abonnement Unibet Coolblue
pi_110546956
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2012:
• Keskiyo (2 januari)
• Daantke (3 januari)
• Chocolate-chick (3 januari)
• Pino112 (13 januari)
• Greenpeas (16 januari)
• Repeating (26 januari)
• Swomp (27 januari)
• zeebeschuit (27 januari)
• EdNoolk (30 januari)
• XxSwollie (30 januari)
• Morenoo (15 februari)
• Marrije (17 februari)
• Mieska (24 februari)
• Barbapapapamama (5 maart)
• Etsu (19 maart)
• Dutchlike (20 maart)
• lindsay.ooh-00 (21 maart)
• HeetBoven (21 maart)
• RichardRichard (27 maart)
• Pinklady89 (4 april) (BE)
• Pizza_Boom (12 april) (BE)
• meneer_valk (13 april)
• Warsaw (19 april)
• Hartigan (19 april)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

De OP is hier terug te vinden.
pi_110547013
OP aangepast ^O^ Hopen dat ik niemand vergeten ben :D

quote:
Dan heb je inderdaad tijd genoeg, een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem alleen zou zij al in mei af kunnen rijden.
pi_110551149
Haha tof dat je mij er bij hebt gezet :) ik zal straks een verslagje plaatsen van mijn 3de en laatste rijexamen

[ Bericht 1% gewijzigd door Warsaw op 20-04-2012 09:18:46 ]
pi_110551813
Helpt het met rijden als je 5 jaar scooter hebt gereden?
  vrijdag 20 april 2012 @ 14:53:01 #5
363823 Prequel
Just because
pi_110558051
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:28 schreef Travel. het volgende:
Helpt het met rijden als je 5 jaar scooter hebt gereden?
Lijkt me van wel, inschattingen maken, regels enzo kan/weet je dan wel (neem ik aan).

quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 08:51 schreef Warsaw het volgende:
Haha tof dat je mij er bij hebt gezet :) ik zal straks een verslagje plaatsen van mijn 3de en laatste rijexamen
Tuurlijk heb ik je erbij gezet ;) Jaa, verslagjes zijn leuk! :D
pi_110560180
Gister voor de derde keer opgeweest en eindelijk mijn rijbewijs gehaald. Wat mij echt heeft geholpen is dat ik dinsdag, woensdag en donderdagochtend voor het examen nog heb gelest. Foutjes die ik toen maakte, zaten nog vers in mijn geheugen en wist ik tijdens het examen te vermijden.

Ik had een hele vriendelijke examinator, die me op me gemak stelde dus daar had ik geluk mee. Het rijden ging ook goed, vooral veel aandacht besteed aan veilig rijden en goed kijken, als je dat doet en je maakt geen grote fouten verder kunnen ze je eigenlijk weinig maken.

De speciale verrichtingen gingen niet echt lekker, maar omdat ik goed keek en ze veilig uitvoerde was dat geen probleem.

Normaal ben ik heel erg stressbestendig en nooit zenuwachtig, maar dat was tijdens de rijexamens wel anders omdat iemand echt op je vingers kijkt. Gelukkig had ik bij het derde examen rustgevende tabletjes (merk: A. Vogel, naam: Rustgevend extra sterk, gekocht bij de Etos). Dit heeft me echt geholpen, het werkte ook niet versuffend zoals een ander merk dat ik had geprobeerd tijdens het lessen. Een aanrader dus!

Ik hoop dat jullie nog wat hebben aan mijn tips! Succes nog allemaal, mijn rijbewijs is aangevraagd en over een paar dagen kan ik er van genieten :)
pi_110560398
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 14:53 schreef Prequel het volgende:

[..]

Lijkt me van wel, inschattingen maken, regels enzo kan/weet je dan wel (neem ik aan).
Onzin, dan zou je als fietser dus ook voordeel hebben. Verkeersregels zijn voor iedereen hetzelfde he :W

Ik zou juist denken dat scooterrijders het extra moeilijk gaan hebben, want als ik asociale weggebruikers moet noemen dan zijn het wel scooterrijders :X
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:11:25 #8
363823 Prequel
Just because
pi_110562061
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:18 schreef Warsaw het volgende:
Gister voor de derde keer opgeweest en eindelijk mijn rijbewijs gehaald. Wat mij echt heeft geholpen is dat ik dinsdag, woensdag en donderdagochtend voor het examen nog heb gelest. Foutjes die ik toen maakte, zaten nog vers in mijn geheugen en wist ik tijdens het examen te vermijden.

Ik had een hele vriendelijke examinator, die me op me gemak stelde dus daar had ik geluk mee. Het rijden ging ook goed, vooral veel aandacht besteed aan veilig rijden en goed kijken, als je dat doet en je maakt geen grote fouten verder kunnen ze je eigenlijk weinig maken.

De speciale verrichtingen gingen niet echt lekker, maar omdat ik goed keek en ze veilig uitvoerde was dat geen probleem.

Normaal ben ik heel erg stressbestendig en nooit zenuwachtig, maar dat was tijdens de rijexamens wel anders omdat iemand echt op je vingers kijkt. Gelukkig had ik bij het derde examen rustgevende tabletjes (merk: A. Vogel, naam: Rustgevend extra sterk, gekocht bij de Etos). Dit heeft me echt geholpen, het werkte ook niet versuffend zoals een ander merk dat ik had geprobeerd tijdens het lessen. Een aanrader dus!

Ik hoop dat jullie nog wat hebben aan mijn tips! Succes nog allemaal, mijn rijbewijs is aangevraagd en over een paar dagen kan ik er van genieten :)
Dat klinkt echt zo relaxed, hoop dat t bij mij ook zo gaat maandag :D :X

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:25 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Onzin, dan zou je als fietser dus ook voordeel hebben. Verkeersregels zijn voor iedereen hetzelfde he :W

Ik zou juist denken dat scooterrijders het extra moeilijk gaan hebben, want als ik asociale weggebruikers moet noemen dan zijn het wel scooterrijders :X
Je hebt als fietser ook voordeel hé. :W Ik had het ook niet alleen over verkeersregels hé. :W
Ik zeg ook 'lijkt' niet: 'ja, dat is zo'. Lezen! :{
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:18:31 #9
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_110562367
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:11 schreef Prequel het volgende:

[..]

Dat klinkt echt zo relaxed, hoop dat t bij mij ook zo gaat maandag :D :X
Nou, drie keer opkomen lijkt mij dus echt niet relaxed hoor ;(

En gefeliciteerd natuurlijk Warsaw, en alle anderen *O* Waren er nog een paar geslaagden in het vorig topic zag ik?
AFC AJAX
  FOK!fotograaf vrijdag 20 april 2012 @ 17:30:20 #10
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110562826
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:28 schreef Travel. het volgende:
Helpt het met rijden als je 5 jaar scooter hebt gereden?
Als je normaal hebt gereden, ja. Anders: Nee. Enkel bij motorrijbewijs AVB zou het kunnen helpen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_110563705
Ik mag donderdag weer voor poging 2. Ik ben nu al zenuwachtig :').
Aids.
pi_110563747
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:55 schreef Mss het volgende:
Ik mag donderdag weer voor poging 2. Ik ben nu al zenuwachtig :').
Succes Mss!
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  vrijdag 20 april 2012 @ 18:02:00 #13
363823 Prequel
Just because
pi_110563984
Ik ben ook al zenuwachtig voor maandag :'). Heb een gesprek op school, over groepszooi omdat t niet lekker liep.. Maar ik ga op een bepaalde tijd gewoon weg dan :')

Succes Mss! ^O^
pi_110564949
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:11 schreef Prequel het volgende:

[..]

Je hebt als fietser ook voordeel hé. :W Ik had het ook niet alleen over verkeersregels hé. :W
Ik zeg ook 'lijkt' niet: 'ja, dat is zo'. Lezen! :{
Zo hey. Is het die tijd van de maand weer? :o

Hoe heb je als fietser nou weer voordeel dan? Of zou je dan als voetganger ook voordeel hebben?

Autorijden is heel wat anders en vergt veel meer van je dan andere vervoersmiddelen. Als je veel fietst of scooter hebt gereden is dat alleen maar nadelig. Bij die weggebruikers is het meer regel dan uitzondering dat je altijd rechts inhaalt, geen richting aangeeft, door rood rijdt en niet voorsorteert wanneer dat wel moet. En dan heb ik het nog niet eens over inschattingsvermogen en het anticiperen op andere weggebruikers.
pi_110564958
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:55 schreef Mss het volgende:
Ik mag donderdag weer voor poging 2. Ik ben nu al zenuwachtig :').
Succes, ik ga dinsdag ook voor de 2e keer en ook kei zenuwachtig.
Prequel, jij, ik en er was nog iemand die maandag op moest (toch?) gaan gewoon slagen volgende week ;)
  vrijdag 20 april 2012 @ 18:33:08 #16
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_110565063
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

. Als je veel fietst of scooter hebt gereden is dat alleen maar nadelig.
onzin
O)))
pi_110565325
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:33 schreef arucard het volgende:

[..]

onzin
Prima. Een jongen die een paar jaar op een scootertje gezeten heeft weet hartstikke goed hoe hij moet deelnemen aan het verkeer in een automobiel. Dat is echt een goede uitgangspositie ^O^

Zoiets?
pi_110565342
Weer bezig met theorie maar blijf de gevaarherkenning maar een lastig onderdeel vinden, terwijl ik 4 jaar terug de theorie al had gehaald maar niet was gaan lessen :{

Binnenkort eerste proefles automaat, zo te zien hebben sommige hier moeite met het behalen van praktijk examen dus ik kan me lol op, iemand ervaring hier met het faalangst rijexamen ?
aardappels, sproitjes, sloavink.
  vrijdag 20 april 2012 @ 18:45:40 #19
363823 Prequel
Just because
pi_110565499
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Zo hey. Is het die tijd van de maand weer? :o

Hoe heb je als fietser nou weer voordeel dan? Of zou je dan als voetganger ook voordeel hebben?

Autorijden is heel wat anders en vergt veel meer van je dan andere vervoersmiddelen. Als je veel fietst of scooter hebt gereden is dat alleen maar nadelig. Bij die weggebruikers is het meer regel dan uitzondering dat je altijd rechts inhaalt, geen richting aangeeft, door rood rijdt en niet voorsorteert wanneer dat wel moet. En dan heb ik het nog niet eens over inschattingsvermogen en het anticiperen op andere weggebruikers.
Nee hoor.. maar kan er slecht tegen als mensen niet goed lezen :D

Je hebt áltijd voordeel als je met verkeer te maken hebt gehad. Dan gaat t niet om t feit dat er niemand is die nog nooit met verkeer te maken heeft gehad. Je weet hoe weggebruikers (kunnen) reageren... Als je zelf op de fiets zit, vind je het niet fijn als een auto met hooguit 20cm jou gaat inhalen, dus is dat logisch dat je dat als automobilist ook niet doet.. toch?

Anticiperen leer je wel degelijk op de fiets. Tenzij jij als fietsertje gewoon oversteekt zonder ook maar 1 seconde te kijken naar wat er allemaal rijdt, en wanneer je zelf kan oversteken.

Feit is als je met verkeer (maakt niet uit op wat voor een manier te maken hebt) je altijd moet anticiperen en moet inschatten wat andere weggebruikers (gaan) doen.

Betekend niet dat je het in een auto allemaal al perfect doet, maar dat is wat anders dan voordeel hebben. :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:29 schreef Me031093 het volgende:

[..]

Succes, ik ga dinsdag ook voor de 2e keer en ook kei zenuwachtig.
Prequel, jij, ik en er was nog iemand die maandag op moest (toch?) gaan gewoon slagen volgende week ;)
Ja, volgens mij was inderdaad ook nog iemand die op de maandag moest. Rond dezelfde tijd geloof ik zelfs :)
pi_110565528
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:40 schreef Jan-Slagter het volgende:
Weer bezig met theorie maar blijf de gevaarherkenning maar een lastig onderdeel vinden, terwijl ik 4 jaar terug de theorie al had gehaald maar niet was gaan lessen :{

Binnenkort eerste proefles automaat, zo te zien hebben sommige hier moeite met het behalen van praktijk examen dus ik kan me lol op, iemand ervaring hier met het faalangst rijexamen ?
Waarom alleen automaat? Of ben je van plan om na de proefles op een schakelbak over te gaan?

Toen ik examen deed had ik gelukkig dat gevarenherkenning niet. Dat is ook maar een manier van het CBR om de slagingspercentages binnen de perken te houden, en om extra geld op te strijken.
pi_110565576
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:45 schreef Prequel het volgende:

Anticiperen leer je wel degelijk op de fiets. Tenzij jij als fietsertje overal oversteekt zonder ook maar 1 seconden na te denken wat er nou allemaal rijdt.

Feit is als je met verkeer (maakt niet uit op wat voor een manier te maken hebt) je altijd moet anticiperen en moet inschatten wat andere weggebruikers (gaan) doen.
Als jij je rijbewijs hebt dan zul je er snel achter komen dat (brom)fietsers dit anticiperen juist niet doen. En ook de situatie van als een kip zonder kop de weg oversteken is iets wat je vast en zeker tegen gaat komen.
pi_110567385
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:48 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Als jij je rijbewijs hebt dan zul je er snel achter komen dat (brom)fietsers dit anticiperen juist niet doen. En ook de situatie van als een kip zonder kop de weg oversteken is iets wat je vast en zeker tegen gaat komen.
Tuurlijk zullen er mensen zijn die niet anticiperen, maar ik denk toch echt dat de meeste wel even kijken voordat ze oversteken. En dan heb je er ook nog die kijken, zien dat er iets aankomt en alsnog oversteken (die kwam ik gisteren eentje tegen tijdens mn rijles)
pi_110567697
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:36 schreef Me031093 het volgende:

[..]

Tuurlijk zullen er mensen zijn die niet anticiperen, maar ik denk toch echt dat de meeste wel even kijken voordat ze oversteken. En dan heb je er ook nog die kijken, zien dat er iets aankomt en alsnog oversteken (die kwam ik gisteren eentje tegen tijdens mn rijles)
Gelukkig heb jij dan nog je rempedaal en de instructeur ook nog. Misschien dat het blindelings oversteken niet elke dag voorkomt. Maar wat te denken van hele hordes scholieren die gewoon 'voorrang nemen' terwijl ik met mijn auto van rechts kom. Die kinderen zitten dan gewoon op de fiets en kijken mij aan alsof ik gek ben als ik ga rijden.

Om nog maar te zwijgen van een colonne van 50 scholieren die ALLEMAAL geen richting aangeven op een rotonde, waardoor ik voor jan lul sta te wachten of er toch eentje is die oversteekt. Dan besluit ik om op den duur toch maar te gaan rijden en verdomd, dan zit er eentje tussen die dan wel oversteekt :').
pi_110569570
Net weer rijles gehad en instructeur vindt dat ik klaar ben voor praktijk. Ik vind zelf van niet en heb het dan ook wat lacherig afgedaan met een nee joh! nog even wat lessen voor de schoonheidsfoutjes enzo

Dom? Of verstandig om op mijn gevoel af te gaan? Hij is natuurlijk degene met inzicht en ervaring, hij zal het wel weten denk ik dan.. Hadden jullie zelf het gevoel dat je er 'klaar' voor was?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  vrijdag 20 april 2012 @ 20:37:38 #25
363823 Prequel
Just because
pi_110570449
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 20:19 schreef princess-a het volgende:
Net weer rijles gehad en instructeur vindt dat ik klaar ben voor praktijk. Ik vind zelf van niet en heb het dan ook wat lacherig afgedaan met een nee joh! nog even wat lessen voor de schoonheidsfoutjes enzo

Dom? Of verstandig om op mijn gevoel af te gaan? Hij is natuurlijk degene met inzicht en ervaring, hij zal het wel weten denk ik dan.. Hadden jullie zelf het gevoel dat je er 'klaar' voor was?
'

Reserveren kan geen kwaad, en dan kan je daarvoor nog wel een paar keer lessen om die foutjes er uit te halen (als je dat wil, want perfect hoeft helemaal niet). Als je eerst bijv. nog 5x gaat lessen om het perfect te doen, dan is t alsnog 2 weken wachten voordat je op examen kan.
  vrijdag 20 april 2012 @ 20:39:00 #26
363823 Prequel
Just because
pi_110570521
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:48 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Als jij je rijbewijs hebt dan zul je er snel achter komen dat (brom)fietsers dit anticiperen juist niet doen. En ook de situatie van als een kip zonder kop de weg oversteken is iets wat je vast en zeker tegen gaat komen.
Dat weet ik. Het gaat niet over wie/wat je tegenkomt nu. Het gaat erover dat als je zelf ook al anticipeert op de fiets, dat je daar een voordeel uit haalt bij het autorijden. En ja, vaak genoeg suicidale mensen meegemaakt die nog denken ff snel over te kunnen steken.
  vrijdag 20 april 2012 @ 21:19:22 #27
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_110572490
Nou ik heb mijn theorie gehaald hoor, haha.

19/25 goed op de gevaarherkenning, 37/40 op de rest *O*
pi_110574579
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Zo hey. Is het die tijd van de maand weer? :o

Hoe heb je als fietser nou weer voordeel dan? Of zou je dan als voetganger ook voordeel hebben?

Autorijden is heel wat anders en vergt veel meer van je dan andere vervoersmiddelen. Als je veel fietst of scooter hebt gereden is dat alleen maar nadelig. Bij die weggebruikers is het meer regel dan uitzondering dat je altijd rechts inhaalt, geen richting aangeeft, door rood rijdt en niet voorsorteert wanneer dat wel moet. En dan heb ik het nog niet eens over inschattingsvermogen en het anticiperen op andere weggebruikers.
Ik doelde meer op het feit dat is mijn theorie heb gehaald en zeker wel wat inschattingsvermogen heb te danken aan de scooter
pi_110579281
Nog even over de gevaarherkenning hier een voorbeeld (vekabest online boek)



remmen, gas terug of niets doen ? het goede antwoord is remmen.

Maar waarom zou je remmen en er stapvoets langs moeten ? je kan toch prima gas loslaten en er met 30 kmh en gepaste afstand langs rijden.
aardappels, sproitjes, sloavink.
pi_110579334
quote:
18s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:36 schreef Jan-Slagter het volgende:
Nog even over de gevaarherkenning hier een voorbeeld (vekabest online boek)

[ afbeelding ]

remmen, gas terug of niets doen ? het goede antwoord is remmen.

Maar waarom zou je remmen en er stapvoets langs moeten ? je kan toch prima gas loslaten en er met 30 kmh en gepaste afstand langs rijden.
Een wegrijdende bus heeft voorrang. Daarom moet je remmen.
Aids.
pi_110579352
Binnen de bebouwde kom heeft een bus die aangeeft weg te rijden voorang.
pi_110579361
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:37 schreef Mss het volgende:

[..]

Een wegrijdende bus heeft voorrang. Daarom moet je remmen.
De bus geeft geen richting aan.
aardappels, sproitjes, sloavink.
pi_110580139
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 20:19 schreef princess-a het volgende:
Net weer rijles gehad en instructeur vindt dat ik klaar ben voor praktijk. Ik vind zelf van niet en heb het dan ook wat lacherig afgedaan met een nee joh! nog even wat lessen voor de schoonheidsfoutjes enzo

Dom? Of verstandig om op mijn gevoel af te gaan? Hij is natuurlijk degene met inzicht en ervaring, hij zal het wel weten denk ik dan.. Hadden jullie zelf het gevoel dat je er 'klaar' voor was?
Wat Prequel al gezegt heeft reserveren kan geen kwaad,
Het ligt er ook maar net aan hoelang het dan nog duurt voor je op kan, soms is het in 2 weken maar kan ook veel langer zijn. En dan moet je op je gevoel af gaan over hoeveel lessen je nog ongeveer nodig denkt te hebben om de foutjes eruit te halen. Je kan beter teveel lessen hebben gehad en de eerste keer slagen dan te weinig lessen en (een paar keer) zakken. Maar je hoeft echt niet perfect te rijden ofzo, zelfs de examinator en rijinstructeur maken wel eens schoonheidsfoutjes.
Ik had trouwens de eerste keer wel al het gevoel dat ik er klaar voor was, maar was behoorlijk zenuwachtig en ben toen iets te hard over een spoor heen gereden waar de examinator al wat van gezegt had en ik reed op zo'n minder fijn weggetje waardoor ik alleen maar zenuwachtiger werd en (grote) fouten ging maken. Ik heb maandag mn laatste rijles en dinsdag mag ik laten zien wat ik kan en ik heb er opzich wel een goed gevoel over nu.
pi_110580195
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:19 schreef JochemP het volgende:
Nou ik heb mijn theorie gehaald hoor, haha.

19/25 goed op de gevaarherkenning, 37/40 op de rest *O*
Gefeliciteerd ^O^
pi_110580826
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:38 schreef Jan-Slagter het volgende:

[..]

De bus geeft geen richting aan.
Klopt ja. Mm misschien is het omdat er mensen uit kunnen stappen die voor de bus langs oversteken, zonder te kijken.
  FOK!fotograaf zaterdag 21 april 2012 @ 00:55:37 #36
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110582585
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:36 schreef Me031093 het volgende:

[..]

