Dank je voor de tip. Hoe merk je dat tijdens het rijden, als de wegligging niet optimaal is?quote:Op zondag 29 april 2012 11:51 schreef Bart-Willem het volgende:
Draagarmen. Da's het zwakke punt vanaf de 850 t/m de huidige V70's. Niet heel duur op zich (100 Euro per zijde) maar je moet ook je auto weer laten uitlijnen bij vervanging. Dus als ze twijfelachtig zijn heb je een goede reden om er gauw 300 Euro van af te krijgen.
Ik denk dat ie inderdaad van een oude man is geweest, want het is een automaat. Eerst die hele lijst eens door gaan lezen. Bedankt!quote:Op zondag 29 april 2012 13:10 schreef IrishBastard het volgende:
En bovenste motorsteunrubber, carterventilatie en ga zo nog even door Zie deze lijst
Overigens denk ik wel dat die auto een idiooterg lage stand heeft, die zou ik even checken/laten checken. Bij die stand zou ik ook even de koppeling controleren, aangezien de kans wat groter is dat hij van een oud mannetje geweest is Even in z'n drie op laten komen dus om te kijken of hij niet slipt
Ik vond de km-stand ook echt heeeeel laag. Bijna zo laag dat ik bang zou worden dat je zo rond te stand bent dat er vanalles moet gebeuren. Of dat ie erg veel last heeft van heel-veel-korte-ritjes-syndroom Maar als de prijs mooi is of dat ie er gewoon al veel vervangen is...quote:Op zondag 29 april 2012 13:10 schreef IrishBastard het volgende:
En bovenste motorsteunrubber, carterventilatie en ga zo nog even door Zie deze lijst
Overigens denk ik wel dat die auto een idiooterg lage stand heeft, die zou ik even checken/laten checken. Bij die stand zou ik ook even de koppeling controleren, aangezien de kans wat groter is dat hij van een oud mannetje geweest is Even in z'n drie op laten komen dus om te kijken of hij niet slipt
Mooie conclusie voor een auto die toentertijd behoorlijk in het luxe segment vielquote:Op zondag 29 april 2012 13:14 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ik denk dat ie inderdaad van een oude man is geweest, want het is een automaat.
¤ 2450,- met inruil van een Clio uit '92.quote:Op zondag 29 april 2012 13:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vond de km-stand ook echt heeeeel laag. Bijna zo laag dat ik bang zou worden dat je zo rond te stand bent dat er vanalles moet gebeuren. Of dat ie erg veel last heeft van heel-veel-korte-ritjes-syndroom Maar als de prijs mooi is of dat ie er gewoon al veel vervangen is...
Eigenlijk zouden we gewoon testredacteur moeten worden bij een autoblad, dan kun je gewoon zo'n beetje alles wel een keer rijden wat je maar kan rijdenquote:Op zondag 29 april 2012 13:15 schreef IrishBastard het volgende:
Door in meerdere auto's te rijden van hetzelfde type. Zo leer je hoe de auto hoort te rijden Verder natuurlijk van die basale dingen als niet trekken naar links of rechts, niet schudden, niet 'kloenken' bij gas los op direct gas er op, dat soort zaken
En bedankt...quote:Op zondag 29 april 2012 13:14 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ik denk dat ie inderdaad van een oude man is geweest, want het is een automaat. Eerst die hele lijst eens door gaan lezen. Bedankt!
Lol!quote:Op zondag 29 april 2012 13:15 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Mooie conclusie voor een auto die toentertijd behoorlijk in het luxe segment viel
Daar moet ik me trouwens bij aansluiten. Mijn S40 zat ook rond de 1,5 ton, maar toen kwam ik wel overal aan toe: ophanging, draaiende delen, vering etc. Vergewis je van het feit dat dit of gedaan is, of nog niet nodig is. Die auto's kunnen makkelijk veel meer aan, dus blindstaren op de kilometers lijkt me niet heel noodzakelijkquote:Op zondag 29 april 2012 13:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vond de km-stand ook echt heeeeel laag. Bijna zo laag dat ik bang zou worden dat je zo rond te stand bent dat er vanalles moet gebeuren. Of dat ie erg veel last heeft van heel-veel-korte-ritjes-syndroom Maar als de prijs mooi is of dat ie er gewoon al veel vervangen is...
