abonnement Unibet Coolblue
pi_112396826
quote:
14s.gif Op zondag 3 juni 2012 18:37 schreef Doff het volgende:

[..]

Ach ja, ik wil eigenlijk sowieso een cannondale. Ik ga die caad 8 en 10 maar gewoon eens uit proberen (als ze beide hebben bij Bike2Build).

Op zich zou ik die caad 10 meer zien zitten. Waarschijnlijk ben ik daar minder snel op uitgekeken en kan ik 'm stap voor stap upgraden als dat nodig is.
Weet niet wat het prijsverschil is maar klinkt verstandig. Een 10 is gewoon een heel goed frame waarop ook een DA/Record/Red groep niet misstaat. Terwijl de nieuwe caad8 (is niet hetzelfde als de voormalige caad8!) meer een instapfiets is die je veel ziet met spacertorens, dikbuiken en tiagra. Maar technisch gezien is er weinig mee mis hoor :) Je moet alleen wel opletten dat de caad10 een lange geometrie heeft dus als je lange benen hebt krijg je ook een spacertoren of kom je diep te zitten.

@buzz: dat is toch niet zo. Caad10 heeft een duidelijk andere vorm dan de oudere frames, vergelijk maar eens bij het balhoofd. Frame is ook 300g lichter dan de 8.
Misschien ben ik niet objectief maar ik vind mijn caad5 na al die jaren nog steeds mooi en heerlijk rijden. Ik weet zeker dat ik al een andere fiets had gewild als ik destijds een Cube o.i.d. had gekocht.
  zondag 3 juni 2012 @ 20:46:32 #127
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_112397254
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:39 schreef eentwee het volgende:

Misschien ben ik niet objectief maar ik vind mijn caad5 na al die jaren nog steeds mooi en heerlijk rijden. Ik weet zeker dat ik al een andere fiets had gewild als ik destijds een Cube o.i.d. had gekocht.
Dat bedoelde ik ook. Een Cannondale van een paar jaar oud ziet er nog steeds goed uit. Alleen jammer dat ze altijd op diverse onderdelen besparen om de aanschafprijs te drukken waardoor je uiteindelijk toch weer een hele dure fiets hebt voordat die helemaal naar je zin is.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_112397374
Tijdloos is iets anders dan elk jaar hetzelfde ;) Maar het idee van de kleurstellingen is idd redelijk constant. Ik dacht dat je de technische eigenschappen van de frames bedoelde.
pi_112435333


hallo,

ik wil voor het eerst in mijn leven een racefiet kopen. Ik ben er wel achter dat ik minimaal met een 105 groep moet gaan starten. ik vind deze fiets qua looks erg mooi. hij wordt bij de FM aangeboden voor 1200 euro. is dat een goede deal?

graag jullie mening. de specificaties staan hieronder.

Frame:Hydroformed Aluminium
Fork:Bianchi FN11 Kvid Aluminium / Carbon B4P - 1.1/8"
Front Derailleur:Shimano 105 BlackRear
Derailleur:Shimano 105 Black 10 speedNumber of Gears:20
Shifters:Shimano 105 Black
Chainset:FSA Omega MegaExo
CompactChainrings:50 / 34 tooth
Cassette:Shimano 105 10 speed 12/25 tooth
Chain:KMC X10
Pedals:None SuppliedFront Brake:Reparto Corse RC-471 forged Alloy dual PivotRear Brake:Reparto Corse RC-471 forged Alloy dual PivotBrake
Levers:Integrated
Handlebars:Reparto Corse JD-RA37A.2 Compact alloy 2014
Stem:Reparto Corse DA-32 3D forged alloy Super Over
Headset:FSA ZS4-Custom
Grips:Velo VLT-001
Rims:Maddux RX 5.1 custom black colour, logo reparto corseFront
Tyre:Vittoria Zaffiro Slick 700x23Rear
Tyre:Vittoria Zaffiro Slick 700x23
Saddle:Selle San Marco Ponza PowerSeatpost:Reparto Corse SP-222 alloy 31,6mmExtra Features:Alloy cage black water bottle hanger
Weight:9.3kg
pi_112435454
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:44 schreef thijsvs84 het volgende:
[ afbeelding ]

hallo,

ik wil voor het eerst in mijn leven een racefiet kopen. Ik ben er wel achter dat ik minimaal met een 105 groep moet gaan starten. ik vind deze fiets qua looks erg mooi. hij wordt bij de FM aangeboden voor 1200 euro. is dat een goede deal?

graag jullie mening. de specificaties staan hieronder.

