abonnement Unibet Coolblue
pi_110485562
Al langer speel ik met het idee om te solliciteren bij Defensie.
Bij voorkeur Officier der Mariniers of officier bij de Luchtmobiele Brigade.

Dus ik heb mij aangemeld voor de kennismakingsdagen van Luchtmobiel.
Ondanks dat dit "slechts" voor soldaat 1 is, ben ik benieuwd naar wat ik kan gaan verwachten eventueel later in opleiding.

Heeft iemand ervaring met de kennismakingsdagen van Luchtmobiel?
Zijn er nog meer mensen die zich aangemeld hebben?
Glimlachen is de meest elegante manier om je tegenstander je tanden te laten zien
  woensdag 18 april 2012 @ 16:34:30 #2
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_110490917
kijk bijvoorbeeld eens op: http://www.dutchdefencepress.com/?p=7477, of meld je aan op dit forum: http://www.kctforum.com Daar vindt je ook best veel info hier over. Voor het Korps mariniers vindt je veel informatie op dit forum: http://www.korpsmariniersforum.nl/ Njoy!
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  woensdag 18 april 2012 @ 16:46:31 #3
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_110492079
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:34 schreef leovanw het volgende:
kijk bijvoorbeeld eens op: http://www.dutchdefencepress.com/?p=7477, of meld je aan op dit forum: http://www.kctforum.com Daar vindt je ook best veel info hier over. Voor het Korps mariniers vindt je veel informatie op dit forum: http://www.korpsmariniersforum.nl/ Njoy!
op www.kctforum.com hebben ze een speciaal subforum voor kennismakingsdagen en opleidingen van LMB.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_110517797
Inmiddels aangemeld op het kctforum, ff wachten op goedkeuring en dan kunnen we gaan lezen!
Erg bedankt! Maar verder geen mensen die deel gaan nemen aan de KMD?
Glimlachen is de meest elegante manier om je tegenstander je tanden te laten zien
  zondag 22 april 2012 @ 09:39:05 #6
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_110623297
Misschien ook wijs om eens op www.nlda.nl te kijken, aangezien het opleidingstraject van officieren en manschappen best wel heel erg verschilt ;)
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  zondag 22 april 2012 @ 11:44:42 #7
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110625295
De kennismakingsdagen zijn leuk om goed te oriënteren, combineer dit met open dag KMA in Breda en je hebt een goed beeld.

LMB of MAR maken niet extreem veel uit qua zwaarte, daar gaat het meer om je voorkeur. Als je KCT wilt doen moet je eerst een Officier Infanterie functie bekleden en daarna solliciteren op KCT als vervolgfunctie, en dit geld ook voor LMB

Dus officier luchtmobiel of commando is geen startfunctie, de startfunctie heet Officier Infanterie. Dit geld ook voor onderofficier luchtmobiel of commando.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zondag 22 april 2012 @ 12:34:24 #8
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_110626556
Correctie, officier luchtmobiel is wel degelijk een startfunctie. Je doorloopt de KMA, daarna de VTO INF. Tot nu toe zat de VAKOL (de opleiding luchtmobiel voor kaderleden) middenin de VTO. Met de lichting die in augustus van start gaat op de Infanterieschool gaat dat veranderen. Hij komt er nu achteraan en alleen de lui die hun startfunctie draaien bij LMB gaan hem doen. Vooralsnog startte iedereen (je rode pet halen was alleen geen verplichting voor het slagen voor de VTO).
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  zondag 22 april 2012 @ 12:37:11 #9
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110626633
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:34 schreef Vortix het volgende:
Correctie, officier luchtmobiel is wel degelijk een startfunctie. Je doorloopt de KMA, daarna de VTO INF. Tot nu toe zat de VAKOL (de opleiding luchtmobiel voor kaderleden) middenin de VTO. Met de lichting die in augustus van start gaat op de Infanterieschool gaat dat veranderen. Hij komt er nu achteraan en alleen de lui die hun startfunctie draaien bij LMB gaan hem doen. Vooralsnog startte iedereen (je rode pet halen was alleen geen verplichting voor het slagen voor de VTO).
Fout, je kan niet solliciteren op de functie Officier Luchtmobiel...enkel op de functie Officier Infanterie. Je kan geluk hebben dat er tijdens het voltooien van je VTO misschien een plekje vrij is bij LMB maar je solliciteert er niet op.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zondag 22 april 2012 @ 12:39:57 #10
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_110626718
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:37 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Fout, je kan niet solliciteren op de functie Officier Luchtmobiel...enkel op de functie Officier Infanterie. Je kan geluk hebben dat er tijdens het voltooien van je VTO misschien een plekje vrij is bij LMB maar je solliciteert er niet op.
Ja duh. Tijdens de VTO wordt bepaald waar je naartoe gaat. Dat is dus je startfunctie. En dus kan je wel degelijk je startfunctie bij luchtmobiel draaien.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  zondag 22 april 2012 @ 12:44:41 #11
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110626873
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:39 schreef Vortix het volgende:

[..]

Ja duh. Tijdens de VTO wordt bepaald waar je naartoe gaat. Dat is dus je startfunctie. En dus kan je wel degelijk je startfunctie bij luchtmobiel draaien.
Niet bijdehand gaan doen, startfunctie is een functie die toegankelijk is voor burgers aan het begin van je carrière en als er toevallig stoelen beschikbaar zijn omdat er een gaatje is maakt het nog steeds geen startfunctie.

Ja Duh, zeg je maar tegen je vriendinnetje als ze zegt dat je piemel te klein is.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zondag 22 april 2012 @ 13:00:12 #12
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_110627345
Feit blijft dat het best zo kan zijn dat je eerste functie bij luchtmobiel is. Ik weet dat die kans niet altijd even groot is, maar hij is er wel. Ik heb voor de rest geen zin om in een eindeloze discussie te verzanden en al helemaal geen zin om het op de man te gaan spelen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  zondag 22 april 2012 @ 14:21:16 #13
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110630373
Vortix, volgens mij weet jij niet dat startfunctie een vastgestelde term is en dat deze terug te vinden is op de sollicitatiepagina de landmacht. Ik denk dat jij het zoekt in de grammaticale betekenis van het woord. Dus ja je hebt gelijk dat het je eerste functie kan zijn, maar om een startfunctie te zijn MOET je op de functielijst voorkomen waarop je kan solliciteren. Je kan mij PM sturen voor de details want die kan ik hier niet neerzetten.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zondag 22 april 2012 @ 14:22:26 #14
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_110630437
Okay, Helder. Mijn fout.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')