abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 mei 2012 @ 11:45:30 #126
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_110990410
Welkom hier, en vraag maar raak, daar is dit topic voor :)

Alle tijd vandaag, het is tenslotte een feestdag, dus de winkels zijn dicht. Geen broodjes -O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:48:31 #127
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_110990525
Ik heb mijn Persoenliche Identifikationsnummer, trouwens. Werk ook weer blij.

Welkom Myrrh :) Tof dat je vast met Duits begint, ook! ^O^
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_110990851
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:45 schreef Rewimo het volgende:
Welkom hier, en vraag maar raak, daar is dit topic voor :)

Alle tijd vandaag, het is tenslotte een feestdag, dus de winkels zijn dicht. Geen broodjes -O-
Ik ga dadelijk nog even langs de bakker, die is hier wel open zoals op een zondag.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 mei 2012 @ 12:02:00 #129
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_110990959
Ja maar toen ik aan broodjes dacht was ie al dicht :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_110991131
Hier is hij altijd tot 16:00 open. Je vraagt je af wanneer/hoeveel ze vrij hebben, vaak zie je veel dezelfde mensen in de bakker staan.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_110993064
Vraag maar raak... Poeh, waar moet ik beginnen? :)

Wat ik me bijvoorbeeld wel afvraag, is hoe jullie dat hebben gedaan met werk? Mijn vriend is IT-er en wil graag in de IT blijven werken. We willen niet net over de grens gaan wonen, dus in Nederland blijven werken zal niet gaan. Kun je als Nederlander een beetje goed 'aan de bak' komen in Duitsland (mits je de taal spreekt)? Hebben jullie echt gesolliciteerd naar een baan in Duitsland of kwam het meer op je pad, bijvoorbeeld doordat je bij je Nederlandse werkgever de mogelijkheid kreeg om in Duitsland te gaan werken? Is er een soort organisatie waar je je in kan schrijven die bemiddelt naar werk in het buitenland?
~ Animo forti nihil forte ~
pi_110995131
Ik ben zelf puur toevallig in Duitsland terecht gekomen. Ik zocht werk in het buitenland, kwam een leuke vacature tegen voor iemand die "bekend is met de Nederlandse markt en t liefst ook Nederlands spreekt", gesolliciteerd, en een week later bleek dat ik naar Duitsland ging verhuizen :P

Ik zou daarom als advies geven: kijk hoe je van je Nederlanderschap een extra waarde kunt maken in je vakgebied, en zoek bedrijven die daarmee geholpen zouden zijn. Mijn ervaring bij mijn werkgever is dat als een duitser het werk net zo goed kan doen, ze 90% zeker een Duitser aan willen nemen en geen international.
pi_111004493
Dank voor je reactie.

En waar heb je gezocht naar werk? Via internet? Zo ja, is er een bepaalde site die je aan kunt raden? Of heb je je ergens ingeschreven?
~ Animo forti nihil forte ~
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:14:13 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111004572
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:08 schreef Myrrh het volgende:
Vraag maar raak... Poeh, waar moet ik beginnen? :)

Wat ik me bijvoorbeeld wel afvraag, is hoe jullie dat hebben gedaan met werk? Mijn vriend is IT-er en wil graag in de IT blijven werken. We willen niet net over de grens gaan wonen, dus in Nederland blijven werken zal niet gaan. Kun je als Nederlander een beetje goed 'aan de bak' komen in Duitsland (mits je de taal spreekt)? Hebben jullie echt gesolliciteerd naar een baan in Duitsland of kwam het meer op je pad, bijvoorbeeld doordat je bij je Nederlandse werkgever de mogelijkheid kreeg om in Duitsland te gaan werken? Is er een soort organisatie waar je je in kan schrijven die bemiddelt naar werk in het buitenland?
Hij zou ZZP er kunnen worden en zijn diensten aanbieden?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_111005017
Heb een (misschien domme :P ) vraagje over het taal. Verstaan de Duitsers ook Engels of Nederlands als je niet zo goed bent in het Duits?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:31:16 #136
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111005181
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:27 schreef Appie17 het volgende:
Heb een (misschien domme :P ) vraagje over het taal. Verstaan de Duitsers ook Engels of Nederlands als je niet zo goed bent in het Duits?
Ligt er aan, in de grensregio verstaan heel veel Duitsers Nederlands, maar verder weg niet. Engels spreken veel duiters ook, maar je komt een stuk sympatieker over met slecht Duits.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:09:16 #137
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_111009717
De meeste mensen hier in Frankfurt spreken wel (wat) Engels, maar het is echt aan te raden om je te verdiepen in het Duits. Uiteindelijk zul je toch een hoop moeten gaan babbelen, met makelaars, winkelpersoneel, etc enz. Ik snap een hoop maar spreken is bereslecht, daar ga ik hard aan werken.