Frame:Hydroformed Aluminium
Fork:Bianchi FN11 Kvid Aluminium / Carbon B4P - 1.1/8"
Front Derailleur:Shimano 105 BlackRear
Derailleur:Shimano 105 Black 10 speedNumber of Gears:20
Shifters:Shimano 105 Black
Chainset:FSA Omega MegaExo
CompactChainrings:50 / 34 tooth
Cassette:Shimano 105 10 speed 12/25 tooth
Chain:KMC X10
Pedals:None SuppliedFront Brake:Reparto Corse RC-471 forged Alloy dual PivotRear Brake:Reparto Corse RC-471 forged Alloy dual PivotBrake
Levers:Integrated
Handlebars:Reparto Corse JD-RA37A.2 Compact alloy 2014
Stem:Reparto Corse DA-32 3D forged alloy Super Over
Headset:FSA ZS4-Custom
Grips:Velo VLT-001
Rims:Maddux RX 5.1 custom black colour, logo reparto corseFront
Tyre:Vittoria Zaffiro Slick 700x23Rear
Tyre:Vittoria Zaffiro Slick 700x23
Saddle:Selle San Marco Ponza PowerSeatpost:Reparto Corse SP-222 alloy 31,6mmExtra Features:Alloy cage black water bottle hanger
Weight:9.3kg
Bianchi koop je altijd voor de looks, nooit voor de goede deal :Y
  maandag 4 juni 2012 @ 18:48:20 #131
308981 Narcotical
Best in the World
pi_112435485
Een bianchi met shimano, is dat niet heel erg "not done". Verder qua onderdelen lijkt het me wel een redelijke fiets ja
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_112435779
Via Nerone is wel een beetje het instap model van Bianchi, maar op zich een prima fiets.

Verder wordt Bianchi standaard zowel met Shimano als met Campa geleverd, waarschijnlijk kun je hem voor hetzelfde geld met Veloce bestellen.

[ Bericht 45% gewijzigd door cafca op 04-06-2012 19:01:23 ]
pi_112445902
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:48 schreef Narcotical het volgende:
Een bianchi met shimano, is dat niet heel erg "not done". Verder qua onderdelen lijkt het me wel een redelijke fiets ja
Voor de puristen inderdaad vloeken in de kerk :Y
  maandag 4 juni 2012 @ 21:51:01 #134
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_112447315
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:48 schreef Narcotical het volgende:
Een bianchi met shimano, is dat niet heel erg "not done". Verder qua onderdelen lijkt het me wel een redelijke fiets ja
Absoluut, lekker belangrijk :7
.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:52:33 #135
308981 Narcotical
Best in the World
pi_112447437
Ja, persoonlijk maakt het mij ook weinig uit hoor :Y. Een goede fiets is een goede fiets, punt. :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_112467190
bedankt voor de reacties. ga toch maar eens nader informeren bij de FM over deze fiets.
pi_112468214
Allen,

Zojuist aangemeld voor dit forum omdat ik met nogal wat vragen zit.

Volgend jaar wil ik heel graag mee gaan doen met de Alpe d'HuZes, ik heb (helaas) heel wat motivatie gekregen om hier aan mee te doen doordat de ziekte kanker in mijn omgeving helaas heel veel aanwezig is.

Dat is dus mijn doel maar er is nogal wat nodig om dat doel te bereiken.

Nu ben ik (sinds kort, dat wel) actief aan het sporten in de sportschool om mijn lichaam klaar te stomen om volgend jaar deel te kunnen nemen.

Maar om hier aan deel te nemen heb ik uiteraard ook een fiets nodig. En ik zie werkelijk door de bomen de fiets niet meer. Mijn budget is +- ¤1000,- , het moet een nieuwe fiets gaan worden.