Op zich niet heel verkeerd, maar reken nog maar even wat bij voor onderhoud aan de eerder genoemde delen Of laat 'm gewoon ANWB of Dekra keuren ofzo, als je het écht serieus meentquote:Op zondag 29 april 2012 13:16 schreef Apuleius het volgende:
[..]
¤ 2450,- met inruil van een Clio uit '92.
Hmmm, even een nieuwe afspraak maken om één en ander te checken dus.quote:Op zondag 29 april 2012 13:17 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Daar moet ik me trouwens bij aansluiten. Mijn S40 zat ook rond de 1,5 ton, maar toen kwam ik wel overal aan toe: ophanging, draaiende delen, vering etc. Vergewis je van het feit dat dit of gedaan is, of nog niet nodig is. Die auto's kunnen makkelijk veel meer aan, dus blindstaren op de kilometers lijkt me niet heel noodzakelijk
Ook in het interieur valt me dat bij de meerdere V70's uit die tijd die ik gezien heb reuze mee
Ja je kunt er makkelijk meer dan 300k mee zoals met heel veel Volvo's wel toch? En die interieurs hebben vaak ook wel een hoge build qualityquote:Op zondag 29 april 2012 13:17 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Daar moet ik me trouwens bij aansluiten. Mijn S40 zat ook rond de 1,5 ton, maar toen kwam ik wel overal aan toe: ophanging, draaiende delen, vering etc. Vergewis je van het feit dat dit of gedaan is, of nog niet nodig is. Die auto's kunnen makkelijk veel meer aan, dus blindstaren op de kilometers lijkt me niet heel noodzakelijk
Ook in het interieur valt me dat bij de meerdere V70's uit die tijd die ik gezien heb reuze mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jep, goed plan. Ga ik doen.quote:Op zondag 29 april 2012 13:18 schreef IrishBastard het volgende:
Controleer op datzelfde forum anders eens of je hem kunt vinden, zit bijzonder veel kennis daar, én er zijn speciale topics voor
Ik was ook maar wat aan het dollenquote:
quote:Op zondag 29 april 2012 13:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja je kunt er makkelijk meer dan 300k mee zoals met heel veel Volvo's wel toch? En die interieurs hebben vaak ook wel een hoge build quality
Watvoor motortype is het eigenlijk?^^
Ik wist trouwens niet dat er ook niet-juristen waren die het woord 'vergewissen' gebruikenHet is een 2,5 - 5 cilinder, meer weet ik er niet van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Positief denken! Jij kan het! Jij hebt er verstand van! Jij doet geen miskoop! En jezelf kleine doelstellingen stellen!quote:Op zondag 29 april 2012 13:33 schreef Apuleius het volgende:
Wat rottig lezen op het Volvo forum zeg. Een behoorlijke proefrit maken moest ik eerst maar eens gaan regelen.
Bedankt allen! Mocht het wat worden, dan kom ik hier wel weer janken over mijn recente miskoop.
De Volvo staat bij deze heren. Die hebben het neem ik aan niet nodig om met de kilometerstand van een oude Volvo te gaan lopen rommelen.quote:Op zondag 29 april 2012 13:55 schreef H-D het volgende:
[..]
Positief denken! Jij kan het! Jij hebt er verstand van! Jij doet geen miskoop! En jezelf kleine doelstellingen stellen!
En al dat soort selfcoaching-geneuzel.
Lijkt mij in principe ook niet. Maar toch wel vragen of het aantoonbaar is ofzo. Je weet nooit toch?quote:Op zondag 29 april 2012 13:58 schreef Apuleius het volgende:
[..]
De Volvo staat bij deze heren. Die hebben het neem ik aan niet nodig om met de kilometerstand van een oude Volvo te gaan lopen rommelen.
Ja, ik vraag het absoluut. Anders ga ik bij deze kijken. Kost hetzelfde, maar het interieur is veel luxer.quote:Op zondag 29 april 2012 14:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Lijkt mij in principe ook niet. Maar toch wel vragen of het aantoonbaar is ofzo. Je weet nooit toch?
Ik wil die '91 XJS eigenlijk wel die ze daar hebben
Ziet er zo netjes uit.quote:Op zondag 29 april 2012 14:16 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ja, ik vraag het absoluut. Anders ga ik bij deze kijken. Kost hetzelfde, maar het interieur is veel luxer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |