abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_111531236
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:46 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Gaat snel he? Ik heb nog ca 2,5 weken voor mijn thesis (conceptversie). En nog maar 3 pagina's van de 20 :')

Maar uitgerekend dat ik er ca 2 per dag moet schrijven om het te halen, dat klinkt dan wel weer doable! Dus: nu aan de slag :)
Huh? Wat voor een onderzoek heb je gedaan dan? Heb je alle onderzoekresultaten al helder? Dingen zoals enquetes of interviews heb je niet binnen een paar dagen geregeld.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_111531601
Kruipend richting de 5000 woorden *O*
  maandag 14 mei 2012 @ 14:40:54 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_111533019
quote:
19s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:52 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Huh? Wat voor een onderzoek heb je gedaan dan? Heb je alle onderzoekresultaten al helder? Dingen zoals enquetes of interviews heb je niet binnen een paar dagen geregeld.
Dit soort dingen vraag ik me dan ook af...

Ik moet nu *ja, nu, nu, nu!* aan m'n discussie beginnen. Weet alleen niet hoe ik dat moet doen :?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_111534354
2 maanden geleden: Hoi begeleider, ik ga 'm in APA schrijven!

Allemaal prima.

Vandaag: Hoi Mo! Je moet 'm in MLA schrijven.

FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU :')!
Ja doei.
  maandag 14 mei 2012 @ 15:27:14 #155
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_111534679
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dit soort dingen vraag ik me dan ook af...

Ik moet nu *ja, nu, nu, nu!* aan m'n discussie beginnen. Weet alleen niet hoe ik dat moet doen :?
Staat toch wel in je studiehandleiding?
Voornamelijk beschrijven of t valide, betrouwbaar en een bruibaar onderzoek is of juist niet, en uitleggen waarom dit wel of niet zo is.
  maandag 14 mei 2012 @ 15:32:15 #156
319308 Tink89
To live is to dance
pi_111534863
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:27 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Staat toch wel in je studiehandleiding?
Voornamelijk beschrijven of t valide, betrouwbaar en een bruibaar onderzoek is of juist niet, en uitleggen waarom dit wel of niet zo is.
Studiehandleiding?

Heb inmiddels andere discussies zitten te bekijken en die bespreken vooral waarom de uitkomsten zijn zoals ze zijn en wat dit inhoudt voor verder onderzoek, 'het echte leven' enz... Denk dat ik dat ga aanhouden als basisstructuur :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 14 mei 2012 @ 16:51:36 #157
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_111538112
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Studiehandleiding?

Heb inmiddels andere discussies zitten te bekijken en die bespreken vooral waarom de uitkomsten zijn zoals ze zijn en wat dit inhoudt voor verder onderzoek, 'het echte leven' enz... Denk dat ik dat ga aanhouden als basisstructuur :)
Heb je geen handleiding bij het maken van je scriptie? :') Wat is dat voor onderwijs in godsnaam. Of zit je op de uni?


Wat je zelf zegt over de discussie klopt trouwens ook wel!

Dit zegt mijn handleiding (HBO) over de discussie:

5.2 Discussie
Check: Het gaat om een kritische beschouwing van het onderzoek, het instrument en het onderzoeksproces.
Worden validiteit, betrouwbaarheid en bruikbaarheid van het onderzoek (en de onderdelen
ervan) besproken (met onderbouwing), waaronder ook hoe de eigen resultaten zich tot de informatie
uit de vakliteratuur verhouden en wat de betekenis van de conclusie voor de doelstelling
is? Wordt ingegaan op betekenis onderzoek in relatie tot cliënt, instelling/werkveld en maatschappelijke
ontwikkelingen.

