abonnement Unibet Coolblue
pi_154888651
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:56 schreef RobinOok het volgende:
Nee, alleen op het brood. Dat is de truc. Boter naast het brood (in de pan) heeft geen nut en kan alleen maar verbranden. Met een biefstukje moet je wel, maar met zo'n tosti kun je dus precies alleen boter gebruiken waar het moet.
Ah... boter op het brood dus, oke, thanks! :P ga ik proberen....
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:20:41 #227
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_154890728
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:28 schreef FANN het volgende:

[..]

Ah... boter op het brood dus, oke, thanks! :P ga ik proberen....
Boter op brood of op je hoofd. ;)
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_154891600
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:20 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Boter op brood of op je hoofd. ;)
dan liever op mijn brood :+

maar ga hier niet zitten SCén anders krijg ik weer op mijn lazer oO<
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:30:07 #229
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_154892271
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:02 schreef FANN het volgende:

[..]

dan liever op mijn brood :+

maar ga hier niet zitten SCén anders krijg ik weer op mijn lazer oO<
Van wie? Ik hoor straks wel of je tosti gelukt is. ;)
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_154895577
Afgelopen dagen weer op een tosti dieet geleefd.
Gehakt, gouda, ui en een pittige saus is wel top, alleen jammer dat het ietwat zompig wordt.
Fetakaas, rode ui, olijven, zongedroogde tomaat, kappertjes (en witte peper) gemengd in kleine blokjes en op je brood vond ik dan wel weer fijn. Ik zie hem vaker in combinatie met tomaat, maar dan lijkt me het vocht uit de tomaat trekt waardoor je nat brood krijgt.
Kaas met gerookte paprika is geweldig, al is het opnieuw belangrijk om de paprika goed droog erop te leggen.
Tonijnsalade ook geprobeerd met een laagje kaas, maar die vind ik lekkerder als het koud is. Misschien gewoon brood roosteren en dan de tonijnsalade eten.
Verder doe ik de standaard ham/kaas tosti altijd met een dun laagje roomkaas ipv boter. Maakt het iets smeuïger.

Ik zit nu te denken aan meer groentevarianten, al kom ik er niet zo snel op. Bij veel heb je opnieuw het probleem van te nat zijn. Boerenkool kan een leuke zijn, eventueel met dunne lange plakjes rookworst.
pi_154926923
Pesto, tomaat, mozzarella, Italiaanse kruiden.
pi_154952602
kaas, ham, salami en een goeie bult sambal :9
pi_154955060
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:49 schreef Adames het volgende:
Afgelopen dagen weer op een tosti dieet geleefd.
Gehakt, gouda, ui en een pittige saus is wel top, alleen jammer dat het ietwat zompig wordt.
Fetakaas, rode ui, olijven, zongedroogde tomaat, kappertjes (en witte peper) gemengd in kleine blokjes en op je brood vond ik dan wel weer fijn. Ik zie hem vaker in combinatie met tomaat, maar dan lijkt me het vocht uit de tomaat trekt waardoor je nat brood krijgt.
Kaas met gerookte paprika is geweldig, al is het opnieuw belangrijk om de paprika goed droog erop te leggen.
Tonijnsalade ook geprobeerd met een laagje kaas, maar die vind ik lekkerder als het koud is. Misschien gewoon brood roosteren en dan de tonijnsalade eten.
Verder doe ik de standaard ham/kaas tosti altijd met een dun laagje roomkaas ipv boter. Maakt het iets smeuïger.

Ik zit nu te denken aan meer groentevarianten, al kom ik er niet zo snel op. Bij veel heb je opnieuw het probleem van te nat zijn. Boerenkool kan een leuke zijn, eventueel met dunne lange plakjes rookworst.
gegrilde courgette/gegrilde aubergine :)
pi_154956213
Zal vast alwel langs gekomen zijn, maar toch; http://www.grilledcheeseacademy.com/recipe
pi_154956460
Zojuist tosti gemaakt met kaas en scherpe chilisaus op de Robinook manier... :o Ik geloof niet dat ik tosti's ooit nog op een andere manier klaargemaakt ga eten _O_
pi_154959943
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:04 schreef PaarsBeestje het volgende:
Zojuist tosti gemaakt met kaas en scherpe chilisaus op de Robinook manier... :o Ik geloof niet dat ik tosti's ooit nog op een andere manier klaargemaakt ga eten _O_
heb nog proberen terug te zoeken maar niet gezien, wat is die manier? ben ook wel benieuwd haha
  donderdag 6 augustus 2015 @ 18:22:06 #237
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154961120
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:04 schreef PaarsBeestje het volgende:
Zojuist tosti gemaakt met kaas en scherpe chilisaus op de Robinook manier... :o Ik geloof niet dat ik tosti's ooit nog op een andere manier klaargemaakt ga eten _O_
Yes! Zie je wel. :-)
Cool! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  donderdag 6 augustus 2015 @ 18:24:32 #238
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154961186
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:28 schreef boik het volgende:

[..]

heb nog proberen terug te zoeken maar niet gezien, wat is die manier? ben ook wel benieuwd haha
Zo:

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:38 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]

Brood, kaas, sjalot, sambal brandal. Brood dun besmeren met boter, 14 minuten ene kant, 7 minuten andere kant met deksel op de koekenpan.
(wel een klein kiertje houden tussen pan en deksel)

Voor:



Na:

pi_154963045
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:24 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Zo:

[..]