Ik ben me er bewust van dat er nogal wat extra kosten bij gaan komen (kleding, schoenen, helm, "computertje" en ik vergeet vast nog een aantal essentiėle dingen die ook gekocht moeten worden), daarom wil ik me vast houden aan de ¤1000,-.

Ik heb zelf nog nooit op een racefiets gezeten dus het moet wel een fiets zijn waar een beginner aardig mee uit de voeten kan. Ik ben +- 1.75 en weeg zo rond de 57 kilo.

Wat zijn nu de belangrijke dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf? Zijn er bepaalde merken die jullie aanraden? Andere handige tips?

Zoals jullie lezen ben ik nogal een leek in de hele racefiets/wielrenwereld maar daar wil ik graag verandering in brengen. Mijn doel is duidelijk en ik ga er alles aan doen om dat doel te halen (4x de Alpe d'Huez beklimmen zal mijn doel gaan worden).

Ik hoop over maximaal 2 maanden de fiets te gaan kopen, tot die tijd heb ik dus de tijd om mij te verdiepen in alle soorten en maten fietsen die er verkrijgbaar zijn.

Hopelijk kunnen/willen jullie mij een beetje opweg helpen :-).

Alvast bedankt!
pi_112468546
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:30 schreef NienkeAD6 het volgende:
Allen,

Zojuist aangemeld voor dit forum omdat ik met nogal wat vragen zit.

Volgend jaar wil ik heel graag mee gaan doen met de Alpe d'HuZes, ik heb (helaas) heel wat motivatie gekregen om hier aan mee te doen doordat de ziekte kanker in mijn omgeving helaas heel veel aanwezig is.

Dat is dus mijn doel maar er is nogal wat nodig om dat doel te bereiken.

Nu ben ik (sinds kort, dat wel) actief aan het sporten in de sportschool om mijn lichaam klaar te stomen om volgend jaar deel te kunnen nemen.

Maar om hier aan deel te nemen heb ik uiteraard ook een fiets nodig. En ik zie werkelijk door de bomen de fiets niet meer. Mijn budget is +- ¤1000,- , het moet een nieuwe fiets gaan worden.

Ik ben me er bewust van dat er nogal wat extra kosten bij gaan komen (kleding, schoenen, helm, "computertje" en ik vergeet vast nog een aantal essentiėle dingen die ook gekocht moeten worden), daarom wil ik me vast houden aan de ¤1000,-.

Ik heb zelf nog nooit op een racefiets gezeten dus het moet wel een fiets zijn waar een beginner aardig mee uit de voeten kan. Ik ben +- 1.75 en weeg zo rond de 57 kilo.

Wat zijn nu de belangrijke dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf? Zijn er bepaalde merken die jullie aanraden? Andere handige tips?

Zoals jullie lezen ben ik nogal een leek in de hele racefiets/wielrenwereld maar daar wil ik graag verandering in brengen. Mijn doel is duidelijk en ik ga er alles aan doen om dat doel te halen (4x de Alpe d'Huez beklimmen zal mijn doel gaan worden).

Ik hoop over maximaal 2 maanden de fiets te gaan kopen, tot die tijd heb ik dus de tijd om mij te verdiepen in alle soorten en maten fietsen die er verkrijgbaar zijn.

Hopelijk kunnen/willen jullie mij een beetje opweg helpen :-).

Alvast bedankt!
Die 1000 Euro is inclusief kleding of ex?

Is een mooi bedrag voor een 1e fiets, daarvan kun je zeker iets leuks vinden :Y Waar je vooral op moet letten is de "groep" die gemonteerd is op je fiets. Dit zijn zeg maar alle bewegende onderdelen (behalve de wielen). Grootste kans is dat op je fiets een shimano groep zal zitten. Voor jouw budget moet het lukken om het type "105" of "ultegra" te kopen, wat allebei meer dan prima is voor een beginner ^O^ Aangezien je flink moet klimmen lijkt het me handig om uit te kijken naar een "triple", makkelijk te herkennen want dan zitten er 3 i.p.v. 2 tandbladen aan de voorkant.

