Hoi!
De situatie:We hebben hier in de buurt een supermarkt die kennelijk nogal last heeft van studenten. Zij hebben sinds een tijdje een nieuw reglement en dat is dat zij studenten hun tassen door mogen kijken. Als je daar in de middagpauzes langs komt moet je door een andere deur en krijg je een 'studenten mandje'.
Zodra je bij de kassa staat vragen ze je tas door te mogen kijken en als je hier niet mee akkoord gaat roepen zij de politie erbij.
mijn vraag:Ik vind het een enorm irritante regel die ze hebben ingevoerd en ik vind het helemaal niet fijn dat ze m'n tas doorgaan alsof ik iets steel.
In discussie met ze gaan doen ze niet, dus mijn vraag:
Als ik het weiger en zij roepen de politie erbij, wie betaalt de kosten voor de politie?Ik denk namelijk dat als de kosten voor de supermarkt zijn en een paar studenten dit doen dat ze zo klaar zijn met deze belachelijke regel.
Verder denk ik ook niet dat het onder 'niet meewerken met de politie' oid valt, aangezien wanneer de politie komt zij gewoon mijn tas mogen doorzoeken en ik niet bijdehand ga doen.
Kan iemand mij dit beantwoorden (met een bron?)
Thanks!