Tuurlijk zullen er mensen zijn die niet anticiperen, maar ik denk toch echt dat de meeste wel even kijken voordat ze oversteken. En dan heb je er ook nog die kijken, zien dat er iets aankomt en alsnog oversteken (die kwam ik gisteren eentje tegen tijdens mn rijles)
Als er 1 soort gemotoriseerde weggebruikersgroep is die een gevaar op de weg zijn, dan zijn het brommer/scooterrijders... Bij/tussen de dissel gaan staan bij een aanhanger, als je je knipper naar links aan hebt omdat je iemand gaat inhalen proberen jou in te halen, denken dat je bij een kruizing voor de lol je knipper naar links aan hebt (zowel losse auto als met aanhanger), zo dicht achter iemand rijden die afslaat en zelf toch rechtdoor gaan dat je ze niet meer ziet, denken voorrang te nemen, voor je neus de weg op schieten terwijl jij met 50 aan komt hobbelen, niet kijken, achterlicht hebben dat wit schijnt, geen licht hebben, noem het op.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 21 april 2012 @ 02:07:56 #37
24329 KNAK
ff w88,......
pi_110584379
Vandaag eerste les gehad :') was wel even vreemd, met name dat ik gewend was aan links (mee)rijden in een ander land... instructeur die zei dat ie wel zou schakelen, maar ik de rest kon doen en dus een uur lang in redelijk druk verkeer gereden... "gelijk het diepe in" zei hij

Ging verder wel, ga 5 tot 6 uur per week les volgen, hoop dat met goed resutaat ik binnen 2 maanden klaar ben,.. (of kan dat niet)

Die gast had het over het machtigen via digid zodat hij bij CBR me kan aanmelden,.. wat is da precies?
Mai pben rai~!
pi_110585501
Dan geef je de rijschool toestemming middels onderstaande pagina om examen voor je aan te vragen:

https://mijn.cbr.nl/

En daar moet je dus inloggen met je DigiD.
En ja, de website heeft openingstijden :P :D.
  zaterdag 21 april 2012 @ 04:11:59 #39
24329 KNAK
ff w88,......
pi_110585536
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2012 04:05 schreef Anne het volgende:
Dan geef je de rijschool toestemming middels onderstaande pagina om examen voor je aan te vragen:

https://mijn.cbr.nl/

En daar moet je dus inloggen met je DigiD.
En ja, de website heeft openingstijden :P :D.
Openingstijden.. de eerste keer dat ik dat zie..

Is dat gebruikelijk, rijschool laten doen?
Mai pben rai~!
pi_110585913
quote:
18s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:36 schreef Jan-Slagter het volgende:
Nog even over de gevaarherkenning hier een voorbeeld (vekabest online boek)

[ afbeelding ]

remmen, gas terug of niets doen ? het goede antwoord is remmen.

Maar waarom zou je remmen en er stapvoets langs moeten ? je kan toch prima gas loslaten en er met 30 kmh en gepaste afstand langs rijden.
Bij bussen en trams die bij een halte staan moet je zo goed als altijd remmen omdat je er van uit moet gaan dat mensen die uitstappen met hun hoofd ergens anders zijn en zo de weg op steken

Er is nog zon vraag met een bal die de weg op rolt, die kreeg ik ook op mn echte theorie examen. Ook dan rijd je al langzaam en denk je gas los, maar ook dan moet je vol op de rem omdat je er van uit kunt gaan dat er een kind achter die bal aan komt rennen

[ Bericht 0% gewijzigd door princess-a op 21-04-2012 08:41:02 ]
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  zaterdag 21 april 2012 @ 08:44:30 #41
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110585953
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:40 schreef Jan-Slagter het volgende:

Binnenkort eerste proefles automaat, zo te zien hebben sommige hier moeite met het behalen van praktijk examen dus ik kan me lol op, iemand ervaring hier met het faalangst rijexamen ?
Ik heb geen faalangstexamen aangevraagd, maar ik kreeg per toeval wel de examinator die ook de faalangstexamens doet. Bij faalangstexamens heb je dacht ik ook dat je tussendoor even pauze kunt nemen enzo, dat had ik niet, maar alleen die examinator vond ik al helemaal te gek. Want ik was zenuwachtig to the max. Hij heeft me echt gerustgesteld, toen ik de auto wat vreemde geluiden liet maken en een voorbijganger keek en gebaarde dat het niet zo goed ging, zei hij meteen 'niks aan de hand hoor'. En zo ging dat eigenlijk bij alle kleine foutjes (foutloos rijden doe je nooit), gelukkig geen grote fouten gemaakt en toen dus ook geslaagd.
  zaterdag 21 april 2012 @ 08:46:37 #42
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110585967
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 04:11 schreef KNAK het volgende:

[..]

Openingstijden.. de eerste keer dat ik dat zie..

Is dat gebruikelijk, rijschool laten doen?
Mijn rijschool vroeg hetzelfde en ik heb hem dan ook gemachtigd.
  zaterdag 21 april 2012 @ 08:48:25 #43
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110585979
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 20:19 schreef princess-a het volgende:
Net weer rijles gehad en instructeur vindt dat ik klaar ben voor praktijk. Ik vind zelf van niet en heb het dan ook wat lacherig afgedaan met een nee joh! nog even wat lessen voor de schoonheidsfoutjes enzo

Dom? Of verstandig om op mijn gevoel af te gaan? Hij is natuurlijk degene met inzicht en ervaring, hij zal het wel weten denk ik dan.. Hadden jullie zelf het gevoel dat je er 'klaar' voor was?
Toen mijn instructeur vond dat ik er klaar voor was had ik dat gevoel zelf niet, dan ook gezakt. Die keer daarna, maar twee weken verschil, had ik dat gevoel wel en ben ik geslaagd.
pi_110585986
me031093 het lukt me niet om goed te quoten want ik zit mobiel :@ maar heel veel succes natuurlijk dinsdag! Het komt vast goed :Y

Ik moet afrijden in Groningen en verwacht dat er eerder 6 weken tussen de aanvraag en het rijden zitten. Probleem is dat ik in het verleden dat ik vaak strijd had met mn instructeur omdat die nogal eens af zegt. 6 weken hoeven dus niet 12 lessen te betekenen. Daarnaast zal ik ook direct voor mn werk hele stukken moeten rijden zodra ik het heb.. Misschien dat ik daarom het gevoel goed wil hebben. Wil niet toevallig slagen omdat rijden die dag goed ging. Ik wil slagen omdat ik op een constant niveau kan rijden. Pff moeilijk zeg!

Nogmaals: succes dinsdag!
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  zaterdag 21 april 2012 @ 08:53:09 #45
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110586011
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 04:11 schreef KNAK het volgende:

[..]

Openingstijden.. de eerste keer dat ik dat zie..

Is dat gebruikelijk, rijschool laten doen?
Sterker nog: je praktijkexamen mag jij zelf niet aanvragen, dat mag alleen je rijschool

Voor je theorie examen zou ik het niet door de rijschool laten doen, waarschijnlijk ben je dan duurder uit omdat zij er een marge over heen gooien
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  zaterdag 21 april 2012 @ 08:56:40 #47
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110586028
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 08:49 schreef princess-a het volgende:
me031093 het lukt me niet om goed te quoten want ik zit mobiel :@ maar heel veel succes natuurlijk dinsdag! Het komt vast goed :Y

Ik moet afrijden in Groningen en verwacht dat er eerder 6 weken tussen de aanvraag en het rijden zitten. Probleem is dat ik in het verleden dat ik vaak strijd had met mn instructeur omdat die nogal eens af zegt. 6 weken hoeven dus niet 12 lessen te betekenen. Daarnaast zal ik ook direct voor mn werk hele stukken moeten rijden zodra ik het heb.. Misschien dat ik daarom het gevoel goed wil hebben. Wil niet toevallig slagen omdat rijden die dag goed ging. Ik wil slagen omdat ik op een constant niveau kan rijden. Pff moeilijk zeg!

Nogmaals: succes dinsdag!
Dat had ik ook heel sterk, ik hoef dan niet voor mijn werk hele stukken te rijden, maar als ik rij dan zit ik wel met mijn 4 kindjes in de auto.
  zaterdag 21 april 2012 @ 09:00:49 #48
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_110586052
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 08:53 schreef princess-a het volgende:

[..]

Sterker nog: je praktijkexamen mag jij zelf niet aanvragen, dat mag alleen je rijschool

Voor je theorie examen zou ik het niet door de rijschool laten doen, waarschijnlijk ben je dan duurder uit omdat zij er een marge over heen gooien
Dat is niet waar, je mag net als je theorieexamen zelf reserveren, zolang je maar meeneemt wat nodig is en dat is altijd een geschikte lesauto :)
  zaterdag 21 april 2012 @ 09:07:23 #49
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_110586098
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:00 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Dat is niet waar, je mag net als je theorieexamen zelf reserveren, zolang je maar meeneemt wat nodig is en dat is altijd een geschikte lesauto :)
Edit dat was vroegah zo :@
pi_110586489
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:07 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

;)
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_110587412
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 08:34 schreef princess-a het volgende:

[..]

Bij bussen en trams die bij een halte staan moet je zo goed als altijd remmen omdat je er van uit moet gaan dat mensen die uitstappen met hun hoofd ergens anders zijn en zo de weg op steken

Er is nog zon vraag met een bal die de weg op rolt, die kreeg ik ook op mn echte theorie examen. Ook dan rijd je al langzaam en denk je gas los, maar ook dan moet je vol op de rem omdat je er van uit kunt gaan dat er een kind achter die bal aan komt rennen
Die bal had ik ook en ook overduidelijk in de foto gephotoshopt :D. :')

Ik had trouwens toen ik mijn rijbewijs kreeg ook wel even die twijfel "kan ik het nu wel? Heb ik niet gewoon 1 keer goed gereden?".
Maar ik ben in de weken na het behalen van mijn rijbewijs veel beter gaan rijden op één of andere manier. Vlekkeloos niet, maar dat doet niemand. Ik heb dit ook wel vaker gehoord van anderen. Ik zou me dus geen zorgen maken over of ze je een rijbewijs geven omdat het een keer goed gaat, je pakt het daarna zelf echt wel goed op.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  zaterdag 21 april 2012 @ 12:34:50 #52
24329 KNAK
ff w88,......
pi_110589871
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 08:53 schreef princess-a het volgende:

[..]

Voor je theorie examen zou ik het niet door de rijschool laten doen, waarschijnlijk ben je dan duurder uit omdat zij er een marge over heen gooien
Over wat voor marge hebben we het? als het minimaal is ben ik in deze liever lui dan moe; mag de school het wel doen... wat voor een verschil is het?
Mai pben rai~!
  zaterdag 21 april 2012 @ 12:45:03 #53
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_110590100
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 12:34 schreef KNAK het volgende:

[..]

Over wat voor marge hebben we het? als het minimaal is ben ik in deze liever lui dan moe; mag de school het wel doen... wat voor een verschil is het?
Maar waarom zou je? Lever lui dan moe oké, maar dit is wel erg extreem :P

Je hoeft maar naar cbr.nl te gaan, examen reserveren, sofinummer, geboortedatum invullen, datum uitkiezen, betalen via iDeal en klaar.

Max twee minuutjes of zo.
AFC AJAX
pi_110590468
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 12:34 schreef KNAK het volgende:

[..]

Over wat voor marge hebben we het? als het minimaal is ben ik in deze liever lui dan moe; mag de school het wel doen... wat voor een verschil is het?
Bij het CBR zei de dame dat een rijschool/ een website die niet de website van het CBR is, tot wel 15 euro er overheen kan gooien
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_110590570
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:36 schreef Me031093 het volgende:

[..]

Tuurlijk zullen er mensen zijn die niet anticiperen, maar ik denk toch echt dat de meeste wel even kijken voordat ze oversteken. En dan heb je er ook nog die kijken, zien dat er iets aankomt en alsnog oversteken (die kwam ik gisteren eentje tegen tijdens mn rijles)
Euh nee. 99% van de fietsers/scooters anticipeert niet en denkt niet na over in welke situatie ze zich begeven.
  zaterdag 21 april 2012 @ 15:04:50 #56
24329 KNAK
ff w88,......
pi_110594063
En 2e les is klaar
Schakelen geleerd. Volgens instructeur lijkt het erop dat ik 30 of minder lessen nodig zal hebben...schijn alles wel redelijk snel op te pakken. Zal wel schelen in de centen wat mooi is...

Instructeur had het erover dat ie mij wel wil brengen voor theorie les... hij zal wel bedoelen dat ie dan een les wil combineren met het vervoer erheen (woon 30km van dat centrum af...) Het verloopt vooralsnog voorspoedig :)
Mai pben rai~!
pi_110636452
:W

Aanstaande vrijdag heb ik mijn eerste - officiële - rijles! Ik krijg van mijn instructrice dan ook meteen het theorieboek, zodat ik meteen voor mijn theorie kan gaan leren. Is het verstandig om het theorie-examen dan via de website van het CBR ook al in te plannen?

Ze wilde me - totdat ik mijn theorie heb behaald - maar een keer per week in gaan plannen. Als ik dat papiertje heb behaald, is twee of drie keer per week lessen wel een optie. Maar dat is nog eventjes toekomstmuziek. Eerst het theoretische papiertje maar halen!
pi_110640842
Ik zie nog steeds af en toe die man van het cbr voor me van donderdag handschuddend: ''gefeliciteerd''

wat een prachtmoment *O*
  zondag 22 april 2012 @ 20:08:11 #59
363823 Prequel
Just because
pi_110644628
Ik begin me nu nog zenuwachtig te worden..
Weet iemand nog een leuke manier om het aan m'n ouders te vertellen, mocht ik slagen? :D
pi_110644929
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:08 schreef Prequel het volgende:
Ik begin me nu nog zenuwachtig te worden..
Weet iemand nog een leuke manier om het aan m'n ouders te vertellen, mocht ik slagen? :D
Gewoon met een taart het huis binnenlopen of zo? :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 22 april 2012 @ 20:26:34 #61
363823 Prequel
Just because
pi_110645600
Ja zoiets :P Of gewoon iets zeggen van: 'ff naar 't gemeentehuis, tot zo!"
't examen is om 14.55.. dan uurtje verder is t al 16.00.. dan naar huis.. :o Ik weet niet of dat gaat passen :(

Nog ff over nadenken :D
pi_110646545
Wordt dan krap, ja, qua gemeentehuis. :P

Wens je wel vast veel succes! ;)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 22 april 2012 @ 20:55:05 #63
363823 Prequel
Just because
pi_110647549
Nouja, taart dan maar. :P :)

En thanks! :D
  zondag 22 april 2012 @ 20:56:00 #64
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_110647621
Succes ja :Y

Waarom niet gewoon ouderwets naar binnen rennen en schreeuwen "AAAAAAAAAAAAAAAAHHHH IK BEN GESLAAGD!!!!". Beter dan iets verzinnen vind ik :P En je bent nog een meisje ook, dus dan kun je al helemaal gillen.
AFC AJAX
pi_110648419
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:08 schreef Prequel het volgende:
Ik begin me nu nog zenuwachtig te worden..
Weet iemand nog een leuke manier om het aan m'n ouders te vertellen, mocht ik slagen? :D
Het niet vertellen, ontkennen dat je rijexamen had, zeggen dat je je had vergist en pas over een maand op moet. heulll grappiggg :P
pi_110648846
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 20:56 schreef msnk het volgende:
Succes ja :Y

Waarom niet gewoon ouderwets naar binnen rennen en schreeuwen "AAAAAAAAAAAAAAAAHHHH IK BEN GESLAAGD!!!!". Beter dan iets verzinnen vind ik :P En je bent nog een meisje ook, dus dan kun je al helemaal gillen.
Dat gewoon. Ik deed het telefonisch :P
pi_110649994
Prequel, voor de laatste keer heel veel succes morgen ;)
  zondag 22 april 2012 @ 21:41:18 #68
363823 Prequel
Just because
pi_110650821
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:07 schreef Warsaw het volgende:

[..]

Het niet vertellen, ontkennen dat je rijexamen had, zeggen dat je je had vergist en pas over een maand op moet. heulll grappiggg :P
:P En dan nog een maand wachten zeker! :o Offffffffff.. ik ga wachten totdat ze ergens heen gaan en zeggen 'ik wil jullie wel brengen O-)'
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 21:13 schreef H-D het volgende:

[..]

Dat gewoon. Ik deed het telefonisch :P
Ik woon (helaas) nog thuis. :P En gillen is not my thing. :{

quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:29 schreef Me031093 het volgende:
Prequel, voor de laatste keer heel veel succes morgen ;)
Thanks! Jij ook alvast voor overmorgen! :)
pi_110651878
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:41 schreef Prequel het volgende:

[..]

Offffffffff.. ik ga wachten totdat ze ergens heen gaan en zeggen 'ik wil jullie wel brengen O-)'

Dat moet je doen! maar dan niet wachten tot ze ergens heen gaan, maar gewoon meteen als je thuis komt van je rijbewijs ophalen vragen of iemand een lift nodig heeft, of aanbieden boodschappen te doen en dan de autosleutels vragen.
pi_110652945
Succes Prequel!!
pi_110655256
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:41 schreef Prequel het volgende:

[..]

:P En dan nog een maand wachten zeker! :o Offffffffff.. ik ga wachten totdat ze ergens heen gaan en zeggen 'ik wil jullie wel brengen O-)'

[..]

Ik woon (helaas) nog thuis. :P En gillen is not my thing. :{

[..]

Thanks! Jij ook alvast voor overmorgen! :)
Ja ik belde mn ouders thuis toen ik klaar was met examen voordat ik naar huis ging :P
  zondag 22 april 2012 @ 23:03:06 #72
363823 Prequel
Just because
pi_110656007
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:57 schreef Me031093 het volgende:

[..]

Dat moet je doen! maar dan niet wachten tot ze ergens heen gaan, maar gewoon meteen als je thuis komt van je rijbewijs ophalen vragen of iemand een lift nodig heeft, of aanbieden boodschappen te doen en dan de autosleutels vragen.
Denk ook dat ik dat ga doen inderdaad!
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:13 schreef Warsaw het volgende:
Succes Prequel!!
Thanks!

quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 22:50 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja ik belde mn ouders thuis toen ik klaar was met examen voordat ik naar huis ging :P
Aah :P Ik ga 't dan nog ff geheim houden :P

Waar ben ik mee bezig.. straks haal ik het niet eens :')
  zondag 22 april 2012 @ 23:07:27 #73
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_110656266
OM heeft ernstig gefaald en zijn direct verantwoordelijk voor de moord vind ik.
Schijt aan iedereen
pi_110656776
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:07 schreef Deadre het volgende:
OM heeft ernstig gefaald en zijn direct verantwoordelijk voor de moord vind ik.
Sorry?
pi_110656783
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:07 schreef Deadre het volgende:
OM heeft ernstig gefaald en zijn direct verantwoordelijk voor de moord vind ik.
waatttttt
pi_110656799
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:03 schreef Prequel het volgende:

[..]

Denk ook dat ik dat ga doen inderdaad!

[..]

Thanks!

[..]

Aah :P Ik ga 't dan nog ff geheim houden :P

Waar ben ik mee bezig.. straks haal ik het niet eens :')
Succes iig :P
pi_110664602
Ik word over ongeveer 10 minuten opgehaald voor mn tweede keer afrijden.
Ben nerveus als hell, maar voornamelijk bang dat mn voeten weer zullen verkrampen.. Probeer t weg te zetten en mn voeten ook zoveel mogelijk rust te geven (Dus vlak neerzetten ipv in een hoek voor links en tussen gas loslaten / rempedaal indrukken even neerzetten op de vloer.)
pi_110664648
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:55 schreef Crientj het volgende:
Ik word over ongeveer 10 minuten opgehaald voor mn tweede keer afrijden.
Ben nerveus als hell, maar voornamelijk bang dat mn voeten weer zullen verkrampen.. Probeer t weg te zetten en mn voeten ook zoveel mogelijk rust te geven (Dus vlak neerzetten ipv in een hoek voor links en tussen gas loslaten / rempedaal indrukken even neerzetten op de vloer.)
Gewoon even rustig wat eten, beetje muziek luisteren en dan komt het allemaal goed straks ^O^
  maandag 23 april 2012 @ 10:21:29 #79
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110665314
Prequel en Crientj, succes!!
pi_110665500
Veel succes, dames!
pi_110673049
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:07 schreef Deadre het volgende:
OM heeft ernstig gefaald en zijn direct verantwoordelijk voor de moord vind ik.
OM is enkelvoud
  FOK!fotograaf maandag 23 april 2012 @ 14:06:32 #82
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110673584
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:26 schreef Prequel het volgende:
Ja zoiets :P Of gewoon iets zeggen van: 'ff naar 't gemeentehuis, tot zo!"
't examen is om 14.55.. dan uurtje verder is t al 16.00.. dan naar huis.. :o Ik weet niet of dat gaat passen :(
Je weet dat het een werkdag duurt voordat je je rijbewijs kan aanvragen?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_110673737
Ik heb mijn rijbewijs aangevraagd een halfuur nadat ik geslaagd was :P

Ligt ook maar net aan de openingstijden van de gemeente en hoe snel de examinator de gegevens doorstuurt naar de gemeente...
pi_110674324
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 14:11 schreef Hartigan het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs aangevraagd een halfuur nadat ik geslaagd was :P

Ligt ook maar net aan de openingstijden van de gemeente en hoe snel de examinator de gegevens doorstuurt naar de gemeente...
Ja dat.
Ik heb terwijl ik terugreed met mijn instructeur via mijn telefoon een afspraak bij de gemeente gemaakt (dan ben je altijd sneller aan de beurt) en zat een uurtje later bij het gemeentehuis.
(woensdag examen gehaald en rijbewijs aangevraagd, vrijdag rijbewijs opgehaald, maandag auto gekocht, vrijdag daarna auto opgehaald. Ik hield het tempo erin :) )
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  maandag 23 april 2012 @ 14:28:29 #85
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110674367
Ik ben benieuwd hoe het is gegaan Prequel en Crientj. . .

-edit- ik lees net dat prequel om 15 uur pas examen heeft
pi_110677346
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 14:28 schreef Marrije het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het is gegaan Prequel en Crientj. . .

Ik ook, nog even wachten en dan weten we het.
pi_110677364
Thanks :) uiteindelijk was ik nerveus voor niets. T ging niet super, reed verkeerd tijdens navigatie en ik liet de auto 4 keer afslaan, maar ik heb m gehaald :)
pi_110677447
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:44 schreef Crientj het volgende:
Thanks :) uiteindelijk was ik nerveus voor niets. T ging niet super, reed verkeerd tijdens navigatie en ik liet de auto 4 keer afslaan, maar ik heb m gehaald :)
Gefeliciteerd! *O*
pi_110677549
Had het trouwens nog geholpen om je voet vlak neer te zetten?
Ik moet morgen voor de tweede keer afrijden en ben ook bang dat ik, met voornamelijk de koppeling, kramp in mn voet(en) krijg.
pi_110677602
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:44 schreef Crientj het volgende:
Thanks :) uiteindelijk was ik nerveus voor niets. T ging niet super, reed verkeerd tijdens navigatie en ik liet de auto 4 keer afslaan, maar ik heb m gehaald :)
Feliciteerd!
  maandag 23 april 2012 @ 15:56:29 #91
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110677849
Gefeliciteerd Crientj!

Succes Mereeksgetallen
pi_110679041
Ik ben vandaag ook geslaagd!! :D
Verslagje komt later wel :P
  maandag 23 april 2012 @ 16:31:14 #93
363823 Prequel
Just because
pi_110679429
GESLAAAAAAAAAAGD!!!!!!! *O* *O* *O* *O* *O*

Verslagje doe ik ook wel zo! :D
pi_110679650
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:31 schreef Prequel het volgende:
GESLAAAAAAAAAAGD!!!!!!! *O* *O* *O* *O* *O*

Verslagje doe ik ook wel zo! :D
Ga je niet alsnog gillen? :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110679689
En gefeliciteerd aan alle geslaagden! *O*
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110679706
Wat een hoop geslaagden vandaag! Proficiat allemaal! *O*
  maandag 23 april 2012 @ 16:45:43 #97
363823 Prequel
Just because
pi_110680097
Ooh gefeliciteerd Crientj! *O*

quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:36 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ga je niet alsnog gillen? :P
Nee.. t tegen overgestelde xD En m'n ouders hadden al een vermoeden omdat ik per se om 2 uur in leeuwarden moest zijn, haha. Nouja :D
pi_110680728
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:56 schreef Marrije het volgende:

Succes Mereeksgetallen
Dankjewel

quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 16:22 schreef .aeon het volgende:
Ik ben vandaag ook geslaagd!! :D
Verslagje komt later wel :P
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:31 schreef Prequel het volgende:
GESLAAAAAAAAAAGD!!!!!!! *O* *O* *O* *O* *O*

Verslagje doe ik ook wel zo! :D
Gefeliciteerd beide *O* nou ik morgen nog anders ben ik de combobreker
pi_110681792
Weet iemand trouwens of er nog wat veranderd qua BE rijbewijs en A?
Heb namelijk B en C, maar had destijds tijdens het lessen voor C gehoord dat je mogelijk BE erbij zou krijgen.

Wat nu namelijk zo is met CE.
En ook zoiets dat je een 125cc motor met B zou mogen berijden.
Of is dat weer van de baan?
pi_110682632
met ingang van medio januari gaat een andere regeling in, even googlen en dan zie je alle verschillen op een rijtje
pi_110682743
Gefeliciteerd *O* *O* *O*
pi_110682864
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:30 schreef Pap89 het volgende:
Weet iemand trouwens of er nog wat veranderd qua BE rijbewijs en A?
Heb namelijk B en C, maar had destijds tijdens het lessen voor C gehoord dat je mogelijk BE erbij zou krijgen.

Wat nu namelijk zo is met CE.
En ook zoiets dat je een 125cc motor met B zou mogen berijden.
Of is dat weer van de baan?
Als je BE ná januari 2013 haalt mag je alleen nog aanhangers rijden met een maximummassa van 3,5 ton. Daartegenover staat dat voor het gewone B-rijbewijs de regel vervalt dat de maximummassa van een aanhanger niet hoger mag zijn dan het leeggewicht van de trekkende auto. Dus je mag dan in principe elke combinatie rijden zolang de maximummassa van auto en aanhanger tezamen niet meer is dan 3,5 ton.

En 125 cc rijden met B is in veel Europese landen toegestaan, maar in Nederland moet je daarvoor gewoon je A'tje halen, ook na 2013.

En als je al C hebt zou ik meteen voor CE gaan, dan krijg je als je daarvoor slaagt, BE er gratis bij, en mocht je in een later stadium ook je D-rijbewijs halen komt daar ook automatisch een E achter. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 23 april 2012 @ 18:32:09 #103
363823 Prequel
Just because
pi_110684231
Nou, hier mijn verslagje! Ik kan voor geen meter schrijven, dus succes ;) ^O^

De ochtend verliep al niet zo lekker met 't treingebeuren, dus ik super nerveus om op tijd te komen. Om 14.55 examen maar om 14.00 ging ik nog even inrijden. In wijkjes met slecht zicht op gelijkwaardige kruispunten enzo. Om 14.50 bij 't CBR, en ik was me daar toch een potje zenuwachtig. Het regende dus sowieso geen motorkap omhoog, en er werden een paar vragen gesteld over de bediening. (lees: er werd naar elk bedieningsknopje gevraagd) Gelukkig had ik daar van te voren nog even naar gevraagd.

Alle zenuwen waren trouwens weg, toen ik ook daadwerkelijk kon gaan rijden. :D
Eerst een beetje op het industrieterrein (daar zit het CBR) gereden, allemaal gelijkwaardige kruispunten. Bij een T-splitsing gaf ik een auto van rechts voorrang, maar vergat daarna zelf door te rijden toen een bus van links op mij ging wachten. Examinator zachtjes: 'jij mag.' Vanaf toen dacht ik: 'aah dit is een relaxte examinator' en ja hoor, hij herhaalde elke opdracht. (Heb verhalen gehoord waar dat niet bij is dus, lucky me dacht ik).

Vervolgens door dezelfde wijk als met die les ervoor gereden. Ik helemaal blij dat ik dat gedeelte wel goed ken. Hier reed ik lekker langzaam voorbij. :) Ook ging ik in de les er voor nog op fietspaden staan bij het oversteken, ook dat was helemaal weg :D . Daarna richting de ring.

Daar 1x uitvoegen, rotonde rond en weer invoegen. Er reed geen enkel verkeer, dus ik ging vol gas naar de 70, schakelen naar de 4 en daarna rustig invoegen. Lekker makkelijk. :D Aan het eind van de ring, weer naar het industrieterrein. Daar mocht ik de omkeeropdracht doen, lekker makkelijk met al die brede opritten. En alsnog krijg ik het voor mekaar een stoepje te raken. Gelukkig stond er geen paaltje of betonblok, anders had ik een ingreep gehad. Ik zo: 'oeps'. Examinator: 'Ik zag het al aankomen, toen je te vroeg ging insturen.' Ik rijd vervolgens weg alsof er niets aan de hand is, en ja hoor, paar minuten later: 'ga maar de 1e rechts, dan mag je daar weer de omkeeropdract doen'. Nog steeds brede opritten, en ging het natuurlijk wel goed :D. Later zei m'n instructeur ook dat ie toen wist dat ik geslaagd was, anders had ie me niet nog een herkansing gegeven.

Toen mocht ik terug naar het CBR. Daar ff inparkeren, wat toen ook in 1x goed ging *O*. Ik mocht uitstappen, zij gingen nalullen. In dat hokje kreeg zei die heel zachtjes 'voldoende'. Ik verstond em niet zo goed en toen gaf m'n instructeur me een hand en toen dringde t pas door dat hij 'voldoende' zei. :') Wat een opluchting *O* .

Uiteraard kreeg ik nog te horen wat niet goed ging. Maar hij vond dat ik in die wijkjes een stuk beter reed dan op de ring en 50-wegen. Hij had verder ook geen commentaar op m'n kijkgedrag :D. Voor m'n gevoel keek ik heel overdreven elke keer, maar dat was dus niet zo.

Ik had trouwens echt een geluk qua omstandigheden. Weinig fietsers, er waren ook niet superveel auto's enzo. En het was droog toen ik begon met 't examen.

Zo blij dat ik eindelijk eens iets in 1x gehaald heb. *O* Wel chill, op de terug weg meteen gebak gehaald, instructeur had nog tijd over en die wilde wel even wachten, haha. *O*

O.. dit is best wel lang geworden, oeps.. :o :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Prequel op 23-04-2012 19:23:51 ]
  maandag 23 april 2012 @ 18:32:41 #104
363823 Prequel
Just because
pi_110684256
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:53 schreef Warsaw het volgende:
Gefeliciteerd *O* *O* *O*
Thanks *O*
  maandag 23 april 2012 @ 19:02:56 #105
187510 IrCute
Americunt
pi_110685534
Gefeliciteerd!

Ik heb morgen mijn TTT, nu al nerveus ;( Vooral omdat de laatste les totaal niet lekker ging.
pi_110694937
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:56 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Als je BE ná januari 2013 haalt mag je alleen nog aanhangers rijden met een maximummassa van 3,5 ton. Daartegenover staat dat voor het gewone B-rijbewijs de regel vervalt dat de maximummassa van een aanhanger niet hoger mag zijn dan het leeggewicht van de trekkende auto. Dus je mag dan in principe elke combinatie rijden zolang de maximummassa van auto en aanhanger tezamen niet meer is dan 3,5 ton.

En 125 cc rijden met B is in veel Europese landen toegestaan, maar in Nederland moet je daarvoor gewoon je A'tje halen, ook na 2013.

En als je al C hebt zou ik meteen voor CE gaan, dan krijg je als je daarvoor slaagt, BE er gratis bij, en mocht je in een later stadium ook je D-rijbewijs halen komt daar ook automatisch een E achter. :P
Heel fijn. Heb het net zitten lezen. 3 weken geleden mijn E gehaald... En dat was dus voor niets. Na 1 januari mag ik toch wel rijden met alleen B. Dat is wel echt zonde van mijn geld :O Had ik geweten dat er iets ging veranderen, was ik er nooit aan begonnen....
pi_110695232
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:40 schreef Pinklady89 het volgende:

[..]

Heel fijn. Heb het net zitten lezen. 3 weken geleden mijn E gehaald... En dat was dus voor niets. Na 1 januari mag ik toch wel rijden met alleen B. Dat is wel echt zonde van mijn geld :O Had ik geweten dat er iets ging veranderen, was ik er nooit aan begonnen....
Alleen gelden voor jou de oude regels, hé. Voor jou maakt het geen bal uit hoe zwaar de aanhanger is. De limiet is dan domweg wat de auto aankan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110695247
Feliciteerd aan de geslaagden :)
pi_110696154
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 21:44 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Alleen gelden voor jou de oude regels, hé. Voor jou maakt het geen bal uit hoe zwaar de aanhanger is. De limiet is dan domweg wat de auto aankan.
Ja klopt, tot 7000 kg geloof ik. Maar dan nog, ik heb het gehaald om een trailer met 2 paarden (= plm 1800kg) te kunnen trekken. Dat kan dus vanaf 1 januari met B als ik het goed begrijp (auto = 1500kg).

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik heel blij ben dat ik wat les heb gehad, want zonder lessen zou ik echt niet met zo'n ding kunnen hebben rijden. Maar het had me wel veel examenstress en toch ook wel wat geld gescheeld.

Edit: ik heb scheel gelezen. Het gaat om maximum toegestane massa. Die is 2000 (trailer) + 2040 (auto) = 4020. Meer dan 3500 dus.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pinklady89 op 23-04-2012 22:03:35 ]
pi_110696836
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:57 schreef Pinklady89 het volgende:

[..]

Ja klopt, tot 7000 kg geloof ik. Maar dan nog, ik heb het gehaald om een trailer met 2 paarden (= plm 1800kg) te kunnen trekken. Dat kan dus vanaf 1 januari met B als ik het goed begrijp (auto = 1500kg).

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik heel blij ben dat ik wat les heb gehad, want zonder lessen zou ik echt niet met zo'n ding kunnen hebben rijden. Maar het had me wel veel examenstress en toch ook wel wat geld gescheeld.

Edit: ik heb scheel gelezen. Het gaat om maximum toegestane massa. Die is 2000 (trailer) + 2040 (auto) = 4020. Meer dan 3500 dus.
Maximum toelaatbare massa is inderdaad het criterium, niet het eigenlijke gewicht. :)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 23 april 2012 @ 22:09:31 #111
363823 Prequel
Just because
pi_110696955
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:45 schreef H-D het volgende:
Feliciteerd aan de geslaagden :)
Thanks! :)
pi_110698166
Gefeliciteerd .aeon, Prequel en Crientj *O*
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  Redactie Sport / Supervogel maandag 23 april 2012 @ 23:17:09 #113
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_110700953
Gefeliciteerd iedereen!

Nu begint het rijden pas echt. Ik heb nu het gevoel dat ik tijdens de rijlessen in een soort waas heb gereden steeds :D
Lijkt me wel tof om weer een keer bij mn instructeur in te zitten :P
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:13:04 #114
363823 Prequel
Just because
pi_110714617
Thanks princess & pino! 't lijkt mij echt raar om opeens zonder je instructeur te rijden :o

Succes megetallen!
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:47:41 #115
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110715714
gefeliciteerd prequel en aeon!
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:50:55 #116
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110715834
leuk verslag Prequel, netjes gedaan hoor!
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:54:55 #117
363823 Prequel
Just because
pi_110715945
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:47 schreef Marrije het volgende:
gefeliciteerd prequel en aeon!
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:50 schreef Marrije het volgende:
leuk verslag Prequel, netjes gedaan hoor!
Dankje! Een relaxte examinator helpt echt zo veel :)
pi_110718162
Over ongeveer een halfuurtje wordt ik opgehaald door mn instructeur,
ben echt super, super, super zenuwachtig :?
pi_110718184
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:13 schreef Prequel het volgende:
Thanks princess & pino! 't lijkt mij echt raar om opeens zonder je instructeur te rijden :o

Succes megetallen!
Dankje ;)
pi_110725006
Jeeej, ik ben geslaagd!! Verslagje komt later nog.
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:29:33 #121
187510 IrCute
Americunt
pi_110726238
Gefeliciteerd Me!

Mijn TTT ging beter dan ik had gedacht, had de les van te voren nog even fileparkeren geoefend en het ging voor geen meter, tijdens de toets zelf ging het perfect, mijn vrijstellingen heb ik dus behaald!
Het viel me eigenlijk heel erg mee, de examinator was heel aardig en rustig.

Enige verbeterpuntjes waren eigenlijk beter kijken, want zodra hij mij een opdracht gaf fixeerde ik mij daar teveel op en ging gelijk het kijken een stuk slechter.
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:33:08 #122
24329 KNAK
ff w88,......
pi_110726400
Vandaag tijdens mn 4e rijles iemand die net geslaagd was in de auto gehad. Half uurtje rijden volgens de gelukkige dame, en klaar...

Half uur maar voor een rij examen? (misschien TTT vrijstellingen, dat weet ik niet)
Mai pben rai~!
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:37:47 #123
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_110726596
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:33 schreef KNAK het volgende:
Vandaag tijdens mn 4e rijles iemand die net geslaagd was in de auto gehad. Half uurtje rijden volgens de gelukkige dame, en klaar...

Half uur maar voor een rij examen? (misschien TTT vrijstellingen, dat weet ik niet)
Volgens mij hangt alles bij zo'n examen af van 't humeur van de examinator. :P

Gefeliciteerd aan alle geslaagden! *O*
Hallon!
pi_110726911
WTF, heb net het gemeentehuis gebeld om mn rijbewijs aan te vragen (hier moet je telefonisch een afspraak maken) kan ik pas vanaf volgende week woensdag terecht en de vroegste mogelijkheid was 14.50. :O
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:50:53 #125
363823 Prequel
Just because
pi_110727150
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:06 schreef Me031093 het volgende:
Jeeej, ik ben geslaagd!! Verslagje komt later nog.
Gefeliciteerd!! :D Balen van't gemeentehuis :( Ik ging vandaag heen.. zei die vrouw: 'het is er sowieso dinsdag' (ja goh, das 1 week). Ik ga vrijdag al vragen :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:33 schreef KNAK het volgende:
Vandaag tijdens mn 4e rijles iemand die net geslaagd was in de auto gehad. Half uurtje rijden volgens de gelukkige dame, en klaar...

Half uur maar voor een rij examen? (misschien TTT vrijstellingen, dat weet ik niet)
Ik hoefde ook maar 25-30min te rijden, en had geen vrijstellingen. Dat is wel de normale tijd ook denk ik.
pi_110728336
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:45 schreef Me031093 het volgende:
WTF, heb net het gemeentehuis gebeld om mn rijbewijs aan te vragen (hier moet je telefonisch een afspraak maken) kan ik pas vanaf volgende week woensdag terecht en de vroegste mogelijkheid was 14.50. :O
In wat voor gehucht woon jij dan in vredesnaam? :o
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 24 april 2012 @ 17:32:33 #127
24329 KNAK
ff w88,......
pi_110729077
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:50 schreef Prequel het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! :D Balen van't gemeentehuis :( Ik ging vandaag heen.. zei die vrouw: 'het is er sowieso dinsdag' (ja goh, das 1 week). Ik ga vrijdag al vragen :P

[..]

Ik hoefde ook maar 25-30min te rijden, en had geen vrijstellingen. Dat is wel de normale tijd ook denk ik.
Zijn er standaard handelingen die altijd voorbij komen? parkeren, een draai maken, etc? of ligt dat helemaal aan de examinator?

Mn rijleraar zegt dat ik qua niveau op minimaal 10 lessen zit, terwijl ik er nu 4 heb gehad... hij zegt verder ook dat hij denkt dat ik binnen 30 lessen klaar ben met het examen,.. aangezien ik 5 a 6 uur per week les zou ik over een maand klaar moeten zijn. Vraag me af wanneer ik dan uiteindelijk dat rijbewijs in mn zak kan steken ,.. kan mij niet snel genoeg zijn
Mai pben rai~!
  dinsdag 24 april 2012 @ 17:46:01 #128
363823 Prequel
Just because
pi_110729713
Je krijgt 1 van de 3 opdrachten (parkeer/stop/omkeer), en dan mag je zelf bepalen hoe je dat gaat oplossen.
pi_110731308
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:16 schreef Ferdo het volgende:

[..]

In wat voor gehucht woon jij dan in vredesnaam? :o
Geldrop-Mierlo, waarschijnlijk heb je er nooit van gehoord, ligt bij Eindhoven
pi_110731862
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:25 schreef Me031093 het volgende:

[..]

Geldrop-Mierlo, waarschijnlijk heb je er nooit van gehoord, ligt bij Eindhoven
Ken de plaatsen op zich wel van naam. ;)

Maar vreemd dat je daar niet gewoon binnen kunt lopen om een rijbewijs aan te vragen. :{
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110733804
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:50 schreef Prequel het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! :D Balen van't gemeentehuis :( Ik ging vandaag heen.. zei die vrouw: 'het is er sowieso dinsdag' (ja goh, das 1 week). Ik ga vrijdag al vragen :P

[..]

Ik hoefde ook maar 25-30min te rijden, en had geen vrijstellingen. Dat is wel de normale tijd ook denk ik.
Ehm, bij mijn E was ik met 10 min klaar volgens mij. Het zou 12 geweest kunnen zijn, maar langer heb ik echt niet gereden. Sterker nog, binnen de 55 min die voor het examen stonden, was ik weer thuis (en ik moest nog een kwartier fietsen vanaf CBR). Mijn instructeur zei toen nog: "Dit is typisch die examinator: die heeft het allemaal snel gezien."

Is echt redelijk afhankelijk van de examinator....
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:26:47 #132
363823 Prequel
Just because
pi_110733950
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:23 schreef Pinklady89 het volgende:

[..]

Ehm, bij mijn E was ik met 10 min klaar volgens mij. Het zou 12 geweest kunnen zijn, maar langer heb ik echt niet gereden. Sterker nog, binnen de 55 min die voor het examen stonden, was ik weer thuis (en ik moest nog een kwartier fietsen vanaf CBR). Mijn instructeur zei toen nog: "Dit is typisch die examinator: die heeft het allemaal snel gezien."

Is echt redelijk afhankelijk van de examinator....
Allemachtig zeg. Tuurlijk is het afhankelijk van de examinator. Je bent met t hele examen afhankelijk van de examinator. :') Meestal (en t gaat over B) is het wel 25-30min. Heb ik toch zelf nog gevraagd gisteren. Ik vond t zelfs nog kort, was om 15.05 weg, en om 15.30 weer terug.
pi_110734323
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:26 schreef Prequel het volgende:

[..]

Allemachtig zeg. Tuurlijk is het afhankelijk van de examinator. Je bent met t hele examen afhankelijk van de examinator. :') Meestal (en t gaat over B) is het wel 25-30min. Heb ik toch zelf nog gevraagd gisteren. Ik vond t zelfs nog kort, was om 15.05 weg, en om 15.30 weer terug.
Sorry hoor? Ik weet niet of ze geen richtlijnen hebben bij het CBR. Misschien worden examinatoren wel verplicht een X aantal minuten te laten rijden. En B en E maakt in dat opzicht weinig uit, als ik mijn instructeur mag geloven.
Overigens zou ik zelf kiezen voor 25-30 minuten, als dat kon. Dan heb je nog een soort kans om te laten zien dat je de eerste 10 minuten stikzenuwachtig was en het toch wel kunt.
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:37:22 #134
363823 Prequel
Just because
pi_110734545
Het zelfstandig rijden is al 10-15min.. als 't goed is.
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:41:31 #135
24329 KNAK
ff w88,......
pi_110734754
Als je al je lessen in auto van merk X gereden heb, is het dan niet lastig als er ineens een Y merk gebruikt moet worden voor het examen?
Mai pben rai~!
pi_110734913
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:41 schreef KNAK het volgende:
Als je al je lessen in auto van merk X gereden heb, is het dan niet lastig als er ineens een Y merk gebruikt moet worden voor het examen?
Zou kunnen. Ik denk dat de koppeling eventueel een probleem zou kunnen vormen. Is het echt puur het examen of mag je wel een uurtje inrijden?
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:32:55 #137
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110737532
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:33 schreef Pinklady89 het volgende:

[..]

