pi_110525762
registreer om deze reclame te verbergen
Hoi!

De situatie:

We hebben hier in de buurt een supermarkt die kennelijk nogal last heeft van studenten. Zij hebben sinds een tijdje een nieuw reglement en dat is dat zij studenten hun tassen door mogen kijken. Als je daar in de middagpauzes langs komt moet je door een andere deur en krijg je een 'studenten mandje'.

Zodra je bij de kassa staat vragen ze je tas door te mogen kijken en als je hier niet mee akkoord gaat roepen zij de politie erbij.

mijn vraag:
Ik vind het een enorm irritante regel die ze hebben ingevoerd en ik vind het helemaal niet fijn dat ze m'n tas doorgaan alsof ik iets steel.

In discussie met ze gaan doen ze niet, dus mijn vraag:

Als ik het weiger en zij roepen de politie erbij, wie betaalt de kosten voor de politie?

Ik denk namelijk dat als de kosten voor de supermarkt zijn en een paar studenten dit doen dat ze zo klaar zijn met deze belachelijke regel.

Verder denk ik ook niet dat het onder 'niet meewerken met de politie' oid valt, aangezien wanneer de politie komt zij gewoon mijn tas mogen doorzoeken en ik niet bijdehand ga doen.

Kan iemand mij dit beantwoorden (met een bron?)

Thanks!
---
  Moderator donderdag 19 april 2012 @ 11:58:26 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_110525828
supermarkt is een priveterrein door daar naar binnen te gaan ga je akkoord met hun huisregels en als er volgens dat huisregelement tassen mogen worden doorzocht dan kun je daar weinig tegen doen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
Dven woont niet in Nederland
pi_110525887
Ze mogen niet zomaar de inhoud van je tas controleren. De politie zal dat ook niet doen zonder een vermoeden. En dit gaat je heus dan ook geen geld kosten. De politie is een gratis dienst. :) Wel kan de winkelier jou de toegang tot de winkel ontzeggen.
Edensnator over 'n out
pi_110525939
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:58 schreef Klonk het volgende:
supermarkt is een priveterrein door daar naar binnen te gaan ga je akkoord met hun huisregels en als er volgens dat huisregelement tassen mogen worden doorzocht dan kun je daar weinig tegen doen
Toch is dit een vorm van discriminatie. Vervang "studenten" eens door "joden", "vrouwen" of "negers".

Uiteraard kan een supermarkt, als dat in de huisregels staat, je verzoeken je tas te openen. Een aparte ingang met scholierenmandjes en alles is echter iets heel anders.

TS; welke supermarkt is dit en waar?
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_110526031
De C1000, bachplein, Zwolle.

Mailtjes sturen en hun benaderen via twitter helpt allemaal niet. (Ik wil echt wel eerst met ze in gesprek gaan, maar de manier waarop zij dit allemaal voeren laat je niet echt 'klant' voelen)
---
  Moderator donderdag 19 april 2012 @ 12:07:24 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_110526098
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:01 schreef destrovel het volgende:

[..]

Toch is dit een vorm van discriminatie. Vervang "studenten" eens door "joden", "vrouwen" of "negers".

Uiteraard kan een supermarkt, als dat in de huisregels staat, je verzoeken je tas te openen. Een aparte ingang met scholierenmandjes en alles is echter iets heel anders.

TS; welke supermarkt is dit en waar?
dat is waar, maar ik weet ook dat er in supermarkten bij scholen echt heel veel gejat wordt, tas gewoon op school laten is ook een optie natuurlijk, of zoals het bij ons gebeurt tassen op een hoopje flikkeren
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
Dven woont niet in Nederland
pi_110526176
Studenten in Zwolle?

[ Bericht % gewijzigd door Sjeen op 19-04-2012 12:44:28 ]
  donderdag 19 april 2012 @ 12:12:05 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_110526229
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:10 schreef Sloggi het volgende:
Studenten in Zwolle?
Gaaaaaaaaaaaap.

[ Bericht % gewijzigd door Sjeen op 19-04-2012 12:44:29 ]
De RTL-afzeik-bokaal is voor: Haifisch!
http://www.ExterneAnalyse.com
pi_110526243
quote:
Studenten in Zwolle?
Waarschijnlijk gaat het om scholieren, maar je snapt het wel toch?
On-topic:
Tas op school in een kluisje doen, problem solved! Zoals al eerder gemeld wordt er veel gestolen door scholieren.
XBox gamertag:NLGoliath
pi_110526249
quote:
Studenten in Zwolle?
Windesheim?
Ta mère
Vous apporte les nouvelles du jour,
tout à fait impartial!
ウイスキー
pi_110526304
Deltion.

Ben er een keer geweest tijdens pauze tijd... Pff.. ben blij dat ik geen student meer ben. Hele lange rij voor die aparte deur.
Ook wel komisch.

