dinsdag 17 april 2012 @ 19:52:08 #1
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_110453963
registreer om deze reclame te verbergen
Hai :)

Ik ben benieuwd of jullie leuke voorbeelden hebben van specifieke humor die kenmerkend is voor jullie gezin en die je kind dus ook al overneemt en/of begrijpt. Ik/wij zelf bijvoorbeeld zijn nogal van de zwarte humor en ik moet af en toe even opletten dat vriendjes die hier over de vloer zijn dat niet zo gewend zijn....zoonlief (5) doet gelukkig al vrolijk mee. Ik ben vooral op zoek naar leuke anekdotes en wellicht een voorbeeld van hoe je hebt gemerkt dat humor de band met je kind versterkt. Ik probeer zelf humor bijvoorbeeld te gebruiken om D. relativeringvermogen te leren als dingen niet zo gaan als hij wellicht gewild had. Ook kan het de lucht natuurlijk lekker klaren als je even flink de pan bent uitgeflipt, door e.e.a. (en jezelf) even lekker te ridiculiseren. Ik vind humor ook iets wat je gezin aan elkaar smeedt...anekdotes over mama die vroeger een voedselgevecht hield in huis doen het natuurlijk goed bij de kids en zo heb ik zelf ook legio verhalen waarover ik me nu vast verkneukel dat ik ze tegen D's vriendin kan gaan vertellen >:).

Nou, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen! (p.s. het kan zijn dat ik je reactie gebruik ik een artikel in een bekend "mama"magazine. Mocht je dit niet willen (of anoniem) laat het dan even weten alsjeblieft :).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:56:28 #2
300187 Paxcon
FC Groningen _O_
pi_110454189
Zwarte humor?

Je bedoelt discriminerende danwel vernederende danwel minachtige opmerking wat betreft anders gekleurden?
Op donderdag 11 april 2013 15:31 schreef Etsu het volgende:
Pax is God.
pi_110454228
Ja, doe voorbeeld.
pi_110454719
tegen de tijd dat we wat ouder werden (10+) waren het 9 v/d 10 keer sexgrapjes :')

anoniem wil ik graag blijven, just sai'n

EDIT:

waarom post ik in een OUD topic? :') :'( :'(
pi_110454793
Eh swa lamijzien wajedoet!
Het is altijd raak met kaas van SJaaK
pi_110455133
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:05 schreef gogosweden het volgende:
waarom post ik in een OUD topic? :') :'( :'(
Waarom zie ik dat nooit :')
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:18:32 #7
199256 kwiwi
kwien kwiwi
pi_110455508
quote:
p.s. het kan zijn dat ik je reactie gebruik ik een artikel in een bekend "mama"magazine.
Waarom?
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:26:28 #8
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_110455904
Voornamelijk "Gek" doen, Achter elkaar aan rennen/kruipen door de woonkamer en overal obstakels in de weg "toveren" en dan vanuit het niets keihard BOE roepen.

Of iets minder opvoedkundig verantwoord :@
Toetjes kun je niet alleen eten... Dat kun je ook makkelijk over je gezicht smeren en dan met je vinger eraf halen en die in je mond stoppen. :+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:28:14 #9
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_110455994
Thnx Bar. Je hebt dus ook de ervaring dat humor niet aan leeftijd gebonden is en je al vanaf de babytijd met je zoon kunt delen?
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:30:32 #10
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_110456123
Ja dat klopt wel, Roy moet nog 3 worden ;)
Wij vinden humor ook belangrijk, niet alleen serieuze dingen maar ook gewoon lekker gek kunnen en mogen doen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_110456194
Bij ons wordt er vooral aan tafel gek gedaan op het moment. De jongste (7mnd) doet daar op zijn manier ook aan mee (op tafel slaan, wachten op reactie en dan heel hard lachen).

