quote:
Op maandag 16 april 2012 23:41 schreef De_Guidance het volgende:[..]
Omdat als je objectief naar de wereld en het leven kijkt dat optie 2 realistischer is, hoe verleidelijk een hang naar het verleden ook is.
Je moet kunnen anticiperen op een wereld die constant verandert juist dan kan je bepaalde kerndingen behouden.
Oh nee hoor, er is niet iets dat realistischer is tussen die twee.
Iemand kan ontzettend realistisch trachten de eigenheid van een bepaalde plek te ontdekken.
Waarom enkel de kunde van vreemde volkeren onderzoeken, waarom enkel exotische objecten de hele wereld overslepen en Nederland volstoppen met buddhabeelden, met oosterse tapijten en met vreemde hapjes, terwijl men ook de punten kan onderzoeken die jarenlang Nederland hebben gevormd en gemaakt, passen bij de locatie en passen bij onze cultuur.
Ik ben allesbehalve een enorm conservatieve knul, maar ik heb soms best zin, als ik in een guur en regenachtig Nederland thuiskom, om een lekker bord vol stamppot weg te scheppen, te kijken naar Hollandse meesters en een ouderwetse Baantjer op te zetten. Conservatieven hebben dat meer dan anderen. Progressieven gaan hier in een Tadjin couscous maken, kijken een Indiase Bollywoodfilm en hebben een stel aziatische posters aan de muur. Wat goed is elders, maakt het niet altijd goed voor hier, zonder meteen een bekrompen of xenofobe mongool te zijn.
Op maandag 24 september 2012 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:GS lijkt me dunner, minder dom, knapper en arroganter :P