quote:
Heb je een site die dit alles vergelijkt?
Nee maar ik nam niet de stelling in dat de rijkeren in Nederland "zo zwaar belast worden".

quote:
Ik schreef: één van de meest.....
Ook daar twijfel ik aan, dat zal voor mij cijfermatig onderbouwd moeten worden alvorens ik dat geloof. We hebben immers al 2 decennia lang neoliberaal en neoconservatief beleid gehad wat Nederland behoorlijk heeft verrechts (denk aan de massale verlaging van de Inkomstenbelasting, het verhogen van het collegegeld, het verlagen van de Studiefinanciering, het verlagen van subsidies (muziekschool bijv.) enzovoorts), toch doen de rechtse mensen nog steeds alsof het Nederland van 2012 nog steeds het Nederland van 1980 is.
quote:
Als dat je definitie van beter doen is, dan wel ja. Ik prefereer ook het PPP per capita mee te nemen.
Dat is niet zaligmakend. In de USA is dat hoger maar het geld is daar zeer ongelijk verdeeld waardoor de meeste burgers slechter af zijn. Leuk voor de happy few maar dat zijn er maar een paar en dat weegt dan ook niet op tegen het geluk en de welvaart van de rest.
Al krijg je natuurlijk wel mogelijkheden om tot de happy few te gaan behoren, dat dan weer wel.
Noorwegen is een land wat het zeer goed doet: geen schulden als land, gelukkige mensen, stabiel, prachtige natuur, betaalbare woningen enzovoorts. Het enige minpuntje van Noorwegen wat ik kan bedenken is dat het geen goede universiteiten heeft en dat het weinig innovatieve bedrijven heeft. Als Noorwegen daar nog iets aan zou doen dan zou het perfect zijn.
Interessant triviaatje: studenten die de Noorweegse nationaliteit hebben en die in het buitenland studeren krijgen x (2 of 3, dat zou ik moeten opzoeken) keer per jaar een vliegticket vergoed om op en neer te reizen.
[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 17-04-2012 16:11:20 ]