(wel een klein kiertje houden tussen pan en deksel)

Voor:

[ link | afbeelding ]

Na:

[ link | afbeelding ]
Oh die ziet er goed uit gek! Die ga ik onthouden voor na de vakantie haha dan meld ik me wel hoe die was :p
  donderdag 6 augustus 2015 @ 20:29:07 #240
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154964289
Ik ben benieuwd.
Belangrijkste is dus geduld.
En veel kaas natuurlijk. :D
pi_154964378
hou je de deksel de gehele tijd op de pan? of alleen de laatste 7min?
  donderdag 6 augustus 2015 @ 20:42:05 #242
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154964616
Hele tijd. Maar wel met kiertje, je wilt niet dat het gaat stomen.
pi_154965031
^O^
morgen eens proberen. werk normaal zonder deksel omdat het dan soppig werd, maar dat kiertje zal de truc zijn.
pi_154969875
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:29 schreef RobinOok het volgende:
Ik ben benieuwd.
Belangrijkste is dus geduld.
En veel kaas natuurlijk. :D
Ik heb het nog niet gemaakt, maar ben het wel van plan, ik moet nog dat soort sambal in huis
huis maken, maar als ik naar die foto kijk denk ik steeds, zit er ook geen tomaat tussen?Want als ik googel naar Sambal brandal zie ik gewoon potjes conimex, ja sorry, ik gebruik altijd
alleen Sambal oelek :@ maar misschien heb jij een ander soort sambal, verse? of zelfgemaakte?
pi_154969914
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:23 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet gemaakt, maar ben het wel van plan, ik moet nog dat soort sambal in huis
huis maken, maar als ik naar die foto kijk denk ik steeds, zit er ook geen tomaat tussen?Want als ik googel naar Sambal brandal zie ik gewoon potjes conimex, ja sorry, ik gebruik altijd
alleen Sambal oelek :@ maar misschien heb jij een ander soort sambal, verse? of zelfgemaakte?
koningsvogel uit de supermarkt is goed te doen
pi_154970051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:24 schreef Adames het volgende:

[..]

koningsvogel uit de supermarkt is goed te doen
Oké, dank je wel zal ik onthouden! :+
  donderdag 6 augustus 2015 @ 23:34:51 #247
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154970259
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:23 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet gemaakt, maar ben het wel van plan, ik moet nog dat soort sambal in huis
huis maken, maar als ik naar die foto kijk denk ik steeds, zit er ook geen tomaat tussen?Want als ik googel naar Sambal brandal zie ik gewoon potjes conimex, ja sorry, ik gebruik altijd
alleen Sambal oelek :@ maar misschien heb jij een ander soort sambal, verse? of zelfgemaakte?
Tomaat kan, maar op de foto hierboven is het toevallig chorizo. De ingredienten doen er niet zo heel erg toe, gewoon kaas, besmeerde boterhammen, een pan met deksel en geduld. :)
En mijn sambal maak ik niet zelf, die van Koningsvogel vind ik lekker genoeg!
Sambal oelek is vaak de minst lekkere, want rauw en dus vol conserveringsmiddelen en scherp/hard van smaak. Sambal brandal of badjak is "gebakken" en in mijn beleving daarom al zachter/aardser/ronder van smaak. Maar als jij oelek lekker vindt moet je vooral oelek gebruiken hoor.
(maar dan liever geen conimex natuurlijk ;))
pi_154970349
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:34 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Tomaat kan, maar op de foto hierboven is het toevallig chorizo. De ingredienten doen er niet zo heel erg toe, gewoon kaas, besmeerde boterhammen, een pan met deksel en geduld. :)
En mijn sambal maak ik niet zelf, die van Koningsvogel vind ik lekker genoeg!
Sambal oelek is vaak de minst lekkere, want rauw en dus vol conserveringsmiddelen en scherp/hard van smaak. Sambal brandal of badjak is "gebakken" en in mijn beleving daarom al zachter/aardser/ronder van smaak. Maar als jij oelek lekker vindt moet je vooral oelek gebruiken hoor. :)
Ah... oké weer iets geleerd, nee ik ga de Koningsvogel wel eens proberen :Y

iets nieuws uitvinden is ook wel en keer leuk :+

en tomaat kán dus ook, ik ga wel gewoon proberen, kijken wat ik zelf het lekkerste vind.

Tosti kan bijna niet mislukken, zelfs met zo'n kluns ik de keuken als ik :P
pi_154970500
En de Sambal Manis van Koningsvogel is ook heerlijk :9
pi_154970597
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:43 schreef PaarsBeestje het volgende:
En de Sambal Manis van Koningsvogel is ook heerlijk :9
Hoogste tijd om dat eens te gaan proberen dus, ik zit een beetje vastgeroest aan die conimex merk ik :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')