Sorry hoor? Ik weet niet of ze geen richtlijnen hebben bij het CBR. Misschien worden examinatoren wel verplicht een X aantal minuten te laten rijden. En B en E maakt in dat opzicht weinig uit, als ik mijn instructeur mag geloven.
Overigens zou ik zelf kiezen voor 25-30 minuten, als dat kon. Dan heb je nog een soort kans om te laten zien dat je de eerste 10 minuten stikzenuwachtig was en het toch wel kunt.
Richtlijnen hebben ze wel, maar een verplichting. . .? Tijdens het lessen gingen we elke les langs het cbr en soms zei mijn instructeur dan, zo, zijn die nu alweer terug? Die hebben nog geen kwartier gereden :o Dat was dan slecht nieuws, meteen al een ingreep gehad waarschijnlijk. Maar tijdens mijn eerste examen kreeg ik ook een ingreep en heb toen wel de hele examenroute moeten uitrijden. Later vroeg ik aan mijn instructeur waarom laten ze me de route nog helemaal rijden als ze toch al weten dat ik gezakt ben, en toen was het antwoord ' heb je voor betaald, voor een heel examen en daar heb je dan ook recht op'. Maar ja. Hoe het precies zit weet ik dus niet.
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:36:42 #138
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110737737
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:41 schreef KNAK het volgende:
Als je al je lessen in auto van merk X gereden heb, is het dan niet lastig als er ineens een Y merk gebruikt moet worden voor het examen?
Dat had ik met mijn TTT, opeens in een andere auto (omdat de lesauto een paar minuten voor de TTT kapot ging :') ). Ik had dus ook geen tijd meer om nog even te oefenen in de andere auto. Maar men, wat ging dat schakelen slecht, veel moeizamer en het was een kleinere auto waardoor de bijzondere verrichtingen ook anders uitkwamen, geen vrijstelling verdiend dus. maar het was dus mn TTT, dan beheers je ook nog lang niet alles. Ik zou het zelf niet willen met een examen, zonder te oefenen in een andere auto.
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:40:08 #139
24329 KNAK
ff w88,......
pi_110737940
.....dus je krijgt altijd van het CBR een auto toegewezen? (en niet dus je vertrouwde lesauto?)
Mai pben rai~!
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:41:41 #140
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110738023
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:40 schreef KNAK het volgende:
.....dus je krijgt altijd van het CBR een auto toegewezen? (en niet dus je vertrouwde lesauto?)
nee, je instructeur regelt een auto, normaal gesproken de lesauto.
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:43:58 #141
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110738179
En als de lesauto toevallig kapot is op het moment dat jij examen moet doen (ja het kan. . .) dan dient de instructeur een vervangende auto te regelen. Bij mij moest dat dus binnen 5 minuten geregeld worden, gelukkig was een collega van een andere rijschool bereid zijn auto even af te staan.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 april 2012 @ 21:08:13 #142
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110739772
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat had ik met mijn TTT, opeens in een andere auto (omdat de lesauto een paar minuten voor de TTT kapot ging :') ). Ik had dus ook geen tijd meer om nog even te oefenen in de andere auto. Maar men, wat ging dat schakelen slecht, veel moeizamer en het was een kleinere auto waardoor de bijzondere verrichtingen ook anders uitkwamen, geen vrijstelling verdiend dus. maar het was dus mn TTT, dan beheers je ook nog lang niet alles. Ik zou het zelf niet willen met een examen, zonder te oefenen in een andere auto.
Hoe kan het nou moeilijker zijn bijzondere verrichtingen te doen in een kleinere auto. Enige dat ik kan bedenken is dat verder van de stoep blijft staan bij fileparkeren.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_110748253
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hoe kan het nou moeilijker zijn bijzondere verrichtingen te doen in een kleinere auto. Enige dat ik kan bedenken is dat verder van de stoep blijft staan bij fileparkeren.
Je zou denken dat je dan idd handiger kan manouvreren :P
pi_110748590
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:40 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ken de plaatsen op zich wel van naam. ;)

Maar vreemd dat je daar niet gewoon binnen kunt lopen om een rijbewijs aan te vragen. :{
Het is al een paar jaar dat je voor 's middags een afspraak moet maken, sinds 1 april moet je ook voor 's avonds een afspraak maken. Als je daar binnen komt lopen, moet je, je altijd al melden bij zo'n receptie en dan moet je daar zeggen waarvoor je komt en krijg je een bonnnetje met een nummer en dan weet je wanneer je aan de beurt bent. Kom je daar zonder afspraak binnenlopen sta je zo weer buiten.
pi_110755670
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hoe kan het nou moeilijker zijn bijzondere verrichtingen te doen in een kleinere auto. Enige dat ik kan bedenken is dat verder van de stoep blijft staan bij fileparkeren.
Niet moeilijker, maar anders.
De richtpunten verschillen.
  woensdag 25 april 2012 @ 08:43:16 #146
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110756766
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 06:30 schreef vannelle het volgende:

[..]

Niet moeilijker, maar anders.
De richtpunten verschillen.
Dus dat!
  FOK!fotograaf woensdag 25 april 2012 @ 09:36:33 #147
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110757850
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 08:43 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dus dat!
Daar mag je geen last van hebben, zeker niet met straatje keren, gewoon in een vak parkeren of met de stopopdracht.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_110758099
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:26 schreef Prequel het volgende:

[..]

Allemachtig zeg. Tuurlijk is het afhankelijk van de examinator. Je bent met t hele examen afhankelijk van de examinator. :') Meestal (en t gaat over B) is het wel 25-30min. Heb ik toch zelf nog gevraagd gisteren. Ik vond t zelfs nog kort, was om 15.05 weg, en om 15.30 weer terug.
Rustig maar? Niemand valt je aan ofzo :')

En ik was ruim drie kwartier weg dus zoveel zegt het niet.
  woensdag 25 april 2012 @ 09:50:53 #149
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110758213
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:36 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Daar mag je geen last van hebben, zeker niet met straatje keren, gewoon in een vak parkeren of met de stopopdracht.
ik moest fileparkeren. T was mn ttt, niet mn examen. En of het mag of niet, ik had er last van :')
  FOK!fotograaf woensdag 25 april 2012 @ 09:57:47 #150
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110758378
Ah, vandaar, dat draait anders natuurlijk. Op gegeven moment ga je het op gevoel doen, maar eerst moet je het inderdaad op zicht doen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 25 april 2012 @ 10:09:11 #151
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110758745
Ik deed vakparkeren ook met een trucje, dus nu kan ik niet achteruit vakparkeren met onze eigen auto. Moet dat nog steeds oefenen. Maar mocht de afgelopen weken ook niet rijden, nu pas weer maar ik voel me nog niet ok genoeg dus vanaf volgende week hoop ik weer te kunnen rijden. En oefenen. het gewone rijden gaat allemaal prima, voel me ook zeker genoeg op de weg, vind het ook steeds leuker worden om er op uit te gaan met de auto. Vooruit vakparkeren is eigenlijk de enige manier van parkeren tot nu toe.
pi_110759332
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:09 schreef Marrije het volgende:
Ik deed vakparkeren ook met een trucje, dus nu kan ik niet achteruit vakparkeren met onze eigen auto. Moet dat nog steeds oefenen. Maar mocht de afgelopen weken ook niet rijden, nu pas weer maar ik voel me nog niet ok genoeg dus vanaf volgende week hoop ik weer te kunnen rijden. En oefenen. het gewone rijden gaat allemaal prima, voel me ook zeker genoeg op de weg, vind het ook steeds leuker worden om er op uit te gaan met de auto. Vooruit vakparkeren is eigenlijk de enige manier van parkeren tot nu toe.
Ik deed het ook met dat trucje en dat werkte inderdaad voor geen meter.
Toen heeft een vriendin mij geleerd hoe ik het op de spiegels kon doen. Zij is er naast blijven zitten en heeft me precies verteld wat ik moest zien in de spiegels. Sindsdien kan ik het zelf.
In de rijles moest ik ook op de spiegels letten, maar de basis was dat de voorkant van jouw auto ter hoogte van dat punt van die auto ernaast en blabla. Ik gebruikte de spiegels eigenlijk nauwelijks en vertrouwde op de regels en het feit dat de instructeur kon ingrijpen als het niet goed ging. Maar ja, als je alleen moet gaat dat ineens niet meer op. Nu gebruik ik geen regeltjes meer, ik draai hem schuin voor ik hem erin zet, wat natuurlijk niet mag van het CBR maar wel een stuk makkelijker is.

Voor fileparkeren gebruik ik nog wel de regel van de achterbank trouwens.

En vooruit vakparkeren vind ik echt vreselijk en dat kan ik ook niet goed, nooit gehad met m'n rijlessen ook. Soms moet het wel, zeker in een hele drukke parkeergarage, maar ik vind het helemaal niks, zet hem veel liever achteruit erin.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  woensdag 25 april 2012 @ 10:50:27 #153
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110759861
Als mijn draairuimte niet breed genoeg is en er alleen een ' middenvak' vrij is (dus links en rechts van een vrij vak staat al een auto), dan parkeer ik daar ook niet. Ik maak het mezelf wel moeiljk op deze manier dus zodra ik weer kan autorijden ga ik flink oefenen.
Ik wist niet dat het cbr zegt dat het niet mag, dat vooraf schuin indraaien. Maar ik zal inderdaad met de spiegels moeten gaan werken, dat gaat ook al wel wat beter. Die gebruik ik tot nu toe alleen nog met parkeren om te zien of mn banden geen meter van de stoeprand staan.
  woensdag 25 april 2012 @ 12:39:49 #154
363823 Prequel
Just because
pi_110763269
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:46 schreef H-D het volgende:

[..]

Rustig maar? Niemand valt je aan ofzo :')

En ik was ruim drie kwartier weg dus zoveel zegt het niet.
Neuh daarom word ik alleen maar gequote op een vraag van iemand anders alsof ik iets geks zeg :')

45mins is toch iets dichter bij t gemiddelde dan 10min.
pi_110765178
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:50 schreef Marrije het volgende:
Als mijn draairuimte niet breed genoeg is en er alleen een ' middenvak' vrij is (dus links en rechts van een vrij vak staat al een auto), dan parkeer ik daar ook niet. Ik maak het mezelf wel moeiljk op deze manier dus zodra ik weer kan autorijden ga ik flink oefenen.
Ik wist niet dat het cbr zegt dat het niet mag, dat vooraf schuin indraaien. Maar ik zal inderdaad met de spiegels moeten gaan werken, dat gaat ook al wel wat beter. Die gebruik ik tot nu toe alleen nog met parkeren om te zien of mn banden geen meter van de stoeprand staan.
Eigenlijk is met spiegels veel makkelijker omdat je dan echt ziet wat je doet ipv dat je op hoop van zegen indraait zegmaar :P
  woensdag 25 april 2012 @ 14:43:23 #156
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110767996
Ja, dat is ook zo :D
  woensdag 25 april 2012 @ 16:33:06 #157
363823 Prequel
Just because
pi_110772848
Ik deed op m'n examen ook op hoop van zegen inderdaad :') Ben nog steeds blij dat er geen paaltje of betonding stond :P
  woensdag 25 april 2012 @ 16:44:03 #158
164755 Mss
kutHOEr
pi_110773407
Zojuist mijn laatste rijlessen gehad voor mijn examen. Het ging best redelijk, ik heb nu wel het vertrouwen dat ik het ga halen. Ik merkte alleen heel duidelijk dat na 1.5 uur mijn concentratie ver zakte, en dat dat in combinatie met file op de snelweg zorgde voor een ingreep. Ik heb dus besloten om morgen maar een half uurtje in te rijden, en iets meer tijd te laten tussen mijn les en mijn examen.
Zenuwachtig ben ik wel :').
Aids.
pi_110773603
Komt vast wel goed.
pi_110774826
Zojuist moest ik een trein halen en had niet veel tijd. Dus toen net voor het eerst met haast autogereden. Ik kan maar één ding zeggen, dat doe ik niet meer. Ik in mijn kleine fiat 500 werd bijna aangereden door een dikke SUV. Dacht dood te gaan maar gelukkig remde de mevrouw voor mij.

Wat er precies gebeurde, was dat ik voor haaientanden stond en dus moest wachten tot dat de voorangsweg vrij is. Gelukkig kwam de vrouw van een rotonde af en daarna heb je dus na paar meter de haaientanden, dat vanuit de andere bestuurder aan de rechterkant is. Hierdoor kwam ze niet met 50 aangereden en haalde ze het om op tijd te remmen en stil te staan.

Maar toch, de volgende keer vertrek ik 5 minuten eerder :').
pi_110775397
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:17 schreef Coca_Cola het volgende:
Zojuist moest ik een trein halen en had niet veel tijd. Dus toen net voor het eerst met haast autogereden. Ik kan maar één ding zeggen, dat doe ik niet meer. Ik in mijn kleine fiat 500 werd bijna aangereden door een dikke SUV. Dacht dood te gaan maar gelukkig remde de mevrouw voor mij.

Wat er precies gebeurde, was dat ik voor haaientanden stond en dus moest wachten tot dat de voorangsweg vrij is. Gelukkig kwam de vrouw van een rotonde af en daarna heb je dus na paar meter de haaientanden, dat vanuit de andere bestuurder aan de rechterkant is. Hierdoor kwam ze niet met 50 aangereden en haalde ze het om op tijd te remmen en stil te staan.

Maar toch, de volgende keer vertrek ik 5 minuten eerder :').
Da's niet met haast autorijden da's gewoon niet goed kijken :P
pi_110776490
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:32 schreef H-D het volgende:

[..]

Da's niet met haast autorijden da's gewoon niet goed kijken :P
Door de haast ga ik niet goed opletten.
Ik nam namelijk niet de tijd om goed te kijken door de haast.
  woensdag 25 april 2012 @ 18:28:25 #163
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110777396
ik begrijp iets niet, jij bent toch 15?
pi_110777804
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:28 schreef Marrije het volgende:
ik begrijp iets niet, jij bent toch 15?
Nee 19.
pi_110780029
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:02 schreef Coca_Cola het volgende:

[..]

Door de haast ga ik niet goed opletten.
Ik nam namelijk niet de tijd om goed te kijken door de haast.
Ja dan kijk je toch niet goed? :P Je kan namelijk ook vlot rijden als je haast hebt en het toch gewoon veilig doen.
  woensdag 25 april 2012 @ 19:45:38 #166
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110780843
Ik kan dat ook nog niet, gehaast rijden en ik wil dat ook voorkomen want op zeker dat ik fouten ga maken.
pi_110781390
Als je wat langer rijdt lukt het je vast wel hr :P na een tijdje is gewoon alles routine.
pi_110787370
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:50 schreef Marrije het volgende:
Als mijn draairuimte niet breed genoeg is en er alleen een ' middenvak' vrij is (dus links en rechts van een vrij vak staat al een auto), dan parkeer ik daar ook niet. Ik maak het mezelf wel moeiljk op deze manier dus zodra ik weer kan autorijden ga ik flink oefenen.
Ik wist niet dat het cbr zegt dat het niet mag, dat vooraf schuin indraaien. Maar ik zal inderdaad met de spiegels moeten gaan werken, dat gaat ook al wel wat beter. Die gebruik ik tot nu toe alleen nog met parkeren om te zien of mn banden geen meter van de stoeprand staan.
Het CBR zegt niet nadrukkelijk at het niet mag geloof ik, maar het zegt mij genoeg dat ze het niet aanleren bij de rijlessen, want het is echt veel makkelijker dan vanaf een haakse hoek indraaien. Aan de andere kant sta je natuurlijk even dwars over de weg, dus veiliger is het niet te noemen :P.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  FOK!fotograaf woensdag 25 april 2012 @ 21:21:34 #169
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110787599
En het mooiste is, kom je vervolgens voor je BE en moet je straatje keren, dus achteruit ergens in, dan wordt het gewaardeerd als je de combo al deels scheef zet... :P Kom daar eens voor met je normale B examen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_110788554
Speciaal voor Coca_Cola met alinea's


Hier komt mijn verslag van mn rijexamen van gisteren,
Ik had rijexamen om 14.55 en om 14.20 kwam mn instructeur mij ophalen, stoel, spiegels en stuur goedgezet en toen richting het cbr. Onderweg naar het cbr had mn instructeur nog een beetje de knopjes enzo in de auto uitgelegd, omdat ik die opnieuw moest doen.

Bij het cbr aangekomen de auto achteruit 'vak' geparkeerd. Mn instructeur had de lichtjes nog allemaal uitgelegd. Uitgestapt en nog even onder de motorkap gekeken, ik wist alles nog dus daar waren we zo mee klaar. Toen waren we naar binnen gegaan en mn instructeur had nog een sigaretje gerookt en we hebben een beetje zitten praten. Die paar minuten dat ik daar zat leken wel een eeuwigheid te duren.

Uiteindelijk naar de goede tafel gelopen en voorgesteld aan de examinator. Ik moest die reserveringsbevestiging en eigen verklaring nog ondertekenen. Het ondertekenen ging met een trillend handje en de examinator vroeg doodleuk of ik zenuwachtig was. Ik toch maar toegegeven dat ik zenuwachtig was en de examinator probeerde me al gerust te stellen door eerst te vragen wat hij kon doen om mezelf minder zenuwachtig te voelen en gezegd dat ik onderweg de auto wel een keer stil mocht zetten om uit te stappen of wat dan ook. Daarna zei hij dat ik gewoon op mijn eigen manier moest rijden terwijl hij de weg zegt.

Naar buiten gelopen en een kenteken gelezen, daarna naar de auto gelopen en ik moest even onder de motorkap kijken en een paar dingen uitleggen. Ook het oliepijlen uitgelegd en gezegt dat je die moet bijvullen als het onder de min zit. Eerst vroeg hij wat ik waar in moest doen en ik zei dus gewoon olie. Vroeg hij nog wat voor olie, "frituurolie". Ik kon toen niet meer op de naam motorolie komen en zei maar auto-olie.

Daarna mocht ik instappen en heeft mn instructeur me nog succes gewenst (die was niet meegereden).
Het wegrijden ging echt super goed, nog netjes gewacht op een bestelbusje en toen konden we echt gaan rijden. Stukje binnen de bebouwde kom en daarna een stukje buiten bebouwde kom. Onderweg gewoon een beetje met de examintor gepraat, bleek hij al 65 te zijn. Stukje verder weer de bebouwde kom in en toen moest ik een wijkje in en achteruit in een vak parkeren. Omdat ik met mn rijlessen altijd een beetje rechts over de lijn uitkwam, besloot ik maar een keertje wat langzamer te sturen. Toen stond ik aan de andere kant over de lijn en ben meteen uit mezelf naar voren gereden om te corrigeren, de examinator was er erg positief over dat ik het zelf opgelost heb.

Ik moest toen op de borden richting Eindhoven rijden en bij het tankstation rechtsaf. In die wijk had ik al vaker gereden dus wist waar de 'verborgen' straatjes lagen. In die wijk moest ik een keertje keren de enigste mogelijkheid was dmv een bochtje achteruit, die ging met mn rijles altijd goed. Ik was op dat moment zo bezig met het kijken of er niks van achteren aankwam terwijl ik achteruit reed, waardoor ik veel te laat stuurde. Ik stond echt super ver van de stoep af maar de examinator had daar niks van gezegd en ik mocht gewoon verder rijden.

Toen moest ik eerst richting Nuenen en als ik Helmond op de borden zag staan moest ik richting Helmond. Het eerste stuk was een hele lange 80 weg met rotondes tussendoor. Na de laatste rotonde richting de snelweg en daar reed een vrachtwagen voor me. Ik ging te dicht op de vrachtwagen rijden en de examinator zei toen dat ik beter gas los kon laten om meer zicht te creëren. Ik ging wat langzamer rijden en de examintor zo: "zie je, nou zie je dus veel meer".

Terwijl ik stil stond voor de stoplichten voor de snelweg zei de examinator dat ik nog niet in hoefde te voegen maar over de parkeerplaats en dan na de parkeerplaats pas invoegen. Zo gezegd, zo gedaan. Het invoegen ging echt super goed.

Toen moest ik bij de eerste stoplichten weer rechtsaf. Hier had ik vanaf de kant waar ik gisteren aankwam nooit gereden, maar het ging naar mijn gevoel best goed. Het was een 50 weg met allemaal rotondes. Voor de laatste rotonde begon de examinator zich ermee te bemoeien dat ik gas moest loslaten, beetje bijremmen en terugschakelen.

Toen moest ik rechts en werd het uiteindelijk een 60 weg met allemaal van die bochten waar je pas heel laat zicht hebt. Bij iedere bocht zei de examinator gas los en nou kun je door de bocht kijken dan weer gas bij. Ik dacht toen bij mezelf al dat ik gezakt was, omdat iemand die heel veel rijlessen gehad heeft en op examen gaat dit gewoon hoort te weten en bij mijn vorige examen ben ik om die reden gezakt (alleen toen zei de examinator hier onderweg niks van).

Bij één van de laatste bochten weer hetzelfde verhaal, toen zat er ook een fietser voor mij die ik moest inhalen, als ik toen gewoon op 'mijn manier' zou zijn gereden had ik een probleem gehad, omdat er een tegenligger aankwam die ik nu net optijd zag voor ik die fietser ging inhalen.

Toen moest ik terug rijden naar het cbr en ik moest zelf maar de weg uitzoeken. Dat laatste stuk ging wel goed, behalve dat ik bij de rotonde waar ik helemaal rond moest het knipperlicht te laat aan gezet had. Bij het cbr terein aangekomen de auto vooruit 'vak' geparkeerd en de auto afgezet.

Eindelijk mocht ik toen weer uitstappen. Mn instructeur kwam al naar buiten lopen, omdat zijn vrouw de auto nodig had omdat zij een TTT moest rijden. Ik keek mn instructeur al aan op een manier dat ik er niet goed over dacht. Weer aan het tafeltje gaan zitten en de examinator vroeg wat ik er zelf van dacht. Ik zei toen dat ik bang was dat ik weer gezakt was, omdat hij het gezegd had van gas los laten etc. De examintor zo: "dan ben ik bang dat ik je moet teleurstellen" en toen wachten hij voor mijn gevoel best lang "je bent wel geslaagd" ik was toen echt zooooo blij.

De examinator had nog effe toegelicht waarom hij die dingen onderweg gezegd had, hoe ik het wou doen mocht en kon ook wel maar het was voor mezelf makkelijker en veiliger om optijd gas los te laten en pas gas bij te geven al ik door de bocht kon kijken.