Ik werd gevraagd voor een freelance klus en dat is een vast contract geworden, was niet bepaald bezig met naar Duitsland verhuizen of zo. Maar FFM is leuk :)

* wonderer eindelijk woonruimte heeft

Welke fokker zat hier nu in de buurt trouwens? Of was dat maar tijdelijk?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:16:16 #138
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111010166
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:08 schreef Myrrh het volgende:
Vraag maar raak... Poeh, waar moet ik beginnen? :)

Wat ik me bijvoorbeeld wel afvraag, is hoe jullie dat hebben gedaan met werk? Mijn vriend is IT-er en wil graag in de IT blijven werken. We willen niet net over de grens gaan wonen, dus in Nederland blijven werken zal niet gaan. Kun je als Nederlander een beetje goed 'aan de bak' komen in Duitsland (mits je de taal spreekt)? Hebben jullie echt gesolliciteerd naar een baan in Duitsland of kwam het meer op je pad, bijvoorbeeld doordat je bij je Nederlandse werkgever de mogelijkheid kreeg om in Duitsland te gaan werken? Is er een soort organisatie waar je je in kan schrijven die bemiddelt naar werk in het buitenland?
Ik werk nu in Duitsland en ben voor deze baan gevraagd. Net als in Nederland komen de beste banen meestal op mijn pad. Mijn Duits vind ik zelf niet zo geweldig, maar volgens mijn collega's en klanten voldoet het.
Mijn man werkt in de IT en vertelt mij vaak dat een groot deel van zijn collega's en zelfs de grote bazen vaak erg slecht duits spreken. daar zou ik me dus niet te veel zorgen over maken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:20:11 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111010389
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:09 schreef wonderer het volgende:
De meeste mensen hier in Frankfurt spreken wel (wat) Engels, maar het is echt aan te raden om je te verdiepen in het Duits. Uiteindelijk zul je toch een hoop moeten gaan babbelen, met makelaars, winkelpersoneel, etc enz. Ik snap een hoop maar spreken is bereslecht, daar ga ik hard aan werken.

Ik werd gevraagd voor een freelance klus en dat is een vast contract geworden, was niet bepaald bezig met naar Duitsland verhuizen of zo. Maar FFM is leuk :)

* wonderer eindelijk woonruimte heeft

Welke fokker zat hier nu in de buurt trouwens? Of was dat maar tijdelijk?
Hoe bevalt Frankfurt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:26:05 #140
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_111010678
Puike beginnersstad. Lekker rustig, veel cultuur waar ik nog aan moet gaan snuiven, leuke binnenstad, aardige mensen :Y Ik had erger terecht kunnen komen :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:54:14 #141
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_111012387
Klinkt goed wonderer! En je had nog lekker weer ook begreep ik van een collega die bij zijn broer op bezoek was geweest.
... ♥ ik mis je ♥
pi_111015725
@ Pietverdriet: ZZP-er lijkt me zo'n onzeker bestaan... Ik weet ook niet echt of dat iets zou zijn voor mijn vriend, maar ik kan het eens opperen :)

@ Tinkepink: dat is wel goed om te weten. Het zal zeker ook wel schelen als je bij een internationaal bedrijf werkt. Jouw man werkt ook in Duitsland in de IT? Hoe is hij aan zijn baan gekomen?

Van wat ik nu lees zijn de meeste mensen dus gevraagd voor een baan in Duitsland of is het op hun pad gekomen... Dan moet je dus een beetje mazzel hebben. Maar hebben jullie ook tips voor het vinden van vacatures? Of weten jullie een organisatie die bemiddelt ofzo?
~ Animo forti nihil forte ~
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:02:47 #143
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_111016482
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:54 schreef phluphy het volgende:
Klinkt goed wonderer! En je had nog lekker weer ook begreep ik van een collega die bij zijn broer op bezoek was geweest.
Oh god ja... heerlijk prachtig weer (wat dan weer wat minder fijn is als je met je bagage door half frankfurt moet sjouwen... ich brauche eine Dusche! :')) dus iedereen was in het centrum en "mijn" straat was doodstil.

Nu lekker fris briesje, heerlijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_111016702
Het is bij mij ook mijn pad gekomen, ik zocht een promotieplaats en het onderwerp/project wat ik nu doe leek mij erg interessant. Het is niet zo dat ik gericht op zoek was naar werk in Duitsland of ergens anders in het buitenland. Ik weet ook nog niet of ik over 2.5/3 jaar nog steeds in Duitsland woon, of dat ik dan weer terug ben in Nederland of weer ergens anders woon.