5.3 Aanbevelingen
Check: Wordt aangegeven hoe de bevindingen uit dit onderzoek gebruikt kunnen worden in de
praktijk. Zijn de aanbevelingen gebaseerd op de eigen resultaten en zijn ze concreet uitgewerkt
(niet alleen wat, maar ook hoe). Zijn de aanbevelingen relevant en uitvoerbaar? Zijn er aanbevelingen
voor mogelijk vervolgonderzoek aangegeven (nav discussie
pi_111540403
Ik denk dat ik geen bijlagen ga opnemen in mijn scriptie, is dat raar :?
  maandag 14 mei 2012 @ 17:44:57 #159
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_111540438
quote:
5s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:44 schreef xminator het volgende:
Ik denk dat ik geen bijlagen ga opnemen in mijn scriptie, is dat raar :?
Hmmmm, vind ik wel.
Heb je geen ênquete of vraagpuntenlijst of één of ander onderzoeksinstrument gemaakt?
pi_111540540
Ik heb ook geen bijlagen hoor :N

Maargoed, talenstudie :)
Ja doei.
  maandag 14 mei 2012 @ 17:48:03 #161
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_111540571
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:47 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb ook geen bijlagen hoor :N

Maargoed, talenstudie :)
Ja zo! Wat doe jij dan, Xminator?
pi_111540604
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:44 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Hmmmm, vind ik wel.
Heb je geen ênquete of vraagpuntenlijst of één of ander onderzoeksinstrument gemaakt?
Het is een HBO-scriptie dus heb geen uitgebreid empirisch onderzoek.

Heb geen gebruik gemaakt van een enquête of interview (vind het een vrij zwak middel voor financiële vraagstukken). Heb wel diverse gegevens uit jaarverslagen gehaald, 1 jaarverslag is dus bijvoorbeeld 200 pagina's, misschien een korte verwijzing hiernaar maar om alle gebruikte pagina's eruit te rippen lijkt mij te veel van het goede?
  maandag 14 mei 2012 @ 17:50:32 #163
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_111540670
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:48 schreef xminator het volgende:

[..]

Het is een HBO-scriptie dus heb geen uitgebreid empirisch onderzoek.

Heb geen gebruik gemaakt van een enquête of interview (vind het een vrij zwak middel voor financiële vraagstukken). Heb wel diverse gegevens uit jaarverslagen gehaald, 1 jaarverslag is dus bijvoorbeeld 200 pagina's, misschien een korte verwijzing hiernaar maar om alle gebruikte pagina's eruit te rippen lijkt mij te veel van het goede?
Nee dat hoet natuurlijk niet (alle pagina's eruit te rippen)! Als je denkt dat je alle gegevens duidelijk en concreet in je onderzoek hebt gezet, wat herleidbaar is naar die verslagen, dan zou het toch goed moeten zijn?
pi_111540725
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:50 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Nee dat hoet natuurlijk niet (alle pagina's eruit te rippen)! Als je denkt dat je alle gegevens duidelijk en concreet in je onderzoek hebt gezet, wat herleidbaar is naar die verslagen, dan zou het toch goed moeten zijn?
Ja, vandaar heb ik dus geen bijlagen.. Kan ook wel paar gare niks toevoegende blaadjes erbij voegen om interessant te ogen :') maar denk dat het wel goed is zo.

Vrijdag concept inleveren, als het verbeterd moet worden hoor ik het nog wel.
pi_111556111
quote:
19s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:52 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Huh? Wat voor een onderzoek heb je gedaan dan? Heb je alle onderzoekresultaten al helder? Dingen zoals enquetes of interviews heb je niet binnen een paar dagen geregeld.
Nou, allereerst ben ik dus sowieso al 2 maanden bezig geweest met mijn vooronderzoek, ben nu in het schrijfstadium beland. En ten tweede, ik studeer filosofie, dus het onderzoek is literatuuronderzoek. Ik hoef geen enquetes af te nemen oid. :)
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:30:52 #166
319308 Tink89
To live is to dance
pi_111569047
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:15 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Nou, allereerst ben ik dus sowieso al 2 maanden bezig geweest met mijn vooronderzoek, ben nu in het schrijfstadium beland. En ten tweede, ik studeer filosofie, dus het onderzoek is literatuuronderzoek. Ik hoef geen enquetes af te nemen oid. :)
Ah oke. Toen ik (in de bachelor) literatuuronderzoek mocht doen, was drie weken idd ook een zee van tijd :)

quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:51 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Heb je geen handleiding bij het maken van je scriptie? :') Wat is dat voor onderwijs in godsnaam. Of zit je op de uni?

