quote:
Op dinsdag 17 april 2012 14:14 schreef 99.999 het volgende:[..]
Maar het is geen enkele maatstaf voor het al of niet pauper zijn van de Nederlandse universiteiten. Dat is gewoon onzin.
Prima, dat jij de lat wat lager legt. Ik leg de lat wat hoger en kijk enkel naar de top. Voel me niet in een positie om mijn studie aan een universiteit met een middelmatige reputatie geheel te voltooien. Mijn visie is altijd: als je de capaciteiten hebt, haal dat er dan ook uit.
quote:
Het gaat om het principe, we hebben in Nederland veel wat kleinere universiteiten die eigenlijk best behoorlijk scoren. Je kan er voor kiezen om ze samen te voegen en je stijgt automagisch op de ranglijsten, maar wie houd je dan voor de gek?
je redenatie is gewoon kul.
Gaan we Delft, Rotterdam, Leiden en Nijenrode samenvoegen? Hoelang moeten we nog wachten hierop? Of beter gezegd, gaat dat ooit gebeuren? Of wil je aan alle vier de universiteiten studeren? Je snapt zelf wel dat je redenatie kul is.
Prima dat jij een hoge pet van de Nederlandse universiteiten - in die sectoren - op hebt. Mensen die dat de lat wat hoger leggen, kijken iets verder.
quote:
En voor Jan Modaal is het dus totaal niet van toepassing. Die gaat geen 800 euro per maand sparen van zijn 1800 euro bruto zodat het hele gezin op 1 kamer moet leven.
Ook al spaar je de helft, 400 euro, per maand, dan heb je na 20 jaar al 146.000 euro tegen 4% rente (5-jaars deposito) gespaard. De vermogensrendementheffing even niet meegenomen.
quote:
Je stelling gaat in deze gewoon nergens over. Een stap omhoog wel of niet kunnen maken hangt niet af van 100 euro extra belasting per 25.000 euro vermogen boven de 125.000. Het is een populistisch en onverstandig voorstel maar probeer fatsoenlijke argumenten te gebruiken

.
Dat zeg ik: we zijn het er beide mee eens, maar we bekijken het vanuit verschillende invalshoeken. Ik bekijk het vanuit mijn eigen situatie waarbij ik naar het ambitieuze deel van mijn studiegenoten kijk. Vanuit mijn eigen omgeving maak ik deze redenatie

Jij kan het een onfatsoenlijk argument noemen, maar voor leeftijdsgenoten als de mijne zijn het realistische situaties.
The oldest civilizations originated in Asia. Till the 17th century, only two countries in the world, India and China, together accounted for more than 50% of global GDP. Now, in the begin of this 21st century, the shift of power moves to Asia again