Geldt ook voor trekhaken toch? Zoiets hoorde ik, ik ben bang dat wij onze trekhaak eraf moeten halen als we overgaan. Mss eerst maar even een aanhangertje huren en de spullen overbrengen en daarna pas de auto op Duits kenteken laten zetten.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:51 schreef siemi het volgende:
Tsja, jouw onwetendheid kun je niet op het Duitse systeem afschuiven. Het is eenvoudig, bij alles wat je aan de auto aanpast moet je een Algemeine Betriebs Erlaubnis hebben. Heb je die niet, mag je niet rijden. En alles wat veilig onder je auto kan heeft een ABE....
Ik loop er met de impportamerikanen zo vaak tegen aan, maar met wat creativiteit en een vriendelijke TUV keurmeester kom je een eind.
Even zoeken op Umweltplakette en je woonplaats, dan moet je het wel kunnen vinden.quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:29 schreef wonderer het volgende:
Mijn moeder vraagt of je in Duitsland ook een milieusticker nodig hebt... waar kan ik dat vinden? En geldt zoiets niet alleen voor het centrum of voor de hele stad?
niet helemaal waarquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:40 schreef NanKing het volgende:
in alle grote steden is 't volgens mij verplicht. kun je halen bij strasseverkehrsamt.
Ik hoop dat dat plaatje er bij ons ook op zit, is 2e hands trekhaak.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:46 schreef siemi het volgende:
@Gwywen, het geld ook voor trekhaken, maar daar zit altijd een plaatje op met een E nummer, dus die hoef je niet vooraf er af te halen. Wel moet je denken aan het verklikkerlampje voor als je je mistachterlicht aanhebt terwijl je een aanhanger erachter hebt. Je zou verblind kunnen worden door het mistachterlicht van je auto..... Daar vallen alle NL auto's met trekhaak op door de mand.
volgens mij doelt ze erop dat het mistachterlicht van je auto niet mag branden als je er een aanhanger achter hebt (die van de aanhanger moet het dan wel doen?)quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:04 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat plaatje er bij ons ook op zit, is 2e hands trekhaak.
Dat verklikkerlampje zit toch standaard op je dashboard? Wat valt er door de mand te vallen dan?
En klopt het dat je in Dld verplicht een 14-polige stekkerdoos moet hebben? Wij hebben een gewone 7-polige omdat we hem alleen voor fietsdrager en aanhangertje gebruiken.
Ik probeer het ook niet af te schuiven vind het gewoon vervelend, als ik een band van 55 hoog heb ipv 50 terwijl ze verder gewoon goed passen vind ik dat erg zonde! Kijk ik snap best dat je een grens moet stellen maar wat vooral banden hoogte aangaat vind ik het ietwat overdreven....quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:51 schreef siemi het volgende:
Tsja, jouw onwetendheid kun je niet op het Duitse systeem afschuiven. Het is eenvoudig, bij alles wat je aan de auto aanpast moet je een Algemeine Betriebs Erlaubnis hebben. Heb je die niet, mag je niet rijden. En alles wat veilig onder je auto kan heeft een ABE....
Ik loop er met de impportamerikanen zo vaak tegen aan, maar met wat creativiteit en een vriendelijke TUV keurmeester kom je een eind.
Ik huur van een particulier en ik had toendertijd nog een jaarcontract. Het ligt er puur aan hoeveel risico de verhuurder wil nemen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:01 schreef j669 het volgende:
Hallo Nederduitsers, ik ben mij ook aan het orienteren op een mogelijke emigratie. Ik heb al een aantal huurappartementen bezocht, maar waar ik nu al bijvoorbeeld tegenaan loop is dat een grote verhuurder (of eigenlijk bemiddelaar) mij afwijst op het feit dat ik geen vast contract heb bij mijn werkgever? (heb een anderhalf jaar contract) Van koopwoningen was mij dit wel bekend, maar is dit ook een normale gang van zaken bij huurwoningen?
?quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:20 schreef golfje3 het volgende:
[..]
Ik probeer het ook niet af te schuiven vind het gewoon vervelend, als ik een band van 55 hoog heb ipv 50 terwijl ze verder gewoon goed passen vind ik dat erg zonde! Kijk ik snap best dat je een grens moet stellen maar wat vooral banden hoogte aangaat vind ik het ietwat overdreven....
Ik bedoel ik mag er een 15 inch band onder hebben dus 15 inch velg, de hoogte van de band mag dan 50 zijn maar geen 55! Sowieso klopt de snelheidsmeter vaak niet helemaal!quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:42 schreef z80 het volgende:
[..]
?
bedoel je dat je om een velg met x inches en band wil leggen met een andere hoogte?
dat mag niet. niet in Duitsland en niet in Nederland.
in Nederland is er niemand die er naar kijkt maar wettelijk mag het niet.
en hoe wil je het gaan doen met de snelheidsmeter? een navi er naast?
wat je wil mag nergens. en de afwijking van de snelheidsmeter is wetterlijk vastgelegd met een minimum en maximum afwijking.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:06 schreef golfje3 het volgende:
[..]
Ik bedoel ik mag er een 15 inch band onder hebben dus 15 inch velg, de hoogte van de band mag dan 50 zijn maar geen 55! Sowieso klopt de snelheidsmeter vaak niet helemaal!
Ja dat is zo.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:52 schreef wonderer het volgende:
Klopt het dat een gemiddeld Duits huurcontract volstaat met plichten van de huurder maar niet zoveel rechten (voor zover ik het tot nu toe heb begrepen)? Het is wel erg "je mag dit niet" en "je moet dat"...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |