quote:
Op dinsdag 17 april 2012 20:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:DS4, een goede vertegenwoordiging (meer dan 1 persoon) van de werknemers gaat echt niet akkoord gaan met het ontslaan van mensen wanneer dat nodig is om het bedrijf niet failliet te laten gaan.
Er zijn anders genoeg voorbeelden waar de bonden het tegenhielden en het tot een faillissement kwam.
quote:
Wel gaat die misschien eisen dat het topmanagement meer dan evenredig inlevert als verantwoordelijke van de slechte financiële staat van het bedrijf.
Ik vind dat je nogal laagdunkend doet over werknemers. Je kan ze desnoods wat arbeidsuren geven om de relevante papieren te bestuderen.
Laatdunkend bedoel je neem ik aan en dat doe ik niet, ik hou gewoon de juiste rolverdeling aan.
Als jij jouw tuin laat onderhouden door iemand, dan ga je toch ook niet hem mee laten beslissen welke boom waar gaat komen? Je zal misschien zijn advies vragen... En als jij om wat voor reden dan ook een andere hovenier wil of het zelf wil gaan doen, dan ga je hem daar ook geen toestemming voor vragen.
Waarom dat anders moet zijn als een bedrijf arbeidskrachten inhuurt is mij totaal onduidelijk, met name ook omdat arbeidskrachten zelf op stel en sprong op kunnen stappen. Dus ze dragen 0,0 verantwoordelijkheid, als het mis gaat zijn veel werknemers zo weer elders onder de pannen... en dan wil je ze zo belangrijk maken? Echt onzin. En ook heel erg tegen de tijdsgeest in waar vrijwel niemand langdurig voor dezelfde werkgever werkt (dat zie je met name bij het MKB, maar daar is er doorgaans een goede samenwerking tussen ondernemer en personeel).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.