Bedenk dan gewoon als student dat je op school wat haalt, of eten meeneemt van thuis als je niet wilt dat je tas gecontroleerd wordt.
Of inderdaad, geen tas meenemen. Of op andere tijden naar de winkel gaan als niet alle studenten erheen gaan.

Is TS trouwens een student van die school, of iemand die in de buurt woont?
pi_110526326

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 19-04-2012 12:44:48 (Tief op :*) ]
  donderdag 19 april 2012 @ 12:17:14 #13
199256 kwiwi
kwien kwiwi
pi_110526399
En als je buiten schooltijden naar die supermarkt gaat, om boodschappen voor je moeder te doen bijvoorbeeld, geldt het dan ook? Moet zeggen dat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt. Zou, zelfs terwijl ik niks steel, niet meer naar zo'n supermarkt gaan :N
pi_110526509
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:17 schreef kwiwi het volgende:
En als je buiten schooltijden naar die supermarkt gaat, om boodschappen voor je moeder te doen bijvoorbeeld, geldt het dan ook? Moet zeggen dat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt. Zou, zelfs terwijl ik niks steel, niet meer naar zo'n supermarkt gaan :N
Ik ben er laatst geweest zonder tas oid en in de ochtend. Toch wilden ze dat je via de andere deur ging omdat je dezelfde leeftijd hebt..

De andere supermarkt die er zit is de Lidl. Niets tegen de Lidl maar bij de C1000 hebben ze verse dingen. (laten we aub niet in discussie gaan wat wel en niet vers is)

Oops, drukte qoute ipv edit, scuzi.
---
pi_110526628
Discriminatie. Bel zelf de politie.

Of ga gewoon ergens anders winkelen.
pi_110526739
als iedereen die winkel nou gewoon boycot zullen ze dat snel genoeg merken bij die c1000 hoor
pi_110526816
Het is vaker langsgekomen.

Kort antwoord : ja het mag.
Voel je vrij bitcoins te doneren : 12cSjPudSNGznyNT2VvTyEZ9wwfH5p8RcA , zodat ik mijn psoriasis medicatie kan blijven betalen. :'(
makkelijke gratis bitcointjes : http://www.bitvisitor.com/?ref=12cSjPudSNGznyNT2VvTyEZ9wwfH5p8RcA
pi_110526838
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:27 schreef Franknfurter het volgende:
als iedereen die winkel nou gewoon boycot zullen ze dat snel genoeg merken bij die c1000 hoor
Ach, door studenten te weren, trek je wellicht weer andere bezoekers.

En 20 jaar geleden deden supermarkten in de buurt van middelbare scholen dit al, ook ik werd gecontroleerd en volledig terecht.
pi_110526855
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:05 schreef Peem het volgende:
De C1000, bachplein, Zwolle.

Mailtjes sturen en hun benaderen via twitter helpt allemaal niet. (Ik wil echt wel eerst met ze in gesprek gaan, maar de manier waarop zij dit allemaal voeren laat je niet echt 'klant' voelen)
Je moet (als student) daar toch je tas in zo'n kar achterlaten?

Ik heb daar nog nooit mijn tas hoeven laten zien. En kom daar toch wel zo'n 4 keer in de week.
Sofie 23-10-2010
Luuk 26-11-2012
pi_110526867
Ze mogen je tas niet doorzoeken, ze mogen je wel vragen zelf de inhoud van je tas te laten zien
  donderdag 19 april 2012 @ 12:31:48 #21
51134 fratsman
Bonjour, eenvoudige lieden.
pi_110526881
Als ik een supermarkt had in de buurt van een middelbare school dan kwam er geen student scholier binnen. Gewoon aan de deur een kraam met energydrink en frikandelbroodjes. ^O^
Jocus Vitae Quod Sal Coennae.
STA / Venlo #25 Waor 't mauw en röstig is.
  donderdag 19 april 2012 @ 12:38:09 #22
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_110527085
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is vaker langsgekomen.

Kort antwoord : ja het mag.
En als het op basis van leeftijd mag, mag het dan ook op basis van geslacht of etniciteit?
pi_110527127
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:58 schreef Klonk het volgende:
Jawel: gewoon weigeren. Huisregels of niet, een supermarktmedewerker is niet bevoegd om je te fouilleren. Maar als je weigert kunnen ze je wel de politie inschakelen en/of de toegang tot het pand ontzeggen.

Maar goed, de huisregels staan doorgaans al bij binnenkomst duidelijk aangegeven, dus je kan er op rekenen dat ze je tas willen inzien. Laat die dan lekker thuis/in de auto, of laat hem bij binnenkomst gelijk achter en pik hem bij vertrek weer op.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_110527223
Er staan in de winkel ook gewoon kluisjes waar je je tas achter kan laten.
Sofie 23-10-2010
Luuk 26-11-2012
pi_110527330
Niks nieuws. :{w Door mijn buitenlandse uiterlijk (krullen, lichtgetinte huid etc.) is het mij al een paar keer gebeurd dat ze mij eruit halen om mijn tas te fouilleren.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')