maandag 23 april 2012 @ 16:39:41 #201
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110679826
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
9s.gif Op maandag 23 april 2012 16:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Met alle verhalen die ik hoor over sommige collega's zou me dat niets verbazen, eigenlijk.
Mij ook niet, want die krengen zijn altijd op bij het sorteren..
pi_110680304
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:22 schreef Selestha het volgende:

[..]

Waarom is het erg dan als ze elastieken jatten? Die dingen gaan toch alleen de prullenbak in?
Nou ja, ik vind elastieken jatten sowieso niet netjes. Als ze het vragen, krijgen ze er meestal wel wat (tenzij ze elke dag komen, dan niet).
En ik ga er vanuit dat ze hergebruikt worden... :P Ik gooi ze eigenlijk altijd in het depot in een blauwe bak.

[ Bericht 4% gewijzigd door Herfstblad op 23-04-2012 17:43:12 ]
"You don't taste like Skittles at all!"
pi_110681221
Volgens mij is het verloop onder de postbezorgers ontzettend hoog. Iemand die daar cijfers van heeft? Ik kom elke week nieuwe gezichten tegen. Veel studenten en huisvrouwen die vaak nog wel wat verstand hebben, maar helaas ook regelmatig mensen die te dom zijn om te poepen, laat staan post bezorgen. Dat gaat nooit goed natuurlijk.
pi_110682201
Geen idee hoe dat bij ons zit, werk alleen op de zaterdag buiten en kom dan alleen mensen tegen op de vestiging zelf, sinds ik niet meer naar een depot hoef.

Zie wel ontzettend veel nieuwe gezichten, maar dat is eigenlijk al standaard ivm uitzendkrachten.
Life is a B movie; it's stupid and it's strange. A directionless story, and the dialogue is lame.
pi_110682366
Bij mijn depot valt het mee. De meesten ken ik in elk geval van gezicht. Sommigen van het vorige depot (2 die ook met hun wijk 'verhuist' zijn), een man die me heeft ingewerkt en de rest van het huidige depot. O, en mijn eigen postbezorger is er ook al een flinke tijd, al heb ik hem vorige week niet gezien (toen liep de postbode+ zijn wijk).
pi_110682448
Bij ons werken de meeste postbezorgers er wel al minstens 3 jaar, er stopt vrijwel nooit iemand, als er al iemand stopt, dan is dat over het algemeen nog voordat de proefperiode voorbij is.
pi_110682473
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:50 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind elastieken jatten sowieso niet netjes. Als ze het vragen, krijgen ze er meestal wel wat (tenzij ze elke dag komen, dan niet).
En ik ga er vanuit dat ze hergebruikt worden... :P Ik gooi ze eigenlijk altijd in het depot in een blauwe bak.
Ah ja dat ben ik met je eens hoor, alleen ik let ik er niet zo op. Hier is ook geen blauwe bak, maar één prullenbak waar alles in gaat en neem ik aan gedumpt wordt. Dus ben ik blij dat een ander ze hergebruikt, vind het zo zonde om al die elastieken weg te gooien ;)
Human beings make life so interesting. Do you know? , that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom?.”
Mijn blog: www.wateetjedanwel.blogspot.nl
XstraightedgeX
  maandag 23 april 2012 @ 17:48:43 #208
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110682529
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:47 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ah ja dat ben ik met je eens hoor, alleen ik let ik er niet zo op. Hier is ook geen blauwe bak, maar één prullenbak waar alles in gaat en neem ik aan gedumpt wordt. Dus ben ik blij dat een ander ze hergebruikt, vind het zo zonde om al die elastieken weg te gooien ;)
Dan zou ik ze gewoon in de posttassen dumpen. Die komen vanzelf weer bij de vestigingen he en zodoende worden die elastieken hergebruikt!
pi_110682579
Wij hebben 3 rode en 2 blauwe bakken staan. 1 rode voor de bezorgrapporten, 1 voor de retourpost, 1 met een verbandtrommel ( :P ) en de blauwe zijn voor de elastieken en het oud papier (HAH).
pi_110684032
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:46 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons werken de meeste postbezorgers er wel al minstens 3 jaar, er stopt vrijwel nooit iemand, als er al iemand stopt, dan is dat over het algemeen nog voordat de proefperiode voorbij is.
Dat is wel netjes! We hebben hier één postbezorger die bijna non-stop nieuwe mensen inwerkt. :')
pi_110684775
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:26 schreef Blobje het volgende:

[..]

