pi_110297837
registreer om deze reclame te verbergen
beste lezers. Heb sinds een maand een nieuwe Sensa Romagna fiets die 105 compact afgemonteerd is. Omdat ik steeds zat te schakelen tussen binnen en buitenblad heb ik het binnenblad (34t) vervangen door een TA 39t binnenblad. Dit fietst wat betreft schakelen veel beter.
Maar nu het probleem: ik verneem bij een bepaalde trapfrequentie op het binnenblad een trilling die ik vooral voel als ik de cranck links of rechts naar beneden druk (bij kracht zetten).

Kan het zijn dat het nieuwe kettingblad moet inlopen ? of zijn er nog andere mogelijkheden..
Derrailleur is afgesteld. Ketting schoongemaakt....

Alvast bedankt voor de reacties...
pi_110298364
nog eens goed naar de voor derailleur kijken? mischien loopt tie een miniscuul beetje aan tegen de ketting of tandwiel. Mooie fiets heb je wel
pi_110299025
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:46 schreef cjan het volgende:
nog eens goed naar de voor derailleur kijken? mischien loopt tie een miniscuul beetje aan tegen de ketting of tandwiel. Mooie fiets heb je wel
Bedankt. Dat is het echt niet. Ik voel het ook als ik de fiets ophang en met de hand de pedalen draai. Je hoort ook een licht zoemend/brommend geluid. Het orginele buitenblad heeft het ook, maar veel minder en is niet voelbaar...
pi_110299632
Als je veel gefietst heb en van lekker aanzetten houd kan het goed zijn dat de ketting al wat is uitgerekt dit is normaal en je tandwielen vormen zich hier naar . Echter nu je nu een nieuw blad gemonteerd heb die niet is meegevormd kan dit de klachten die jij omschrijft veroorzaken dit zal zoals je zelf al ingeeft op elkaar in moeten lopen .
unpredictability leads to both victory and death
pi_110320605
Gewoon de versnellingen zelf of even goed af laten stellen zal waarschijnlijk al een stuk helpen. Waarom schakel je trouwens tussen je binnen en buitenblad? Of rijdt je door de heuvels in limburg?
pi_110323554
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:25 schreef Kandijfijn het volgende:
Gewoon de versnellingen zelf of even goed af laten stellen zal waarschijnlijk al een stuk helpen. Waarom schakel je trouwens tussen je binnen en buitenblad? Of rijdt je door de heuvels in limburg?
Omdat je re steeds net tussen in zit met 28 km/u bij binnenblad scheven kettinglijn en ook met buitenblad, maar dan andere kant...
pi_110363054
Als je de ketting er afhaalt, doet ie het dan ook nogsteeds?? Zou namelijk ook trapas kunnen zijn. is nieuw zei je, maar kan altijd natuurlijk..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_110421144
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 19:59 schreef the_critic het volgende:
Als je de ketting er afhaalt, doet ie het dan ook nogsteeds?? Zou namelijk ook trapas kunnen zijn. is nieuw zei je, maar kan altijd natuurlijk..
Heb de ketting er vanmiddag afgehaald. Trapas is geruisloos. Ketting grondig schoongemaakt, en opnieuw gesmeerd(drylube). Slijtage gemeten, was 0,3%. Weer gemonteerd, maar zit er nog steeds in.
Omdat het vooral te vernemen is bij het krachtzetten heb ik het idee dat het met combinatie ketting kettingblad te maken heeft, alsof de ketting uitgerekt wordt en niet meer mooi in het blad valt....
maar dat kan bijna niet, ketting is zo goed als nieuw en blad ook....
pi_110467902
Er is me nog iets opgevallen. Als ik de fiets ophang en laat het achterwiel draaien en hou de pedalen stil, zodat cassette ook stil staat, zie ik de cassette licht slingeren. Na wat speuren op internet schijnt een lichte slingering veel vaker voor te komen.
Zou dit de trilling kunnen veroorzaken ?

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')