Toen had hij nog mijn zelfreflectieformulier erbij gepakt, ik had mezelf bij de tweede vraag van veilig rijden al een 5 gegeven, dat was uit mn hoofd de vraag of je dingen waarneemt, en er iets mee doet ofzo. Daar had hij nog bijgezegd van dat je eerst moet waarnemen, dan een plan moet maken en dan pas moet handelen. Hij zei dat ik te snel wil handelen voordat ik iets echt goed waargenomen had. Hij maakte toen wel een hele rare vergelijking met naar de wc gaan, dat je dan ook eerst naar de wc gaat en dan pas je broek losmaakt. Ik heb het maar half gevolgd, dus veel weet ik er niet meer van.

Toen weer naar de hal van het gebouw gelopen en daar feliciteerde mn instructeur mij. De instructeur had mij nog (in de auto van zn vrouw) naar huis gebracht en we hadden een beetje nagepraat. Mn instructeur zei dat als hij wel mee geweest was, ik waarschijnlijk weer gezakt zou zijn, omdat volgens hem de examinator kleine foutjes eerder door de vingers ziet als hij niet meegaat en die heb ik wel een paar gemaakt.

Thuis aangekomen de instructeur nog bedankt en uitgestapt. Mijn moeder had ons al zien aankomen en vroeg en, en, en. Ik zo: "ik ben geslaaaaagd" super blij natuurlijk. Thuis nog effe familieleden gebeld, mn beste vriendin een smsje gestuurd en op facebook gezet. Toen belde mn vriendin mij op en ik was naar buiten aan het kijken, komt er al zo'n busje aan van de bloemenwinkel bij ons in het dorp. Ik had echt geen idee van wie de bloemen konden zijn, waren ze van mijn instructeur. :Y Dus mn instructeur ook maar een smsje gestuurd met bedankje.

Nou nog een weekje wachten voor dat ik mijn rijbewijs kan aanvragen en dan weer een paar dagen wachten voor ik mn rijbewijs kan ophalen. Over 1,5/ 2 weken mag ik dan eindelijk zelf rijden. Lijkt me trouwens wel best raar om dan niemand langs je te hebben die zegt waar je naartoe moet ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Me031093 op 25-04-2012 22:02:58 (Leest een beetje makkelijker) ]
pi_110789252
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:34 schreef Me031093 het volgende:
Hier komt mijn verslag van mn rijexamen van gisteren,
Ik had rijexamen om 14.55 en om 14.20 kwam mn instructeur mij ophalen, stoel, spiegels en stuur goedgezet en toen richting het cbr. Onderweg naar het cbr had mn instructeur nog een beetje de knopjes enzo in de auto uitgelegd, omdat ik die opnieuw moest doen. Bij het cbr aangekomen de auto achteruit 'vak' geparkeerd. Mn instructeur had de lichtjes nog allemaal uitgelegd. Uitgestapt en nog even onder de motorkap gekeken, ik wist alles nog dus daar waren we zo mee klaar. Toen waren we naar binnen gegaan en mn instructeur had nog een sigaretje gerookt en we hebben een beetje zitten praten. Die paar minuten dat ik daar zat leken wel een eeuwigheid te duren. Uiteindelijk naar de goede tafel gelopen en voorgesteld aan de examinator. Ik moest die reserveringsbevestiging en eigen verklaring nog ondertekenen. Het ondertekenen ging met een trillend handje en de examinator vroeg doodleuk of ik zenuwachtig was. Ik toch maar toegegeven dat ik zenuwachtig was en de examinator probeerde me al gerust te stellen door eerst te vragen wat hij kon doen om mezelf minder zenuwachtig te voelen en gezegd dat ik onderweg de auto wel een keer stil mocht zetten om uit te stappen of wat dan ook. Daarna zei hij dat ik gewoon op mijn eigen manier moest rijden terwijl hij de weg zegt. Naar buiten gelopen en een kenteken gelezen, daarna naar de auto gelopen en ik moest even onder de motorkap kijken en een paar dingen uitleggen. Ook het oliepijlen uitgelegd en gezegt dat je die moet bijvullen als het onder de min zit. Eerst vroeg hij wat ik waar in moest doen en ik zei dus gewoon olie. Vroeg hij nog wat voor olie, "frituurolie". Ik kon toen niet meer op de naam motorolie komen en zei maar auto-olie. Daarna mocht ik instappen en heeft mn instructeur me nog succes gewenst (die was niet meegereden). Het wegrijden ging echt super goed, nog netjes gewacht op een bestelbusje en toen konden we echt gaan rijden. Stukje binnen de bebouwde kom en daarna een stukje buiten bebouwde kom. Onderweg gewoon een beetje met de examintor gepraat, bleek hij al 65 te zijn. Stukje verder weer de bebouwde kom in en toen moest ik een wijkje in en achteruit in een vak parkeren. Omdat ik met mn rijlessen altijd een beetje rechts over de lijn uitkwam, besloot ik maar een keertje wat langzamer te sturen. Toen stond ik aan de andere kant over de lijn en ben meteen uit mezelf naar voren gereden om te corrigeren, de examinator was er erg positief over dat ik het zelf opgelost heb. Ik moest toen op de borden richting Eindhoven rijden en bij het tankstation rechtsaf. In die wijk had ik al vaker gereden dus wist waar de 'verborgen' straatjes lagen. In die wijk moest ik een keertje keren de enigste mogelijkheid was dmv een bochtje achteruit, die ging met mn rijles altijd goed. Ik was op dat moment zo bezig met het kijken of er niks van achteren aankwam terwijl ik achteruit reed, waardoor ik veel te laat stuurde. Ik stond echt super ver van de stoep af maar de examinator had daar niks van gezegd en ik mocht gewoon verder rijden. Toen moest ik eerst richting Nuenen en als ik Helmond op de borden zag staan moest ik richting Helmond. Het eerste stuk was een hele lange 80 weg met rotondes tussendoor. Na de laatste rotonde richting de snelweg en daar reed een vrachtwagen voor me. Ik ging te dicht op de vrachtwagen rijden en de examinator zei toen dat ik beter gas los kon laten om meer zicht te creëren. Ik ging wat langzamer rijden en de examintor zo: "zie je, nou zie je dus veel meer". Terwijl ik stil stond voor de stoplichten voor de snelweg zei de examinator dat ik nog niet in hoefde te voegen maar over de parkeerplaats en dan na de parkeerplaats pas invoegen. Zo gezegd, zo gedaan. Het invoegen ging echt super goed. Toen moest ik bij de eerste stoplichten weer rechtsaf. Hier had ik vanaf de kant waar ik gisteren aankwam nooit gereden, maar het ging naar mijn gevoel best goed. Het was een 50 weg met allemaal rotondes. Voor de laatste rotonde begon de examinator zich ermee te bemoeien dat ik gas moest loslaten, beetje bijremmen en terugschakelen. Toen moest ik rechts en werd het uiteindelijk een 60 weg met allemaal van die bochten waar je pas heel laat zicht hebt. Bij iedere bocht zei de examinator gas los en nou kun je door de bocht kijken dan weer gas bij. Ik dacht toen bij mezelf al dat ik gezakt was, omdat iemand die heel veel rijlessen gehad heeft en op examen gaat dit gewoon hoort te weten en bij mijn vorige examen ben ik om die reden gezakt (alleen toen zei de examinator hier onderweg niks van). Bij één van de laatste bochten weer hetzelfde verhaal, toen zat er ook een fietser voor mij die ik moest inhalen, als ik toen gewoon op 'mijn manier' zou zijn gereden had ik een probleem gehad, omdat er een tegenligger aankwam die ik nu net optijd zag voor ik die fietser ging inhalen. Toen moest ik terug rijden naar het cbr en ik moest zelf maar de weg uitzoeken. Dat laatste stuk ging wel goed, behalve dat ik bij de rotonde waar ik helemaal rond moest het knipperlicht te laat aan gezet had. Bij het cbr terein aangekomen de auto vooruit 'vak' geparkeerd en de auto afgezet. Eindelijk mocht ik toen weer uitstappen. Mn instructeur kwam al naar buiten lopen, omdat zijn vrouw de auto nodig had omdat zij een TTT moest rijden. Ik keek mn instructeur al aan op een manier dat ik er niet goed over dacht. Weer aan het tafeltje gaan zitten en de examinator vroeg wat ik er zelf van dacht. Ik zei toen dat ik bang was dat ik weer gezakt was, omdat hij het gezegd had van gas los laten etc. De examintor zo: "dan ben ik bang dat ik je moet teleurstellen" en toen wachten hij voor mijn gevoel best lang "je bent wel geslaagd" ik was toen echt zooooo blij. De examinator had nog effe toegelicht waarom hij die dingen onderweg gezegd had, hoe ik het wou doen mocht en kon ook wel maar het was voor mezelf makkelijker en veiliger om optijd gas los te laten en pas gas bij te geven al ik door de bocht kon kijken. Toen had hij nog mijn zelfreflectieformulier erbij gepakt, ik had mezelf bij de tweede vraag van veilig rijden al een 5 gegeven, dat was uit mn hoofd de vraag of je dingen waarneemt, en er iets mee doet ofzo. Daar had hij nog bijgezegd van dat je eerst moet waarnemen, dan een plan moet maken en dan pas moet handelen. Hij zei dat ik te snel wil handelen voordat ik iets echt goed waargenomen had. Hij maakte toen wel een hele rare vergelijking met naar de wc gaan, dat je dan ook eerst naar de wc gaat en dan pas je broek losmaakt. Ik heb het maar half gevolgd, dus veel weet ik er niet meer van. Toen weer naar de hal van het gebouw gelopen en daar feliciteerde mn instructeur mij. De instructeur had mij nog (in de auto van zn vrouw) naar huis gebracht en we hadden een beetje nagepraat. Mn instructeur zei dat als hij wel mee geweest was, ik waarschijnlijk weer gezakt zou zijn, omdat volgens hem de examinator kleine foutjes eerder door de vingers ziet als hij niet meegaat en die heb ik wel een paar gemaakt. Thuis aangekomen de instructeur nog bedankt en uitgestapt. Mijn moeder had ons al zien aankomen en vroeg en, en, en. Ik zo: "ik ben geslaaaaagd" super blij natuurlijk. Thuis nog effe familieleden gebeld, mn beste vriendin een smsje gestuurd en op facebook gezet. Toen belde mn vriendin mij op en ik was naar buiten aan het kijken, komt er al zo'n busje aan van de bloemenwinkel bij ons in het dorp. Ik had echt geen idee van wie de bloemen konden zijn, waren ze van mijn instructeur. :Y Dus mn instructeur ook maar een smsje gestuurd met bedankje.

Nou nog een weekje wachten voor dat ik mijn rijbewijs kan aanvragen en dan weer een paar dagen wachten voor ik mn rijbewijs kan ophalen. Over 1,5/ 2 weken mag ik dan eindelijk zelf rijden. Lijkt me trouwens wel best raar om dan niemand langs je te hebben die zegt waar je naartoe moet ofzo.
Alinea's please, leest wat fijner ;).
  woensdag 25 april 2012 @ 21:48:11 #172
363823 Prequel
Just because
pi_110789623
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:34 schreef Me031093 het volgende:
Verslag
Jij had dus ook zo'n relaxte examinator. Ik maakte dus ook een fout, met de omkeeropdracht, dat was ook helemaal niet erg, alleen snapte de examinator en m'n instructeur dat niet. (Het was een oprit op een industrieterrein) :P. Hij vroeg in 't begin ook of ik bekend was in Leeuwarden, ik zei maar dat ik dat niet was. Kwam er alleen maar met rijles, en volgens mij heeft ie daarom ook de hele tijd de weg verteld. :)
pi_110790260
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:43 schreef Coca_Cola het volgende:

[..]

Alinea's please, leest wat fijner ;).
Sorry, niet aan gedacht. Het verslag was ook een beetje langer geworden dan de bedoeling was.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:48 schreef Prequel het volgende:

[..]

Jij had dus ook zo'n relaxte examinator. Ik maakte dus ook een fout, met de omkeeropdracht, dat was ook helemaal niet erg, alleen snapte de examinator en m'n instructeur dat niet. (Het was een oprit op een industrieterrein) :P. Hij vroeg in 't begin ook of ik bekend was in Leeuwarden, ik zei maar dat ik dat niet was. Kwam er alleen maar met rijles, en volgens mij heeft ie daarom ook de hele tijd de weg verteld. :)
Ja hij was echt super relaxt
pi_110790637
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:43 schreef Coca_Cola het volgende:

[..]

Alinea's please, leest wat fijner ;).
Nou is het met alinea's ;)
pi_110790956
hoeveel fout mocht je nu hebben bij het theorie examen?
5 bij inzicht enzo en 12 bij gevarenherkenning?
pi_110791413
Ja. Ze zouden het moeten verlagen

Edit : 5 theorie en 12 herkenning
pi_110805959
Ik ga zometeen. Ben ontzettend zenuwachtig. Ik laat de uitslag weten!
Aids.
pi_110807090
Successsss
  donderdag 26 april 2012 @ 11:35:44 #179
363823 Prequel
Just because
pi_110807848
Succes!!
pi_110811152
Gezakt. Vette pech eigenlijk. Ik reed veel beter als de vorige keer. Ik had ook een fijnere examinator. Het ging voor mijn gevoel ook heel veel beter, ik heb alleen niet goed genoeg gekeken op bepaalde momenten. Ik reed naast een fietsstrook en sloeg rechtsaf zonder te kijken :'). Ook heb ik enkele keren een stopbord over het hoofd gezien :').
Rijden kan ik dus wel, dus maar zo snel mogelijk opnieuw op.
Aids.
pi_110812587
Iedereen die geslaagd is, gefeliciteerd! :s)

Mss, balen dat je gezakt bent, joh.
Ben je - als je zakt - trouwens verplicht om daarna 6 rijlessen te nemen, voordat je weer op mag gaan?

Ik heb morgenochtend om half 11 mijn eerste rijles.
Ik zweet nu al peentjes! :')
pi_110813198
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:44 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Iedereen die geslaagd is, gefeliciteerd! :s)

Mss, balen dat je gezakt bent, joh.
Ben je - als je zakt - trouwens verplicht om daarna 6 rijlessen te nemen, voordat je weer op mag gaan?

Ik heb morgenochtend om half 11 mijn eerste rijles.
Ik zweet nu al peentjes! :')
Nee hoor, niet dat ik weet. Ik was ook niet van plan om nog 6 rijlessen te nemen.
Aids.
pi_110815031
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:44 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Iedereen die geslaagd is, gefeliciteerd! :s)

Mss, balen dat je gezakt bent, joh.
Ben je - als je zakt - trouwens verplicht om daarna 6 rijlessen te nemen, voordat je weer op mag gaan?

Ik heb morgenochtend om half 11 mijn eerste rijles.
Ik zweet nu al peentjes! :')
Ook laatst gehad, eerste is het leukst!
pi_110815878
Wat moest jij je eerste les doen, Travel?
En kwam jouw instructeur je ook thuis ophalen?
pi_110816204
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:03 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Wat moest jij je eerste les doen, Travel?
En kwam jouw instructeur je ook thuis ophalen?
Jep, gewoon opgehaald.
Gassen sturen en na een tijd een beetje remmen!
pi_110816262
Oh, dat moet me wel lukken, haha.
Zweette jij ook peentjes voor je eerste rijles? :')

En hoeveel lessen heb jij nu gehad?
En wat moest je bij je tweede rijles doen?
  donderdag 26 april 2012 @ 15:22:36 #187
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_110816738
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:11 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Oh, dat moet me wel lukken, haha.
Zweette jij ook peentjes voor je eerste rijles? :')

En hoeveel lessen heb jij nu gehad?
En wat moest je bij je tweede rijles doen?
Dat had ik ook. De instructeur kwam me ophalen de eerste les en zij tegen mij dat ik achter het stuur moest zitten dan zouden we gaan. Dat was even een wtf momentje want ik was helemaal niet voorbereid. :D
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_110816870
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:22 schreef Rucky het volgende:

[..]

Dat had ik ook. De instructeur kwam me ophalen de eerste les en zij tegen mij dat ik achter het stuur moest zitten dan zouden we gaan. Dat was even een wtf momentje want ik was helemaal niet voorbereid. :D
De gedachte alleen al, dat ik al direct achter het stuur moet gaan zitten en de openbare weg op moet gaan, maakt me al poepzenuwachtig. :')

Ik heb mijn moeder gevraagd of ze toevallig geen zin en tijd had om me morgenochtend te voorzien van wat mentale steun. Hopelijk komt ze haar dochter dus uitzwaaien. :')
pi_110816942
Mijn rijinstructeur krijgt een nieuwe auto, dus nog 2 weken om aan die auto te wennen voor mijn praktijkexamen :o



Deze wordt het :P Wel een mooi ding. Heb tot nu toe gelest in een Ford Focus C-max.
pi_110817104
Das wel een flinke auto (zie ik niet zo vaak). Wat ik vooral zie, zijn die kleine hatchbacks (met name Polo's)
pi_110817218
Ik ga in een BMW 318D lessen.

pi_110817429
:')
Ik les in een standaard auotje zoals deze :
pi_110817674
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:27 schreef IrCute het volgende:
Mijn rijinstructeur krijgt een nieuwe auto, dus nog 2 weken om aan die auto te wennen voor mijn praktijkexamen :o

[ afbeelding ]

Deze wordt het :P Wel een mooi ding. Heb tot nu toe gelest in een Ford Focus C-max.
meer iets waar ik een rapper in zou zien rijden, ipv een rijlesauto :')

ik had eerst les in een SUV, nu in een kleinere auto, gelukkig
pi_110817739
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:42 schreef electronique het volgende:

[..]

meer iets waar ik een rapper in zou zien rijden, ipv een rijlesauto :')

ik had eerst les in een SUV, nu in een kleinere auto, gelukkig
Je zult hem binnenkort wel zien rijden denk ik :D Aangezien je in dezelfde stad woont, ik les bij Jan van Grimbergen :P
pi_110817778
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:43 schreef IrCute het volgende:

[..]

Je zult hem binnenkort wel zien rijden denk ik :D Aangezien je in dezelfde stad woont, ik les bij Jan van Grimbergen :P
Jan van Grimbergen is een oom van mij.
Rustig aan.
pi_110817820
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:44 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jan van Grimbergen is een oom van mij.
En hij geeft rijles? :D
pi_110817837
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:45 schreef IrCute het volgende:

[..]

En hij geeft rijles? :D
Nee grapje _O-
Maar ik had op mijn rijexamen zelf dus een nieuwe auto....
2 weken van te voren is wel te doen qua wennen.
Rustig aan.
pi_110817844
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:46 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nee grapje _O-
;(
pi_110817878
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:46 schreef IrCute het volgende:

[..]

;(
Haha, sorry... Melige bui.
Rustig aan.
pi_110817928
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:33 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Ik ga in een BMW 318D lessen.

[ afbeelding ]
Naaaaaice :) 330d was nicer geweest maar nog steeds :P
pi_110818065
Trouwens mijn rijschool heeft :

Slagingspercentage 1e examen 91 - 95%

Dan moet ik het toch wel halen :').
pi_110818129
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:51 schreef IrCute het volgende:
Trouwens mijn rijschool heeft :

Slagingspercentage 1e examen 91 - 95%

Dan moet ik het toch wel halen :').
Ligt eraan of jij denkt dat je het gaat halen :P
Rustig aan.
pi_110818173
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:52 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ligt eraan of jij denkt dat je het gaat halen :P
TTT ging beter dan ik dacht, dus ik hoop het, moet alleen beter kijken ;( Heb nog een maand tot mijn examen dus moet wel goedkomen hoop ik, anders baal ik :') Want ik ga een week na mijn examen voor 1.5 maand naar het buitenland en wil daar wel autorijden eigenlijk ;(
pi_110818287
:)
Visualiseer eventjes hoe je moet kijken als je een rotonde tegenkomt... Van voordat je de rotonde oprijdt tot als je de rotonde afslaat..
Als je gaat inhalen op een snelweg...
Als je in een normale situatie afslaat...
Etc
Rustig aan.
  donderdag 26 april 2012 @ 16:02:25 #205
363823 Prequel
Just because
pi_110818618
Leuk die slagingspercentages, maar die zeggen niks over jou toch? ;)
Gewoon je best doen :)

Ik had les in een mercedes Bnogwat.. (volgens m'n pa, die was geintresseerd :') )
pi_110818724
1ste rijles gehad, bepaalde dingen waren wel moeilijker dan ik dacht; zoals het nemen van bochten (te veel snelheid en te ruim nemen) en de rotondes vond ik ook moeilijk (op het juiste moment richting aangeven, niet te snel rijden en juist sturen), de snelheid was op sommige stukken vaak nog te hoog maar het passeren op smalle wegen ging wel goed en kon de voertuig breedte goed inschatten.

Automaat rijd echt heerlijk, wat ik wel vervelend vond is dat bestuurders vaak geen rekening met je houden en bijvoordbeeld op een weg buiten de bebouwde kom gaan bumperkleven, vond ik nogal onprettig en was geneigd om wat gas bij te geven.
aardappels, sproitjes, sloavink.
pi_110829702
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:51 schreef IrCute het volgende:
Trouwens mijn rijschool heeft :

Slagingspercentage 1e examen 91 - 95%

Dan moet ik het toch wel halen :').
Zegt maar weinig toch? Een rijschool in het dorp waar mn moeder woont heeft ook een hoog slagingspercentage.. maar ze laten dan ook iedereen pas rond 40 lessen afrijden, dan kom je wel aan je percentage :P
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_110830574
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:04 schreef Jan-Slagter het volgende:
1ste rijles gehad, bepaalde dingen waren wel moeilijker dan ik dacht; zoals het nemen van bochten (te veel snelheid en te ruim nemen) en de rotondes vond ik ook moeilijk (op het juiste moment richting aangeven, niet te snel rijden en juist sturen), de snelheid was op sommige stukken vaak nog te hoog maar het passeren op smalle wegen ging wel goed en kon de voertuig breedte goed inschatten.