Mijn dochter (2.5jr) vindt het vooral heel mooi als er "nep"dingen gedaan worden. Dat ze ons naar bed brengt, ipv andersom. Of verstoppertje spelen onder het dekbed, waarbij papa dan heel hard schrikt als ze opeens tevoorschijn springt. Een gezellige afsluiter van de dag O+
Lotte!
Noah!
pi_110456233
Mijn autistische oom verteld al jaren dezelfde kutmoppen veel te langzaam.
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:37:04 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_110456512
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:31 schreef Linda2205 het volgende:
Bij ons wordt er vooral aan tafel gek gedaan op het moment. De jongste (7mnd) doet daar op zijn manier ook aan mee (op tafel slaan, wachten op reactie en dan heel hard lachen).

Mijn dochter (2.5jr) vindt het vooral heel mooi als er "nep"dingen gedaan worden. Dat ze ons naar bed brengt, ipv andersom. Of verstoppertje spelen onder het dekbed, waarbij papa dan heel hard schrikt als ze opeens tevoorschijn springt. Een gezellige afsluiter van de dag O+
Leuk voorbeeld, thnx!
pi_110459804
Hier is 'trek eens mijn vinger' een grote hit... :{ :+
  dinsdag 17 april 2012 @ 21:32:10 #15
243360 _NIKKI_
In de wolken...
pi_110460123
Hier doen we aan "paardje rijden". Papa is het paard, dochterlief zit op z'n rug en ik hou haar vast zodat ze er niet afkukelt. Zo sjezen we dan de hele kamer en keuken door. Ik deed het vroeger al samen met mijn vader en moeder en die traditie zetten we dus nu voort. Dochterlief komt trouwens niet meer bij van het lachen op zulke momenten. Vooral als het paard struikelt of gaat stijgeren.
Mama van een klein prinsesje...
pi_110460589
Ik pas regelmatig op mijn neefje en nichtje die vaak geplaagd worden door hun ouders. Toen ik ook een ander oppasgezin kreeg moest ik er heel erg aan wennen dat de kinderen in dat gezin (6 en 3) grapjes vaak niet begrepen. Vooral wanneer je dan heel serieus totale onzin vertelde, bijvoorbeeld. Dat gezin was heel gezellig en warm, maar het leek me toch vervelend voor die kinderen dat ze niet met grapjes opgroeien, omdat ze dat in de wereld buiten het gezin steeds vaker tegenkomen als ze ouder worden. Ik geniet er ook erg van wanneer mijn nichtje en neefje nu het terug beginnen te doen en hun ouders in de maling proberen te nemen :)
pi_110460777
Wij proberen hier gewoon eigenlijk sowieso veel te lachen... Onze kindjes zijn bijna 2 en bijna 4, dus poep en plas, kiekeboe en gek dansen/stoeien doen het nog goed. Verder vooral 'tegenovergesteld-spelletjes', bijv. "Gatverdarrie! Wat een lekkere patat!'. Of als iemand vraagt of hij/zij een snoepje wil iets zeggen van "Nee hoor, want hij houdt helemaal niet van snoep, hij wil liever een spruitje!'. Dan kan je ze opvegen... Ook dingen constant verkeerd uitspreken (He, dat zijn toch Wernst, Floppie en de bast?) of liedjes verkeerd zingen zijn altijd een groot succes.
Heerlijk dat makkelijke publiek :)
pi_110461065
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:43 schreef Grunsfan het volgende:
Wij proberen hier gewoon eigenlijk sowieso veel te lachen... Onze kindjes zijn bijna 2 en bijna 4, dus poep en plas, kiekeboe en gek dansen/stoeien doen het nog goed. Verder vooral 'tegenovergesteld-spelletjes', bijv. "Gatverdarrie! Wat een lekkere patat!'.
Ha, bij mijn nichtje was het een keer zo dat ze weigerde te eten, totdat haar moeder net deed alsof ze een vuilnisbakje was waar alle vieze troep in terecht kwam. Al hikkend van het lachen ging haar bord leeg, geweldig om te zien.
  dinsdag 17 april 2012 @ 21:51:16 #19
11682 Moonah
Jolie femme
pi_110461199
Tegenwoordig is 'omgedraaide wereld' hier een hit.
Alles precies omgekeerd zeggen. Ja=nee, voor=achter, lekker=vies, nah, je snapt het. :')
Maar het leuke is dat zowel hij als wij op een gegeven moment helemaal in de war raken. We hebben echt de grootste lol.