@Pluphy/Wonderer: Het was toch in bijna heel Duitsland mooi weer de afgelopen dagen? Zaterdag was het hier ook 29 graden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:09:10 #145
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111016821
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:49 schreef Myrrh het volgende:
@ Tinkepink: dat is wel goed om te weten. Het zal zeker ook wel schelen als je bij een internationaal bedrijf werkt. Jouw man werkt ook in Duitsland in de IT? Hoe is hij aan zijn baan gekomen?
Mijn man is duitser en is/was consultant. Veel van zijn collega's komen echter uit andere landen, waarvan een groot deel uit nederland. gewoon bedrijven bellen lijkt mij.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_111052727
Ik heb gewoon gezocht op internationale vacaturesites, ik zocht tenslotte niet specifiek een baan in Duitsland. Bureaus doe ik niet echt aan, voor m'n gevoel doen ze niet veel voor een starter, en ze vreten wel je salaris op..

Als je wilt leven van Engels/ Nederlands zou ik t niet doen trouwens. Op m'n werk gaat veel in het Engels, maar "op straat" kan je het vergeten. Bij de supermarkt is dat mss nog niet zon probleem (ik zei in het begin gewoon nooit zoveel :') ), maar als je iets moet regelen bij de gemeente wel :P Zelf volg ik daarom ook Duits lessen na werk (1 zware avond in de week) :Y
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:09:37 #147
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_111053914
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:06 schreef Felagund het volgende:

@Pluphy/Wonderer: Het was toch in bijna heel Duitsland mooi weer de afgelopen dagen? Zaterdag was het hier ook 29 graden.
Wij zitten net buiten die warmte-grens. Het was hier wel mooi, met name maandag, maar 29 graden halen we niet hoor. :o En de vooruitzichten zijn ook niet goed, ca. 10 graden in het weekend. :o
... ♥ ik mis je ♥
pi_111073613
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:50 schreef LoggedIn het volgende:
Als je wilt leven van Engels/ Nederlands zou ik t niet doen trouwens. Op m'n werk gaat veel in het Engels, maar "op straat" kan je het vergeten. Bij de supermarkt is dat mss nog niet zon probleem (ik zei in het begin gewoon nooit zoveel :') ), maar als je iets moet regelen bij de gemeente wel :P Zelf volg ik daarom ook Duits lessen na werk (1 zware avond in de week) :Y
Wij beginnen in juni met Duitse lessen. Ook al emigreren we uiteindelijk niet, is het altijd mooi meegenomen :)
~ Animo forti nihil forte ~
  donderdag 3 mei 2012 @ 09:02:57 #149
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111073686
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:09 schreef wonderer het volgende:
De meeste mensen hier in Frankfurt spreken wel (wat) Engels, maar het is echt aan te raden om je te verdiepen in het Duits. Uiteindelijk zul je toch een hoop moeten gaan babbelen, met makelaars, winkelpersoneel, etc enz. Ik snap een hoop maar spreken is bereslecht, daar ga ik hard aan werken.

Ik werd gevraagd voor een freelance klus en dat is een vast contract geworden, was niet bepaald bezig met naar Duitsland verhuizen of zo. Maar FFM is leuk :)

* wonderer eindelijk woonruimte heeft

Welke fokker zat hier nu in de buurt trouwens? Of was dat maar tijdelijk?
Ik denk dat ik Frankfurt onlangs nog eens opgehemeld heb. Ik werk er af en toe en was er vorige week een paar dagen. Ik woon er echter niet, zou het me wel goed voor kunnen stellen om daar te wonen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 3 mei 2012 @ 09:10:25 #150
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111073828
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:12 schreef LoggedIn het volgende:
Ik ben zelf puur toevallig in Duitsland terecht gekomen. Ik zocht werk in het buitenland, kwam een leuke vacature tegen voor iemand die "bekend is met de Nederlandse markt en t liefst ook Nederlands spreekt", gesolliciteerd, en een week later bleek dat ik naar Duitsland ging verhuizen :P

Ik zou daarom als advies geven: kijk hoe je van je Nederlanderschap een extra waarde kunt maken in je vakgebied, en zoek bedrijven die daarmee geholpen zouden zijn. Mijn ervaring bij mijn werkgever is dat als een duitser het werk net zo goed kan doen, ze 90% zeker een Duitser aan willen nemen en geen international.
Helemaal eens. Je Nederlanderschap kun je goed uitbuiten. De Duitse nationaliteit is niet belangrijk, maar Duits spreken wel. Dus de 90% die je noemt zou ik niet aan nationaliteit koppelen maar aan taal en dan zou ik het zelfs verhogen naar 97%.

Ik heb in Duitsland altijd voor Engelse/Amerikaanse bedrijven gewerkt. Die betalen betere salarissen dan de Duitsers zelf en werken in Duitse IT organisaties is verschrikkelijk! Die zijn zeer bureaucratisch en sterk hierarchie gestuurd. Werken met Duitse organisaties is veel en veel beter, dan zijn ze Puenktlich, Gruendlich en noem alle vooroordelen maar op. Hierarchie is dan plots een voordeel want het verandert ineens in respect bij samenwerken. Omdat Duitsers niet voor Engelse/Amerikaanse bedrijven willen werken is het vinden van een baan een eitje.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')