft weleens een klotedag. Die heb je ook straks als je je rijbewijs hebt en dan mis je misschien ook een keer iets :P je moet je gevoel niet baseren op 1 les maar op de hele cyclus. En dan bepalen of je wel of niet klaar bent.
pi_111141852
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:53 schreef houtjetouwtjejas het volgende:

[..]

Wow, dat is echt lullig. ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht dat je tijdens je rijlessen zomaar in een file verstrikt kunt raken en dat het dan lastig te zeggen is wie ervoor opdraait enz.
maar waarom kost dit hem meer brandstof vroeg ik mij af?
Als je constant de auto weer in beweging moet brengen om een halve meter later weer te stoppen kost dit je talloze malen meer brandstof dan wanneer je dezelfde weg met 50 km/u doorrijdt. Constant de auto weer aan de gang krijgen kost gewoon veel brandstof.

Daardoor gaan lesauto's ook een stuk vaker naar benzine stations dan personenauto's die dezelfde afstanden afleggen. Al dat parkeren, omkeren, stoppen en die ongein kost ongelofelijk veel brandstof.
pi_111142311
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:51 schreef Keselo het volgende:

[..]

Haha bedankt, inderdaad een hele opluchting, zeker na 3 maal gezakt te zijn :)

Goed inderdaad dat je je examen pas aanvraagt wanneer jij er klaar voor bent. Besef wel dat je eerste mogelijkheid tot examen ± een maand zal duren. Er kan dus nog een hoop verbeterd worden voor je daadwerkelijk je examen moet rijden.

En ik weet niet of je ooit lessen van 2 of 3 uur hebt gedaan? En in welke stad je rijdt? Dan kun je namelijk tijdens je lessen met je instructeur naar een andere stad. Ik heb zo vaak in Breda en Bergen op Zoom gereden, steden waar ik absoluut niet bekend was en daar leer je 10 keer meer van dan 5 uur in je eigen stad lessen, waar je alles al kent. Ook heb ik 2 maal een les van 3 uur gehad, zijn we naar Dordrecht gegaan. Kutstad, veel geleerd.
Was je dan ook onwijs zenuwachtig? Aangezien het dan al de 4e keer is! Maar zo zie je maar, de aanhouder wint ;)

Hij wil nooit lessen die langer dan 1 uur duren :N Binnenkort zal het wel moeten omdat meneer heeft aangeboden de volgende keer een half uur langer te rijden.. Ik was namelijk wel strijdvaardig en krijg dus voor die file wel iets terug. Ik zit nu te twijfelen om 1 keer per week bij hem te blijven rijden (voor het examen dat dus al betaald is) en 1 keer per week bij een andere rijschool. En dan bij die andere dubbele uren, om inderdaad te doen wat jij ook al zegt. Eens een andere stad, eens een langere afstand en eens door kunnen gaan als het even slecht gaat, ipv met een rotgevoel naar huis te moeten zoals nu. En ik rijd in Groningen

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:53 schreef houtjetouwtjejas het volgende:

[..]

Wow, dat is echt lullig. ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht dat je tijdens je rijlessen zomaar in een file verstrikt kunt raken en dat het dan lastig te zeggen is wie ervoor opdraait enz.
maar waarom kost dit hem meer brandstof vroeg ik mij af?
Ik vind het er een beetje vanaf hangen. Als ik zeg ik wil snelweg rijden, en onderweg naar die snelweg komen we in de file, dan vind ik dat mijn schuld. Wij brachten haar nu thuis, hij wist dat we in die file terecht zouden komen (hij begon direct te vloeken dat dit echt de laatste keer was, dus hij had dit eerder gehad) en hij kon het makkelijk vermijden. Ze kon namelijk ook 100 m verderop uitstappen zodat wij de file konden vermijden. Dan vind ik het zijn schuld. Ook al had hij goede bedoelingen door haar niet dat stukje te laten lopen, dat hoeft natuurlijk niet ten koste van mijn les. En als het niet zijn schuld was, prima, maar ik ben er zeker niet aansprakelijk voor en daar gooide hij het op. Ik werd zelf ook thuis opgehaald, dus mijn schuld :X
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_111142358
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:57 schreef Keselo het volgende:

[..]

Als je constant de auto weer in beweging moet brengen om een halve meter later weer te stoppen kost dit je talloze malen meer brandstof dan wanneer je dezelfde weg met 50 km/u doorrijdt. Constant de auto weer aan de gang krijgen kost gewoon veel brandstof.

