dinsdag 17 april 2012 @ 18:41:56 #76
104871 remlof
infojunkie
pi_110450323
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:27 schreef MAHL het volgende:
De linkse overheid
Welke linkse overheid? De eerste kansloze immigranten werden hierheen gehaald als goedkope arbeidskrachten door werkgevers met steun van rechtse partijen.
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor.
  dinsdag 17 april 2012 @ 18:45:31 #77
129292 LXIV
misdunker
pi_110450494
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 april 2012 18:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Welke linkse overheid? De eerste kansloze immigranten werden hierheen gehaald als goedkope arbeidskrachten door werkgevers met steun van rechtse partijen.
En onder de huidige, rechtse overheid, is de immigratie hoger dan ooit tevoren.
Sie verstehen mich nicht: ich bin nicht der Mund für diese Ohren.
2+2 = 4
Thoughtcrime is the only crime that matters
  dinsdag 17 april 2012 @ 18:48:55 #78
104871 remlof
infojunkie
pi_110450705
In mijn ogen is Breivik gewoon een gestoorde xenofoob die niet tegen verandering kan.
Levenslang buiten de maatschappij houden die lunatic.

Ik heb, anders dan TS, totaal geen begrip voor zijn daden.
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor.
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:07:18 #79
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_110451621
Die vent is niet goed bij zijn hoofd. 8)7

De redenen dat hij zo doorgedraaid is kunnen heel verschillend zijn maar doen er uiteindelijk niet toe.

Dit soort laffe moorden zijn niet goed te praten.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_110452640
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 april 2012 18:48 schreef remlof het volgende:
In mijn ogen is Breivik gewoon een gestoorde xenofoob die niet tegen verandering kan.
Levenslang buiten de maatschappij houden die lunatic.

Ik heb, anders dan TS, totaal geen begrip voor zijn daden.
Ik zie nergens dat TS begrip heeft voor zijn daden. Alleen dat hij begrip heeft voor zijn meningen.
pi_110452772
Breivik is net zo gestoord als Mohammed B. & Co: niet. Er is een groot verschil tussen stemmetjes horen en een verwrongen realiteitszin ten gevolge van een extreme ideologie en dat verschil heet toerekeningsvatbaarheid.

Het ironische aan zijn acties tegen de multiculturele samenleving uit angst voor moslims is dat hij dezelfde excessen waar hij zo bang voor is van de kant van islamitische fundamentalisten zelf in praktijk brengt om de mensen die hij ombracht te beschermen tegen die uitwassen. Noren neerschieten om een punt te maken van het gevaar voor Noren door immigranten, ik volg het niet zo.

Hijzelf volgt dit dus wel, net zoals islamitische terroristen het goedpraten dat ze mensen ombrengen. Het zijn immers geen mensen, of geen echte moslims, of ze gaan toch naar het paradijs als ze dat toch zijn want het is allemaal voor het Hogere Doel dat Allah/White Power/Mao heet. Hij heeft dit beredeneerd, afgewogen en besloten.

In zijn ogen is dit inderdaad het logische gevolg van doorgeslagen multiculturalisme. In de ogen van een ander is segregatie een logisch gevolg, of een groeiende vreemdelingenhaat, een strenger asielbeleid, noem maar op. Het wordt pas een probleem als we met zijn allen gaan beamen dat de daad van Breivik inderdaad hét enige en meest logische gevolg is van het immigratiebeleid. Godzijdank is zijn manifest onleesbaar gebral.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_110452876
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:29 schreef CrazyAces het volgende:

[..]

Ik zie nergens dat TS begrip heeft voor zijn daden. Alleen dat hij begrip heeft voor zijn meningen.
Ja, dit. Kunnen jullie ophouden met doen alsof ik massamoorden op linksen/moslims aanmoedig en sympathie voor zijn daad heb? Dat heb ik nergens gezegd en zoiets zal ik ook nooit goedkeuren. Ik heb ook niets tegen moslims of linkse mensen. Wél heb ik iets tegen mensen die mij meteen uitmaken voor xenofoob, of vergelijken met Hitler of Breivik of een andere gestoorde gek wanneer ik een mening uit die niet politiek correct is.

Het is inderdaad waar dat de eerste arbeidsimmigranten door rechts werden binnengehaald, maar de bijbehorende gezinshereniging, zieligheidsimmigranten en multikul komt door echt door links.

Ik kwam dit pareltje tegen in Breivik's toespraak voor de rechtbank:

quote:
In addition, Europe's Marxists made that we focus all our resources on social security and sickness benefits including the immigrants. In the opposite direction, Japan and South Korea focused on research, export and high tech products.

[ Bericht 1% gewijzigd door MAHL op 17-04-2012 19:43:28 ]
I am the horseman
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:35:44 #83
164607 sc00p
KIPPIIEEE!
pi_110453040
Die gast is een terrorist, niets meer en niets minder.
٩๏̯͡๏)۶ ٩๏̯͡๏)۶ ٩๏̯͡๏)۶
pi_110453089
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:35 schreef sc00p het volgende:
Die gast is een terrorist, niets meer en niets minder.
Lees het topic eens. Daar gaat het niet over, daar is iedereen het over eens.
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:38:00 #85
164607 sc00p
KIPPIIEEE!
pi_110453175
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:36 schreef CrazyAces het volgende:

[..]

Lees het topic eens. Daar gaat het niet over, daar is iedereen het over eens.
Het onstaan van terroristen is altijd het gevolg van iets, dus ja.

Het woordje doorgeslagen is enkel erg kortzichtig. Dat is het in de ogen van Breivik en TS.
٩๏̯͡๏)۶ ٩๏̯͡๏)۶ ٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:43:45 #86
129292 LXIV
misdunker
pi_110453508
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:31 schreef Mwanatabu het volgende:

Hijzelf volgt dit dus wel, net zoals islamitische terroristen het goedpraten dat ze mensen ombrengen. Het zijn immers geen mensen, of geen echte moslims, of ze gaan toch naar het paradijs als ze dat toch zijn want het is allemaal voor het Hogere Doel dat Allah/White Power/Mao heet. Hij heeft dit beredeneerd, afgewogen en besloten.

Ik denk niet dat Breivik of welke andere fanaticus hun slachtoffers niet als mensen ziet. Maar met het hoger doel voor ogen is het toegestaan om ze te doden. Een offer.

Als onze regering zoiets doet heet het 'colletoral damage'
Sie verstehen mich nicht: ich bin nicht der Mund für diese Ohren.
2+2 = 4
Thoughtcrime is the only crime that matters
pi_110453817
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:33 schreef MAHL het volgende:
\

Het is inderdaad waar dat de eerste arbeidsimmigranten door rechts werden binnengehaald, maar de bijbehorende gezinshereniging,
kwam van rechts.. kabinet van Agt I

quote:
zieligheidsimmigranten en multikul komt door echt door links.
deze termen komen ook van rechts

quote:
In addition, Europe's Marxists made that we focus all our resources on social security and sickness benefits including the immigrants. In the opposite direction, Japan and South Korea focused on research, export and high tech products.
opnieuw komt dit van rechts ... focusverhouding ligt niet zo...,
marxisme is dood.... de term culturele marxisten is een uitvinding van obscuur rechts en inspireerde Breivik
pi_110454280
Natuurlijk komen de termen van rechts, links zou het immers doodnormaal vinden. Hetzelfde dat links met termen als 'xenofobie' etc strooit.
I am the horseman
pi_110455151
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:57 schreef MAHL het volgende:
Natuurlijk komen de termen van rechts, links zou het immers doodnormaal vinden. Hetzelfde dat links met termen als 'xenofobie' etc strooit.
wat geleuter is , is niet doodnormaal. ...
over xenofobie gesproken.... is Breivik niet xenofobisch volgens jou ?
pi_110455261
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat geleuter is , is niet doodnormaal. ...
over xenofobie gesproken.... is Breivik niet xenofobisch volgens jou ?
Natuurlijk. Maar een beetje xenofobie is ook gewoon gezond.

Overigens is West-Europa de enige plaats in de wereld waar wij ons aan immigranten aanpassen in plaats van andersom, dat je het even weet.
I am the horseman
pi_110455686
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:14 schreef MAHL het volgende:

[..]

Overigens is West-Europa de enige plaats in de wereld waar wij ons aan immigranten aanpassen in plaats van andersom, dat je het even weet.
Klopt.
pi_110455701
quote:

[..]

Tuuk niet. De wereldgeschiedenis staat bol van volksverhuizingen die nieuwe gebruiken, uitvindingen en talen aan deden waaien. Anders zouden we hier nog steeds Saksisch spreken en elk jaar wilgenhouten standbeelden in de fik steken.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:23:41 #93
164607 sc00p
KIPPIIEEE!
pi_110455771
quote:

[..]

Uhm, het enige wat ik af en toe doe is een turkse pizza/kapsalon eten. Kun je een voorbeeld noemen wat negatief is? :D
٩๏̯͡๏)۶ ٩๏̯͡๏)۶ ٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:24:43 #94
164607 sc00p
KIPPIIEEE!
pi_110455824
Die goedkope supermarktjes in probleemwijken / stadscentra zijn ook erg handig!
٩๏̯͡๏)۶ ٩๏̯͡๏)۶ ٩๏̯͡๏)۶
pi_110456108
quote:

[..]