Dat is wel netjes! We hebben hier één postbezorger die bijna non-stop nieuwe mensen inwerkt. :')
Bij ons ook weinig verloop.
Of er stopt iemand ivm studie of vraagt overplaatsing aan ivm verhuizing of stopt ivm slijmbeursontsteking.
De echte die-hards blijven!
pi_110685715
Ik vind nieuwe mensen inwerken hartstikke leuk, maar om dat nu non-stop te doen...
Dat lijkt me ook een beetje teveel van het goede.
Life is a B movie; it's stupid and it's strange. A directionless story, and the dialogue is lame.
pi_110686927
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 19:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind nieuwe mensen inwerken hartstikke leuk, maar om dat nu non-stop te doen...
Niet op de piekdagen...daldagen geen probleem.
pi_110687031
ik vind het juist op de daldagen helemaal niks om iemand mee te krijgen in opleiding. Op zo'n piekdag kunnen zij ook mooi wat post meenemen, scheelt weer een keer terugrijden naar het depot, op een daldag houdt het me veel te veel op, dan wil ik gewoon in volle vaart langs die huizen kunnen.
Maar om eerlijk te zijn heb ik gewoon liever niemand mee in opleiding
pi_110687967
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 19:28 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

Niet op de piekdagen...daldagen geen probleem.
Als je op piekdagen iemand mee krijgt, kan je diegene wel als extra pakkracht benutten.
Nu heeft mijn wijk maximaal 3 tassen, dus dat schiet niet echt op :')
pi_110692625
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Als je op piekdagen iemand mee krijgt, kan je diegene wel als extra pakkracht benutten.
Nu heeft mijn wijk maximaal 3 tassen, dus dat schiet niet echt op :')
Da's waar, maar ik ben er dan zoveel tijd mee kwijt.
Aangezien ik ook nog in de zorg werk, vind ik het wel fijn om 's middags op een redelijke tijd thuis te zijn.
Kan ik nog ff boodschapjes halen.
pi_110693131
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 19:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind het verschrikkelijk. Niveau van de aspirant-postbezorgers is gemiddeld genomen om te janken, enige medewerking aan de voorbereidingskant is vaak ver te zoeken. Bundels niet genummerd, niet mogelijk om eerder te beginnen, mensen na 1 dag al zelfstandig de wijk in sturen. En 9 van de 10 keer is het voor niks omdat ze er al heel snel mee ophouden. De vorige die ik meekreeg heeft het wel één dag volgehouden :')
pi_110693620
Al met al komt het erop neer dat je dus doorgaans, laten we zeggen 'niet optimaal gemotiveerde en geschikte mensen' door een vervelende wijk moet slepen (alle fijne (ochtend)wijken zijn natuurlijk bezet) en dat er van bovenaf niks gedaan wordt om iig de illusie te scheppen dat je bij een goed georganiseerd fijn bedrijf komt te werken.

Ja, dan heb ik ook geen zin meer natuurlijk :+

Het is wel een verademing als je dan eens een keertje geen janktrutje of kansloze uitkeringstrekker mee krijgt maar iemand die echt wil :) . Al zijn die meestal ook binnen een jaar weg omdat ze pissig zijn op de manier waarop het bedrijf ze behandelt en geef ze eens ongelijk :P
pi_110694616
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:19 schreef lololo het volgende:
Al met al komt het erop neer dat je dus doorgaans, laten we zeggen 'niet optimaal gemotiveerde en geschikte mensen' door een vervelende wijk moet slepen (alle fijne (ochtend)wijken zijn natuurlijk bezet) en dat er van bovenaf niks gedaan wordt om iig de illusie te scheppen dat je bij een goed georganiseerd fijn bedrijf komt te werken.