Daardoor gaan lesauto's ook een stuk vaker naar benzine stations dan personenauto's die dezelfde afstanden afleggen. Al dat parkeren, omkeren, stoppen en die ongein kost ongelofelijk veel brandstof.
Ohja, oke, maar meer omdat degene waar het over ging zei dat het potdicht stond, zou ik denken dat het dan juist brandstof bespaart.
Regardant au tour de moi sur ce site, toujours partout continuellement, c'est moi qui tente de trouver ceux qui me veulent répondre tout ce que je me demande pendant ma randonnée de survie en grandissant.
pi_111142418
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:08 schreef princess-a het volgende:

[..]

Was je dan ook onwijs zenuwachtig? Aangezien het dan al de 4e keer is! Maar zo zie je maar, de aanhouder wint ;)

Hij wil nooit lessen die langer dan 1 uur duren :N Binnenkort zal het wel moeten omdat meneer heeft aangeboden de volgende keer een half uur langer te rijden.. Ik was namelijk wel strijdvaardig en krijg dus voor die file wel iets terug. Ik zit nu te twijfelen om 1 keer per week bij hem te blijven rijden (voor het examen dat dus al betaald is) en 1 keer per week bij een andere rijschool. En dan bij die andere dubbele uren, om inderdaad te doen wat jij ook al zegt. Eens een andere stad, eens een langere afstand en eens door kunnen gaan als het even slecht gaat, ipv met een rotgevoel naar huis te moeten zoals nu. En ik rijd in Groningen

[..]

Ik vind het er een beetje vanaf hangen. Als ik zeg ik wil snelweg rijden, en onderweg naar die snelweg komen we in de file, dan vind ik dat mijn schuld. Wij brachten haar nu thuis, hij wist dat we in die file terecht zouden komen (hij begon direct te vloeken dat dit echt de laatste keer was, dus hij had dit eerder gehad) en hij kon het makkelijk vermijden. Ze kon namelijk ook 100 m verderop uitstappen zodat wij de file konden vermijden. Dan vind ik het zijn schuld. Ook al had hij goede bedoelingen door haar niet dat stukje te laten lopen, dat hoeft natuurlijk niet ten koste van mijn les. En als het niet zijn schuld was, prima, maar ik ben er zeker niet aansprakelijk voor en daar gooide hij het op. Ik werd zelf ook thuis opgehaald, dus mijn schuld :X
Watvoor vage redeneringen zit die kerel allemaal te spuien dan :')
pi_111142540
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:09 schreef houtjetouwtjejas het volgende:

[..]

Ohja, oke, maar meer omdat degene waar het over ging zei dat het potdicht stond, zou ik denken dat het dan juist brandstof bespaart.
Het is zeg maar als je het winkelgedeelte uit rijdt, daar is 1 stoplicht. Alle andere kanten op is eenrichtingsverkeer en daar mag je niet in, dus je moet het centrum uit (Groningen is 'autovrije' binnenstad). Bij dat stoplicht kunnen dus steeds een stuk of 3 auto's langs en de rest staat stil. Dus vanuit als die straatjes, waar je niet in mag, staan auto's te wachten voor dat ene stoplicht en je gaat steeds maar 3 auto's vooruit. Ministukje rijden en weer stil. Ministukje rijden en weer stil
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_111142697
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:56 schreef H-D het volgende:

[..]

Nja iedereen heeft weleens een klotedag. Die heb je ook straks als je je rijbewijs hebt en dan mis je misschien ook een keer iets :P je moet je gevoel niet baseren op 1 les maar op de hele cyclus. En dan bepalen of je wel of niet klaar bent.
Dat is dus wat mij zo'n rotgevoel geeft. Het was een slechte les, een momentopname. En hij bracht het alsof we er nodig aan moeten werken, alsof ik dat niet al een flink aantal lessen wel goed heb gedaan. Ik wil prima veel lessen er aan vastplakken als ik echt niet besluitvaardig etc kan rijden, maar ik wil niet nog heel lang bij zo'n vervelende man blijven hangen, omdat hij dat in een sjagrijnige bui heeft besloten
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_111142764
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:17 schreef princess-a het volgende:

[..]

Dat is dus wat mij zo'n rotgevoel geeft. Het was een slechte les, een momentopname. En hij bracht het alsof we er nodig aan moeten werken, alsof ik dat niet al een flink aantal lessen wel goed heb gedaan. Ik wil prima veel lessen er aan vastplakken als ik echt niet besluitvaardig etc kan rijden, maar ik wil niet nog heel lang bij zo'n vervelende man blijven hangen, omdat hij dat in een sjagrijnige bui heeft besloten
Zeg anders dat je dat gevoel hebt en of hij duidelijk kan stellen waarom hij vindt dat jij niet klaar bent voor het examen. Eventueel gestaafd met voorbeelden.