Automaat rijd echt heerlijk, wat ik wel vervelend vond is dat bestuurders vaak geen rekening met je houden en bijvoordbeeld op een weg buiten de bebouwde kom gaan bumperkleven, vond ik nogal onprettig en was geneigd om wat gas bij te geven.
Automaat is baas sowieso.
  FOK!fotograaf donderdag 26 april 2012 @ 21:38:10 #209
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110836155
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:04 schreef Jan-Slagter het volgende:
1ste rijles gehad, bepaalde dingen waren wel moeilijker dan ik dacht; zoals het nemen van bochten (te veel snelheid en te ruim nemen) en de rotondes vond ik ook moeilijk (op het juiste moment richting aangeven, niet te snel rijden en juist sturen), de snelheid was op sommige stukken vaak nog te hoog maar het passeren op smalle wegen ging wel goed en kon de voertuig breedte goed inschatten.

Automaat rijd echt heerlijk, wat ik wel vervelend vond is dat bestuurders vaak geen rekening met je houden en bijvoordbeeld op een weg buiten de bebouwde kom gaan bumperkleven, vond ik nogal onprettig en was geneigd om wat gas bij te geven.
Nog een reden dat je voor automaat gekozen hebt? Als je schakel kan is het handiger schakel te nemen, dan heb je, hoe chill automaat ook rijdt, geen beperking op je rijbewijs staan. ;) Je weet maar nooit.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_110842597
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nog een reden dat je voor automaat gekozen hebt? Als je schakel kan is het handiger schakel te nemen, dan heb je, hoe chill automaat ook rijdt, geen beperking op je rijbewijs staan. ;) Je weet maar nooit.
Autisme, sommige zeggen dat iedereen het kan maar ik kan het er echt niet bij hebben, zoveel prikkels krijg je in een auto.
aardappels, sproitjes, sloavink.
pi_110843165
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 23:00 schreef Jan-Slagter het volgende:

[..]

Autisme, sommige zeggen dat iedereen het kan maar ik kan het er echt niet bij hebben, zoveel prikkels krijg je in een auto.
Heb je niet de neiging om het eerst te proberen met schakelen?
Ik ben redelijk gevoelig voor prikkels en mijn instructeur had snel door dat ik te chaotisch werd als ik alles tegelijk moest leren, dus heeft hij mij alles stap voor stap geleerd.
Ik heb me echt wel eens wanhopig gevoeld in de auto, maar met veel geduld werd het schakelen automatisme en hoefde ik daar minder aan te denken.
Mijn instructeur heeft me toen ik moeite had met de snelweg bijvoorbeeld wel eens een les gegeven in de automaat, zodat ik eerst de snelweg kon verwerken en daarna de snelweg met schakelen erbij.
Kan me voorstellen dat het niet werkt hoor, maar het lijkt me iets aantrekkelijks om te proberen en daarna over te gaan op automaat als het niet werkt.
Het scheelt namelijk wel als je een rijbewijs zonder beperking hebt.
(ik heb ook wel eens gehoord dat mensen het andersom hebben gedaan, eerst automaatrijbewijs halen en daarna gewoon rijbewijs, maar daar moet je ook maar zin in hebben)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_110851334
Oh, over een uurtje is het zo ver! Ik schijt zeven kleuren en ik zweet peentjes. :') Hoe gaat zoiets in zijn werk? Ik bedoel, om half 11 staat er een auto voor de deur.. En dan? Komt ze eerst binnen in mijn appartement, of moet ik al naar beneden lopen?

Oh, god. :')
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:34:08 #213
363823 Prequel
Just because
pi_110851561
Bij mij: auto stopte voor de deur, instructeur liep me te gemoet. Dan elkaar de hand geven. En dan op de bestuurdersplek gaan zitten ;) komt heus wel goed :)
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:51:24 #214
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_110852069
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:26 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Oh, over een uurtje is het zo ver! Ik schijt zeven kleuren en ik zweet peentjes. :') Hoe gaat zoiets in zijn werk? Ik bedoel, om half 11 staat er een auto voor de deur.. En dan? Komt ze eerst binnen in mijn appartement, of moet ik al naar beneden lopen?

Oh, god. :')
Dat wordt wat als jij examen moet doen. :{
Gewoon naar buiten lopen, hallo zeggen en dan vertelt je instructeur je de rest.
(ik stond altijd buiten te wachten trouwens)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:57:36 #215
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_110852267
En gisteren mijn eerste autootje opgehaald :) een Seat Cordoba uit 1999. Kan het niet geloven, Heetboven, nu met 4 wielen en een dak *O*
pi_110852675
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:26 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Oh, over een uurtje is het zo ver! Ik schijt zeven kleuren en ik zweet peentjes. :') Hoe gaat zoiets in zijn werk? Ik bedoel, om half 11 staat er een auto voor de deur.. En dan? Komt ze eerst binnen in mijn appartement, of moet ik al naar beneden lopen?

Oh, god. :')
lol :')
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:38:21 #217
363823 Prequel
Just because
pi_110859963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:57 schreef HeetBoven het volgende:
En gisteren mijn eerste autootje opgehaald :) een Seat Cordoba uit 1999. Kan het niet geloven, Heetboven, nu met 4 wielen en een dak *O*
En ruitenwissers ;)

Ik ging net naar t gemeentehuis om te vragen of mn pasje al binnen was.. En ja hoor!! :D nu wil ik ook echt gaan rijden.. maar dat kan nog niet.. :(
pi_110860545
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:57 schreef HeetBoven het volgende:
En gisteren mijn eerste autootje opgehaald :) een Seat Cordoba uit 1999. Kan het niet geloven, Heetboven, nu met 4 wielen en een dak *O*
Kun je ook meepraten in het Autorijtopic nu 8-)

Watvooreen heb je precies?
pi_110862029
De eerste rijles van Hersenspinseltje is een feit. :s)
Ik heb echt van elke minuut genoten en zat met een lach achter het stuur!

Volgende week donderdag ben ik weer op de weg te vinden! Helaas was mijn instructrice mijn theorieboeken vergeten mee te nemen, dus dat zal iets voor aanstaande donderdag worden. Jammer, want anders had ik dit weekend al kunnen aanpoten wat betreft het studeren. Misschien toch kijken of ik niet mijn theorieboeken via Internet kan bestellen.
pi_110862339
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 14:37 schreef Hersenspinseltje het volgende:
De eerste rijles van Hersenspinseltje is een feit. :s)
Ik heb echt van elke minuut genoten en zat met een lach achter het stuur!

Volgende week donderdag ben ik weer op de weg te vinden! Helaas was mijn instructrice mijn theorieboeken vergeten mee te nemen, dus dat zal iets voor aanstaande donderdag worden. Jammer, want anders had ik dit weekend al kunnen aanpoten wat betreft het studeren. Misschien toch kijken of ik niet mijn theorieboeken via Internet kan bestellen.
Ik heb ze van de bieb, kost me geen cent dus.
pi_110896721
Een vriendinnetje was zo lief om mij haar theorieboek en een cd-rom met proefexamens en 500 theorievragen te lenen. Ik ga zometeen eens beginnen met het complete theorieboek door te lezen en de verkeersborden te oefenen.

Het is een uitgave van 2008 van 'Smit Verkeersleermiddelen', maar ik neem aan dat deze 'verouderde' versie geen punt is? Ik bedoel, qua theorie zal het toch niet veel verschillen met de nieuwste versies van andere uitgevers?

Hoelang hebben jullie trouwens geleerd voor jullie theorie-examen?
  zaterdag 28 april 2012 @ 17:50:11 #222
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_110903164
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 13:44 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Een vriendinnetje was zo lief om mij haar theorieboek en een cd-rom met proefexamens en 500 theorievragen te lenen. Ik ga zometeen eens beginnen met het complete theorieboek door te lezen en de verkeersborden te oefenen.

Het is een uitgave van 2008 van 'Smit Verkeersleermiddelen', maar ik neem aan dat deze 'verouderde' versie geen punt is? Ik bedoel, qua theorie zal het toch niet veel verschillen met de nieuwste versies van andere uitgevers?

Hoelang hebben jullie trouwens geleerd voor jullie theorie-examen?
Goede kans dat een boek van 2008 voldoende is, maar er zijn wel wijzigingen in de wet geweest en daarmee de verschillende uitgaven van theorieboeken. Een recente wijziging is bijvoorbeeld de status van voorrangsvoertuig van begrafenisstoeten. Ik zou wel leren ja, minder dan de helft slaagt, dus dat zegt genoeg :).
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:33:48 #223
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_110906121
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:55 schreef H-D het volgende:

[..]

Kun je ook meepraten in het Autorijtopic nu 8-)

Watvooreen heb je precies?
Seat Cordoba metallic groen. model na 1999 (Gefacelift) Extraatjes zijn ABS, centr. vergrendeling met afstandbediening, trekhaak, climate control, geïntegreerde radio en elektrische ramen *O* .
pi_110906877
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:33 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Seat Cordoba metallic groen. model na 1999 (Gefacelift) Extraatjes zijn ABS, centr. vergrendeling met afstandbediening, trekhaak, climate control, geïntegreerde radio en elektrische ramen *O* .
Naaaice 8-)

welke motor?
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:54:36 #225
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_110906928
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:53 schreef H-D het volgende:

[..]

Naaaice 8-)

welke motor?
1.6 8 klepper

pi_110907020
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:54 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

1.6 8 klepper

[ afbeelding ]
Die met 101pk? Dan kom je niet echt iets te kort denk ik :P

Maar mss is dit meer iets voor het autorijtopic :+
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:59:39 #227
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_110907129
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:57 schreef H-D het volgende:

[..]

Die met 101pk? Dan kom je niet echt iets te kort denk ik :P

Maar mss is dit meer iets voor het autorijtopic :+
de 8 klepper is 75 PK, maar ben meer dan tevreden. Als ik hard wil pak ik de motor wel :)

We moeten degene die het nog moeten halen wel een beetje motiveren hier, dus even een zijsprongetje mag wel af en toe :)
pi_110907267
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:59 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

de 8 klepper is 75 PK, maar ben meer dan tevreden. Als ik hard wil pak ik de motor wel :)

We moeten degene die het nog moeten halen wel een beetje motiveren hier, dus even een zijsprongetje mag wel af en toe :)
Ohja dan maakt het niet zoveel uit idd :P

En dat is waar :) soms snap ik ook niet waarom ik nog in dit topic kom maar op een of andere manier is het toch wel leuk nog xD
  dinsdag 1 mei 2012 @ 10:35:32 #229
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_110988574
Pff, vandaag weer kak gereden. Zegt de instructeur na afloop dat ie mijn examen aan wil vragen, zodat ik eind mei/begin juni kan afrijden :{

Weet iemand trouwens het volgende: is het mogelijk om praktijkexamen te doen zonder Verklaring van Geschiktheid? Stel dat deze is aangevraagd maar later binnenkomt dan de datum van het praktijkexamen, kan het examen dan wel gedaan worden, en dat het rijbewijs pas wordt opgehaald als de verklaring van geschiktheid binnen is?
pi_110988732
Ik weet het niet zeker, maar ik denk het niet.
pi_111019299
Onderstaande is het enigste wat ik erover kon vinden, hieruit maak ik op dat het niet kan.
Ik zou als ik jou was wel even navraag doen bij je instructeur

Het CBR gaat na of u lichamelijke of geestelijke problemen heeft die van invloed kunnen zijn op uw rijgedrag. Als er medisch geen belemmeringen zijn, laat het CBR een Verklaring van geschiktheid op uw naam registreren in het rijbewijzenregister van de Dienst Wegverkeer (RDW).

Met een Verklaring van geschiktheid kunt u examen doen en een rijbewijs aanvragen. Voor een rijbewijs hebt u ook een Verklaring van rijvaardigheid nodig.
pi_111066839
Jeej, vanmiddag mn rijbewijs aangevraagd met spoed (mn moeder betaald) en kan morgen na 10.00 bellen of mn rijbewijs binnen is en anders is het vrijdag zeker binnen :D
pi_111068004
Vraagje: heb vorige week mijn praktijk gehaald, maar nog niet bij de gemeente langs geweest omdat ik het erg druk heb. Hoe lang kan je maximaal wachten met het aanvragen van je rijbewijs bij de gemeente?
pi_111076465
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:58 schreef .aeon het volgende:
Vraagje: heb vorige week mijn praktijk gehaald, maar nog niet bij de gemeente langs geweest omdat ik het erg druk heb. Hoe lang kan je maximaal wachten met het aanvragen van je rijbewijs bij de gemeente?
Ik weet niet of ik het al gezegd had, anders nog gefeliciteerd.

Je rijbewijs kan je tot 3 jaar na het examen aanvragen, dus je hebt nog tijd genoeg :P
Na het aanvragen heb je ook weer 3 maanden om je rijbewijs op te halen.
pi_111111205
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:55 schreef Me031093 het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het al gezegd had, anders nog gefeliciteerd.

Je rijbewijs kan je tot 3 jaar na het examen aanvragen, dus je hebt nog tijd genoeg :P
Na het aanvragen heb je ook weer 3 maanden om je rijbewijs op te halen.
Ahh super, haha thanks :)
pi_111119845
Godverdomme EINDELIJK mijn rijbewijs gehaald :D Had nog 3 maandjes op mijn theorie en was ook al 3 keer gezakt (eerste keer niet goed genoeg, 2e keer hufterige scooter, 3e keer andere auto waardoor ik 4 keer stil viel).

Afgelopen 2 maanden in een nieuwe stad, waar ik nu studeer, aan het lessen geweest (Tilburg). Na 12 lessen vannochtend om 8:55 examen. Erg vriendelijke instructeur.

Kreeg op het begin een cluster opdracht, Rotonde links, dan rechtdoor en de borden richting Hilvarenbeek volgen. Ging goed, had op de snelweg nog een momentje dat ik rechts wilde uitvoegen terwijl er net 2 vrachtwagens van de strook de snelweg op wilden, snel naar de linker rijstrook om ruimte te maken, en weer snel twee keer terug naar rechts, geen probleem.

Daarna mijn parkeeropdracht, koos ervoor om achteruit te file-parkeren. Ik had iedere optie en koos deze omdat het mij het makkelijkste afgaat, stond keurig in het vak en kon gelijk weer wegrijden.

Daarna een omkeeropdracht in een vrij smalle straat. Was al een erg goede mogelijkheid voorbij gereden (hele rits lege parkeervakken), en besloot toen maar een bochtje achteruit te doen. Niet de beste optie, hij vroeg mij hierna ook nog naar mijn keuze motivatie en of ik betere mogelijkheden had gezien.

Toen was het weer tijd om terug te rijden naar het CBR. Geen problemen voor de rest, kwam nog een auto de weg op schieten uit een onverwachte hoek, maar zag het op tijd en stond goed op de rem.

Eenmaal terug bij het CBR kreeg ik te horen dat ik geslaagd was, met een mager 6je (doen we het voor :D ), met de boodschap dat ik beter moet kijken, vooral bij fietspaden, die schijn ik een paar keer gemist te hebben.

Verdomme, wat ben ik blij :D
pi_111119923
Feliciteerd!
pi_111123315
Gefeliciteerd Keselo
pi_111123541
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:18 schreef H-D het volgende:
Feliciteerd!
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:05 schreef Me031093 het volgende:
Gefeliciteerd Keselo
Dank :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 13:56:21 #240
363823 Prequel
Just because
pi_111127716
Gefeliciteerd! :)
pi_111129367
quote:
er komen nieuwe regels voor het rijbewijs als gevolg van de derde Europese rijbewijsrichtlijn. Deze richtlijn moet worden opgenomen in de Nederlandse wet. De Tweede en Eerste Kamer moeten het voorstel hiervoor nog goedkeuren. De nieuwe regels moeten ingaan vanaf 19 januari 2013.
aangezien we momenteel geen regering hebben, staat deze regelgeving in de ijskast?!
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_111139094
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:35 schreef JochemP het volgende:
Pff, vandaag weer kak gereden. Zegt de instructeur na afloop dat ie mijn examen aan wil vragen, zodat ik eind mei/begin juni kan afrijden :{

Weet iemand trouwens het volgende: is het mogelijk om praktijkexamen te doen zonder Verklaring van Geschiktheid? Stel dat deze is aangevraagd maar later binnenkomt dan de datum van het praktijkexamen, kan het examen dan wel gedaan worden, en dat het rijbewijs pas wordt opgehaald als de verklaring van geschiktheid binnen is?
Nee, voor zover ik weet moet je die verklaring voor het examen overhandigd hebben.
Regardant au tour de moi sur ce site, toujours partout continuellement, c'est moi qui tente de trouver ceux qui me veulent répondre tout ce que je me demande pendant ma randonnée de survie en grandissant.
pi_111139616
Zo, ik heb net een zéér enerverende les gehad, en flink zitten janken bij m'n moeder :@ echt zo ontzettend balen

Vorige keer had de instructeur al gezegd dat ik wel mocht afrijden, maar na zo'n les als vandaag zegt ie dat niet snel weer. Ik werd opgehaald thuis en de leerlinge voor mij brachten we naar huis toe. Die dame woont midden in de stad (ik ook) maar zij woont echt op een kaklocatie. Naar haar huis toe rijden ging prima, maar daarna kwamen we op een weg terecht die altijd muurvast staat. En met muurvast bedoel ik muurvast. Alle straten in de buurt kwamen uit op die weg. We konden geen kant op en moesten dus in de file staan. 40 minuten om precies te zijn.

Dus rijinstructeur pissed want ja hij baalde hier wel van want zijn baas zou gaan klagen over de brandstof etc en dat is duur blablablabla en het was niet zijn schuld want ja zij woont hier en ik ben zo netjes om jullie "Grouponklantjes" allemaal thuis op te halen. Nouja dikke prima, maar op het laatst was ik die monoloog wel zat en zei ik dat ik er ook van baalde, want het kost mij m'n rijles. Van het uur lessen was natuurlijk niets meer over na haar thuisbrengen en 40 minuten in de file. Dus ik zei "ik ben nu ook veel geld kwijt voor niets en het is ook niet echt mijn schuld te noemen". Hele verhalen over dat ie mn ondertoon wel 'proefde' en dat ie laatst ook zon akkefietje had met een dame en dat ie haar ook wel de auto uit wilde zetten. Let wel: het énige wat ik gezegd had was dat ik er ook van baalde want de rijles is ook duur, en dat het ook niet echt mijn schuld te noemen was. Dus dikke aanvaring daar 40 minuten lang in de file :r

De laatste 10 minuten moest ik nog even op een heel drukke parkeerplaats bij een supermarkt inparkeren, waarbij ik wat afwachtend was naar een fietser die naast me reed (De kant die ik dus op moest). Vervolgens weigerde ik achteruit vanuit mn parkeerplek weer af te rijden omdat hij aan het bellen was (privé) en dus niet meekeek. Nou toen was de auto helemaal te klein. Dat ik veel te afwachtend en onzeker reed en weet ik wat hij allemaal zei :?

Het komt er op neer dat ik besluitvaardig moet leren rijden (ging perfect tot aan vandaag) en dat ik veel te onzeker ben in het verkeer (was ik ook nooit tot aan vandaag) en dat ik drukte in de stad niet aan kan (Het is al-tijd druk in de stad en hij zegt altijd dat hij het zo knap vindt dat ik me daar niet gek door laat maken).

Fucked up dus. Voelt echt alsof we terug zijn bij les 8 ofzo, ipv les 22. Ik vraag me af hoe hij denkt dat ik rustig door kan rijden, als degene waarvan ik afhankelijk ben zich nogal op mij zit af te reageren en zit te bellen ipv meekijken in een nieuwe situatie. Hij beweert dat we allerlei dingen die ik allang kan moeten oefenen. Ugh :r

Ik moest het even kwijt :@
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_111140500
Is er geen andere instructeur ofzo beschikbaar :') dit is ook geen feest lijkt me.
En keek ie echt niet dan terwijl ie belde? Want hij kan opzich natuurlijk ook telefoneren en in de spiegels kijken of er niks aan komt oid
pi_111140726
Na 22 lessen afrijden zou echt heel erg snel zijn hoor. Je hebt er altijd wel een kutles tussen zitten, nou ja, dat moet dan maar. Gewoon lekker door blijven rijden en vragen of hij op je zwakke punten kan focussen. Niet te snel af willen rijden (dit deed ik, dacht na 30 lessen wel klaar te zijn, zakte gigantisch hard door de mand), gewoon pas als je voelt dat je er echt helemaal klaar voor bent.

Je kunt je instructeur ook vragen of hij je een paar routes of wegen kan laten rijden waar vaak op het examen langs gereden wordt, dit zijn meestal de wat moeilijkere wegen en hier leer je dan dus ook veel van.
pi_111140729
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:28 schreef H-D het volgende:
Is er geen andere instructeur ofzo beschikbaar :') dit is ook geen feest lijkt me.
En keek ie echt niet dan terwijl ie belde? Want hij kan opzich natuurlijk ook telefoneren en in de spiegels kijken of er niks aan komt oid
Nee helaas. Zit er een beetje aan vast omdat hij de enige is van die rijschool die hier rijdt, en ik heb zo'n deal waarbij het examen in zit. Anders zou ik nu overstappen denk ik, na eerdere akkefietje gaat hij nu wel mijn grens over.

We stonden tussen 2 auto's in en moesten dus eerst een heel stuk achteruit voor we überhaupt íets konden zien en het was daar zó druk. Hij keek recht voor zich tijdens het bellen. Prima hoor dat ie even belt, al ben ik daar ook niet voor, maar dan ga ik niet een redelijk nieuwe manoeuvre doen in een druk winkelgebied zonder overzicht. Dan heb ik liever dat er 2 paar ogen opletten. :)
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_111140879
Natuurlijk heb je gelijk dat je graag zekerheid wilt, maar je moet gewoon zelfstandig en besluitvaardig kunnen rijden, hoe lullig dat ook misschien klinkt. Vertel het hem gewoon als je wilt dat hij helpt (dat hij privé belt en je niet wilt helpen is wel erg vreemd..) maar probeer het eerst eens zelf. Als je je auto rustig op de koppeling over dat terrein laat rollen kan er niets gebeuren, als je ook maar iets ziet waarbij je denkt dat het je aandacht nodig heeft sta je binnen een fractie van een seconde stil.