Uni :) En de handleidingen die ik van vriendjelief (HBO) gezien heb, sloegen nergens op. Minimaal 20.000 woorden, terwijl zijn onderzoek na 14.000 perfect helder, goed onderbouwd en compleet op papier stond. Probeer dan nog maar eens 6.000 woorden te toveren. Bovendien mocht hij ook allerlei niet wetenschappelijke bronnen gebruiken en was z'n begeleidster iemand die nog nooit empirisch onderzoek gedaan had... Doe mij maar uni dan :)

Vandaag iig beginnen aan de discussie, m'n begeleidster zegt er het volgende over:

Your studies are fairly straightforward so it's fine to have a Results and Discussion section for each study and then a General Discussion. Then you just need to have like one short paragraph at the end of the results section explaining the general findings from that study.


Dus dat gaan we dan maar doen :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_111569467
Doen jullie de enqueteuitslag in een bijlage of in je verslag? De enquete is mijn onderzoeksmiddel dus ik twijfel om hem in het verslag te stoppen.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:01:19 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_111569771
quote:
19s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:50 schreef Guidetti het volgende:
Doen jullie de enqueteuitslag in een bijlage of in je verslag? De enquete is mijn onderzoeksmiddel dus ik twijfel om hem in het verslag te stoppen.
Bijlage. Je scriptie moet een leesbaar geheel zijn. Dat is het niet als er een verslag in het midden zit.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_111570652
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:01 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Bijlage. Je scriptie moet een leesbaar geheel zijn. Dat is het niet als er een verslag in het midden zit.
Thanks

Nog een vraagje. Ik wil met deze steekproefcalculator mijn steekproefgrote berekenen. http://www.journalinks.be/steekproef/
Nu geeft hij programma wel aan hoeveel mensen ik moet benaderen maar het geeft volgens mij niet aan hoeveel respondanten ik moet hebben om keiharde conclusies te trekken. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:56:04 #170
319308 Tink89
To live is to dance
pi_111571446
quote:
19s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:31 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Thanks

Nog een vraagje. Ik wil met deze steekproefcalculator mijn steekproefgrote berekenen. http://www.journalinks.be/steekproef/
Nu geeft hij programma wel aan hoeveel mensen ik moet benaderen maar het geeft volgens mij niet aan hoeveel respondanten ik moet hebben om keiharde conclusies te trekken. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Keiharde conclusies kan sowieso niet... Het blijft een uitspraak in de trant van "Op basis van de onderzoeksresultaten is het aannemelijk dat..."

Ik vind die website overigens een beetje vaag. Ik neem aan dat ze met foutenmarge Type I fouten bedoelen, maar verder vind ik het vreemd dat ze de power van je toets niet meenemen in het geheel. Het is dat m'n statistiekboeken nog onderin een verhuisdoos zitten, anders zou ik het opzoeken. Misschien nemen ze de power ook wel mee hoor, en noemen ze het anders of zie ik iets over het hoofd *daar ben ik goed in*... Schiet me dus niet af als ik onzin uit kraam, het is goed bedoeld ;)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2012 @ 11:33:50 #171
43556 miss_dynastie
pi_111572802
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:30 schreef Tink89 het volgende:
Uni :) En de handleidingen die ik van vriendjelief (HBO) gezien heb, sloegen nergens op. Minimaal 20.000 woorden, terwijl zijn onderzoek na 14.000 perfect helder, goed onderbouwd en compleet op papier stond. Probeer dan nog maar eens 6.000 woorden te toveren. Bovendien mocht hij ook allerlei niet wetenschappelijke bronnen gebruiken en was z'n begeleidster iemand die nog nooit empirisch onderzoek gedaan had... Doe mij maar uni dan :)
In mijn handleiding staat 40, maximaal 50 pagina's bij regelafstand anderhalf... ook uni, net zo'n onzinnige regel imho.
Gelukkig heeft het document verder geen officiële status en had mijn begeleider direct zoiets van 'maar hoe hard is die regel dan?', maar anders had ik toch ook wel mooi gezeten. Ik kan heel goed bondig schrijven, maar afraffelen is niet echt m'n ding :P
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:45:08 #172
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111573306
Ik ga even wat frustratie van me afschrijven, waarbij ik bij het begin ga beginnen...