Dan krijg jij ook precies de dingen waar je nog aan moet werken.
pi_111143705
quote:
Was je dan ook onwijs zenuwachtig? Aangezien het dan al de 4e keer is! Maar zo zie je maar, de aanhouder wint
Zenuwachtig was ik vooral bij mijn eerste en tweede examen. Ik had bij mijn laatste 2 wel wat zenuwen, maar niets bijzonders. Zo eng is het allemaal niet als je weet wat er komen gaat.

Een tip: mocht je zakken voor je rij-examen (wat natuurlijk NIET gaat gebeuren ;) ), ga onmiddelijk weg bij je rijschool en zoek er een op in de regio die geclassificeerd is in leerlingen laten slagen met faalangst. Dit heeft 2 voordelen voor mij gehad. 1: Mijn oude rij-instructeur liet mij enorm ongeduldig en onrustig rijden, veel te veel kijken, veel te veel haast maken. Mijn nieuwe heeft mij opnieuw het goed (en vooral rustig) autorijden geleerd. 2: Deze zijn vaak veel geduldiger.

Of doe het bovenstaande nu al, zoals je zei dat je van plan was bij 2 rijscholen tegelijk te lessen (wat niet echt aan te raden is, twee verschillende auto's kunnen zo anders rijden dat je telkens het gevoel hebt dat je weer in je eerste les zit waarin de motor constant afslaat)>
pi_111145413
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:18 schreef H-D het volgende:

[..]

Zeg anders dat je dat gevoel hebt en of hij duidelijk kan stellen waarom hij vindt dat jij niet klaar bent voor het examen. Eventueel gestaafd met voorbeelden.

Dan krijg jij ook precies de dingen waar je nog aan moet werken.
Ga hem inderdaad maar eens vragen om het voor me op te schrijven. Hij zegt namelijk dat ie heel goed weet wat ik nog moet leren en wat niet. Maar hij zegt zo vaak dat ik iets al gedaan heb wat ik echt niet gedaan heb, en ook andersom, dat we ergens aan moeten werken wat we al hebben afgerond. Misschien goed om het eens zwart op wit neer te zetten, waar we nog aan moeten werken :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:37 schreef Keselo het volgende:

[..]

Zenuwachtig was ik vooral bij mijn eerste en tweede examen. Ik had bij mijn laatste 2 wel wat zenuwen, maar niets bijzonders. Zo eng is het allemaal niet als je weet wat er komen gaat.

Een tip: mocht je zakken voor je rij-examen (wat natuurlijk NIET gaat gebeuren ;) ), ga onmiddelijk weg bij je rijschool en zoek er een op in de regio die geclassificeerd is in leerlingen laten slagen met faalangst. Dit heeft 2 voordelen voor mij gehad. 1: Mijn oude rij-instructeur liet mij enorm ongeduldig en onrustig rijden, veel te veel kijken, veel te veel haast maken. Mijn nieuwe heeft mij opnieuw het goed (en vooral rustig) autorijden geleerd. 2: Deze zijn vaak veel geduldiger.

Of doe het bovenstaande nu al, zoals je zei dat je van plan was bij 2 rijscholen tegelijk te lessen (wat niet echt aan te raden is, twee verschillende auto's kunnen zo anders rijden dat je telkens het gevoel hebt dat je weer in je eerste les zit waarin de motor constant afslaat)>
Dat klinkt ergens ook wel logisch ja, dat je minder zenuwachtig bent als je weet wat er komt :)

Zal ik je een grap vertellen? Mijn instructeur heeft alle papieren voor het lesgeven aan mensen met faalangst
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_111270605
Jeetje wat een faalles dit. ben echt te onzeker, vooral kruispunten in de woonwijken. Dan weer te hard, dan te zacht. Koppeling, remmen juiste versnelling. Schat dat zelden goed in.
baal ook echt dat fouten uit het verleden ineens weer spelen. Lijkt dan alsof ik weinig vooruitgang heb gemaakt in het verleden.

instructeur die dan zegt dat ik zeker moet rijden heb je dan ook veel aan :')
pi_111271462
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:57 schreef das_phantom het volgende:
Jeetje wat een faalles dit. ben echt te onzeker, vooral kruispunten in de woonwijken. Dan weer te hard, dan te zacht. Koppeling, remmen juiste versnelling. Schat dat zelden goed in.
baal ook echt dat fouten uit het verleden ineens weer spelen. Lijkt dan alsof ik weinig vooruitgang heb gemaakt in het verleden.