En de volgende keer als het zo druk is achteruit inparkeren? Is niet veel moeilijker (ik vind het zelf makkelijker) dan vooruit inparkeren en bij het wegrijden heb je prima zicht op de situatie.
pi_111140975
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:33 schreef Keselo het volgende:
Na 22 lessen afrijden zou echt heel erg snel zijn hoor. Je hebt er altijd wel een kutles tussen zitten, nou ja, dat moet dan maar. Gewoon lekker door blijven rijden en vragen of hij op je zwakke punten kan focussen. Niet te snel af willen rijden (dit deed ik, dacht na 30 lessen wel klaar te zijn, zakte gigantisch hard door de mand), gewoon pas als je voelt dat je er echt helemaal klaar voor bent.

Je kunt je instructeur ook vragen of hij je een paar routes of wegen kan laten rijden waar vaak op het examen langs gereden wordt, dit zijn meestal de wat moeilijkere wegen en hier leer je dan dus ook veel van.
Na 22 lessen afrijden is inderdaad wel snel, maar je moet natuurlijk ook flink wat weken wachten voordat het zover is en in die tijd komen er nog op z'n minst 10 bij. Ik wilde ook nog niet afrijden maar hij praat nu echt alsof ik er nog laaaang niet klaar voor ben, terwijl hij ook degene was die zei dat ik er wél klaar voor was. Afrijden voelt nu ineens zo ontzettend ver weg, terwijl het vorige week zo ontzettend dichtbij was

Ik moet ook mezelf maar aanpraten dat deze les niet gebeurd is, het zegt niets over hoe ik rijd. Volgende keer gewoon opnieuw proberen en dan geldt nieuwe ronde, nieuwe kansen. Maar nu is het gewoon balen, nare man :r
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_111141075
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:33 schreef princess-a het volgende:

[..]

Nee helaas. Zit er een beetje aan vast omdat hij de enige is van die rijschool die hier rijdt, en ik heb zo'n deal waarbij het examen in zit. Anders zou ik nu overstappen denk ik, na eerdere akkefietje gaat hij nu wel mijn grens over.

We stonden tussen 2 auto's in en moesten dus eerst een heel stuk achteruit voor we überhaupt íets konden zien en het was daar zó druk. Hij keek recht voor zich tijdens het bellen. Prima hoor dat ie even belt, al ben ik daar ook niet voor, maar dan ga ik niet een redelijk nieuwe manoeuvre doen in een druk winkelgebied zonder overzicht. Dan heb ik liever dat er 2 paar ogen opletten. :)
Nja het is dan ook wel een beetje wat Keselo zegt. Probeer het gewoon zelf. Je moet toch leren zelf dingen te beslissen en in te schatten.--> zelfstandig en besluitvaardig rijden :P
pi_111141080
Als het je helpt, ik ben vandaag afgereden en had woensdag nog een les waarbij ik dacht dat ik het parkeerterrein niet af zou komen zonder te zakken, zo beroerd reed ik. Iedereen heeft weleens een rotdag wat rijden betreft.

Als jij na 21 lessen het gevoel hebt dat je goed kunt rijden en je rijdt les 22 plots minder goed, zit de kans er goed in dat jij goed kunt rijden maar je dag niet had.
pi_111141169
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:36 schreef Keselo het volgende:
Natuurlijk heb je gelijk dat je graag zekerheid wilt, maar je moet gewoon zelfstandig en besluitvaardig kunnen rijden, hoe lullig dat ook misschien klinkt. Vertel het hem gewoon als je wilt dat hij helpt (dat hij privé belt en je niet wilt helpen is wel erg vreemd..) maar probeer het eerst eens zelf. Als je je auto rustig op de koppeling over dat terrein laat rollen kan er niets gebeuren, als je ook maar iets ziet waarbij je denkt dat het je aandacht nodig heeft sta je binnen een fractie van een seconde stil.

En de volgende keer als het zo druk is achteruit inparkeren? Is niet veel moeilijker (ik vind het zelf makkelijker) dan vooruit inparkeren en bij het wegrijden heb je prima zicht op de situatie.
Je hebt gelijk hoor, dat ik het misschien eerst zelf had moeten proberen. Ik was alleen echt heel erg boos en voelde me zwaar ongemakkelijk, omdat hij ook zei dat ie met een andere dame na een akkefietje "ook helemaal klaar was en ik wilde haar ook bijna de auto uitzetten". Ook. Mij dus ook, om niks. Ik denk dat het geen zak uit had gemaakt wat ik deed, want het was toch allemaal fout en als ik dan een echte fout maak heb je helemaal een probleem natuurlijk. Daarom koos ik even voor veilig en reed ik pas weg toen hij mee kon kijken
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_111141215
Altijd vervelend princess-a...

Maar wat de file/drukte betreft, ik heb zelf ook lessen meegemaakt dat ik ruim een uur heb moeten filerijden in een les van 1,5u. Echt kut, maar je leert ook heel veel. Mijn instructeur bleef tijdens de files dan ook uitleggen: "Kijk niet alleen naar de auto voor je, maar ook naar de rij auto's die daarvoor staat. Zo kun je je eerder voorbereiden op optrekken en remmen, wat de doorstroming bevordert." Ook moet je als het wat drukker is, meer werken met de koppeling wat je beheersing uiteindelijk ook ten goede komt.

En wat besluitvaardigheid betreft, ik kan niet oordelen hoe (on)besluitvaardig jij bent, maar het klopt wel dat het heel belangrijk is (al brengt jouw instructeur dit compleet fout). Maak gewoon beslissingen, dan kost het een fout, dan kost het een ingreep. Het is toch een rijLES en daarvan leer je uiteindelijk toch :)

Overigens is mijn instructeur ook vaak bezig met van alles en nog wat als we bijv. net beginnen met de les (betaling van leerling voor mij of nabespreken met die leerling) of als we tegen het einde aan komen (belt hij de volgende leerling). Ik rij in principe altijd door alsof hij wel gewoon oplet. Wanneer IK brokken maak, is het immers zijn schuld EN probleem. Ik ga er daarom wel van uit dat hij voldoende oplet of ik geen (grote) fouten maak. Ik denk dat je hiermee ook zelfstandiger en zelfverzekerder wordt. Ik keur het overigens niet goed, laat dat duidelijk zijn ;)
pi_111141304
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:43 schreef princess-a het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, dat ik het misschien eerst zelf had moeten proberen. Ik was alleen echt heel erg boos en voelde me zwaar ongemakkelijk, omdat hij ook zei dat ie met een andere dame na een akkefietje "ook helemaal klaar was en ik wilde haar ook bijna de auto uitzetten". Ook. Mij dus ook, om niks. Ik denk dat het geen zak uit had gemaakt wat ik deed, want het was toch allemaal fout en als ik dan een echte fout maak heb je helemaal een probleem natuurlijk. Daarom koos ik even voor veilig en reed ik pas weg toen hij mee kon kijken
Dat snap ik. Als je zo'n rotles hebt wil je absoluut niets fout meer doen.

quote:
Dan heb ik liever dat er 2 paar ogen opletten.
Nog even over dit. Als jij iets niet kunt zien omdat het onoverzichtelijk is (zoals op het parkeerterrein), dan kan jouw instructeur het ook niet zien. Dat moet je beseffen. Het heeft gewoon geen zin om stil te blijven staan, want jullie kunnen allebei niets zien voordat jij naar achteren rijdt. Je rijdt sowieso in een lesauto, dus mensen hebben er echt wel begrip voor en letten goed op wat je doet. Ze hebben immers allemaal moeten lessen en ze zullen echt niet van je verwachten dat je foutloos rijdt.
pi_111141310
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:41 schreef Keselo het volgende:
Als het je helpt, ik ben vandaag afgereden en had woensdag nog een les waarbij ik dacht dat ik het parkeerterrein niet af zou komen zonder te zakken, zo beroerd reed ik. Iedereen heeft weleens een rotdag wat rijden betreft.

Als jij na 21 lessen het gevoel hebt dat je goed kunt rijden en je rijdt les 22 plots minder goed, zit de kans er goed in dat jij goed kunt rijden maar je dag niet had.
Oeii ik heb niet terug gelezen :@ maar gefeliciteerd *O* Hoe fijn moet dat zijn :D

Ik had zelf niet het gevoel dat ik er klaar voor was. Hij zei dat we het aan konden vragen, ik zei dat ik dat nog niet wil, ik wil wat zekerder zijn van m'n zaak. Daarom komt dit ook zo rauw op m'n dak vallen, hij doet net alsof ik het ineens helemaal niet kan. Terwijl we juist de laatste lessen gebruikt hadden om mij ook het vertrouwen te geven dat ik het wel kan, en dat gevoel kreeg ik ook eindelijk een beetje
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_111141552
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:46 schreef princess-a het volgende:

[..]

Oeii ik heb niet terug gelezen :@ maar gefeliciteerd *O* Hoe fijn moet dat zijn :D

Ik had zelf niet het gevoel dat ik er klaar voor was. Hij zei dat we het aan konden vragen, ik zei dat ik dat nog niet wil, ik wil wat zekerder zijn van m'n zaak. Daarom komt dit ook zo rauw op m'n dak vallen, hij doet net alsof ik het ineens helemaal niet kan. Terwijl we juist de laatste lessen gebruikt hadden om mij ook het vertrouwen te geven dat ik het wel kan, en dat gevoel kreeg ik ook eindelijk een beetje
Haha bedankt, inderdaad een hele opluchting, zeker na 3 maal gezakt te zijn :)

Goed inderdaad dat je je examen pas aanvraagt wanneer jij er klaar voor bent. Besef wel dat je eerste mogelijkheid tot examen ± een maand zal duren. Er kan dus nog een hoop verbeterd worden voor je daadwerkelijk je examen moet rijden.

En ik weet niet of je ooit lessen van 2 of 3 uur hebt gedaan? En in welke stad je rijdt? Dan kun je namelijk tijdens je lessen met je instructeur naar een andere stad. Ik heb zo vaak in Breda en Bergen op Zoom gereden, steden waar ik absoluut niet bekend was en daar leer je 10 keer meer van dan 5 uur in je eigen stad lessen, waar je alles al kent. Ook heb ik 2 maal een les van 3 uur gehad, zijn we naar Dordrecht gegaan. Kutstad, veel geleerd.
pi_111141641
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:08 schreef princess-a het volgende:
Zo, ik heb net een zéér enerverende les gehad, en flink zitten janken bij m'n moeder :@ echt zo ontzettend balen

[...]

Ik moest het even kwijt :@
Wow, dat is echt lullig. ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht dat je tijdens je rijlessen zomaar in een file verstrikt kunt raken en dat het dan lastig te zeggen is wie ervoor opdraait enz.
maar waarom kost dit hem meer brandstof vroeg ik mij af?
Regardant au tour de moi sur ce site, toujours partout continuellement, c'est moi qui tente de trouver ceux qui me veulent répondre tout ce que je me demande pendant ma randonnée de survie en grandissant.
pi_111141808
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:46 schreef princess-a het volgende:

[..]

Oeii ik heb niet terug gelezen :@ maar gefeliciteerd *O* Hoe fijn moet dat zijn :D

Ik had zelf niet het gevoel dat ik er klaar voor was. Hij zei dat we het aan konden vragen, ik zei dat ik dat nog niet wil, ik wil wat zekerder zijn van m'n zaak. Daarom komt dit ook zo rauw op m'n dak vallen, hij doet net alsof ik het ineens helemaal niet kan. Terwijl we juist de laatste lessen gebruikt hadden om mij ook het vertrouwen te geven dat ik het wel kan, en dat gevoel kreeg ik ook eindelijk een beetje
Nja iedereen heeft weleens een klotedag. Die heb je ook straks als je je rijbewijs hebt en dan mis je misschien ook een keer iets :P je moet je gevoel niet baseren op 1 les maar op de hele cyclus. En dan bepalen of je wel of niet klaar bent.
pi_111141852
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:53 schreef houtjetouwtjejas het volgende:

[..]

Wow, dat is echt lullig. ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht dat je tijdens je rijlessen zomaar in een file verstrikt kunt raken en dat het dan lastig te zeggen is wie ervoor opdraait enz.
maar waarom kost dit hem meer brandstof vroeg ik mij af?
Als je constant de auto weer in beweging moet brengen om een halve meter later weer te stoppen kost dit je talloze malen meer brandstof dan wanneer je dezelfde weg met 50 km/u doorrijdt. Constant de auto weer aan de gang krijgen kost gewoon veel brandstof.

Daardoor gaan lesauto's ook een stuk vaker naar benzine stations dan personenauto's die dezelfde afstanden afleggen. Al dat parkeren, omkeren, stoppen en die ongein kost ongelofelijk veel brandstof.
pi_111142311
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:51 schreef Keselo het volgende:

[..]

Haha bedankt, inderdaad een hele opluchting, zeker na 3 maal gezakt te zijn :)

Goed inderdaad dat je je examen pas aanvraagt wanneer jij er klaar voor bent. Besef wel dat je eerste mogelijkheid tot examen ± een maand zal duren. Er kan dus nog een hoop verbeterd worden voor je daadwerkelijk je examen moet rijden.

En ik weet niet of je ooit lessen van 2 of 3 uur hebt gedaan? En in welke stad je rijdt? Dan kun je namelijk tijdens je lessen met je instructeur naar een andere stad. Ik heb zo vaak in Breda en Bergen op Zoom gereden, steden waar ik absoluut niet bekend was en daar leer je 10 keer meer van dan 5 uur in je eigen stad lessen, waar je alles al kent. Ook heb ik 2 maal een les van 3 uur gehad, zijn we naar Dordrecht gegaan. Kutstad, veel geleerd.
Was je dan ook onwijs zenuwachtig? Aangezien het dan al de 4e keer is! Maar zo zie je maar, de aanhouder wint ;)

Hij wil nooit lessen die langer dan 1 uur duren :N Binnenkort zal het wel moeten omdat meneer heeft aangeboden de volgende keer een half uur langer te rijden.. Ik was namelijk wel strijdvaardig en krijg dus voor die file wel iets terug. Ik zit nu te twijfelen om 1 keer per week bij hem te blijven rijden (voor het examen dat dus al betaald is) en 1 keer per week bij een andere rijschool. En dan bij die andere dubbele uren, om inderdaad te doen wat jij ook al zegt. Eens een andere stad, eens een langere afstand en eens door kunnen gaan als het even slecht gaat, ipv met een rotgevoel naar huis te moeten zoals nu. En ik rijd in Groningen

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:53 schreef houtjetouwtjejas het volgende:

[..]

Wow, dat is echt lullig. ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht dat je tijdens je rijlessen zomaar in een file verstrikt kunt raken en dat het dan lastig te zeggen is wie ervoor opdraait enz.
maar waarom kost dit hem meer brandstof vroeg ik mij af?
Ik vind het er een beetje vanaf hangen. Als ik zeg ik wil snelweg rijden, en onderweg naar die snelweg komen we in de file, dan vind ik dat mijn schuld. Wij brachten haar nu thuis, hij wist dat we in die file terecht zouden komen (hij begon direct te vloeken dat dit echt de laatste keer was, dus hij had dit eerder gehad) en hij kon het makkelijk vermijden. Ze kon namelijk ook 100 m verderop uitstappen zodat wij de file konden vermijden. Dan vind ik het zijn schuld. Ook al had hij goede bedoelingen door haar niet dat stukje te laten lopen, dat hoeft natuurlijk niet ten koste van mijn les. En als het niet zijn schuld was, prima, maar ik ben er zeker niet aansprakelijk voor en daar gooide hij het op. Ik werd zelf ook thuis opgehaald, dus mijn schuld :X
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_111142358
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:57 schreef Keselo het volgende:

[..]

Als je constant de auto weer in beweging moet brengen om een halve meter later weer te stoppen kost dit je talloze malen meer brandstof dan wanneer je dezelfde weg met 50 km/u doorrijdt. Constant de auto weer aan de gang krijgen kost gewoon veel brandstof.

Daardoor gaan lesauto's ook een stuk vaker naar benzine stations dan personenauto's die dezelfde afstanden afleggen. Al dat parkeren, omkeren, stoppen en die ongein kost ongelofelijk veel brandstof.
Ohja, oke, maar meer omdat degene waar het over ging zei dat het potdicht stond, zou ik denken dat het dan juist brandstof bespaart.
Regardant au tour de moi sur ce site, toujours partout continuellement, c'est moi qui tente de trouver ceux qui me veulent répondre tout ce que je me demande pendant ma randonnée de survie en grandissant.
pi_111142418
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:08 schreef princess-a het volgende:

[..]

Was je dan ook onwijs zenuwachtig? Aangezien het dan al de 4e keer is! Maar zo zie je maar, de aanhouder wint ;)

Hij wil nooit lessen die langer dan 1 uur duren :N Binnenkort zal het wel moeten omdat meneer heeft aangeboden de volgende keer een half uur langer te rijden.. Ik was namelijk wel strijdvaardig en krijg dus voor die file wel iets terug. Ik zit nu te twijfelen om 1 keer per week bij hem te blijven rijden (voor het examen dat dus al betaald is) en 1 keer per week bij een andere rijschool. En dan bij die andere dubbele uren, om inderdaad te doen wat jij ook al zegt. Eens een andere stad, eens een langere afstand en eens door kunnen gaan als het even slecht gaat, ipv met een rotgevoel naar huis te moeten zoals nu. En ik rijd in Groningen

[..]

Ik vind het er een beetje vanaf hangen. Als ik zeg ik wil snelweg rijden, en onderweg naar die snelweg komen we in de file, dan vind ik dat mijn schuld. Wij brachten haar nu thuis, hij wist dat we in die file terecht zouden komen (hij begon direct te vloeken dat dit echt de laatste keer was, dus hij had dit eerder gehad) en hij kon het makkelijk vermijden. Ze kon namelijk ook 100 m verderop uitstappen zodat wij de file konden vermijden. Dan vind ik het zijn schuld. Ook al had hij goede bedoelingen door haar niet dat stukje te laten lopen, dat hoeft natuurlijk niet ten koste van mijn les. En als het niet zijn schuld was, prima, maar ik ben er zeker niet aansprakelijk voor en daar gooide hij het op. Ik werd zelf ook thuis opgehaald, dus mijn schuld :X
Watvoor vage redeneringen zit die kerel allemaal te spuien dan :')
pi_111142540
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:09 schreef houtjetouwtjejas het volgende:

[..]

Ohja, oke, maar meer omdat degene waar het over ging zei dat het potdicht stond, zou ik denken dat het dan juist brandstof bespaart.
Het is zeg maar als je het winkelgedeelte uit rijdt, daar is 1 stoplicht. Alle andere kanten op is eenrichtingsverkeer en daar mag je niet in, dus je moet het centrum uit (Groningen is 'autovrije' binnenstad). Bij dat stoplicht kunnen dus steeds een stuk of 3 auto's langs en de rest staat stil. Dus vanuit als die straatjes, waar je niet in mag, staan auto's te wachten voor dat ene stoplicht en je gaat steeds maar 3 auto's vooruit. Ministukje rijden en weer stil. Ministukje rijden en weer stil
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_111142697
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:56 schreef H-D het volgende:

[..]

Nja iedereen heeft weleens een klotedag. Die heb je ook straks als je je rijbewijs hebt en dan mis je misschien ook een keer iets :P je moet je gevoel niet baseren op 1 les maar op de hele cyclus. En dan bepalen of je wel of niet klaar bent.
Dat is dus wat mij zo'n rotgevoel geeft. Het was een slechte les, een momentopname. En hij bracht het alsof we er nodig aan moeten werken, alsof ik dat niet al een flink aantal lessen wel goed heb gedaan. Ik wil prima veel lessen er aan vastplakken als ik echt niet besluitvaardig etc kan rijden, maar ik wil niet nog heel lang bij zo'n vervelende man blijven hangen, omdat hij dat in een sjagrijnige bui heeft besloten
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_111142764
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:17 schreef princess-a het volgende:

[..]

Dat is dus wat mij zo'n rotgevoel geeft. Het was een slechte les, een momentopname. En hij bracht het alsof we er nodig aan moeten werken, alsof ik dat niet al een flink aantal lessen wel goed heb gedaan. Ik wil prima veel lessen er aan vastplakken als ik echt niet besluitvaardig etc kan rijden, maar ik wil niet nog heel lang bij zo'n vervelende man blijven hangen, omdat hij dat in een sjagrijnige bui heeft besloten
Zeg anders dat je dat gevoel hebt en of hij duidelijk kan stellen waarom hij vindt dat jij niet klaar bent voor het examen. Eventueel gestaafd met voorbeelden.

Dan krijg jij ook precies de dingen waar je nog aan moet werken.
pi_111143705
quote:
Was je dan ook onwijs zenuwachtig? Aangezien het dan al de 4e keer is! Maar zo zie je maar, de aanhouder wint
Zenuwachtig was ik vooral bij mijn eerste en tweede examen. Ik had bij mijn laatste 2 wel wat zenuwen, maar niets bijzonders. Zo eng is het allemaal niet als je weet wat er komen gaat.

Een tip: mocht je zakken voor je rij-examen (wat natuurlijk NIET gaat gebeuren ;) ), ga onmiddelijk weg bij je rijschool en zoek er een op in de regio die geclassificeerd is in leerlingen laten slagen met faalangst. Dit heeft 2 voordelen voor mij gehad. 1: Mijn oude rij-instructeur liet mij enorm ongeduldig en onrustig rijden, veel te veel kijken, veel te veel haast maken. Mijn nieuwe heeft mij opnieuw het goed (en vooral rustig) autorijden geleerd. 2: Deze zijn vaak veel geduldiger.

Of doe het bovenstaande nu al, zoals je zei dat je van plan was bij 2 rijscholen tegelijk te lessen (wat niet echt aan te raden is, twee verschillende auto's kunnen zo anders rijden dat je telkens het gevoel hebt dat je weer in je eerste les zit waarin de motor constant afslaat)>
pi_111145413
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:18 schreef H-D het volgende:

[..]

Zeg anders dat je dat gevoel hebt en of hij duidelijk kan stellen waarom hij vindt dat jij niet klaar bent voor het examen. Eventueel gestaafd met voorbeelden.

Dan krijg jij ook precies de dingen waar je nog aan moet werken.
Ga hem inderdaad maar eens vragen om het voor me op te schrijven. Hij zegt namelijk dat ie heel goed weet wat ik nog moet leren en wat niet. Maar hij zegt zo vaak dat ik iets al gedaan heb wat ik echt niet gedaan heb, en ook andersom, dat we ergens aan moeten werken wat we al hebben afgerond. Misschien goed om het eens zwart op wit neer te zetten, waar we nog aan moeten werken :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:37 schreef Keselo het volgende:

[..]