Ja, dan heb ik ook geen zin meer natuurlijk :+

Het is wel een verademing als je dan eens een keertje geen janktrutje of kansloze uitkeringstrekker mee krijgt maar iemand die echt wil :) . Al zijn die meestal ook binnen een jaar weg omdat ze pissig zijn op de manier waarop het bedrijf ze behandelt en geef ze eens ongelijk :P
Na 1 dag zelfstandig lopen is al vreemd, maar het kan nog erger.

Na 1 dag opleiding te hebben gegeven aan iemand, moest die jongen de dag erna zelf iemand opleiden, zonder ooit een kant te hebben gelopen.
pi_110694959
Dat is wel heel erg dramatisch ...

Vaste krachten kun je op zich zo wel een onbekende wijk weg laten lopen, maar iemand die in opleiding is opleiding laten geven is vragen om moeilijkheden ...
Wil jij je tekst hier hebben staan? Stuur dan een PM!
pi_110702672
Dus als je iemand opleidt , is dat meestal in een wijk die je zelf nooit gelopen hebt??
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_110702977
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:51 schreef eigendeegcookie het volgende:
Dus als je iemand opleidt , is dat meestal in een wijk die je zelf nooit gelopen hebt??
zeker niet. Vaak is het een wijk die je wel kent.
Wil jij je tekst hier hebben staan? Stuur dan een PM!
pi_110710742
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:48 schreef Drassss het volgende:

[..]

Dan zou ik ze gewoon in de posttassen dumpen. Die komen vanzelf weer bij de vestigingen he en zodoende worden die elastieken hergebruikt!
Je kunt ook even je tc vragen of hij een blauwe bak op de rolcontainer wil leggen, voordat het autobedrijf vertrekt.
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:45:50 #224
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_110720708
Wat een rustige dag vandaag zeg!!
Normaal 8 mandjes, vandaag 4.
Dikke lul drie bier, ik ben géén marinier. Nec temere, Nec Timide!
Keep calm and shop at www.ukfood.nl Absolutely Fabulous!!
www.ukfood.nl is nu een VOF :D
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:47:18 #225
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110720793
Wilde het net zeggen. Voor het eerst ff op een dinsdag de voorbereiding gedaan en het viel me alles behalve mee.. Hooguit een paar wijken die veel post hadden, maar de meeste waren gewoon weer lafjes.

Van mijn TC vernomen dat er morgen echt geen drol te doen is.. Dan mag een wijk of 2/3 weg gaan brengen :P
pi_110721170
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:47 schreef Drassss het volgende:
Wilde het net zeggen. Voor het eerst ff op een dinsdag de voorbereiding gedaan en het viel me alles behalve mee.. Hooguit een paar wijken die veel post hadden, maar de meeste waren gewoon weer lafjes.

Van mijn TC vernomen dat er morgen echt geen drol te doen is.. Dan mag een wijk of 2/3 weg gaan brengen :P
Echt?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:55:58 #227
110987 ErwinRommel
pi_110721195
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:55 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Echt?
:')
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:30:07 #228
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110723031
Er was echt weinig post ja ;)
pi_110724648
Drup... drup...drup...

Ik ben bijna weggespoeld hier :D Van de folders was op een gegeven moment niet meer veel over in ieder geval :')
pi_110725276
Hier vandaag ook weinig. Zal donderdag wel dubbel zo druk worden.

Ze zijn er vandaag(!) achter gekomen dat er een hele wijk is blijven staan op een depot. Van zaterdag. De 14e :').
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:17:05 #231
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_110725549
Hoi allemaal! Sinds een paar maanden werk ik als voorbereider in de regio Noord Oost en vond bij toeval dit topic. Best leuk om alles te lezen en sommige dingen zijn heel herkenbaar!
Hier was vandaag ook weinig post. Dus ging lekker snel allemaal. Ik was om 10.20 u. al vrij.
Ik vind het altijd wel lekker als er veel gidsen zijn, zoals vandaag, die kun je lekker snel in de vakjes gooien, omdat die vaak al per straat bij elkaar liggen.
"Everybody lies..."
House M.D.
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:17:09 #232
110987 ErwinRommel
pi_110725558
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:12 schreef EdNoolk het volgende:
Hier vandaag ook weinig. Zal donderdag wel dubbel zo druk worden.

Ze zijn er vandaag(!) achter gekomen dat er een hele wijk is blijven staan op een depot. Van zaterdag. De 14e :').
Haal die Di maar weg en maak er maar DoZa van, want al weken is er voor mij dan, erg weinig post te bestellen.

Hoe kan het dat ze er vandaag pas achter komen? :D
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:17:58 #233
110987 ErwinRommel
pi_110725602
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:17 schreef KatrienDuck het volgende:
Hoi allemaal! Sinds een paar maanden werk ik als voorbereider in de regio Noord Oost en vond bij toeval dit topic. Best leuk om alles te lezen en sommige dingen zijn heel herkenbaar!
Hier was vandaag ook weinig post. Dus ging lekker snel allemaal. Ik was om 10.20 u. al vrij.
Ik vind het altijd wel lekker als er veel gidsen zijn, zoals vandaag, die kun je lekker snel in de vakjes gooien, omdat die vaak al per straat bij elkaar liggen.
Hoi, welkom in dit leuke topic waar lief en leed met elkaar gedeeld word ^O^
pi_110725762
Met die rust van vandaag heb ik geloof ik toch liever dat ze weer wat volume van de donderdag naar de dinsdag gaan verplaatsen. Het ontlasten van de dinsdag is iets te ver doorgevoerd. Donderdag wordt inderdaad een drukke dag: is het niet door de post, dan is het wel door het Gamma - Karwei - Praxis pakket dat weer verspreid gaat worden als HAH.
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:23:52 #235
110987 ErwinRommel
pi_110725923
het is zeker van de zotte, het is of hollen of echt vrijwel stilstaan.
pi_110726033
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:20 schreef HetBrabandertje het volgende:
Met die rust van vandaag heb ik geloof ik toch liever dat ze weer wat volume van de donderdag naar de dinsdag gaan verplaatsen. Het ontlasten van de dinsdag is iets te ver doorgevoerd. Donderdag wordt inderdaad een drukke dag: is het niet door de post, dan is het wel door het Gamma - Karwei - Praxis pakket dat weer verspreid gaat worden als HAH.
Komt er dan weer een vvv-bon? ;-)
pi_110726490
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:17 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Haal die Di maar weg en maak er maar DoZa van, want al weken is er voor mij dan, erg weinig post te bestellen.

Hoe kan het dat ze er vandaag pas achter komen? :D
Bij ons is het DiDo, zaterdag stelt weinig voor, íets meer dan een vrijdag of woensdag.

Geen idee, depot zeker nooit gecontroleerd en PBZ'ers die denken van 'O, dat komt wel' vermoed ik.
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:45:04 #238
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_110726893
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:25 schreef Blobje het volgende:

[..]

Komt er dan weer een vvv-bon? ;-)
Yep! Maar geloof wel maar eentje voor de twee keer dat we folies mee gaan krijgen. (iig hier)
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_110727789
Morgen werkoverleg...ben benieuwd....
Ik heb nog steeds geen kadobon gehad :(
Ik stond trouwens vandaag voor een dicht hek bij mijn steunpunt :(
foto van gemaakt van hoe het op slot zat, en naar tc gestuurd, met de vraag....wat nu?
Kreeg geen reactie, komt er iemand zo'n nieuwe barcode ophangen, tja die kon ook niet binnen en toen kwam de post.
Toen tc gesmst wat moeten we nu doen? Belde hij op, hoezo wat moeten we nu...ik nou we staan voor een dicht hek. Mee komt degene die er woont aanlopen om het hek open te doen...

wat bleek, ze hadden de koeien van de ene naar de andere stal laten lopen, en als er dan eentje de verkeerde kant uitloopt kan tie de straat niet op.
Dus eigenlijk wel logisch
pi_110728350
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:45 schreef Shreever het volgende:

[..]