Wat ook erg belangrijk is is uiteraard de maat van je fiets. Sommige fietsenmakers kunnen je daarbij helpen, anderen doen maar wat. Het kan een goed idee zijn om vooraf al zelf een idee te krijgen welke maat je nodig hebt. Dit kun je o.a. uitvinden op websites zoals: https://www.wrenchscience.com/ en dan "fit system"

Als je nog 2 maanden wacht zullen veel fietsenmakers ook beginnen de modellen van dit jaar met flinke kortingen te verkopen omdat de nieuwe modellen alweer aanstaande zijn, goede tijd dus *O*

Misschien wat leuk leesvoer, waarin o.a. de keuze van de fiets aan bod komt:



Heb die zelf ook in één keer uitgelezen :@
pi_112469563
@KnutdeIjsbeer

Heel erg bedankt voor je snelle reactie!

Die ¤1000,- is inderdaad excl alle extra kosten, dus ¤1000,- puur voor de fiets.
Omdat het een behoorlijke uitdaging gaat zijn wil ik wel goed spul hebben en niet halverwege de berg moeten stoppen omdat mijn fiets uit elkaar valt ;-).

Met je tips kan ik zeker wat, wil binnenkort eens even langs wat fietsendealers gaan om rustig te oriėnteren. Ik ken mezelf en het liefste koop ik vandaag nog een fiets maar wil bij zoiets geen overhaaste aankopen doen. Vandaar de twee maanden, en als ik dan lees dat er dan een goede kans bestaat dat er leuke aanbiedingen gaan komen is dat weer een extra stimulans om even "rustig" te wachten.

Ook je leesvoer tip ga ik zeker opvolgen *gaat boek bestellen*.

Heel erg bedankt! En meer belangrijke weetjes/tips voor de beginnende wielrenner zijn natuurlijk meer dan welkom! :-)
  FOK!fotograaf dinsdag 5 juni 2012 @ 12:45:35 #140
73911 ultra_ivo
pi_112471004
Met 1000 Euro kom je inderdaad ver genoeg. Zeker voor een triple kiezen als bergachtige tochten je doel zijn, laat je geen compact aansmeren. Gezien jouw lengte kun je zeker voor een herenmodel gaan, let dan alleen erop dat de bovenbuis kort genoeg is.
Qua training, je weegt al griezelig weinig voor je lengte. Ga ervan uit dat je zwaarder zult worden doordat je spieren opbouwt. Je gewicht willen houden bij spieren opbouwen is riskant als je zo weinig weegt.
Voor het verdere leuteren als je eenmaal je fiets hebt is er deze thread: Recreatief Wielrennen #155 met extra snelle levertijden
pi_112471931
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Met 1000 Euro kom je inderdaad ver genoeg. Zeker voor een triple kiezen als bergachtige tochten je doel zijn, laat je geen compact aansmeren. Gezien jouw lengte kun je zeker voor een herenmodel gaan, let dan alleen erop dat de bovenbuis kort genoeg is.
Qua training, je weegt al griezelig weinig voor je lengte. Ga ervan uit dat je zwaarder zult worden doordat je spieren opbouwt. Je gewicht willen houden bij spieren opbouwen is riskant als je zo weinig weegt.
Voor het verdere leuteren als je eenmaal je fiets hebt is er deze thread: Recreatief Wielrennen #155 met extra snelle levertijden
Uiteindelijk is de Alpe d'Huez inderdaad mijn doel maar uiteraard moet ik voor die tijd en na die tijd ook lekker kunnen fietsen in ons alles behalve berachtige vlakke landje met af en toe een heuveltje ;-).

Maar het gaat dus een Triple worden, dat is duidelijk uit jullie reacties :-). (zo heb ik in een korte ochtend al weer wat geleerd en een stapje dichterbij mijn fiets gezet)

Heren/dames model dat was inderdaad een lastig puntje als ik op internet keek. De meeste keuze zit hem toch in de herenmodelen dus vind het erg fijn om te lezen dat een herenmodel een goede optie zou kunnen zijn. Wat er dan bedoeld wordt met een "kort genoege bovenbuis" zou ik niet weten maar hoop dat de verschillende rijwielhandelaren mij daar ook wat advies in kunnen geven.

Het feit dat ik zwaarder zal gaan worden is bekend en vind ik totaal geen probleem. Ik ben zo iemand die kan eten wat ze wil maar geen gram aankomt, het feit dat ik "weinig" weeg komt dus niet doordat ik daarop let. Tijdens de meting op de sportschool was al aangegeven dat mijn BMI iets te laag is dus die moet hoe dan ook wat omhoog.

Ik verwacht dat met de nodige kracht training daar vast snel verandering in zal komen.
Dat ik mijn gewicht er even bij vermelde was meer omdat ik niet zeker weet of dat belangrijk is voor het gewicht van de fiets die geschikt zou zijn.

In elk geval bedankt voor je reactie en zodra ik ook daadwerkelijk mijn fiets heb ga ik zeker het andere draadje volgen!
pi_112472705
Een vriend attendeerde mij op deze fiets, zou dat wat kunnen zijn voor mij?
http://www.veltec.com/nl-(...)ppa-sora-triple.aspx

Ook naar deze heb ik nog even gekeken, maar kan daar niet echt achterhalen over het een "triple" is:
http://www.123sportfietse(...)one-jade-sport-2012/

Door bovenstaande tips kwam ik uit op:
http://www.fietsgigant.co(...)99-special-deal.html
en
http://www.fietsgigant.co(...)deal-105-dubbel.html

Wat een keuze zeg ;-).
pi_112473538
Die eerste 2 fietsen zou ik laten staan. Kom ik terug op de groepen. Bij shimano heb je de volgende groepen, in oplopende kwaliteit (en prijs).

2300 - Sora - Tiagra - 105 - Ultegra - Dura Ace

Je ziet dat Sora nog 2 stapjes onder 105 zit, dit ga je zeker merken als je veel gaat fietsen, wat je in aanloop naar alpedhuzes ook zult doen ;) In jouw geval zou ik hier dus niet voor kiezen en dat is met je budget ook zeker niet nodig.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:02:44 #144
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_112656310
Zoals m'n Alan er nu bij staat:


Inmiddels als flink wat kilometertjes op gefietst en zeer tevreden...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_112657021
waarom je zadel zo scheef?
pi_112657141
@NienkeAD6: Je pakt het in elk geval beter aan dan raptorix :P Die kocht geloof ik twee weken geleden een fiets en moest toen nog beginnen met trainen, afvallen en stoppen met roken. Een jaar trainen moet voldoende zijn voor 4x AdH. Hopelijk vind je het fietsen ook echt leuk.. Laat je dus niet gelijk trainingsschema's aanpraten maar begin met het plezier te vinden.

Voor 1000 euro kun je een prima fiets kopen. Aangezien een triple het handigst is voor de Alpen kom je voor een complete fiets uit op Shimano. Voor 1000 euro moet je Shimano 105 kunnen hebben. Een fiets met de laatste Tiagra groep (type 4600 met 30 verzetten) kan ook, voor 1000 euro hoeft dat niet te duur te zijn bijv als-ie verder betere onderdelen heeft (met name wielen zijn belangrijk) of de fiets gewoon heel mooi is ;) Je koopt niet snel een slechte fiets voor 1000 euro, verschillen zitten in value-for-money maar op een mooie fiets rijd je liever en training is belangrijker dan materiaal ;) Afhankelijk van de regio waar je woont kunnen de mensen hier je misschien op een goede zaak wijzen. De meeste fietsenmakers zijn koekenbakkers die er weinig van af weten of je aansmeren wat ze graag kwijt willen.

@Mr.Moon: er is iets vreemds met je zadel.. ;)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:04:22 #147
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_112658475
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:23 schreef Holenbeer het volgende:
waarom je zadel zo scheef?
zat nog niet vast toen de foto was genomen ;-)
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_112659733
goede verklaring. Ik was al even bang dat je er daadwerkelijk op fietste ;)
pi_112660104
Bedankt voor de tips, ik heb 'm vandaag gekocht :) .

My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zaterdag 9 juni 2012 @ 20:17:33 #150
308981 Narcotical
Best in the World
pi_112671368
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:48 schreef Doff het volgende:
Bedankt voor de tips, ik heb 'm vandaag gekocht :) .

[ afbeelding ]
Mooie fiets, veel plezier ermee! :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')