instructeur die dan zegt dat ik zeker moet rijden heb je dan ook veel aan :')
Hoeveel rijlessen heb je al gehad dan? Ik heb ook wel eens lessen gehad dat het leek alsof ik pas net begonnen was met lessen (zelfs na 45 lessen heb ik dat nog gehad) Je kan niet meer doen dan je best en goed kijken natuurlijk als je dan een keer te hard/zacht over een kruising gaat jammer dan, komt vast wel goed. Bedenk wel dat je beter te zacht dan te hard voorbij een kruising kan gaan.
  maandag 7 mei 2012 @ 23:58:14 #269
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_111273275
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:57 schreef das_phantom het volgende:
Jeetje wat een faalles dit. ben echt te onzeker, vooral kruispunten in de woonwijken. Dan weer te hard, dan te zacht. Koppeling, remmen juiste versnelling. Schat dat zelden goed in.
baal ook echt dat fouten uit het verleden ineens weer spelen. Lijkt dan alsof ik weinig vooruitgang heb gemaakt in het verleden.

instructeur die dan zegt dat ik zeker moet rijden heb je dan ook veel aan :')
Haha, heel herkenbaar. Met dezelfde instructeur ook haha
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:22:06 #270
363823 Prequel
Just because
pi_111286435
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:57 schreef das_phantom het volgende:
Jeetje wat een faalles dit. ben echt te onzeker, vooral kruispunten in de woonwijken. Dan weer te hard, dan te zacht. Koppeling, remmen juiste versnelling. Schat dat zelden goed in.
baal ook echt dat fouten uit het verleden ineens weer spelen. Lijkt dan alsof ik weinig vooruitgang heb gemaakt in het verleden.

instructeur die dan zegt dat ik zeker moet rijden heb je dan ook veel aan :')
Herkenbaar. Legt je instructeur het niet nog een keer uit hoe je nou het best aan kan komen rijden enzo? Als je eenmaal doorhebt wat het handigst is, ga je vanzelf zekerder rijden, dat komt echt wel.

Ik heb zo vaak een soort van blackouts gehad. Dan werd t nog is uitgelegd wat ik 'fout' (niet veilig, of dat t wel handiger kan bijv.) deed, werd er gevraagd hoe t wel hoort, dan blijkt dat je het heus wel weet. Toen gingen we dat onderdeel nog is doen, meestal ging t dan wel weer goed.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:30:38 #271
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111286725
Een terugval is ook heel normaal.
Mijn instructeur zei vaak 'ik vertel je niets nieuws hoor, dit hebben we al gehad'. En dan zei ik 'ja maar zo snel als jij het vertelt en uitlegt, zo snel heb ik het nog niet onder de knie' :')
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:07:28 #272
24329 KNAK
ff w88,......
pi_111303566
11 lessen achter de rug... ik rij nu zelfstandig van stad - snelweg - stad. Enige wat ik nog beter moet leren is kijken. Volgens die vent in 3 stappen: Binnenspiegel, buitenspiegel en dode hoek... en dan pas denken aan richting geven. Verder moet het in/uitparkeren nog komen...denk dat het allemaal wel sneller gaat dan de gemiddelde leerling (ik ben dan ook +30 jaar, wellicht een voordeel qua inzicht e.d.)

Dat theorie examen heb ik over 2 weken, en dat boek, CD rom, dat is nogal wat wat je in je kop moet stampen. Is het niet handiger oude examens te bekijken en dat te leren??
Mai pben rai~!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:09:25 #273
187510 IrCute
Americunt
pi_111303683
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:07 schreef KNAK het volgende:

Dat theorie examen heb ik over 2 weken, en dat boek, CD rom, dat is nogal wat wat je in je kop moet stampen. Is het niet handiger oude examens te bekijken en dat te leren??
Allebei. Leren en examens oefenen, onderschat het niet :P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:13:18 #274
24329 KNAK
ff w88,......
pi_111303941
boek van 200 pagina's .. CD rom met 1000 vragen....... kan je niet gericht te werk gaan met theorie? :P
Mai pben rai~!
pi_111303948
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:33 schreef princess-a het volgende:

[..]

Nee helaas. Zit er een beetje aan vast omdat hij de enige is van die rijschool die hier rijdt, en ik heb zo'n deal waarbij het examen in zit. Anders zou ik nu overstappen denk ik, na eerdere akkefietje gaat hij nu wel mijn grens over.

We stonden tussen 2 auto's in en moesten dus eerst een heel stuk achteruit voor we überhaupt íets konden zien en het was daar zó druk. Hij keek recht voor zich tijdens het bellen. Prima hoor dat ie even belt, al ben ik daar ook niet voor, maar dan ga ik niet een redelijk nieuwe manoeuvre doen in een druk winkelgebied zonder overzicht. Dan heb ik liever dat er 2 paar ogen opletten. :)
Ik had hem gewoon achteruit gegooid, mocht je wat raken dan is het
1. Zijn verantwoordelijkheid
2. Niet jouw auto

:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')