Nee.... fobie=overdreven angst

quote:
nonsens.. dat heb je met xenofobie.. altijd de realiteit willen laten kloppen met de angstbeelden.
Maar jij vind Breivik dus wél xenofobisch ?
pi_110459522
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:23 schreef sc00p het volgende:

[..]

Uhm, het enige wat ik af en toe doe is een turkse pizza/kapsalon eten. Kun je een voorbeeld noemen wat negatief is? :D
Halalvlees ondanks dat er maar een paar moslims zijn, overdreven angst mensen te kwetsen en dus overdreven politiek correct gedoe, gebedsruimtes die voor een paar moslimstudenten worden neergezet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee.... fobie=overdreven angst

[..]

nonsens.. dat heb je met xenofobie.. altijd de realiteit willen laten kloppen met de angstbeelden.
Maar jij vind Breivik dus wél xenofobisch ?
In zekere zin wel ja. Maar ik snap ook waaróm hij zo denkt, hij ziet immers zijn cultuur en land langzaam maar zeker veranderen.
I am the horseman
pi_110459962
Wat Breivik heeft veroorzaakt met zijn terreur is het omgekeerde, en hij weet alle details zeer precies, hij heeft enorm inzicht in ideologie (hij weet precies dat hij niet zijn hand vlak moest houden met zijn gestrekte arm in de rechtzaal, die 'groet'/symboliek leek overigens op combinatie 'nazisme' en 'communisme', gestrekte arm met gebalde vuist), dus kon hij weten dat hij juist het omgekeerde met zijn terreur veroorzaakte. Het omgekeerde want de politieke elite heeft nu meer macht dan voor zijn terreur (Noorse volk ging massaal stemmen, dat is macht uithanden geven aan die zittende en heersende elite/macht. Bush kreeg na 9/11 ook ineens tachtig procent volk achter zich, zakte over de maanden erna weer snel weg in de polls, doordat mensen de aanslag steeds verdachter vonden) Als een volk veel politie in donkere uniformen in de straten ziet verschijnen moet het oppassen (dit is ook al sinds 9/11 gaande) In Duitsland vorige eeuw zag je hetzelfde beeld naar voren komen na terreur, toen de aanslag op de Rijksdag (Marius van der Lubbe) In Frankrijk zie je hetzelfde beeld naar voren komen, ook daar terreur en moord vlak voor landelijke verkiezingen. Het begint erop te lijken dat elk land een eigen Marius van der Lubbe is gaan krijgen/of nog gaat krijgen?
Je moet dus veel dieper graven (in de geschiedenis en ideologie) om te zien wat er gaande is, duidelijk dus weer gaande is. Veel herhaalt zich uit vorige eeuw, ideologie, symboliek, terreur, revolutie, architectuur, politiek, en de media blijft juist op de belangrijkste details volkomen stil (details die iedereen zou moeten weten om juist een herhaling van Duitsland (imperium) te voorkomen)
pi_110460502
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:21 schreef MAHL het volgende:

[..]

Halalvlees ondanks dat er maar een paar moslims zijn, overdreven angst mensen te kwetsen en dus overdreven politiek correct gedoe, gebedsruimtes die voor een paar moslimstudenten worden neergezet.
Het is de detailhandel die hier een markt ziet. Klanten vragen erom. Men kan er winst uit halen.
Je ziet het veel te ideologisch: je mag niet lief zijn voor buitenlanders... want dat is knuffelen
quote:
In zekere zin wel ja. Maar ik snap ook waaróm hij zo denkt, hij ziet immers zijn cultuur en land langzaam maar zeker veranderen.
In zijn angstvisioenen gebeuren er straks heel erge dingen . Klopt ....dat is xenofobie.
Je kunt het ook anders zien : dat het vreemdelingenhaat is die (schijnbaar) omslaat naar een overdreven angst . Dat is een fundamentalisme die je bij moslimfundamentalisten ook ziet.
pi_110460826
Breivik komt door zijn blik bij mij wel over als iemand die niet helemaal lekker is.

Ik vind het ook wel een beetje een rare gang van zaken dat hij twee maal ontoerekeningsvatbaar is verklaard, men onder druk een derde maal een poging waagt, waarbij hij opeens toerekeningsvatbaar wordt verklaard. Er moet niet besloten worden of hij toerekeningsvatbaar is of niet, maar het moet worden vastgesteld.

Maar ik begrijp dat waanbeelden en politieke overtuiging in dit geval moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn.
In de meest positieve zin.
pi_110468311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:33 schreef MAHL het volgende: Ja, dit. Kunnen jullie ophouden met doen alsof ik massamoorden op linksen/moslims aanmoedig en sympathie voor zijn daad heb?
Je probeert een politiek slaatje te slaan uit massamoord.Ranzig.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')