quote: Op maandag 16 april 2012 16:25 schreef Karina het volgende:Ik wist helemaal niet dat Seal Australisch was. Of is hij dat ook niet?
quote: Op maandag 16 april 2012 18:54 schreef Deceit het volgende:[..]haha nee, is een brit, en will i am amerikaan in the voice UK, ik snap t allemaal nie meer..
quote: Op maandag 16 april 2012 18:56 schreef Karina het volgende:[..]Nee vandaar Die andere drie ken ik niet volgens mij. Maar dat zegt niet zoveel.
quote: Op maandag 16 april 2012 19:17 schreef charmed_angel het volgende:[..]Delta Goodrem ken je toch wel?
quote: Op maandag 16 april 2012 20:58 schreef borisz het volgende:The Voice heeft zende 9 weer uit de mottenballen getrokken. Geweldige kijkcijfers ook Down Under.
quote:De talentenjacht The Voice van John de Mol is ook in Australië een grote hit. Na 2,2 miljoen kijkers voor de première op zondag, keken er maandag al 2,5 miljoen mensen. Dat blijkt uit cijfers van OzTam, dat het kijkerspubliek in de vijf grote steden meet. De krant The Sydney Morning Herald spreekt van een ‘buitengewone’ score, terwijl het grote tv-weblog TV Tonight het heeft over ‘niet gewoon een hit, maar een megahit’. De kijkcijferstijging is ‘extreem positief’, aldus de krant. The Voice van tv-zender Nine is het meest bekeken nieuwe programma van het jaar in Australië. Het is een verrassing, aangezien de show op een avond met zeer sterke concurrentie van start ging.Tv-zender Seven bracht op zondag Dancing with the Stars (1,1 miljoen) en op tv-zender Ten was The Biggest Loser (739.000) te zien. Beide programma’s leverden kijkers in.Op maandag was de kijkcijferstrijd interessanter. Toen begon concurrent Seven met Australia’s Got Talent, maar daar keken op hetzelfde moment slechts 1,2 miljoen mensen naar.Voor Nine is The Voice de hit waar zij lange tijd naar op zoek was. Het station was ooit de grootste zender van het land, maar de laatste jaren is Seven haar de baas. The Voice is de meest bekeken start van een talentenjacht ooit in Australië.Onder de coaches in The Voice Australia bevinden zich onder meer de internationaal bekende sterren Delta Goodrem en Seal.Op nationaal niveau keken er meer dan drie miljoen mensen naar The Voice. In Australië vindt men vooral de cijfers in de vijf grote steden interessant. Bron
quote: Op dinsdag 17 april 2012 19:07 schreef Karina het volgende:Ik heb nog even opgezocht wat "The Biggest Loser" is, dat is dus NIET de grootste sukkel, maar de beste afvaller (qua gewicht).
quote: Op dinsdag 17 april 2012 19:30 schreef borisz het volgende:[..]Talpa had dat ook in NL uitgezonden.
quote: Op dinsdag 17 april 2012 21:15 schreef iBenny het volgende:Geen idee wat normale cijfers zijn voor Australië
quote: Op dinsdag 17 april 2012 21:28 schreef Peter het volgende:Ben aflevering 1 aan het kijken maar ik stoor me in het openingsnummer al aan het rommelige lichtplan / slechte belichting van de coaches bij het optreden
quote: Op dinsdag 17 april 2012 21:32 schreef Karina het volgende:[..]Er wonen ca. 20 miljoen mensen heb ik net even opgezocht. Dus ik denk dat de cijfers ongeveer vergelijkbaar zijn als heel goed bekeken programma's hier? Maar ik heb geen idee of ze daar meer zenders hebben en inderdaad wat daar normaal goed scoort.
quote: Op dinsdag 17 april 2012 21:38 schreef iBenny het volgende:[..]Dat zijn dus dingen waar ik vrijwel niet op let
quote: Op zondag 29 april 2012 13:14 schreef Prego het volgende:Allemachtig wat duurde het lang voordat iemand voor Delta koos
quote: Op maandag 14 mei 2012 21:57 schreef SacreCoeur het volgende:en jezus wat heeft die Seal toch een soort uh charisma? enge vent af en toe maar toch blijf ik naar 'm kijken.
quote:Australische The Voice strikt Lionel Richie voor finaleWaar de Britten Maroon 5 inschakelde voor een gastoptreden in de finale van The Voice en Justin Bieber langs kwam bij de Amerikaanse versie, is het de makers van de talentenjacht in Australië gelukt om Lionel Richie te strikken. Dat heeft tv-zender Nine bekendgemaakt. De wereldberoemde zanger zal een duet zingen met schoonzoon Joel Madden, die één van de coaches is in The Voice in Australië. “Het is geen geheim voor wiens team Lionel zal duimen“, aldus zijn platenlabel. Richie is in Australië voor de promotie van zijn tiende studio-album Tuskegee. Eerder dit jaar verscheen hij in de Amerikaanse versie aan de zijde van coach Christina Aguilera, als adviseur tijdens de battle-ronde.Eigenlijk zou Richie dit tv-seizoen meedoen aan de nieuwe Amerikaanse tv-show Duets, maar vanwege een agendaconflict werd hij vervangen door John Legend.The Voice, de talentenshow van John de Mol, is een hit in Australië. Wel daalden de kijkcijfers, net als in andere landen, toen de liveshows begonnen. Waar de blinde audities op het hoogtepunt 2,7 miljoen kijkers trokken, werd het laagterecord van 1,9 miljoen kijkers bereikt tijdens de liveshows.De finale van The Voice is dit weekend te zien in Australië.Bron