Yep! Maar geloof wel maar eentje voor de twee keer dat we folies mee gaan krijgen. (iig hier)
Nice, die pak ik dan weer lekker mee :D
Human beings make life so interesting. Do you know? , that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom?.”
Mijn blog: www.wateetjedanwel.blogspot.nl
XstraightedgeX
  dinsdag 24 april 2012 @ 17:18:57 #241
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_110728452
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:05 schreef gridjuh het volgende:
Morgen werkoverleg...ben benieuwd....
Ik heb nog steeds geen kadobon gehad :(
Ik stond trouwens vandaag voor een dicht hek bij mijn steunpunt :(
foto van gemaakt van hoe het op slot zat, en naar tc gestuurd, met de vraag....wat nu?
Kreeg geen reactie, komt er iemand zo'n nieuwe barcode ophangen, tja die kon ook niet binnen en toen kwam de post.
Toen tc gesmst wat moeten we nu doen? Belde hij op, hoezo wat moeten we nu...ik nou we staan voor een dicht hek. Mee komt degene die er woont aanlopen om het hek open te doen...

wat bleek, ze hadden de koeien van de ene naar de andere stal laten lopen, en als er dan eentje de verkeerde kant uitloopt kan tie de straat niet op.
Dus eigenlijk wel logisch
Logisch, tsja.. handig.. nietzooo :P
Moest je lang wachten?

Voor bon even iemand aanspreken hoor, je hoort em allang gehad te hebben, ben bang dat ze je vergeten zijn.
pi_110728977
Krijgen we vakantiegeld in de maand Mei of Juni?
The longer you listen, the sweeter the pitch.
pi_110729039
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/04_april/24/economie/geen-bonussen-bij-postnl-in-2012.xml

@shreever de postbode die bij mij thuis bezorgd had hem ook nog niet, maar we denken dat we hem morgen krijgen bij het werkoverleg
pi_110729103
Oh en gamma heeft geen beroep ingesteld tegen hun veroordeling https://www.reclamecode.nl/consument/default.asp?nieuwsID=446

de onderstaande link is de precieze uitleg van de klacht

https://www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?ID=76865&acCode
  dinsdag 24 april 2012 @ 17:38:11 #245
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_110729357
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:31 schreef gridjuh het volgende:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/04_april/24/economie/geen-bonussen-bij-postnl-in-2012.xml

@shreever de postbode die bij mij thuis bezorgd had hem ook nog niet, maar we denken dat we hem morgen krijgen bij het werkoverleg
Oh oke, wij kregen hem allemaal met de post anderhalve week geleden.
pi_110729498
Ik heb wel eens dat ik voor een dichte deur sta bij het depot, en de deurbel doet het niet :') dan altijd maar wachten of er nog iemand naar binnen moet die wel een sleutel heeft.
pi_110729587
Vandaag 7 tassen met huis aan huis en 3 tassen post... :') Gelukkig waren de tassen met HAH niet goed gevuld. Maar ik stond wel even te kijken...
  dinsdag 24 april 2012 @ 17:44:01 #248
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_110729614
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:41 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb wel eens dat ik voor een dichte deur sta bij het depot, en de deurbel doet het niet :') dan altijd maar wachten of er nog iemand naar binnen moet die wel een sleutel heeft.
De eerste keer dat ik naar het depot moest dacht ik dat ik te laat was, immers rolluik naar beneden, niemand te vinden, ikke bonken op dat luik. Ze hadden tegen mij gezegd tussen elf en twaalf, en ik was er om 12:03.

Waren ze me even vergeten te vertellen dat de sleutel in dat masterlock zat. Wist ik veul. :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:43 schreef Aardappel2610 het volgende:
Vandaag 7 tassen met huis aan huis en 3 tassen post... :') Gelukkig waren de tassen met HAH niet goed gevuld. Maar ik stond wel even te kijken...
Vond het echt onzinnig dat ze die HAH in zoveel verschillende tassen gedaan hadden, dus dat was niet alleen hier. :s)
pi_110729730
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:44 schreef Shreever het volgende:

[..]

Vond het echt onzinnig dat ze die HAH in zoveel verschillende tassen gedaan hadden, dus dat was niet alleen hier. :s)
Ik kon alles weer overladen. Aangezien ik anders op en neer blijf fietsen...
  dinsdag 24 april 2012 @ 17:47:48 #250
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110729800
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:46 schreef Aardappel2610 het volgende:

[..]

Ik kon alles weer overladen. Aangezien ik anders op en neer blijf fietsen...
Bedenk wel dat die krengen door andere mensen naar een wagen moeten worden getild etc. Je kan ze wel 25 kilo maken, maar dat is ook niet relax voor de chauffeurs ;)

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')