Zenuwachtig was ik vooral bij mijn eerste en tweede examen. Ik had bij mijn laatste 2 wel wat zenuwen, maar niets bijzonders. Zo eng is het allemaal niet als je weet wat er komen gaat.

Een tip: mocht je zakken voor je rij-examen (wat natuurlijk NIET gaat gebeuren ;) ), ga onmiddelijk weg bij je rijschool en zoek er een op in de regio die geclassificeerd is in leerlingen laten slagen met faalangst. Dit heeft 2 voordelen voor mij gehad. 1: Mijn oude rij-instructeur liet mij enorm ongeduldig en onrustig rijden, veel te veel kijken, veel te veel haast maken. Mijn nieuwe heeft mij opnieuw het goed (en vooral rustig) autorijden geleerd. 2: Deze zijn vaak veel geduldiger.

Of doe het bovenstaande nu al, zoals je zei dat je van plan was bij 2 rijscholen tegelijk te lessen (wat niet echt aan te raden is, twee verschillende auto's kunnen zo anders rijden dat je telkens het gevoel hebt dat je weer in je eerste les zit waarin de motor constant afslaat)>
Dat klinkt ergens ook wel logisch ja, dat je minder zenuwachtig bent als je weet wat er komt :)

Zal ik je een grap vertellen? Mijn instructeur heeft alle papieren voor het lesgeven aan mensen met faalangst
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_111270605
Jeetje wat een faalles dit. ben echt te onzeker, vooral kruispunten in de woonwijken. Dan weer te hard, dan te zacht. Koppeling, remmen juiste versnelling. Schat dat zelden goed in.
baal ook echt dat fouten uit het verleden ineens weer spelen. Lijkt dan alsof ik weinig vooruitgang heb gemaakt in het verleden.

instructeur die dan zegt dat ik zeker moet rijden heb je dan ook veel aan :')
pi_111271462
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:57 schreef das_phantom het volgende:
Jeetje wat een faalles dit. ben echt te onzeker, vooral kruispunten in de woonwijken. Dan weer te hard, dan te zacht. Koppeling, remmen juiste versnelling. Schat dat zelden goed in.
baal ook echt dat fouten uit het verleden ineens weer spelen. Lijkt dan alsof ik weinig vooruitgang heb gemaakt in het verleden.

instructeur die dan zegt dat ik zeker moet rijden heb je dan ook veel aan :')
Hoeveel rijlessen heb je al gehad dan? Ik heb ook wel eens lessen gehad dat het leek alsof ik pas net begonnen was met lessen (zelfs na 45 lessen heb ik dat nog gehad) Je kan niet meer doen dan je best en goed kijken natuurlijk als je dan een keer te hard/zacht over een kruising gaat jammer dan, komt vast wel goed. Bedenk wel dat je beter te zacht dan te hard voorbij een kruising kan gaan.
  maandag 7 mei 2012 @ 23:58:14 #269
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_111273275
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:57 schreef das_phantom het volgende:
Jeetje wat een faalles dit. ben echt te onzeker, vooral kruispunten in de woonwijken. Dan weer te hard, dan te zacht. Koppeling, remmen juiste versnelling. Schat dat zelden goed in.
baal ook echt dat fouten uit het verleden ineens weer spelen. Lijkt dan alsof ik weinig vooruitgang heb gemaakt in het verleden.

instructeur die dan zegt dat ik zeker moet rijden heb je dan ook veel aan :')
Haha, heel herkenbaar. Met dezelfde instructeur ook haha
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:22:06 #270
363823 Prequel
Just because
pi_111286435
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:57 schreef das_phantom het volgende:
Jeetje wat een faalles dit. ben echt te onzeker, vooral kruispunten in de woonwijken. Dan weer te hard, dan te zacht. Koppeling, remmen juiste versnelling. Schat dat zelden goed in.
baal ook echt dat fouten uit het verleden ineens weer spelen. Lijkt dan alsof ik weinig vooruitgang heb gemaakt in het verleden.

instructeur die dan zegt dat ik zeker moet rijden heb je dan ook veel aan :')
Herkenbaar. Legt je instructeur het niet nog een keer uit hoe je nou het best aan kan komen rijden enzo? Als je eenmaal doorhebt wat het handigst is, ga je vanzelf zekerder rijden, dat komt echt wel.

Ik heb zo vaak een soort van blackouts gehad. Dan werd t nog is uitgelegd wat ik 'fout' (niet veilig, of dat t wel handiger kan bijv.) deed, werd er gevraagd hoe t wel hoort, dan blijkt dat je het heus wel weet. Toen gingen we dat onderdeel nog is doen, meestal ging t dan wel weer goed.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:30:38 #271
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111286725
Een terugval is ook heel normaal.
Mijn instructeur zei vaak 'ik vertel je niets nieuws hoor, dit hebben we al gehad'. En dan zei ik 'ja maar zo snel als jij het vertelt en uitlegt, zo snel heb ik het nog niet onder de knie' :')
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:07:28 #272
24329 KNAK
ff w88,......
pi_111303566
11 lessen achter de rug... ik rij nu zelfstandig van stad - snelweg - stad. Enige wat ik nog beter moet leren is kijken. Volgens die vent in 3 stappen: Binnenspiegel, buitenspiegel en dode hoek... en dan pas denken aan richting geven. Verder moet het in/uitparkeren nog komen...denk dat het allemaal wel sneller gaat dan de gemiddelde leerling (ik ben dan ook +30 jaar, wellicht een voordeel qua inzicht e.d.)

Dat theorie examen heb ik over 2 weken, en dat boek, CD rom, dat is nogal wat wat je in je kop moet stampen. Is het niet handiger oude examens te bekijken en dat te leren??
Mai pben rai~!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:09:25 #273
187510 IrCute
Americunt
pi_111303683
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:07 schreef KNAK het volgende:

Dat theorie examen heb ik over 2 weken, en dat boek, CD rom, dat is nogal wat wat je in je kop moet stampen. Is het niet handiger oude examens te bekijken en dat te leren??
Allebei. Leren en examens oefenen, onderschat het niet :P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:13:18 #274
24329 KNAK
ff w88,......
pi_111303941
boek van 200 pagina's .. CD rom met 1000 vragen....... kan je niet gericht te werk gaan met theorie? :P
Mai pben rai~!
pi_111303948
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:33 schreef princess-a het volgende:

[..]

Nee helaas. Zit er een beetje aan vast omdat hij de enige is van die rijschool die hier rijdt, en ik heb zo'n deal waarbij het examen in zit. Anders zou ik nu overstappen denk ik, na eerdere akkefietje gaat hij nu wel mijn grens over.

We stonden tussen 2 auto's in en moesten dus eerst een heel stuk achteruit voor we überhaupt íets konden zien en het was daar zó druk. Hij keek recht voor zich tijdens het bellen. Prima hoor dat ie even belt, al ben ik daar ook niet voor, maar dan ga ik niet een redelijk nieuwe manoeuvre doen in een druk winkelgebied zonder overzicht. Dan heb ik liever dat er 2 paar ogen opletten. :)
Ik had hem gewoon achteruit gegooid, mocht je wat raken dan is het
1. Zijn verantwoordelijkheid
2. Niet jouw auto

:)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:41:14 #276
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_111305548
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:57 schreef das_phantom het volgende:
Jeetje wat een faalles dit. ben echt te onzeker, vooral kruispunten in de woonwijken. Dan weer te hard, dan te zacht. Koppeling, remmen juiste versnelling. Schat dat zelden goed in.
baal ook echt dat fouten uit het verleden ineens weer spelen. Lijkt dan alsof ik weinig vooruitgang heb gemaakt in het verleden.

instructeur die dan zegt dat ik zeker moet rijden heb je dan ook veel aan :')
Joh, dat heb ik zelfs nog een keer gehad toen ik m'n rijbewijs al had :P. Echt zo'n rit dat alles fout ging. De keer daarop ging het weer prima ^O^
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_111307882
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:13 schreef KNAK het volgende:
boek van 200 pagina's .. CD rom met 1000 vragen....... kan je niet gericht te werk gaan met theorie? :P
Dat boek lees je in een paar uur, en de cd bestaat waarschijnlijk uit tien andere examens, die bijna nog nuttiger zijn dan het boek, vooral voor inzichtsvragen. Maar je moet ze beide kennen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:26:59 #278
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_111308316
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:41 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Joh, dat heb ik zelfs nog een keer gehad toen ik m'n rijbewijs al had :P. Echt zo'n rit dat alles fout ging. De keer daarop ging het weer prima ^O^
Het kan altijd erger :6 een paar dagen mijn auto en nu al onrijdbare schade gereden -O- :')
pi_111309979
quote:
Dat is ook best wel minderfijn,
Ik heb sinds donderdag mn rijbewijs, en ik rij iedere keer veel te ver naar rechts dat ik bijna spiegeltjes eraf rijd. Maar daar had ik met mn rijlessen ook al commentaar op. Vandaag voor het eerst in de auto van mn zus gereden (renault megane coupe) rijdt een beetje fijner dan de auto van mn ouders (peugeot 807) beide benzine. Mijn voorkeur blijft toch een diesel :X Optrekken en achteruit rijden vind ik nog vrij lastig in een benzine.
pi_111310205
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:56 schreef Me031093 het volgende:

[..]

Dat is ook best wel minderfijn,
Ik heb sinds donderdag mn rijbewijs, en ik rij iedere keer veel te ver naar rechts dat ik bijna spiegeltjes eraf rijd. Maar daar had ik met mn rijlessen ook al commentaar op. Vandaag voor het eerst in de auto van mn zus gereden (renault megane coupe) rijdt een beetje fijner dan de auto van mn ouders (peugeot 807) beide benzine. Mijn voorkeur blijft toch een diesel :X Optrekken en achteruit rijden vind ik nog vrij lastig in een benzine.
Achjaa als je het zelf weet kun je er ook makkelijk wat aan doen ;)
pi_111310660
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:00 schreef H-D het volgende:

[..]

Achjaa als je het zelf weet kun je er ook makkelijk wat aan doen ;)
Das waar, maar met de terugweg vandaag ging het wel een stukje beter :)
pi_111310882
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:07 schreef Me031093 het volgende:

[..]

Das waar, maar met de terugweg vandaag ging het wel een stukje beter :)
Komt vanzelf ..gewoon lekker veel rijden :P
  FOK!fotograaf dinsdag 8 mei 2012 @ 23:41:22 #283
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_111315924
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:56 schreef Me031093 het volgende:

[..]

Dat is ook best wel minderfijn,
Ik heb sinds donderdag mn rijbewijs, en ik rij iedere keer veel te ver naar rechts dat ik bijna spiegeltjes eraf rijd. Maar daar had ik met mn rijlessen ook al commentaar op. Vandaag voor het eerst in de auto van mn zus gereden (renault megane coupe) rijdt een beetje fijner dan de auto van mn ouders (peugeot 807) beide benzine. Mijn voorkeur blijft toch een diesel :X Optrekken en achteruit rijden vind ik nog vrij lastig in een benzine.
Dieselvoorkeur ben je vrij snel vanaf hoor... ;) En ik merk het ook, in de ene auto moet je echt moeite doen hem af te laten slaan, terwijl je in de andere moeite moet doen om hem aan te houden. En dan rijd ik al een flinke tijd rond.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_111318129
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dieselvoorkeur ben je vrij snel vanaf hoor... ;) En ik merk het ook, in de ene auto moet je echt moeite doen hem af te laten slaan, terwijl je in de andere moeite moet doen om hem aan te houden. En dan rijd ik al een flinke tijd rond.
Sommige mensem blijven altijd een dieselvoorkeur houden.
pi_111319218
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:34 schreef H-D het volgende:

[..]

Sommige mensem blijven altijd een dieselvoorkeur houden.
De geur van diesel :9
  woensdag 9 mei 2012 @ 10:26:57 #286
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111325110
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:56 schreef Me031093 het volgende:

[..]

Dat is ook best wel minderfijn,
Ik heb sinds donderdag mn rijbewijs, en ik rij iedere keer veel te ver naar rechts dat ik bijna spiegeltjes eraf rijd. Maar daar had ik met mn rijlessen ook al commentaar op. Vandaag voor het eerst in de auto van mn zus gereden (renault megane coupe) rijdt een beetje fijner dan de auto van mn ouders (peugeot 807) beide benzine. Mijn voorkeur blijft toch een diesel :X Optrekken en achteruit rijden vind ik nog vrij lastig in een benzine.
Toevallig eergisteren mn eigen spiegel ingeklapt tijdens het rijden in een smalle dorpsstraat. Schrok me rot, pats!
pi_111335481
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

Toevallig eergisteren mn eigen spiegel ingeklapt tijdens het rijden in een smalle dorpsstraat. Schrok me rot, pats!
Daar schrik je flink van ja, gelukkig heb ik tot nu toe altijd iemand langs me gehad die zei dat ik te ver naar rechts reed, gaat wel steeds beter nou :) Mn schoonbroer had effe uitgelegd (nadat ik best wel wat keer de auto af had laten slaan) waarom ik de auto iedere keer af liet slaan, wou iedere keer optrekken in z'n 3 (dacht dat ie 1 stond)
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:30:04 #288
363823 Prequel
Just because
pi_111339168
Ik moet echt vaker gaan rijden, heb sinds dat ik dat pasje heb nog maar 2x gereden :o (ook met iemand naast me). Komt denk ik omdat ik 't eng vind omdat je bij deze auto totaal je dode hoek niet goed kan zien. Ik checkte met afslaan echt overdreven veel, deed dat nooit zo overdreven bij rijles, maar nu.. :')
pi_111339246
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:30 schreef Prequel het volgende:
Ik moet echt vaker gaan rijden, heb sinds dat ik dat pasje heb nog maar 2x gereden :o (ook met iemand naast me). Komt denk ik omdat ik 't eng vind omdat je bij deze auto totaal je dode hoek niet goed kan zien. Ik checkte met afslaan echt overdreven veel, deed dat nooit zo overdreven bij rijles, maar nu.. :')
Moet je keer in je eentje gaan dan! :P is echt heel anders, wel leuk. En leer je meteen op jezelf te vertrouwen.
  woensdag 9 mei 2012 @ 20:03:53 #290
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_111348282
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:57 schreef das_phantom het volgende:
Jeetje wat een faalles dit. ben echt te onzeker, vooral kruispunten in de woonwijken. Dan weer te hard, dan te zacht. Koppeling, remmen juiste versnelling. Schat dat zelden goed in.
baal ook echt dat fouten uit het verleden ineens weer spelen. Lijkt dan alsof ik weinig vooruitgang heb gemaakt in het verleden.

instructeur die dan zegt dat ik zeker moet rijden heb je dan ook veel aan :')
Ik heb precies hetzelfde. Ik zit in mijn tweede rijles, vandaag de basishandelingen uitgelegd gekregen van het schakelen. Ik heb het binnen de 30 minuten waarin we hebben gereden nog niet helemaal onder de knie en die koekenbakker van een instructeur begint al direct over het rijden met automaat.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_111348374
Ik word gek van mijn rijlessen, ik leer veel te langzaam! Ik heb nu al 28 uur gehad en ben nog niet klaar voorlopig denk ik :( nu heb ik mezelf bijvoorbeeld weer aangeleerd dat ik te veel de koppeling intrap, bijvoorbeeld met de koppeling ingetrapt een strakke bocht door, wat dan weer irritant is want moet je ook nog bijremmen. Ik irriteer me echt aan mezelf..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_111348538
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:05 schreef delano.888 het volgende:
Ik word gek van mijn rijlessen, ik leer veel te langzaam! Ik heb nu al 28 uur gehad en ben nog niet klaar voorlopig denk ik :( nu heb ik mezelf bijvoorbeeld weer aangeleerd dat ik te veel de koppeling intrap, bijvoorbeeld met de koppeling ingetrapt een strakke bocht door, wat dan weer irritant is want moet je ook nog bijremmen. Ik irriteer me echt aan mezelf..
Zo herkenbaar! Maar met een beetje geduld komt het echt wel goed :Y
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  woensdag 9 mei 2012 @ 20:16:26 #293
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_111348995
Ik heb het als volgt gememoriseerd, is het zo correct?

De koppeling gebruik je in de volgende situaties:

- Je staat stil en je wilt wegrijden
- Je wilt schakelen naar een hogere of lagere versnelling
- Je wilt stoppen en volledig tot stilstand komen
- Je wilt tijdelijk stoppen voor een stoplicht
- Je wilt tijdelijk stoppen voor een kruispunt/rotonde of voor het verlenen van voorrang

Langzaam laten opkomen:
- Je staat stil en je wilt wegrijden (nadat je de koppeling in hebt gehouden en in de 1 hebt gezet)

Rustig laten opkomen tot het aangrijpingspunt:
- Direct na het schakelen en je wilt gas bij geven

Snel laten opkomen:
- Nooit tenzij je wilt dat je motor afslaat

[ Bericht 3% gewijzigd door Asskicker14 op 09-05-2012 20:22:14 ]
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_111350066
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:16 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb het als volgt gememoriseerd, is het zo correct?

Rustig laten opkomen tot het aangrijpingspunt:
- Direct na het schakelen en je wilt gas bij geven

Ik snap niet wat je bedoelt met direct na het schakelen en je wilt gas bijgeven. Op laten komen tot het aangrijpingspunt is bijvoorbeeld voor een stoplicht, als je weet dat je zo weer verder gaat rijden. Tijdens het stilstaan dus
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  woensdag 9 mei 2012 @ 20:37:56 #295
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_111350164
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:03 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde. Ik zit in mijn tweede rijles, vandaag de basishandelingen uitgelegd gekregen van het schakelen. Ik heb het binnen de 30 minuten waarin we hebben gereden nog niet helemaal onder de knie en die koekenbakker van een instructeur begint al direct over het rijden met automaat.
Niet iedereen leert alles even snel en in de tweede les al beginnen over met een automaat rijden is wel erg triest. :{ |:(
Hallon!
  woensdag 9 mei 2012 @ 20:43:34 #296
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_111350466
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:03 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde. Ik zit in mijn tweede rijles, vandaag de basishandelingen uitgelegd gekregen van het schakelen. Ik heb het binnen de 30 minuten waarin we hebben gereden nog niet helemaal onder de knie en die koekenbakker van een instructeur begint al direct over het rijden met automaat.
Lekker motiverend.
Het heeft voor mij lang geduurd voor ik het schakelen onder de knie had. Heb het de tweede les nog niet eens gedaan :P.
Toen ik wat meer lessen heb gehad heb ik het met mijn instructeur wel eens over automaatrijden gehad. Hij zei dat sommige mensen schakelen gewoon niet leren, dat het gewoon niet bij ze past. En dat je jezelf dan een plezier doet met automaat rijden.
En er nog achteraan "maar jij leert het wel hoor".
Ik was oprecht verbaasd, ik achtte mezelf volledig kansloos :D.

En zelfs ik heb het geleerd, dus laat je niet ontmoedigen hoor!
Eventueel kan je aan je instructeur aangeven dat het je niet zo motiveert.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  woensdag 9 mei 2012 @ 20:46:47 #297
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_111350658
oeps verkeerde topic
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:29:16 #298
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_111353293
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:36 schreef princess-a het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je bedoelt met direct na het schakelen en je wilt gas bijgeven. Op laten komen tot het aangrijpingspunt is bijvoorbeeld voor een stoplicht, als je weet dat je zo weer verder gaat rijden. Tijdens het stilstaan dus
Je hebt gelijk!
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_111354888
Bedankt nog voor de reacties van iedereen. Helpt zeker en Jochem, ik moest echt aan jouw verhaal over onze instructeur denken toen ik in de auto zat :P. Zit nu trouwens rond 30, maar ik ga me niet meer focussen op het aantal (of de kosten :P).

quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:05 schreef delano.888 het volgende:
Ik word gek van mijn rijlessen, ik leer veel te langzaam! Ik heb nu al 28 uur gehad en ben nog niet klaar voorlopig denk ik :( nu heb ik mezelf bijvoorbeeld weer aangeleerd dat ik te veel de koppeling intrap, bijvoorbeeld met de koppeling ingetrapt een strakke bocht door, wat dan weer irritant is want moet je ook nog bijremmen. Ik irriteer me echt aan mezelf..
Herkenbaar helaas...laatste les koppeling intrappen bij een normale bocht terwijl ik 'm makkelijk kan hebben. Niet te onaardig tegen jezelf wezen (moet ik zeggen) maar begrijp heel goed dat het je frustreert.

[ Bericht 55% gewijzigd door das_phantom op 09-05-2012 22:03:13 ]
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:07:06 #300
363823 Prequel
Just because
pi_111355544
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:32 schreef H-D het volgende:

[..]

Moet je keer in je eentje gaan dan! :P is echt heel anders, wel leuk. En leer je meteen op jezelf te vertrouwen.
Ik weet 't. Alleen ik durf de auto niet mee te vragen ( :') :') :') )

Oh, schakelen.. dat duurde bij mij ook wel een paar (meer dan 5 :@ ) lessen. Vooral van 2-3 vond ik lastig, en kwam altijd in de 5 terecht. Ook elke keer leuk vragen of hij in de goede stond O-) Mijn instructeur begon alleen over een automaat als ik zelf ging zeuren of ik voor een klein stukje moest schakelen. 'moet ik nu voor dat kleine stukje schakelen? :o ' 'als je dat niet wilt moet je maar automaat rijden :D' Dit klinkt ook heel lullig, maar elke les (ergens in 't midden) gingen we altijd stilstaan voor uitleg (das trouwens wel fijn). En in de eerste paar lessen kon ik dan leuk gaan schakelen (zonder te kijken uiteraard, want dat deed ik in 't begin ook elke keer ;))
pi_111361478
Van 2 naar 3 ging bij mij met rijles ook juist het makkelijkst, als je de pook naar boven duwt en een beetje loslaat schiet hij automatisch naar de standaardpositie (het midden), en hoef je m alleen nog maar naar voren te bewegen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')