Vorig jaar in Februari ben ik begonnen met m'n masteronderzoek, waarbij ik vanaf Juni t/m September in Sydney de tweede helft daarvan zou doen. Tijdens mijn periode hier in Nederland kwam ik er al achter dat ik niet zo veel gemeen heb met mijn begeleider, ook sociaal gezien is hij niet heel handig. Dat is allemaal prima, mits er wel normale begeleiding komt. Dat was ook wel het geval in Nederland...

En toen ging ik naar Sydney. Toen ik daar aan kwam wisten mijn begeleiders daar niet wat ik precies zou gaan doen. Daar was dus nog geen overleg over gevoerd. Ook waren de materialen waar ik in Sydney mee zou werken nog niet opgestuurd vanuit Nederland. Fuckin' A... Na 2-3 weken was dat er eindelijk en had ik met mijn begeleiders in Sydney een onderzoeksplan opgesteld. Dit naar Nederland gemailed, vonden ze prima.

In Sydney maakten ze allemaal gebruik van Dropbox, dus dit heb ik ook geinstalleerd. Mijn begeleider in Nederland gemailed of hij dat ook wil installeren, zodat ik mijn data direct met hem kan delen en hij zo enigszins kan volgen wat ik doe. Geen direct antwoord... Eerste dataset dan maar naar hem toe gemailed, waarop er wel wat vragen kwamen.

Begin Augustus. Veel data binnen en ik wil een andere kant op. Ik hiervoor mijn begeleider hier (en zijn begeleider) gemailed met vragen hierover. Krijg ik 2 Out Of Office replies... Allebei een maand op vakantie, zonder dat ze mij daarvan op de hoogte hadden gesteld. Zit je dan, andere kant van de wereld en geen mogelijkheid om contact te leggen met je begeleider. Uiteindelijk zelf een keuze gemaakt (die goed uitpakte gelukkig). September, ze zijn terug en ik krijg geen reactie van ze op mijn mail van Augustus. Zelf weer gemailed dat ik een andere kant op ben gegaan, dat mijn volledige dataset in Dropbox staat en of hij er naar kan kijken met eventuele adviezen/kritieken. Weer een korte reactie.

December, na 2 maanden reizen ben ik terug in Nederland en ik mail hem dat ik af wil spreken om samen mijn data te bekijken. Zijn antwoord: "Schrijf je eerste versie maar gewoon, gaan we er daarna wel naar kijken."
Dat dus gedaan, we gaan mijn verslag bespreken waarbij we uiteindelijk niet heel kritisch naar mijn data kijken. Ik had ook nog wat vragen gemailed waar ook niet echt antwoord op kwam in die bespreking.

Had diezelfde versie in m'n dropbox gedaan en gezegd dat hij op die manier de digitale versie kon vinden. Wist hij niet hoe Dropbox werkte. Kerel heeft dus gewoon tussendoor ook niet met Dropbox gewerkt en niet naar mijn data gekeken :{.

Maand later, ik stuur mijn 2e versie naar mijn begeleiders in Sydney op. Binnen 3 dagen een reactie, redelijk kritisch. Enige irritante: Alles wat ik nav mijn eerste bespreking had aangepast (alles uitgebreider etc) vonden zij te uitgebreid en moest korter. Fuck yeah :{

Derde en laatste versie 2 weken terug ingeleverd (druk met vakken eromheen). In die 2 maanden die daartussen zaten geen interesse gekregen vanuit mijn begeleider hier, geen mailtje hoe het gaat of dat ik vast loop of nog vragen heb. En nu, 2 weken na het inleveren van mijn laatste versie ben ik langs gegaan om een afspraak te maken om dat ding na te bespreken.