Vief, dit soort dingen zijn toch niet in woorden te vangen!!!
Hoedje van papier, Thies wordt al vier inmiddels alweer 6!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_110462048
Wij houden L vaak voor de gek door 'r op d'r schouder te tikken zodat ze opkijkt en dan snel d'r vork oid weg te halen. Is het leukst als ze d'r bestek nét netjes aan het rangschikken is.

"Huh? Isse vowwek nou?" :?
You don't want to be a penguin when you're walking away angry.
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:23:23 #21
11682 Moonah
Jolie femme
pi_110463233
Oh ja, bedenk ik me nu. Ik verzin ook heel vaak superflauwe liedjes voor mijn zoon. En die blijven dan irritant lang in onze beider hoofden hangen. :')
Hoedje van papier, Thies wordt al vier inmiddels alweer 6!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:18:47 #22
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_110466645
Onze jongste man (1,5) is te voorspelbaar, dat het bijna is alsof hij een stuk van je gedachten is.
Als het eten hem niet naar het zin is gaat ie de kat zitten voeren, omgekeerd in zijn stoel zitten en net zolang 'zingen' tot het bord weg is... na ongv 1.5 jaar weten wij wat we hem voor kunnen zetten zonder problemen of niet, maar hij doet het dus ook bij m'n schoonouders die het bord dan (logischerwijs) niet weghalen... en dan wordt oma/opa gevoerd/bekogeld met een triomfantelijk gezicht "ik moet t niet eet het zelf maar"
Het ergste is dat het ook al eens tijdens een familieuitje gebeurd is terwijl uit-eten... het was echt niet lekker, en uiteraard op t moment dat iemand van de bediening vraagt of het gesmaakt heeft veegt meneer zijn bord weg... "duidelijk heeft het de jongeman niet zo gesmaakt" aldus de bediening _O-

Maar ook de grappigere dingen zoals 'mauw' tegen alles roepen wat een bepaalde grote heeft, dus ook tegen kleine hondenrassen, 'Piet' tegen alle donkere mensen, voor het aquarium gaan staan en roepen vissen hap (met happende eet beweging) of drama schoppen als een meisje midden in de winkel omdat Oma nee zegt bij iets met een felgekleurde verpakking...
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 18 april 2012 @ 09:38:17 #23
5428 miss_sly
Amsterdamse mama
pi_110473562
Wij (ver)kopen poepijsjes :Y)
Dan mag ik een ijsje bij haar bestellen, en dan krijg ik een aardbeien-, meloen-, poepijsje. Dan neem ik eerst een hapje aardbei, zeg dat het heerlijk is. Dan een hapje meloen, ook zaaaalig (met bijbehorende blik, uiteraard) en dan kom ik bij het poepgedeelte. Dan staat ze al genietend met half dichtgeknepen oogjes en een brede grijns te wachten op mijn zeer hartgrondige "blegh, bah, ow, wat is een poepijsje vies!" En dan ligt ze in een deuk :D
<3 Senna <3
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_110473799
Ik vind vooral de nadenkende blik leuk als ik een grapje maak. En dan heel serieus, met gefronste wenkbrauwen: '' Mama, dat was een grapje zeker?'' :P
  woensdag 18 april 2012 @ 10:48:55 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110475774
Hier wordt fanatiek geboerd op spa rood.
Mijn man geeft dan zoonlief van 2 ook een bodempje 'boerwater' en samen hebben ze de grootste lol als er dan grote boeren komen.
En we hebben geen DNA test nodig want de jongste aanwinst van 10 dagen kan ook flink boeren, tot grote hilariteit van peuter en papa...

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')