"Ja, ik moet nog beginnen met nakijken, dus volgende week wordt krap. De week erop? 1 Juni?"

Echt, die vent kan mij totaal niet meer motiveren, toont weinig interesse en neemt zelf ook zijn tijd. Dit frustreert me zo hard op het moment. Ik zit in de stress over dat verslag, over een begeleider die je eigenlijk niet interessant lijkt te vinden.

Zo, dit moest even snel van me af.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2012 @ 11:59:45 #173
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_111573945
Wauw Luco wat een slechte begeleider heb je... :{ ;( Kan je hier niet mee verdergaan? Het werkt toch niet op deze manier... En dat voor een masterscriptie. Echt rot voor je.
Are you fokking to me?
pi_111574154
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:45 schreef Luco het volgende:
Ik ga even wat frustratie van me afschrijven, waarbij ik bij het begin ga beginnen...

Vorig jaar in Februari ben ik begonnen met m'n masteronderzoek, waarbij ik vanaf Juni t/m September in Sydney de tweede helft daarvan zou doen. Tijdens mijn periode hier in Nederland kwam ik er al achter dat ik niet zo veel gemeen heb met mijn begeleider, ook sociaal gezien is hij niet heel handig. Dat is allemaal prima, mits er wel normale begeleiding komt. Dat was ook wel het geval in Nederland...

En toen ging ik naar Sydney. Toen ik daar aan kwam wisten mijn begeleiders daar niet wat ik precies zou gaan doen. Daar was dus nog geen overleg over gevoerd. Ook waren de materialen waar ik in Sydney mee zou werken nog niet opgestuurd vanuit Nederland. Fuckin' A... Na 2-3 weken was dat er eindelijk en had ik met mijn begeleiders in Sydney een onderzoeksplan opgesteld. Dit naar Nederland gemailed, vonden ze prima.

In Sydney maakten ze allemaal gebruik van Dropbox, dus dit heb ik ook geinstalleerd. Mijn begeleider in Nederland gemailed of hij dat ook wil installeren, zodat ik mijn data direct met hem kan delen en hij zo enigszins kan volgen wat ik doe. Geen direct antwoord... Eerste dataset dan maar naar hem toe gemailed, waarop er wel wat vragen kwamen.

Begin Augustus. Veel data binnen en ik wil een andere kant op. Ik hiervoor mijn begeleider hier (en zijn begeleider) gemailed met vragen hierover. Krijg ik 2 Out Of Office replies... Allebei een maand op vakantie, zonder dat ze mij daarvan op de hoogte hadden gesteld. Zit je dan, andere kant van de wereld en geen mogelijkheid om contact te leggen met je begeleider. Uiteindelijk zelf een keuze gemaakt (die goed uitpakte gelukkig). September, ze zijn terug en ik krijg geen reactie van ze op mijn mail van Augustus. Zelf weer gemailed dat ik een andere kant op ben gegaan, dat mijn volledige dataset in Dropbox staat en of hij er naar kan kijken met eventuele adviezen/kritieken. Weer een korte reactie.

December, na 2 maanden reizen ben ik terug in Nederland en ik mail hem dat ik af wil spreken om samen mijn data te bekijken. Zijn antwoord: "Schrijf je eerste versie maar gewoon, gaan we er daarna wel naar kijken."
Dat dus gedaan, we gaan mijn verslag bespreken waarbij we uiteindelijk niet heel kritisch naar mijn data kijken. Ik had ook nog wat vragen gemailed waar ook niet echt antwoord op kwam in die bespreking.

Had diezelfde versie in m'n dropbox gedaan en gezegd dat hij op die manier de digitale versie kon vinden. Wist hij niet hoe Dropbox werkte. Kerel heeft dus gewoon tussendoor ook niet met Dropbox gewerkt en niet naar mijn data gekeken :{.

Maand later, ik stuur mijn 2e versie naar mijn begeleiders in Sydney op. Binnen 3 dagen een reactie, redelijk kritisch. Enige irritante: Alles wat ik nav mijn eerste bespreking had aangepast (alles uitgebreider etc) vonden zij te uitgebreid en moest korter. Fuck yeah :{

Derde en laatste versie 2 weken terug ingeleverd (druk met vakken eromheen). In die 2 maanden die daartussen zaten geen interesse gekregen vanuit mijn begeleider hier, geen mailtje hoe het gaat of dat ik vast loop of nog vragen heb. En nu, 2 weken na het inleveren van mijn laatste versie ben ik langs gegaan om een afspraak te maken om dat ding na te bespreken.

"Ja, ik moet nog beginnen met nakijken, dus volgende week wordt krap. De week erop? 1 Juni?"

Echt, die vent kan mij totaal niet meer motiveren, toont weinig interesse en neemt zelf ook zijn tijd. Dit frustreert me zo hard op het moment. Ik zit in de stress over dat verslag, over een begeleider die je eigenlijk niet interessant lijkt te vinden.

Zo, dit moest even snel van me af.
Vreselijk dat. Echt balen zeg!! Bij mijn bachelor had ik ook zo'n begeleider. Gelukkig was dat een onderzoek wat ik samen met een mede-student deed, dus we konden elkaar scherp houden. Al overwogen hiermee naar een afdelingshoofd van je opleiding te stappen? Je begeleider functioneert gewoon niet als begeleider, het zou echt zonde zijn als dat je eindresultaat beïnvloed (nog los van het feit dat het t proces ook niet echt aangenaam maakt).

Mijn huidige begeleider is gelukkig wel fijn, enige jammere is dat ie net zo slechts is met deadlines als ik :') Ik had aangegeven dat het allemaal niet opschoot, en dat ik strakke deadlines met hem wilde afspreken om mijzelf onder druk te zetten. Zelf een schema voorgesteld, hij zei 'ok prima schema, ik ga de strenge begeleider spelen dan nu!'. Ik dacht, yes fijn. Uiteindelijk veranderde het schema ivm aantal dingen die ik wat onhandig ingepland had, dus hem een nieuw voorstel gemaild. Geen reactie. En zit nu al ca 4 weken over de nieuwe deadline uit dat nieuwe voorstel, heb nog niks van m gehoord. Streng zijn is dus niet helemaal z'n ding ;) Het is ook mijn verantwoordelijkheid natuurlijk, maar ik had even goede hoop dat hij nav onze afspraken mij echt aan deadlines ging houden. Ik kamp al enkele jaren met chronische studieproblemen, vandaar dat ik om die stok achter de deur had gevraagd. Maargoed, inmiddels heb ik n vriend ingeschakeld aan wie ik mijn vorderingen moet rapporteren ;)
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:05:28 #175
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111574184
Het is nu echt afronden voor me. Ga deze frustratie wel op tafel gooien bij mijn eindbespreking. Als ik een kutcijfer krijg als aanval, als het een cijfer is waar ik mee kan leven als tips naar hem toe.

Punt is, ik ben de eerste masterstudent die hij begeleidt dus voor hem is ook alles nieuw. Mag geen excuus zijn maar werkt wel enigszins verzachtend. Zijn begeleider (en mijn 2e begeleider) toont ook weinig interesse moet ik zeggen en die heeft al veel vaker studenten begeleid. Die ook naar het buitenland gingen. Heb gewoon geen flauw idee of dit altijd zo gaat op deze vakgroep.

Ook mooi, ik weet nu nog niet hoe ze in Sydney betrokken worden bij mijn eindbeoordeling. Dat zouden ze nog overleggen met ze en daar heb ik niks meer over gehoord. Vond de begeleiding in Sydney wel fijn maar dat kwam ook omdat ik goed met ze overweg kon en elke week wel met ze ging drinken of uit eten ging.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')